Gå til innhold

Tatt for kjøp i Tønsberg


Gjest kanon

Anbefalte innlegg

Jeg skjønner ikke debatten omkring politiets innsats ang. sexkjøp. Det er vel ganske innlysende at dette ikke blir prioritert. Hvis politiet hadde prioritert dette ville de vel bare bestille avtale, få adressa, ikke møte opp, men stille seg på "lur". Det tror jeg nok politiet også kan tenke seg fram til.

Det er nok ikke spesielt prioritert, det kan vi vel være enig om. Men det lønner seg nok likevel å være forsiktig. Jeg har nettopp fått vite om en her på forumet som ble tatt i fjor. Det er mulig at risken er liten, men null er den ikke.

Lenke til kommentar
  • Svar 64
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • Idaws

    14

  • Administrator

    10

  • footman

    9

  • ball1

    2

Jeg skjønner ikke debatten omkring politiets innsats ang. sexkjøp. Det er vel ganske innlysende at dette ikke blir prioritert. Hvis politiet hadde prioritert dette ville de vel bare bestille avtale, få adressa, ikke møte opp, men stille seg på "lur". Det tror jeg nok politiet også kan tenke seg fram til.

Det er nok ikke spesielt prioritert, det kan vi vel være enig om. Men det lønner seg nok likevel å være forsiktig. Jeg har nettopp fått vite om en her på forumet som ble tatt i fjor. Det er mulig at risken er liten, men null er den ikke.

Det er jeg helt enig i admin. Risikoen er til stede og litt forsiktighet og diskresjon er på sin plass.

Lenke til kommentar

leser denne diskusjonen med lite smil om munnen, tar jo helt av.

skal si en ting, som en kamerat av meg har vært gjennom: han ble tatt av politiet på et hotell, hvem som hadde tysta er ikke sikkert. men han ble tatt og bøtelagt 25000kr.

fremgangsmåte: 3 sivile betjenter, 2 jenter og en mann. de spanet på rommet hele dagen, fra korridoren og fra hotellets overvåkningsssytem, det er jo kameraer over alt nå.

de så han gikk inn på rommet til jenta. han kom ut igjen etter 45 minutter og da står den ene jenta(politibetjenten i sivil) helt innerst i korridoren i telefonen, du ser henne ikke helt men han får et blikk i øyekroken.

han går ned og ut bakdøra på hotellet, da går han forbi jente (sivil) nr2, og så kommer en mannlig betjent i sivil mot han og pågriper han for sexkjøp.

de har da bevis for at du har vært på rommet til en prostituert. det er nok. politibetjenten var hyggelig å fortalte villig hvordan de jobbet.

så lenge de har mistanke så holder det, de har vitne på at du gikk inn, det er nok.

På kammeret bar det, de hadde også videobevis fra hotellet hvis de ønsket. men spaningen var bevis nok i en rettsak.

de ba også om å få overlevert mobilen til kompisen min. for å sjekke nummer, men denne hadde han rensa før han gikk inn. om dette er lov trur jeg ikke, men det skjer.

så ja sjansen for å bli tatt er meget liten men den er der. og det kommer da på rullebladet ditt i 3 år.

mange har mange meninger om hva og hvordan, men dette er fra erfaring fra en kamerat. så hva noen andre synser om er lov eller ikke. tja....

Lenke til kommentar
leser denne diskusjonen med lite smil om munnen, tar jo helt av.

skal si en ting, som en kamerat av meg har vært gjennom: han ble tatt av politiet på et hotell, hvem som hadde tysta er ikke sikkert. men han ble tatt og bøtelagt 25000kr.

fremgangsmåte: 3 sivile betjenter, 2 jenter og en mann. de spanet på rommet hele dagen, fra korridoren og fra hotellets overvåkningsssytem, det er jo kameraer over alt nå.

de så han gikk inn på rommet til jenta. han kom ut igjen etter 45 minutter og da står den ene jenta(politibetjenten i sivil) helt innerst i korridoren i telefonen, du ser henne ikke helt men han får et blikk i øyekroken.

han går ned og ut bakdøra på hotellet, da går han forbi jente (sivil) nr2, og så kommer en mannlig betjent i sivil mot han og pågriper han for sexkjøp.

de har da bevis for at du har vært på rommet til en prostituert. det er nok. politibetjenten var hyggelig å fortalte villig hvordan de jobbet.

så lenge de har mistanke så holder det, de har vitne på at du gikk inn, det er nok.

På kammeret bar det, de hadde også videobevis fra hotellet hvis de ønsket. men spaningen var bevis nok i en rettsak.

de ba også om å få overlevert mobilen til kompisen min. for å sjekke nummer, men denne hadde han rensa før han gikk inn. om dette er lov trur jeg ikke, men det skjer.

så ja sjansen for å bli tatt er meget liten men den er der. og det kommer da på rullebladet ditt i 3 år.

mange har mange meninger om hva og hvordan, men dette er fra erfaring fra en kamerat. så hva noen andre synser om er lov eller ikke. tja....

Vel; teknisk sett har de ikke bevis for at det ble kjøpt sex.

Det er muligens overveiende sannsynlig og politiets ord vil veie tyngre enn dine.

Men; saken ble aldri prøvd rettslig og politiets såkalte bevis ble således heller ikke prøvd.

Du kunne hevdet at du bare snakket med jenten; det skjer faktisk det også!!

Hva om du faktisk bare hadde snakket med henne i 45 minutter?

Lenke til kommentar
leser denne diskusjonen med lite smil om munnen, tar jo helt av.

skal si en ting, som en kamerat av meg har vært gjennom: han ble tatt av politiet på et hotell, hvem som hadde tysta er ikke sikkert. men han ble tatt og bøtelagt 25000kr.

fremgangsmåte: 3 sivile betjenter, 2 jenter og en mann. de spanet på rommet hele dagen, fra korridoren og fra hotellets overvåkningsssytem, det er jo kameraer over alt nå.

de så han gikk inn på rommet til jenta. han kom ut igjen etter 45 minutter og da står den ene jenta(politibetjenten i sivil) helt innerst i korridoren i telefonen, du ser henne ikke helt men han får et blikk i øyekroken.

han går ned og ut bakdøra på hotellet, da går han forbi jente (sivil) nr2, og så kommer en mannlig betjent i sivil mot han og pågriper han for sexkjøp.

de har da bevis for at du har vært på rommet til en prostituert. det er nok. politibetjenten var hyggelig å fortalte villig hvordan de jobbet.

så lenge de har mistanke så holder det, de har vitne på at du gikk inn, det er nok.

På kammeret bar det, de hadde også videobevis fra hotellet hvis de ønsket. men spaningen var bevis nok i en rettsak.

de ba også om å få overlevert mobilen til kompisen min. for å sjekke nummer, men denne hadde han rensa før han gikk inn. om dette er lov trur jeg ikke, men det skjer.

så ja sjansen for å bli tatt er meget liten men den er der. og det kommer da på rullebladet ditt i 3 år.

mange har mange meninger om hva og hvordan, men dette er fra erfaring fra en kamerat. så hva noen andre synser om er lov eller ikke. tja....

Vel; teknisk sett har de ikke bevis for at det ble kjøpt sex.

Det er muligens overveiende sannsynlig og politiets ord vil veie tyngre enn dine.

Men; saken ble aldri prøvd rettslig og politiets såkalte bevis ble således heller ikke prøvd.

Du kunne hevdet at du bare snakket med jenten; det skjer faktisk det også!!

Hva om du faktisk bare hadde snakket med henne i 45 minutter?

Slik saken er fremstilt fremgår det ikke om vedkommende erkjente sexkjøp. Gjorde han det så underbygger dette mistanken. Var politiet i kontakt med kvinnen han besøkte før eller etter pågripelsen. Den bevisførsel som her er påberoper holder ikke i en rett. Dette er vel også en av mange saker som bygger på tilståelse slik at det ikke blir noen rettsak

Lenke til kommentar
Det koker vel egentlig bare ned til om man er beredt til å ta en rettsak eller ikke. Man kan nok fort vinne slaget, men tape krigen. ("Krigen" i denne forbindelse er livet med kone, barn, venner, anseelse osv. Uten sammenligning for øvrig).

Om man skulle oppsummere denne tråden er vel moralen at sannsynligheten for å bli tatt er liten og enda mindre om man tar sine forholdsregler. Dog bør man være forberedt på å cashe ut 25.000 om det usannsynlige skulle skje.

Eg har sagt det før og sier det igjen; det er å sammenligne med en feit fartsbot; etter en stund er alt glemt og det er full fart :lol:

Lenke til kommentar
Det koker vel egentlig bare ned til om man er beredt til å ta en rettsak eller ikke. Man kan nok fort vinne slaget, men tape krigen. ("Krigen" i denne forbindelse er livet med kone, barn, venner, anseelse osv. Uten sammenligning for øvrig).

Bedre kunne det vel neppe sies! "Horekunder?" blir presset til å tilstå for å unngå å få 25.000 kroner i bot, uavhengig av om påtalemyndigheten har et juridisk holdbart bevis eller ikke! Med juridisk holdbart mener jeg det å ha en påtalt sak som overlever en eller flere runder i rettsapparatet uten tap for politiet!

Og jentene blir presset (truet med inndrivelse av penger, utvisning fra Norge, utkastelse fra leilighet, m.m.) til å angi kundene, selv om de selv ikke har gjort noe strafffbart, eller har noen som helst rettslig interesse av å bidra til at kundene deres blir straffet. Da ødelegger de jo bare sitt eget marked og sin egen troverdighet og tillit som sexarbeidere!

Det er etter all sannsynlighet mange justismord der ute vedr sexkjøpsbøter, som aldri burde ha blitt illagt! Det er rat at de toneangivende rikstabloidavisene (VG, Dagbladet, m.m.) ikke har tatt tak i dette?

Lenke til kommentar
.... "Horekunder?" blir presset til å tilstå for å unngå å få 25.000 kroner i bot,....

du mener vel "...blir presset til å tilstå for å unngå å måtte ta det rettens vei (eller noe i den retning)"... ;)

+1

Ja jeg har skrevet dette før, nemlig at politiet vet å utnytte stigmaet det er for en vanlig mann å måtte komme i et slikt søkelys, og derfor vet de at folk bare godtar boten uten mer arbeid fra deres side.

ja dette mangler sidestykke, man kan bli mistenkt og anmeldt for mye, men ikke noe som har et stigma som dette med sexkjøpsloven

Lenke til kommentar
Antakeligvis fordi det ikke skjer så mange justismord i forbindelse med sexkjøp. Det vi diskuterer her er jo hvordan vi skal slippe unna straff for kjøp av sex når vi faktisk har gjort det.

Det er ikke spørsmål om hva man har "gjort" eller ikke! Hvis det aktuelle sexkjøpet ikke kan bevises, og/eller politiet vet/bør vite at en straffesak p.g.a. bevisets stilling sannsynligvis ikke vil overleve domstolsbehandling er det etter min mening galt å bøtlegge på grunnlag av en framprovosert tilståelse, det er kort og godt uverdig i en rettstat! Jeg har i dette tilfellet valgt å bruke ordet "justismord" selv om dette utrykket helst brukes om avsagte og rettskraftige straffedommer som rammer noen som ikke skulle vært domfelt, alstå om saker som har vært idømt i det ordinære rettsapparatet.

Lenke til kommentar

Det er ikke unikt for sexkjøpssaker at politiet "snakker" fram tilståelser.

Det prøver de å gjøre i alle saker der de har en mistenkt.

Det letter arbeidet deres og de trenger ikke å bruke tid på å grave fram bevis.

Lenke til kommentar
Det er ikke unikt for sexkjøpssaker at politiet "snakker" fram tilståelser.

Det prøver de å gjøre i alle saker der de har en mistenkt.

Det letter arbeidet deres og de trenger ikke å bruke tid på å grave fram bevis.

det som gjør sexkjøpssaker unikt er det stigmaet som følger med ved å ta det til retten, et slikt stigma har man ikke (iallefall ikke meg bekjent) i andre saker...dette vet politiet selvfølgelig og vet å bruke det til deres fordel, som betyr at de da ikke trenger gjøre noe mer for å få avsluttet saken....hjelper ikke at boten er usedvanlig høy, stigmaet 'trumfer' boten likevel

Lenke til kommentar

En kompis ble hentet hjemme av politiet og tatt med til avhør.

Han regnet med at saken gjaldt endel tyvegods han hadde kjøpt.

I avhøret gav politiet uttrykk for at de viste mye mere enn det de egentlig gjorde.

Kompisen min endte opp med å innrømme absolutt alt. Helt frivillig. Med lovnad om strafferabatt. Som han også fikk.

I ettertid har han skjønt at de hadde mistanke, men ingen bevis.

Og hvis han hadde holdt kjeft, så hadde han spart seg 14 dager på vann og brød.

Så hans tips til alle kriminelle er: Hold kjeft.

Lenke til kommentar
En kompis ble hentet hjemme av politiet og tatt med til avhør.

Han regnet med at saken gjaldt endel tyvegods han hadde kjøpt.

I avhøret gav politiet uttrykk for at de viste mye mere enn det de egentlig gjorde.

Kompisen min endte opp med å innrømme absolutt alt. Helt frivillig. Med lovnad om strafferabatt. Som han også fikk.

I ettertid har han skjønt at de hadde mistanke, men ingen bevis.

Og hvis han hadde holdt kjeft, så hadde han spart seg 14 dager på vann og brød.

Så hans tips til alle kriminelle er: Hold kjeft.

Det er dette som er fakta for de fleste horekunder som blir tatt.

Lenke til kommentar

Etter en del sjekk kom jeg frem til at 20% som hadde blitt bøtelagt ikke hadde pult noen dame men hadde vært i kontakt pr telefon eller på annen måte. For å unngå en værre skjebne så spiste de dette sure eplet. Om du ikke var på hennes rom, ikke pulte henne, faktisk ikke traff henne så får du kniven på strupen og da skal din forklaring være god for forsøk ( ringt henne i hensikt å besøke henne selv om det ikke ble noe av ) er like straffbart så lenge ingen har brakt dette helt til Høyesterett som dermed avgjør hva som er rett eller galt.

Som politiet gjerne sier. - Vi har rett til å beslaglegge alt elektronisk utstyr du har - . Allerede der har du tapt. Så kommer gulrota. - Erkjenner du vår påstand så får du normalt en strafferabatt. Erkjenner du ikke vår påstand så bringer vi dette inn for retten der vi skal sørge for at du får maximum bot og saksomkostninger og vi har til dags dato aldri tapt en slik sak.

Har du nå ikke 100% pålitelige og sikre bevis på at du ikke befant deg på samme sted som damen så har du tapt. Med dommerne vil bare nikke og fysje seg, husk at dette er stort sett gamle avdankede politikere av kjønn kvinne.

Alle oss som leser RE bak våre kjæres rygg har svin på skogen, store eller små. Derfor er vi veldig utsatte når politiet bestemmer seg for å sjekke ei dame.

Lenke til kommentar
Antakeligvis fordi det ikke skjer så mange justismord i forbindelse med sexkjøp. Det vi diskuterer her er jo hvordan vi skal slippe unna straff for kjøp av sex når vi faktisk har gjort det.

Det er ikke spørsmål om hva man har "gjort" eller ikke! Hvis det aktuelle sexkjøpet ikke kan bevises, og/eller politiet vet/bør vite at en straffesak p.g.a. bevisets stilling sannsynligvis ikke vil overleve domstolsbehandling er det etter min mening galt å bøtlegge på grunnlag av en framprovosert tilståelse, det er kort og godt uverdig i en rettstat! Jeg har i dette tilfellet valgt å bruke ordet "justismord" selv om dette utrykket helst brukes om avsagte og rettskraftige straffedommer som rammer noen som ikke skulle vært domfelt, alstå om saker som har vært idømt i det ordinære rettsapparatet.

+1 !

Lenke til kommentar

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...