Gå til innhold

Tatt for kjøp i Tønsberg


Gjest kanon

Anbefalte innlegg

http://www.tb.no/nyheter/tonsberg/polit ... -76-233485

Hvilket hotell er så dette da? Tønsberg har vært full av villige damer i lengre tid, sikkert ikke uten grunn. Så har hun valgt feil hotell og da sa det smekk for kunden. Politiet dukket vel ikke opp sånn helt tilfeldig mens hun hadde en på hullet. Vet om et annet overnattingsted i en annen Vestfold by der jenta sa. De som driver dette stedet vet hva jeg skal her og de sier ingenting så her er du helt trygg. Men hvor trygg da?

Ønsker du mer om det å kjøpe sex så les her.

http://www.webavisen.no/siste-nytt-om/sexkj%F8p.htm

Lenke til kommentar
  • Svar 64
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • Idaws

    14

  • Administrator

    10

  • footman

    9

  • ball1

    2

Det er sjarmerende at politiet prioriterer å straffe menn i 70-årene som holder koken og tar vare på helsa si...

Siktede burde fått en medalje i stedet, og respektable nikk fra politibetjenter - men sånn blir det jo ikke, når vi bor i en halvsykelig feministstat.

Lenke til kommentar

Hotellet ringte.

Politiet hadde kapasitet til å rykke ut.

Derfor ble han tatt.

Politiets prioriteringer er det ikke noe galt med.

999 av tusen ganger som hotellet ringer gidder de ikke å gjøre noe med det.

Fordi det er en fillesak og de har viktigere ting å drive med.

Men sitter det to betjenter å blomstrer på kontoret tar de seg en tur.

Blir du tatt for sexkjøp i Norge har du maks uflaks. Sjansen for å bli tatt er på noen få promille.

Og hvorfor gir dere politet skylden?

Det er politikerene som lager lovene.

Politiet skal håndheve dem.

Lenke til kommentar
Hotellet ringte.

Politiet hadde kapasitet til å rykke ut.

Derfor ble han tatt.

Politiets prioriteringer er det ikke noe galt med.

999 av tusen ganger som hotellet ringer gidder de ikke å gjøre noe med det.

Fordi det er en fillesak og de har viktigere ting å drive med.

Men sitter det to betjenter å blomstrer på kontoret tar de seg en tur.

Blir du tatt for sexkjøp i Norge har du maks uflaks. Sjansen for å bli tatt er på noen få promille.

Og hvorfor gir dere politet skylden?

Det er politikerene som lager lovene.

Politiet skal håndheve dem.

Hør på Idaws; en fornuftig fyr :D

Hvordan i Hel.... Greier man å bli tatt på et hotell? Ramler inn i resepsjonen, som den tiende den dagen og spør etter jenten i fjerde etasje?

Om politiet har en kjedelig dag på jobben så er du dømt på forhånd.

Lenke til kommentar

kriminalitet som innbrudd, ran, vold og voldtekt som har reelle ofre sliter med lave oppklaringsprosenter...mens "kriminalitet" som sexkjøp der ingen av partene oppfatter seg selv som et offer der rykker politiet ut. :(

Lenke til kommentar
Lurer på hva Idaws sier den dagen han blir tatt selv. Virker ganske naiv... Jeg har aldri hatt noe med politiet å gjøre, men jeg føler meg aldri helt trygg i hvert fall.

Da sier jeg uflaks/uforsiktighet.

Er jeg naiv fordi jeg vet hvordan politiet jobber?

Er jeg naiv fordi jeg vet hvor mange som har blitt tatt for sexkjøp siden 2009?

Enkel matte forteller oss at sjansen for å bli tatt er på promillenivå.

Blir du tatt har du uflaks, eller er uforsiktig.

Jeg hadde dårlig følelse for et opplegg engang. Trakk meg stille og rolig unna. Dama var deilig, men det var noe som ikke stemte. Tenkte med hodet på toppen, ikke med det mellom bena.

Og ganske riktig.

Først dukket vaktmesteren opp. 15 min senere dukket politiet opp. Selv satt jeg i bilen på parkeringsplassen.

Lenke til kommentar

Var du da på Holms eller Lasses da vaktmesteren dukket opp? Sjansen for å havne i garnet er der og den erfaring som mange har høstet er at norske damer er farligst for de har gjerne ei annen historie politiet vil snakke om også. Dermed ryker mobilen og der er du med ditt nummer og da er det inn til avhør selv om du bare satt på parkeringsplassen. Forsøk på å skaffe seg - like så straffbart skal jeg si deg.

Er du ferska på hotell så er du angitt av de i resepsjonen faktisk uten unntak. Ringer hun/han i resepsjonen og sier - kom nå til politiet så er de pliktig til å rykke ut så sant de ikke har et nokasran eller en brann, storsmell i trafikken eller noe slikt å ta seg av.

Dessuten så passer det fint å få tatt en gammel gris på de 70 for han høster kun sympati i fra oss her. Det verste er at det nærmer seg 70 på meg også snart, bare 6 år igjen....fy så gammel jeg har blitt :mrgreen:

Lenke til kommentar
Var du da på Holms eller Lasses da vaktmesteren dukket opp? Sjansen for å havne i garnet er der og den erfaring som mange har høstet er at norske damer er farligst for de har gjerne ei annen historie politiet vil snakke om også. Dermed ryker mobilen og der er du med ditt nummer og da er det inn til avhør selv om du bare satt på parkeringsplassen. Forsøk på å skaffe seg - like så straffbart skal jeg si deg.

Er du ferska på hotell så er du angitt av de i resepsjonen faktisk uten unntak. Ringer hun/han i resepsjonen og sier - kom nå til politiet så er de pliktig til å rykke ut så sant de ikke har et nokasran eller en brann, storsmell i trafikken eller noe slikt å ta seg av.

Om mobilen til en hore ryker og mitt nummer finnes der bekymrer meg overhodet ikke. Det er ikke forbudt å ringe til noen. Å bevise sexkjøp på grunnlag av et nummer på en mobil er umulig.

Som i alle andre kriminalsaker får den mistenkte et valg. Innrømm alt, få en bot. Da trenger ikke politiet noe bevis. Du har selv innrømmet. Nekt, og de må etterforske. Jeg skulle likt å sett den politiadvokaten som tar ut tiltale basert på et nummer på en mobil. Det skjer ikke.

Politiet er ikke pliktig til å rykke ut. Saken under gjelder Gjøvik. Men du finner lignende uttalelser fra politiet i avisene både på Lillehammer og Hamar. Og det er horer på hotell i alle 3 byene året rundt. Tilsammen blir kanskje 0-3 tatt i året i hele Mjøsområdet. Søker du kun på Gjøvik finner du 3 saker siden 2009.

Hvorfor tror du Christiansen ikke kan gi et konkret tall på hvor ofte de avslører sexkjøp? Fordi det omtrent aldri skjer.

"? Hvor ofte avslører politiet sexkjøp her i distriktet?

? Akkurat hvor mye det er kan jeg ikke gi et konkret tall på, men det er mer enn det vi har tid til å avdekke. Dette er et ressursspørsmål for vår del. Politiet må for eksempel ha ledig kapastitet der og da, sier Christiansen."

http://www.oa.no/nyheter/tatt-for-sexkj ... 81-7313418

Lenke til kommentar

"En ringerunde Aftenposten har gjort til mange av landets politidistrikter viser at de små distriktene ikke har ressurser til å forfølge sexkjøperne, mens de fleste av de store byene prioriterer å forfølge menneskehandlerne bak prostitusjonen - og bruker da andre lover, som hallikparagrafen, for å dømme dem.

Flere av distriktene melder om at de kun rykker ut når de får tips fra moteller og hoteller.

? Vi har hatt noen saker knyttet til omreisende prostituerte som opererer fra leiligheter eller hoteller i regionen. Da har vi brukt sexkjøpsloven til å ta kundene, sier politimester i Telemark politidistrikt, Rita Kilvær.

? Loven har hatt liten praktisk betydning. Den har egentlig ikke hatt så mye å si for våre prioriteringer og strategiske satsninger, sier påtaleleder i Nord-Trøndelag politidistrikt, Sigbjørn Bjerkem."

"I Stavanger foregår åpenlys prostitusjon, men politiet får tatt få kunder.

? Vi har ikke tatt så mange kunder som jeg skulle ønske. Vi prioriterer menneskehandel. Det handler om at det er vanskelig å bevise sexsalget, sier politimester i Rogaland politidistrikt, Hans Vik.

Sør-Trøndelag og Trondheim er i dag det eneste politidistriktet som har en spesiell satsning mot sexkunder - den såkalte «Pimpit-gruppen». I 2013 sto politidistriktet for 96 av de 264 bøtelagte sexkundene."

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks ... 30404.html

Lenke til kommentar
Det er bra at Kanon, Sotengelen og Ektemenn er paranoid og lager liv på forumet.

;)

Det at du er paranoid behøver ikke bety at du ikke er forfulgt. :)

Noen har kontakt med virkeligheten. Andre har det ikke.

De som framstiller sexkjøp som lovbrudd på linje med mord der politiet spaner på deg, avlytter deg, tar beslag i datautstyret ditt osv, tilhører de som ikke har kontakt med virkeligheten.

Å finne ut hvor mange som er tatt, og hvor de ble tatt er enkelt. Da er det enkel matte å finne at risikoen er minimal.

Å vite at man ikke får bot fordi noen hadde nummeret ditt burde du lært på skolen.

Personlig tror jeg enkelte av dere har sett på litt for mange filmer, og hørt litt for mye på dårlige kompiser som stadig er i avhør for et eller annet som de selvfølgelig ikke har gjort. Da kokes det fort sammen historier som overhodet ikke har rot i virkeligheten.

Skal politiet ta deg for sexkjøp må de ta deg på fersken.

Sjansen for å bli tatt er mikroskopisk.

99% av Norges politikamre og lensmannskontorer bruker ikke ressurser på å ta sexkjøpere.

Lenke til kommentar
..litt for mange filmer, og hørt litt for mye på dårlige kompiser som stadig er i avhør for et eller annet som de selvfølgelig ikke har gjort.

Filmen "Down by law" av Jim Jarmush(?) er legendarisk på området 8-) Ta med snelle på schino så kan dere gå hjem og kose etterpå. Det må da være lovlig ;D

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke hva politiet vil gjøre. Jeg vet hva politiet kan gjøre. Jeg vet hva de har gjort. Jeg kjenner deres metoder.

Kilder. 2 ansatte i Kripos, der en var avdelingsleder. Nå pensjonert. 1 ved politistasjonen i Skien, nå pensjonert. 2 Lensmenn, nå pensjonert. 1 politibetjent i tjeneste Tønsberg. 1 politibetjent i tjeneste Skien. 1 til i Skien men han kjenner jeg ikke godt nok til å "fiske" opplysninger.

Kan nevne 1 av disse er gift med min søster. 1 av disse er min kones søskenbarn.

4 bøtelagte personer Telemark. 1 med henlagt sak. 1 under etterforskning.

1 jente som ble etterforsket. 1 jente tiltalt for hallikvirksomhet. 1 jente tiltalt og dømt for hallikvirksomhet.

Skal vi kalle disse personer for troverdige eller skal vi dømme disse som upålitelige?

Lenke til kommentar
Det er bra at Kanon, Sotengelen og Ektemenn er paranoid og lager liv på forumet.

;)

Det at du er paranoid behøver ikke bety at du ikke er forfulgt. :)

Noen har kontakt med virkeligheten. Andre har det ikke.

Så spørs det hva som er fantasi, og hva som er fakta.

Erfaringer danner grunnlag for meninger og holdninger.

Det at du har andre erfaringer betyr ikke at fakta er endret. De er nemlig konstante.

Det at du ikke har erfart en bestemt ting, betyr ikke at andre ikke har erfart det.

En erfaring du har hatt gir deg ingen rett til å fornekte andres erfaringer - eller konklusjoner.

Når en erfaring gjentar seg gang etter gang, forsterkes oppfatningen av at "slik er det".

Leger, prester og advokater er mennesker de også. De kan gjøre feil. De kan drives av personlige motiver. Dette gjelder selvsagt ikke bare disse, men ALLE mennesker, inkludert de som er politi - og politikere, dommere, renholdsarbeidere .... you name it.

Mennesker som er i eller streber etter en maktposisjon, er farlige. Det er naturlig at vanlige mennesker føler seg truet. De BØR føle seg truet, for det gjøres feil hver dag, og mange av dem går ut over uskyldige mennesker. Mennesker som tilhører utsatte grupper, som minoriteter, rusmisbrukere, hjemløse, prostituerte, nå også sexkjøpere, ER spesielt utsatt for maktmisbruk. Sistnevnte ble gjort til kriminelle fra 1.1.2009. De prostituerte er i et grenseland. Er det det minste rart at disse ofte føler seg forfulgt? Sannheten er vel at de er det. Det finnes så mange eksempler på det, at det knapt finnes noe diskusjonsgrunnlag.

Lenke til kommentar

Kompisen driter en lang marsj i om han blir tatt eller ikke. Etter det jeg har hørt betaler han så mye skatt til statskassa at noen kroner fra eller til er uinteressant :D Godt nyttår ønskes :D Blir et spennende år :D

Lenke til kommentar
4 bøtelagte personer Telemark. 1 med henlagt sak. 1 under etterforskning.

1 jente som ble etterforsket. 1 jente tiltalt for hallikvirksomhet. 1 jente tiltalt og dømt for hallikvirksomhet.

Skal vi kalle disse personer for troverdige eller skal vi dømme disse som upålitelige?

WOW!!

4 bøtelagte personer i Telemark siden 2009!

Ser ut til at politiet i Telemark prioriterer å ta sexkunder!

Eller ikke.

Lenke til kommentar

Så spørs det hva som er fantasi, og hva som er fakta.

Erfaringer danner grunnlag for meninger og holdninger.

Det at du har andre erfaringer betyr ikke at fakta er endret. De er nemlig konstante.

Det at du ikke har erfart en bestemt ting, betyr ikke at andre ikke har erfart det.

En erfaring du har hatt gir deg ingen rett til å fornekte andres erfaringer - eller konklusjoner.

Når fakta er på bordet så driter jeg i erfaringer.

Fakta er at politiet ikke prioriterer dette.

Uttalelse fra politiet i Drammen:

"? Vi skal være så ærlige å si at sexkjøp ikke ligger øverst i prioriteringsbunken. Ting som for eksempel vold og seksuelle overgrep kommer foran. Likevel er det ikke slik at vi ikke gjør noe. Politiet har tidvis kartlagt massasjeinstituttene i byen ? og kommer nok til å ta nye runder, sier Fossan videre."

http://www.dt.no/over-en-halv-million-i ... 5-57-33518

Ingen er tatt i Troms siden 2012. Politiet prioriterer det ikke.

"- Ut fra ei vurdering av hvor vi skal bruke våre ressurser. Dette er ikke prioritert, men det betyr ikke at vi ikke reagerer hvis vi har gode opplysninger."

http://www.nordlys.no/nyheter/farre-tat ... 79-7537829

Søker du på andre lokalaviser rundt om i Norge får du samme svaret. Politiet prioriterer det ikke.

En annen måte vi kan faktasjekke dette på er antall bøtelagte opp mot antall horer.

Da ser vi fort at sjansen for å bli tatt er på noen få promille.

Så dine erfaringer driter jeg i.

Fakta forteller oss noe helt annet.

Lenke til kommentar
4 bøtelagte personer Telemark. 1 med henlagt sak. 1 under etterforskning.

1 jente som ble etterforsket. 1 jente tiltalt for hallikvirksomhet. 1 jente tiltalt og dømt for hallikvirksomhet.

Skal vi kalle disse personer for troverdige eller skal vi dømme disse som upålitelige?

WOW!!

4 bøtelagte personer i Telemark siden 2009!

Ser ut til at politiet i Telemark prioriterer å ta sexkunder!

Eller ikke.

Hvor mange er tatt av UP i samme tidsrommet?

Tipper du må gange med tusen :lol:

Lenke til kommentar
Så dine erfaringer driter jeg i.

Fakta forteller oss noe helt annet.

Dette er da en merkelig oppfatning.

Erfaringer definerer fakta.

Tror du ikke på erfaringene, så tror du ikke fakta.

At du selv mangler erfaring, betyr ikke at andre ikke kan ha erfart det.

Det finnes haugevis av rapporter om at folk har blitt tatt eller etterforsket.

Noen er tatt for sexkjøp eller mistanke om det. Fakta ligger på bordet. Det er fåfengt å prøve å benekte det, eller fortelle at ingen har noe å frykte.

Vi har fått en horribel lov, og om den er nedprioritert betyr det ikke at den blir ignorert.

Det er faktisk noen som benytter seg av loven til å ta uskyldige - sannsynligvis for å score noen ekstra poeng, forbedre sin egen situasjon (gjøre seg bemerket).

Du tror visst at du kan benytte statistikken til å fortelle at noe som eksisterer, ikke gjør det.

Jeg oppfordrer deg til å begynne å tenke realistisk istedenfor statistisk.

Tar du sjansen på å kjøre langsomt rundt i "strøket" i Oslo noen ganger en kveld, bare for å se hva som skjer? Kanskje stoppe for å prate med en av jentene som er ute for å sjekke opp kåte menn? Hvis du blir stoppet av en person i uniform (eller uten!) for å høre hva du har der å gjøre, hva svarer du da?

Lenke til kommentar
Hvor mange er tatt av UP i samme tidsrommet?

Tipper du må gange med tusen :lol:

Hvor mange personer dør av kreft i Norge hvert år

Hvor mange i USA?

Tror du må gange med et nokså stort tall. Kan du begripe hvorfor? :)

Lenke til kommentar
Så dine erfaringer driter jeg i.

Fakta forteller oss noe helt annet.

Dette er da en merkelig oppfatning.

Erfaringer definerer fakta.

Tror du ikke på erfaringene, så tror du ikke fakta.

At du selv mangler erfaring, betyr ikke at andre ikke kan ha erfart det.

Det finnes haugevis av rapporter om at folk har blitt tatt eller etterforsket.

Noen er tatt for sexkjøp eller mistanke om det. Fakta ligger på bordet. Det er fåfengt å prøve å benekte det, eller fortelle at ingen har noe å frykte.

Vi har fått en horribel lov, og om den er nedprioritert betyr det ikke at den blir ignorert.

Det er faktisk noen som benytter seg av loven til å ta uskyldige - sannsynligvis for å score noen ekstra poeng, forbedre sin egen situasjon (gjøre seg bemerket).

Du tror visst at du kan benytte statistikken til å fortelle at noe som eksisterer, ikke gjør det.

Jeg oppfordrer deg til å begynne å tenke realistisk istedenfor statistisk.

Tar du sjansen på å kjøre langsomt rundt i "strøket" i Oslo noen ganger en kveld, bare for å se hva som skjer? Kanskje stoppe for å prate med en av jentene som er ute for å sjekke opp kåte menn? Hvis du blir stoppet av en person i uniform (eller uten!) for å høre hva du har der å gjøre, hva svarer du da?

Sorry admin; det er statistikk som definerer virkeligheten. På Newtons tid observerte man og tok på ting; et eple var et eple. Etter Einstein har det meste endret seg.

Og apropos kjøre rundt på strøket i Oslo med blåkledde folk her og der..

Jeg ser ikke problemet, så lenge veien er åpen for almen ferdsel så kan man kjøring i ring til kvalmen tar deg :lol:

Lenke til kommentar

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...