Gå til innhold

Planlegger opprulling av sexkunder


Langbein

Anbefalte innlegg

Politiet sitter på Vipps-kvitteringer. Hvor dum går det an å være, man betaler da ikke sexkjøp med verken Vipps eller kort. Lett å identifisere da. Kun fysiske penger som gjelder i sexkjøp verden.

  • Like 1
Lenke til kommentar

Om denne saken stemmer er det ikke særlig "musikalsk" av onkel moralistpoliti ettersom straffelovrådet har innstilt på at sexkjøp av voksne  som ikke er seksuallovbrudd bør avkriminaliseres.

  • Like 1
Lenke til kommentar
34 minutter siden, Jossen skrev:

Om denne saken stemmer er det ikke særlig "musikalsk" av onkel moralistpoliti ettersom straffelovrådet har innstilt på at sexkjøp av voksne  som ikke er seksuallovbrudd bør avkriminaliseres.

De vil vel skynde seg å få inn penger til julebordet før det kanskje forhåpentligvis blir en lovendring

 

  • Like 1
  • Thanks 1
Lenke til kommentar

Folk kan takke seg sjæl om man er så lur å betale for tjenester via vipps. Og spesielt til et selskap. Da ringer jo pimpbjella for full musikk. Men får se da. At de gidder å straffeforfølge 3000 kunder, det tviler jeg på

  • Like 1
Lenke til kommentar

Har hverken + i BA eller Nettavisen, men er fortsatt nysgjerrig.
 

Er dette to like saker to forskjellige steder landet? Er sakens kjerne at de går etter vippsoppføringer?

Altså ikke etter forskjellige chattelogger eller telefonanrop til sexselger mobil? 

 

F8C86D6F-AF3D-4DD3-B249-25E59307C8BA.png

Lenke til kommentar
17 timer siden, Harald skrev:

Har hverken + i BA eller Nettavisen, men er fortsatt nysgjerrig.
 

Er dette to like saker to forskjellige steder landet? Er sakens kjerne at de går etter vippsoppføringer?

Altså ikke etter forskjellige chattelogger eller telefonanrop til sexselger mobil?

Ser ut som det er samme sak.

Her er et lite utsnitt frq en av artiklene

"Vipps 

Men i sin etterforskning har ikke politiet bare funnet leiligheter, prostituerte, glidekrem eller fått tilståelser. De har også gjort beslag i nærmere 3.000 Vipps-overføringer. 

Og med Vipps-overføringer dukker det også opp navn – navn som politiet mener kan være kjøpere av seksuelle tjenester. Ifølge Lode Roscoe kan mange av disse nå vente seg en telefon fra politiets etterforskere.

Overføringene skal i all hovedsak stamme fra 2021–2022 – og skal ha gått inn på kontoen til mannens utleieselskap. 99,1 prosent av innbetalingene skal stamme fra menn. Politiet tror altså at snakk om betaling for kjøp av sex.  Til sammen dreier det seg om 2.814 menn, fra Bergen til Drammen, skriver BA."

Jeg vil tørre å påstå at dette her er hovedgrunnen til at "alle" sverger til å kun bruke kontanter.

  • Thanks 2
Lenke til kommentar

Det er stort sett bare å nekte. Det er alt for mange saker til at politiet gidder eller har kapasitet til å etterforske i stort monn. De håper på å skremme horekunder til raske innrømmelser som ikke krever noe særlig jobb. De som krever mer etterforskning kommer de til å henlegge. Det er mitt tips uansett. Hvis jeg hadde fått en telefonsamtale fra politiet så hadde jeg sagt at jeg kommer på avhør hvis de krever det, men at jeg tar med meg  advokat. Det er det faktisk verdt. 

Dette viser imidlertid at man trenger andre kontaktmåter enn sin egen telefon. Jeg kommer ikke til å ta kontakt med norske eskorter i Norge fra egen telefon igjen. I så fall så ringer jeg og tar med meg kontanter.

  • Like 2
Lenke til kommentar
1 time siden, shawty lo skrev:

 vi snakker om 25000 kroner i bot så ja, nekte som faen.

Og hvis man nekter, hva skjer da? Jo, rettssak! Og det er nok de færreste horekunder som er klar for en rettssak! Da velger man heller å betale inn 25.000 til statskassen. Vi vet jo alle at de pengene blir brukt til samfunnsmessige tiltak, og da føler man seg kanskje litt bedre :)

 

Lenke til kommentar

Vipps-overføringer er hvordan de har fått navnene, jeg betaler jo kontant. kanskje litt arrogrant men vet ikke hvordan det blir forelegg på 25k kroner eller rettsak hvis politi slår ned døra og finner meg med buksa ned, de vet ikke hvem jeg er og at sex ble solgt der. når de jentene selger sex bryter de ikke norsk lov så jeg tror ikke de kan overvåke eller trakassere dem.  i USA setter dem fake ads for å lure kjøpere, tror ikke det tullet foregår her.

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
7 timer siden, Langbein skrev:

Hvor har du det fra? Lovhjemmel?

§ 86.Foreldelsesfristen ; a. · 2 år når den høyeste lovbestemte straffen er bot eller fengsel inntil 1 år.

Spørsmålet mitt er da, dersom det er gått mer enn 2 år, kan det gi noen konsekvenser?

Lenke til kommentar
8 timer siden, Bu000 skrev:

§ 86.Foreldelsesfristen ; a. · 2 år når den høyeste lovbestemte straffen er bot eller fengsel inntil 1 år.

Spørsmålet mitt er da, dersom det er gått mer enn 2 år, kan det gi noen konsekvenser?

Nei. Men politiet følger egne regler. Derfor du nekter og tar kontakt med advokat. Han vil fikse deg ut av det hvis det er over to år.

  • Like 1
Lenke til kommentar

Jeg ville først bare latt være å møte opp til noe avhør. Om de likevel krever oppmøte har en ikke forklaringsplikt, så da er nok det beste å bare sitte i stolen og se uinteressert ut, og altså ikke svare på noe som helst. Hvis de skal sikte en har en krav på advokat, så be i så fall om dette. Og takk gjerne ja til drikke om de spør deg om dette.

  • Like 1
Lenke til kommentar
På 20.2.2023 den 19.21, HerrSerr skrev:

Jeg ville først bare latt være å møte opp til noe avhør. Om de likevel krever oppmøte har en ikke forklaringsplikt, så da er nok det beste å bare sitte i stolen og se uinteressert ut, og altså ikke svare på noe som helst. Hvis de skal sikte en har en krav på advokat, så be i så fall om dette. Og takk gjerne ja til drikke om de spør deg om dette. 

Endret av KåreOlsen
Lenke til kommentar
  • 2 months later...

Det er politiet sin jobb å bevise lovbrudd. At du har vært et sted å Vippset noen kroner er ikke det samme som skyld. Du kan ha kjøpt en sofa. Eller hjulpet med litt penger til mat. 
Men politiet elsker å snakke med folk. Fordi de ofte snakker seg selv inn i kriminalitet. 
For hvis du åpner kjeften, har politiet 100 spørsmål. Og de fleste er vanskelig å svare på. 

Så hvis de kun har navnet ditt, eller navnet ditt å en kvittering fra Vipps, så følg regel nummer 1. Hold kjeft. Ikke snakk med politiet. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
På 18.2.2023 den 19.05, shawty lo skrev:

 I USA setter dem fake ads for å lure kjøpere, tror ikke det tullet foregår her.

 

Politiet i Norge har veldig begrensede muligheter når det kommer til provokasjon. 

https://phs.brage.unit.no/phs-xmlui/bitstream/handle/11250/2496656/bachelor_Eklo.pdf?sequence=1&isAllowed=y

Det er også et spørsmål om bruk av ressurser. 
Politiet bruker få eller ingen ressurser på sexkjøp. 
Bortsett fra utvalgte saker. F.eks der de har mistanke om menneskehandel. 
Kjøp av sex fra mindreårige. 
Eller saker som omtales i media. 
I alle tilfellene vil de først og fremst gå etter bakmenn. 

Et godt eksempel er Brennpunkt sin sak om Thai-salongene. Selv om miljøet ble skikkelig blåst av NRK, fikk det ingen konsekvenser for hverken damene eller kundene. 

  • Like 3
Lenke til kommentar
  • 3 months later...
  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...