Gå til innhold

Prostituert drept i Oslo.

egon79

Anbefalte innlegg

Tviler det er så mye å melde disse perioder da det er best å holde seg inne i denne kulda. Men sist lørdag tok jeg noen runder i gatene etter en fest, var etter midnatt. Ingen norske å se, bare en del negresser som prøvde å få kontakt. De ble ignorert glatt.

• Like 1
Lenke til kommentar

Fint at den mest populære tråden er oppe igjen.

Det som ikke er så fint er at det sikkert er liiiite kult å trekke på gata i 10-18 minus.....

Det har vært lite å se de få gangene jeg har kjørt gjennom byens beste strøk.

Vi får glede oss til våren !

• Like 1
Lenke til kommentar
  • 2 years later...

Det første som slo meg igår da nyheten kom om at ei kvinne var funnet drept ved Operaen i Oslo var at dette kunne være ei prostituert. Bispevika hvor hun ble funnet er et kjent sted hvor prostituerte tar med kunder. Idag ble det bekreftet at den drepte er Bulgarske Galina Sandeva som opererte ifra bil. Jeg dro kjensel på bilen;

http://www.tv2.no/2015/12/18/nyheter/oslo/drap/7810537

• Like 1
Lenke til kommentar

Forferdelig trasig.

Det viser hvor galt det går, når moralens voktere skal ha politiet til å være renovatører for elementer som er upopulære å se i gatebildet, istedenfor at det fokuseres på å sørge for tryggheten for de som er ekstra utsatt...

Lenke til kommentar

Huff, så tragisk. Men jeg lurer på hva som skjer hvis man melder seg som kunde av henne. Håper uansett man kontakter politiet hvis man har sett henne i det siste. Det der er faktisk også veldig dumt med den nye loven; nå kan det jo hende de mister interessante opplysninger fordi kunder ikke tør å "stå fram".

Lenke til kommentar
Huff, så tragisk. Men jeg lurer på hva som skjer hvis man melder seg som kunde av henne. Håper uansett man kontakter politiet hvis man har sett henne i det siste. Det der er faktisk også veldig dumt med den nye loven; nå kan det jo hende de mister interessante opplysninger fordi kunder ikke tør å "stå fram".

Politiet har bedt om at folk melder seg uansett årsak til at de befant seg i området; ref VG.

Lenke til kommentar

Politiet har bedt om at folk melder seg uansett årsak til at de befant seg i området; ref VG.

Ja, men hennes siste kunder vil neppe melde seg.. Og det er jo dumt i en slik alvorlig sak.

Lenke til kommentar
Gjest paal_erik_68

RIP Galina

Jeg ble trist av dette. Hun var ei topp dame som flere her inne har anbefalt. Deriblant jeg.

Blid og hyggelig, hadde skaffet seg leilighet i hjemlandet.

Snakket med henne for 1 uke siden.

Lenke til kommentar

Helt forferdelig. Tror de som har vært sammen med henne bør melde seg uansett siden dna sikkert er i bilen/på henne. Jeg vet ikke om jeg tør å treffe noen nye nå fremover faktisk. 28 år, kjempetrist! Håper de tar de/den som har gjort dette snarest. Jeg tenker også på gatepikene som helt sikkert føler seg veldig utrygge nå.

Lenke til kommentar
Helt forferdelig. Tror de som har vært sammen med henne bør melde seg uansett siden dna sikkert er i bilen/på henne. Jeg vet ikke om jeg tør å treffe noen nye nå fremover faktisk. 28 år, kjempetrist! Håper de tar de/den som har gjort dette snarest. Jeg tenker også på gatepikene som helt sikkert føler seg veldig utrygge nå.

Det er selvfølgelig helt forferdelig, men jeg tror det er litt tidlig å bare mistenke at det er en kunde som har drept henne. Kan det ikke like gjerne være en hallik, eller en person som ikke liker denne typen virksomhet? I så fall kan det være smart for de prostituerte å være ekstra forsiktige inntil saken har fått en løsning.

• Like 1
Lenke til kommentar

Det er selvfølgelig helt forferdelig, men jeg tror det er litt tidlig å bare mistenke at det er en kunde som har drept henne. Kan det ikke like gjerne være en hallik, eller en person som ikke liker denne typen virksomhet? I så fall kan det være smart for de prostituerte å være ekstra forsiktige inntil saken har fått en løsning.

It could also be a robbery gone horribly wrong. Working girls are a very attractive target for all kinds of pond scum due to the fact we deal with physical currency and tend to work isolated.

• Like 2
Lenke til kommentar

Kanskje faste kunder kan gi anonyme tips om f.eks. om hun kun møtte etnisk skandinaviske eller norske av utenlandsk opprinnelse o.l. det kan kanskje hjelpe i søket? Pass på dere selv jenter.

• Like 1
Lenke til kommentar
It could also be a robbery gone horribly wrong. Working girls are a very attractive target for all kinds of pond scum due to the fact we deal with physical currency and tend to work isolated.

You are quite right, that's also a possibility.

Let's hope that there are enough clues for the police to find her killer, but frankly I'm not convinced that they'll put in their full capacity into investigating a murder like this. In my mind there's a chance that they'll find a simple solution and just find someone to blame and produce evidence in their favour. It wouldn't be the first time.

• Like 1
Lenke til kommentar

Det var virkelig sterkt å lese om dette - og jeg tenker på familien hennes i Bulgaria som ikke får Galina hjem til jul. Og som kanskje heller ikke ante noe om hvor pengene som hun sannsynligvis sendte til dem egentlig kom fra (hun sa vel kanskje at hun jobbet på en bar eller restaurant i Oslo) - mange av de østeuropeiske jentene, spesiellt dem fra de fattige delene av EU, sender en stor del av inntektene sine fra sexarbeid til familien - disse inntektene er veldig gode, og veldig viktige penger for dem. Og ofte helt livsnødvendige. Det er ikke noe NAV der!

Nå får de ikke noe mer fra Galina.

Alle lurer jo selvsagt på hva som skjedde med henne i bilen hennes på den iskalde brygga i Oslo for et par dager siden. Der er bra at dette er blitt en stor sak, både hos politiet og media, og at det, forhåpentligvis(!?) blir satt økt søkelys på prostituertes sikkerhet. Og at det blir gjort noe med det - og da nytter det ikke å satse på f.eks. "operasjon husløs"??? Eller hva??

Vi får spørre OTTAR, Jan Bøhler, Knut Arild Hareide og Dagrunn Eriksen!

Jeg vil ikke påstå at sexkjøpsloven i utgangspunktet kan gis skylden for denne tragiske hendelsen. Det finnes gærninger der ute som dreper horer, det kan være kunder, halliker, who knows.... Menn som mangler respekt for sexarbeidere og deres menneskeverd...

Men hadde ikke sexkjøpsloven vært der ville det sannsynligvis vært mye enklere å etterforske en slik sak - de aller fleste som hadde vært i området, uansett hvilket ærend de måtte ha hatt der og da (!?) og stilt opp som observatører og mulige vitner hvis de da ikke hadde risikert å få 25.000 kroner i bot!

Det er heligvis mange år siden sist jeg har lest om horedrap - jeg er så gammel at jeg husker de brutale, uoppklarte sakene om drap på prosituerte på 70-og 80-tallet. Husker dere f.eks Gry Storvik? http://www.tv2.no/a/3237698

Men jeg er veldig spent på om de klarer å finne den/dem som avsluttet livet til denne flotte jenta på kaia like øst for Operaen, og like sør for Barcode på onsdag/torsdag.

Og jeg håper virkelig ikke at Galina Sandeva døde forgjeves!

Jeg vil, kjære Galina, på vegne av alle dem som møtte deg og satte pris på deg, og også på vegne av oss alle sammen lyse fred over ditt minne.

Lenke til kommentar