Gå til innhold

Nadheim, Kirkens Bymisjon


Gjest

Anbefalte innlegg

Fikk en telefon fra en hyggelig fyr fra Nadheim i kveld. De har en runde hvor de ringer til jenter som annonser på RE for å informere om tilbudet deres. Her er nettsiden: http://www.bymisjon.no/nadheim/. De holder til på Grønland i Oslo.

Nadheim er et sted for deg som selger eller har solgt seksuelle tjenester. Her kan du få råd og veiledning, støtte og hjelp eller delta på ulike aktiviteter.

Det er i hovedsak sosialt arbeid det dreier seg om, og kan være greit for de av dere som ikke har et nettverk som vet om eskortevirksomheten. De tilbyr samtaler, informasjon og gratis kondomer/glidemiddel.

Har man problemer av noe slag knyttet til eskortejobben så kan det være greit å ha Nadheim i bakhodet. De har selvsagt taushetsplikt og man trenger ikke å oppgi noe privat informasjon.

De tilbyr også kurs, for eksempel i selvforsvar - dette er da sporadisk. Jeg tenker at dersom noen av oss skulle komme borti en ubehagelig kunde eller opplevelse så kan dette stedet være greit å oppsøke for å bearbeide opplevelsen.

Hvem som helst kan kontakte Nadheim, og de av dere som er i kontakt med utenlandske eskorter kan informere om at tilbudet eksisterer. De skriver at de holder norskkurs og kan være behjelpelig i forbindelse med oppholds- og arbeidstillatelse. Spesielt de av dere som er i kontakt med pikene på gata; informer, informer, informer.

Jeg vil også nevne Prosenteret i denne sammenhengen. Prosenteret driftes av Oslo kommune og kan ligne på Nadheim, men har i tillegg ulike helsetjenester i form av sykepleie og legehjelp. Her får vi prevensjon, undersøkelser (GU, vaksinasjoner, SOS-sjekk), samt advokathjelp.

Jeg er så glad jeg bor i Norge!

Lenke til kommentar

Vil også legge til link til et ganske ferskt innlegg i Dabladet som er skrevet av en som er tilknyttet dette senteret - Anders Stenersen, sosiolog og sosialkonsulent på Nadheim: http://www.dagbladet.no/2015/11/10/kult ... /41877233/ Det er også link til samme artikkel i tråden "Artikler/videoklipp om prostitusjon/sexkjøp" hvor den også er kommentert.

Det er tydelig at Nadheim-senteret har temmelig sammenfallende synspunkter på prostituertes sikkerhet, risiko og rettsvern som kommer fram her inne på forumet.

Lenke til kommentar
  • 3 weeks later...
Det er tydelig at Nadheim-senteret har temmelig sammenfallende synspunkter på prostituertes sikkerhet, risiko og rettsvern som kommer fram her inne på forumet.

At sofa-moralister ikke er mottakelig for hverken argumentasjon eller resonnement er ikke noe nytt. Men stemmerett har de og i den sammenheng er det antagelig relativt nytt.

Lenke til kommentar

Takk for at du nevner oss, Gjest :)

Vi vil understreke at vi ønsker at det skal være en lav terskel for å ta kontakt med oss. Selv om vi er et hjepetiltak er vårt mål ikke å få folk til å slutte med prostitusjon, men å bistå folk i de utfordringene de måtte ha i den livssituasjonen de er i.

Kontakt med oss er som Gjest skriver helt anonymt, og du trenger ikke å oppgi noe personlig informasjon dersom du ikke vil. Vi har taushetsplikt. Av erfaring vet vi at noen personer som selger sex er forholdsvis alene om det, dvs. at mange ikke har noen å dele positive eller negative opplevelser med. Dette forumet har i så måte en god funksjon, men det er også mulig å ta kontakt med oss på Nadheim.

Vi jobber kontinuerlig for å være mest mulig relevante for målgruppa vår. Kom gjerne med innspill på hvordan vi kan bli enda bedre til å dekke de behovene som måtte finnes der ute. Dersom du vet om noen som kan ha nytte av å ta kontakt med oss, si det til vedkommende - eller enda bedre, ta kontakt med oss selv :)

Kontoen driftes av Fredrika og Anders, og ingen andre har innsyn - verken på forumet eller i våre PM.

Telfonnummer Anders: 920 25 977 Telefonnummer Nadheim: 22 05 28 80

http://www.bymisjon.no/nadheim/

Hilsen

Anders

  • Like 1
Lenke til kommentar
  • 5 weeks later...
  • 3 weeks later...

Hei Candy,

Om du er opptatt av at ingen skal kjenne deg igjen på Nadheim kan du møte oss (meg eller noen andre) på en cafe eller lignende.

Alle ansatte på Nadheim jobber innenfor en lovpålagt taushetsplikt. Dessuten har alle andre gjester erfaring med salg av sex, så man er ikke annerledes i den forstand.

Se din innboks for en personlig melding :)

Mvh.

Anders

  • Like 1
Lenke til kommentar
Hei Candy,

Om du er opptatt av at ingen skal kjenne deg igjen på Nadheim kan du møte oss (meg eller noen andre) på en cafe eller lignende.

Alle ansatte på Nadheim jobber innenfor en lovpålagt taushetsplikt. Dessuten har alle andre gjester erfaring med salg av sex, så man er ikke annerledes i den forstand.

Se din innboks for en personlig melding :)

Mvh.

Anders

Dvs at PRO sentret har strenger taushetsplikt enn dere?

Lovpålagt taushetsplikt kan brytes på dom, men den er PRO sentret ikke inkludert, har jeg rett?

Hvorfor jeg spør er faktisk ved eks barnevernssaker eller andre saker der vårt yrke er av interesse.

Lenke til kommentar

Gjest: Nadheim og PROsenteret praktiserer ikke forskjellig type taushetsplikt.

Vi jobber etter §8-8 i lov om sosiale tjenester. Enhver som utfører tjeneste eller arbeid for sosialtjenesten eller en institusjon etter denne loven, har taushetsplikt etter forvaltningsloven §§ 13 til 1c. Overtredelse straffes etter straffelovens §121.

  • Like 1
Lenke til kommentar

Er man opptatt av anonymitet så oppgir man ikke navn, uansett hvor mye taushetsplikt det er i bildet.

Og dette er bare for å dekke min egen nysgjerrighet; hva har barnevernet med eskortevirksomhet å gjøre? Jeg mener; hva gjør de dersom de finner ut at en alenemor selger sex - sett at det ikke er andre grunner til at de er innblandet da. Hvis jeg har en datter på 3 år, og noen sender inn tips om at jeg prostituerer meg - hva så? :) Tror de at man tar imot kunder mens barnet sover på naborommet eller?

Lenke til kommentar

Gjest: Nadheim og PROsenteret praktiserer ikke forskjellig type taushetsplikt.

Vi jobber etter §8-8 i lov om sosiale tjenester. Enhver som utfører tjeneste eller arbeid for sosialtjenesten eller en institusjon etter denne loven, har taushetsplikt etter forvaltningsloven §§ 13 til 1c. Overtredelse straffes etter straffelovens §121.

Kjenner loven.

Men vi can bruke jobb navn???

Lenke til kommentar

I kontakt med oss kan man bruke hvilket navn man vil, vi vil ikke spørre om "ekte" identitet.

En annen ting som er greit å vite er at vi ikke fører journal på Nadheim. Det du forteller oss blir ikke arkivert og knyttet til det du kaller deg (med mindre du har noe du ønsker at vi skal arkivere). Mange syntes det er fint :)

Hilsen Anders

  • Like 1
Lenke til kommentar
...hva har barnevernet med eskortevirksomhet å gjøre? Jeg mener; hva gjør de dersom de finner ut at en alenemor selger sex - sett at det ikke er andre grunner til at de er innblandet da. Hvis jeg har en datter på 3 år, og noen sender inn tips om at jeg prostituerer meg - hva så? :) Tror de at man tar imot kunder mens barnet sover på naborommet eller?

Sexsalg og eskortevirksomhet er et dårlig sjekketriks!!!! vis-a-vis barnevernet, da risikerer jenta veldig lett å få kraftig nedjusert sin antatte omsorgsevne, med de konsekvenser det kan få. Det er det adskillige norske prostituerte som har fått erfare!

Lenke til kommentar
...hva har barnevernet med eskortevirksomhet å gjøre? Jeg mener; hva gjør de dersom de finner ut at en alenemor selger sex - sett at det ikke er andre grunner til at de er innblandet da. Hvis jeg har en datter på 3 år, og noen sender inn tips om at jeg prostituerer meg - hva så? :) Tror de at man tar imot kunder mens barnet sover på naborommet eller?

Sexsalg og eskortevirksomhet er et dårlig sjekketriks!!!! vis-a-vis barnevernet, da risikerer jenta veldig lett å få kraftig nedjusert sin antatte omsorgsevne, med de konsekvenser det kan få. Det er det adskillige norske prostituerte som har fått erfare!

Det trenger ikke nødvendigvis gå så gale, men at du kan få store problemer med å treffe ungen din etterpå kan være et utgangspunkt.

Du vil rimelig solid bli stemplet som uansvarlig, og ikke uten grunn.

Lenke til kommentar
Men de tar jo ikke barnet bare fordi man har den jobben, da er det gjerne noe annet i tillegg?

Det er lov å håpe på det beste, og det bør man i slike saker ;)

Jeg kjenner til en sak der moren ble tatt med narkotika; med tre unger og mann var spenningen stor, hun følte seg veldig liten stakkar, det gikk nå bra. Barnevernet viste forståelse.

Men la oss si at ungene er i skolepliktig alder og dette ryktet sprer seg til skolen?

Hva gjør du da? ungene dine vil slite "big time" :oops:

Jeg vet noe om hva det koster å bringe slike "mobbeofre" tilbake på rett kjøl :o

Her er det bare en taper; ungene, det svir garantert i lang tid :evil:

Lenke til kommentar

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...