Gå til innhold

OPPGRADERING!


Administrator

Anbefalte innlegg

Noen med mac og Safari som har problemer?

Skiftet til Firefox for å poste, må logge inn for hvert klikk jeg tar. Svare eller PM går i en evig passord-login loop.

Yepp, samme problem med Mac/Safari her. Logge inn på nytt for hvert klikk. Tømt Safari og slettet logg, hjelper ikke.

Funker 100% på IPad

Tillater du cookies?

Jeg har prøvd med blokkering, men ser ingen forandring. Alt fungerer her, både i mobil-modus og ellers, både med og uten cookies. Men før vi vet hvor problemet ligger, kan vi ikke gjøre noe med det. Eller? :)

Lenke til kommentar
  • Svar 76
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • Administrator

    34

  • Steinmann

    7

  • drmpunt

    5

  • lynxboy

    3

Det virker bra på min mac,og safari.ingen problemer

Dette KAN tyde på at det er noen som ikke har helt god programvare. Prøv å oppdatere OS til siste versjon. Eller enda bedre: Gå over til linux, som kjører bedre på Mac enn apples egen software. Dessuten er det fritt tilgjengelig. Du kan spare mye tid og mange penger ved å bruke linux. Hardware for PC og Mac går om hverandre, men likevel koster Mac mye mer. Ryktet om at den er bedre er bare en myte. Den er dårligere. Bedre og sikrere enn MS Windows, men en god langside bak linux.

Jeg setter pris på at de som IKKE har problemer med sin mobil, mac eller nettleser, også melder fra. Hvis jeg får mer klarhet i hva som skjærer seg, og når, så kan jeg lettere rapportere det til de som vedlikeholder systemet.

Lenke til kommentar

Linux er feil vei å gå, jeg godtar cookies og har nyeste versjoner osv.

Løser det ved å heller benytte Firefox.

Tungvint men det går greit inntil det fungerer igjen.

PS: Ringe support på jobben ang. dette?

Lenke til kommentar
Linux er feil vei å gå, jeg godtar cookies og har nyeste versjoner osv.
Hvis du mener at linux er feil vei å gå, så vet du ingenting om linux. Jeg anbefaler deg å gjøre deg kjent med det hvis du vil bruke tiden din effektivt.
Lenke til kommentar
Det virker bra på min mac,og safari.ingen problemer

Dette KAN tyde på at det er noen som ikke har helt god programvare. Prøv å oppdatere OS til siste versjon. Eller enda bedre: Gå over til linux, som kjører bedre på Mac enn apples egen software. Dessuten er det fritt tilgjengelig. Du kan spare mye tid og mange penger ved å bruke linux. Hardware for PC og Mac går om hverandre, men likevel koster Mac mye mer. Ryktet om at den er bedre er bare en myte. Den er dårligere. Bedre og sikrere enn MS Windows, men en god langside bak linux.

Jeg setter pris på at de som IKKE har problemer med sin mobil, mac eller nettleser, også melder fra. Hvis jeg får mer klarhet i hva som skjærer seg, og når, så kan jeg lettere rapportere det til de som vedlikeholder systemet.

Hva som er best er vel en smakssak?. og nå bruker jeg Mac. På Mac med versjon 10.10.2 (siste Yosemite) kommer jeg ikke inn. Cookies tillates fra Noresk. Har slettet cookien og tømt safari på nytt. Lagt inn brukernavn og passord i Safari, det funker fortsatt ikke. På maskinen jeg sitter på nå (mac air med 10.8.5 Mountain Lion) går det smertefritt.

Lenke til kommentar
Hva som er best er vel en smakssak?. og nå bruker jeg Mac.
Ikke bare en smakssak. Sammenlign effektivitet, fleksibilitet, kompatibilitet, tilgjengelighet og pris, så vil det se nokså annerledes ut. Smak og vaner kan endres totalt på 1-3 uker. Det kan lønne seg å bruke en uke eller tre på å sette seg inn i noe som kan spare års arbeid, penger og irritasjon. Man bruker ikke en øks til å felle et stort tre. Man skaffer seg en motorsag.
På Mac med versjon 10.10.2 (siste Yosemite) kommer jeg ikke inn. Cookies tillates fra Noresk. Har slettet cookien og tømt safari på nytt. Lagt inn brukernavn og passord i Safari, det funker fortsatt ikke. På maskinen jeg sitter på nå (mac air med 10.8.5 Mountain Lion) går det smertefritt.

Jeg har også prøvd uten å tillate cookies, og det ser ikke ut til å ha noen virkning, men sikker er jeg ikke. Uansett tyder disse forskjellene på at det er et problem med programvaren - men andre med samme programvare merker ikke problemet, så det er et mysterium. Hvis mange nok rapporterer problemet, vil det sikkert bli ordnet ved neste oppdatering.

Prøv forresten den gamle versjonen igjen og se om noe har skjedd der: http://gammelt.noresk.com/

Lenke til kommentar
Har også problemer med Safari/Mac med innloggingen, for hver klikk så må jeg logge inn. Cookies er tillatt, så det er ikke der problemet ligger.

Løser problemet med å bruke Firefox også ;)

Vi gjør et forsøk med å tillate den opprinnelige stilen "prosilver" i forumet. De som får denne stilen når de logger inn, kan forandre den til NFA3 ved å gå til brukerkontrollpanelet som du finner ved å klikke på brukernavnet ditt oppe til høyre. Velg så "Innstillinger" og skift systemstil. Du kan også skifte til engelsk språk for å se om det har betydning. Rapporter resultatet her!

Lenke til kommentar

fra safari går jeg i en evig loop når jeg prøver å skifte systemstil.

fra firefox får jeg skiftet, vises på safari men fortsatt evig loop.

får ikke svart på innlegg fra safari.

nyeste versjoner, norsk språk. hva med dere andre med mac?

Lenke til kommentar
Har samme problemet. Har prøvd en uke å komme i kontakt med admin, men grunnet man blir utlogget ved hvert trykk så har jeg ikke fått opprettet kontakt.

Det er jo ikke nødvendig å logge inn for å få kontakt. Bruk kontaktlinken nede til høyre når du går inn på siden.

Lenke til kommentar
Ingen problemer what so ever.

Macbook Air, OS X Yosemite (10.10.2) og Safari

Overhodet ikke hatt problemer?

Hva med forskjellen på prosilver og NFA3 stil, eller norsk kontra engelsk språk?

Lenke til kommentar
Overhodet ikke hatt problemer?

Hva med forskjellen på prosilver og NFA3 stil, eller norsk kontra engelsk språk?

Fortsatt fungerer alt som det skal. Hverken stil eller språk får forumet til å fungere noe dårligere.

Lenke til kommentar
Overhodet ikke hatt problemer?

Hva med forskjellen på prosilver og NFA3 stil, eller norsk kontra engelsk språk?

Fortsatt fungerer alt som det skal. Hverken stil eller språk får forumet til å fungere noe dårligere.

Det er vel først og fremst de som har problemer som bør prøve annen stil/språk.

Lenke til kommentar
Hva med forskjellen på prosilver og NFA3 stil, eller norsk kontra engelsk språk?

Jeg har fortsatt ikke fått noe svar på dette. Hva betyr det? Er det ingen problemer nå, eller er det BARE problemer?

For deg som har problemer med mobil eller nettbrett:

Er det noen forskjell i virkemåte om du velger den gamle "prosilver" stilen?

Jeg MÅ ha svar på dette! Jeg vil ikke oppgradere andre forumer uten at jeg vet hva det vil medføre!

Lenke til kommentar
Hva med forskjellen på prosilver og NFA3 stil, eller norsk kontra engelsk språk?

Jeg har fortsatt ikke fått noe svar på dette. Hva betyr det? Er det ingen problemer nå, eller er det BARE problemer?

For deg som har problemer med mobil eller nettbrett:

Er det noen forskjell i virkemåte om du velger den gamle "prosilver" stilen?

Jeg MÅ ha svar på dette! Jeg vil ikke oppgradere andre forumer uten at jeg vet hva det vil medføre!

For meg er eneste problemet med Mac som kjører siste Yosemite. Jeg har forøvrig ikke gjort noen endringer i tiden forumet ble oppdatert. Funket i gammel versjon og ikke med ny. Er på reise så får ikke testet stiler/språk på denne maskinen før i neste uke.

Begge stiler funker på fint på Iphone, IPad og Mac med Mountain Lion. Sitter nå på en kafé i Wien og nyter en kaffe i godværet, kunne ikke unngå å se at servitøren var noe nysgjerrig på avataren til Spenning 1 he he.... :D

Lenke til kommentar

Jeg har fortsatt ikke fått noe svar på dette. Hva betyr det? Er det ingen problemer nå, eller er det BARE problemer?

For deg som har problemer med mobil eller nettbrett:

Er det noen forskjell i virkemåte om du velger den gamle "prosilver" stilen?

Jeg MÅ ha svar på dette! Jeg vil ikke oppgradere andre forumer uten at jeg vet hva det vil medføre!

hei.

mac + safari - siste versjoner ubrukelig. evig loop.

mac + firefox - topp.

vil gjerne benytte safari.

takk.

Lenke til kommentar

Er det noen forskjell i virkemåte om du velger den gamle "prosilver" stilen?

Jeg MÅ ha svar på dette! Jeg vil ikke oppgradere andre forumer uten at jeg vet hva det vil medføre!

hei.

mac + safari - siste versjoner ubrukelig. evig loop.

mac + firefox - topp.

vil gjerne benytte safari.

takk.

Altså: Kan jeg få noe svar på det sentrale spørsmålet her?

Lenke til kommentar
nei, det er like ille hos meg uansett.

med safari får jeg ikke byttet, går i evig loop.

må bytte med firefox og deretter teste med safari.

besvarte jeg det du lurte på?

Ja, takk, dette var faktisk ganske viktig!

Hvis standard-stilen ikke hjelper, så betyr det at den stilen jeg benytter ikke har noe med det å gjøre. Da må det ligge et annet sted, og det betyr igjen at vi ikke kan gjøre stort annet enn å vente på neste oppdatering.

Lenke til kommentar
nei, det er like ille hos meg uansett.

med safari får jeg ikke byttet, går i evig loop.

må bytte med firefox og deretter teste med safari.

besvarte jeg det du lurte på?

Ja, takk, dette var faktisk ganske viktig!

Hvis standard-stilen ikke hjelper, så betyr det at den stilen jeg benytter ikke har noe med det å gjøre. Da må det ligge et annet sted, og det betyr igjen at vi ikke kan gjøre stort annet enn å vente på neste oppdatering.

Jeg kjører Safari 8.0.3, Firefox og Chrome på Mac.

Chrome og Firefox ser ut til å fungere OK, mens Safari vil hele tiden ha ident og passord når du skal endre til prosilver f.eks., den går i en uendelig loop, og hver gang du trykker send, så spør den etter passord en gang til.

Den eneste løsningen er vel å vente på at phpBB folkene fikser problemet.

Lenke til kommentar
Den eneste løsningen er vel å vente på at phpBB folkene fikser problemet.

Jeg begriper ikke hvordan dette kan skje, men phpBB-folkene er oppmerksom på problemet. Dessverre kan jeg ikke si hvor lang tid det kan ta før det kommer en løsning. Kanskje Mac-folkene er de som egentlig burde fikse problemet, for så vidt jeg kan se er de eneste som merker det, Mac-brukere (eller Iphony, eller iBad). :twisted:

Lenke til kommentar
Den eneste løsningen er vel å vente på at phpBB folkene fikser problemet.

Jeg begriper ikke hvordan dette kan skje, men phpBB-folkene er oppmerksom på problemet. Dessverre kan jeg ikke si hvor lang tid det kan ta før det kommer en løsning. Kanskje Mac-folkene er de som egentlig burde fikse problemet, for så vidt jeg kan se er de eneste som merker det, Mac-brukere (eller Iphony, eller iBad). :twisted:

Jeg bruker Chrome på iPhone og det funker; har ikke prøvd Safari mhp skifte av stil.

Dette problemet er knyttet til HTML standarden og diverse sikkerhetstiltak vil jeg tro.

Lenke til kommentar

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...