Gå til innhold

OPPGRADERING!


Administrator

Anbefalte innlegg

Vi har nå oppgradert forumet til foreløpig siste versjon, 3.1.3.

Dette var en stor oppgradering som vi har brukt mye tid på. Du vil se en del endringer, og de fleste tror vi er bra, men det kan også forekomme feil og mangler.

Språkversjonen er ny, og det er enkelte ord og vendinger jeg ikke er begeistret for, og noen mangler, men det vil jeg tilpasse litt etter hvert.

Ting som ikke stemmer vil jeg be om rapporter på. Menyene er litt endret, men det regner jeg med at de fleste finner ut av. Uansett kan jeg ikke endre på dem, så det er hva det er.

Ellers: Lykke til! Kryss fingrene! :)

Lenke til kommentar
  • Svar 76
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • Administrator

    34

  • Steinmann

    7

  • drmpunt

    5

  • lynxboy

    3

Synes det ser bra ut, men vet ikke om jeg er helt fornøyd med mobilversjonen. I forrige versjon fikk jeg feks rask oversikt over hvilke av trådene som var oppdaterte. feks under Norge så kunne jeg raskt få info om nytt innlegg under oslo ved å se til høyre i skjermen. Dette ikke lenger mulig på min telefon og nettleser. Sony Xperia compact med chrome nettleser. Hvis jeg snur telefonen horisontalt så kommer denne infoen opp, men jeg synes det blir for tungvint. I forrige mobilversjon var det også en mulighet i den enkelte tråd å velge nye innlegg. Den funksjonen tror jeg er borte, og er dypt savnet.

Lenke til kommentar
Synes det ser bra ut, men vet ikke om jeg er helt fornøyd med mobilversjonen. I forrige versjon fikk jeg feks rask oversikt over hvilke av trådene som var oppdaterte. feks under Norge så kunne jeg raskt få info om nytt innlegg under oslo ved å se til høyre i skjermen. Dette ikke lenger mulig på min telefon og nettleser. Sony Xperia compact med chrome nettleser. Hvis jeg snur telefonen horisontalt så kommer denne infoen opp, men jeg synes det blir for tungvint. I forrige mobilversjon var det også en mulighet i den enkelte tråd å velge nye innlegg. Den funksjonen tror jeg er borte, og er dypt savnet.

Skjønner, men dette har jeg foreløpig ingen kontroll på.

Lenke til kommentar
I forrige versjon fikk jeg feks rask oversikt over hvilke av trådene som var oppdaterte.

Dette er ingen fullgod løsning, men det jeg gjør er å bruke denne linken "https://www.noresk.com/forum/search.php?search_id=newposts" når jeg skal logge på. Har bokmerket den. Er du jevnlig innom blir det sjelden mer enn en side.

Lenke til kommentar
Synes det ser bra ut, men vet ikke om jeg er helt fornøyd med mobilversjonen. I forrige versjon fikk jeg feks rask oversikt over hvilke av trådene som var oppdaterte.

I mobilversjonen forsvinner teksten "Hurtiglenker" pga plassen. Men det lille symbolet for nedtrekksmeny ligger der. Det er tre horisontale streker til venstre for "FAQ". Nedtrekksmenyen der vil vise noe av det du savner, men "Nye innlegg" omfatter hele forumet, ikke bare et underforum.

Lenke til kommentar

Den gamle versjonen av forumet (minus Jenteparadiset) er å finne på http://gammelt.noresk.com.

Det fungerer som før, men er helt uavhengig av den nye versjonen, så nye innlegg der vil bare være synlige der.

Den gamle versjonen vil bli fjernet etter noen uker. Ingen oppdateringer vil bli gjort, og Admin vil ikke svare på spørsmål eller PM.

Lenke til kommentar

Ser oversiktlig og greit ut etter førsteinntrykk.

Men et spørsmål når dere allikevel skulle oppgradere:

Går det ikke an å fjerne den store røde rosen på toppen av siden?

Ønsker en mer nøytral/anonym side.

Vil da ikke virke så "spennende" for litt for lange øyne som kanskje ikke har noe med hva vi leser.

Lenke til kommentar
Ser oversiktlig og greit ut etter førsteinntrykk.

Men et spørsmål når dere allikevel skulle oppgradere:

Går det ikke an å fjerne den store røde rosen på toppen av siden?

Ønsker en mer nøytral/anonym side.

Vil da ikke virke så "spennende" for litt for lange øyne som kanskje ikke har noe med hva vi leser.

Dette har vært oppe før. Hvis noen spør, så bare svar at det er en AP-politisk side. :)

Lenke til kommentar

Re: OPPGRADERING!

Ulest innleggav Admin » I dag 00:07

lynxboy skrev:

Ser oversiktlig og greit ut etter førsteinntrykk.

Men et spørsmål når dere allikevel skulle oppgradere:

Går det ikke an å fjerne den store røde rosen på toppen av siden?

Ønsker en mer nøytral/anonym side.

Vil da ikke virke så "spennende" for litt for lange øyne som kanskje ikke har noe med hva vi leser.

Dette har vært oppe før. Hvis noen spør, så bare svar at det er en AP-politisk side. :)

Admin NorEsk

'Så lett er det nok ikke alltid, er ikke alle som "kjøper" den unnskyldningen.

Men tolker svaret som at det ikke er vilje til å gjøre noe med det, synd....

Lenke til kommentar
'Så lett er det nok ikke alltid, er ikke alle som "kjøper" den unnskyldningen.

Men tolker svaret som at det ikke er vilje til å gjøre noe med det, synd....

Stemmer nok det ja. Det har ikke vært stemning for å endre på dette igjen, men kom opp med et annet forslag, så kan det vurderes.

Lenke til kommentar

Et lite ønske mhp mobilversjonen...

På det gamle forumet, så stod det beskjed om dato og tid på siste endring i hvert underforum.

På hovedsiden kunne det stå "fillene fyker" og sist oppdatert 15.1 kl 16.10

På "Norge" kunne det stå 16.1 kl 14.45, og gikk en inn der, stod det likeens tidspunkt for endringene på hvert underforum.

Lenke til kommentar
logger jeg på via iphone og klikker på et eller anne tunder forum så blir jeg logget ut og kastet tilbake til innloggingssiden. Dvs forumet fungere ikke fra iphone....

Dette greier jeg ikke å reprodusere.

Det er ingen mobilversjon her. Det er samme kode for PC og mobil. Det eneste som forandrer seg er layout, da vi bruker dynamisk (Responsive) CSS, for den som forstår det.

Det som virker på "PC-versjon", skal derfor også virke på "mobil-versjon", og så langt jeg har observert, så stemmer det. Jeg kan ikke ta ansvar for de som bruker iPhone eller annet "merkelig" utstyr, og jeg kan ikke endre i programvaren som ligger bak her.

Lenke til kommentar
Noen med mac og Safari som har problemer?

Skiftet til Firefox for å poste, må logge inn for hvert klikk jeg tar. Svare eller PM går i en evig passord-login loop.

Yepp, samme problem med Mac/Safari her. Logge inn på nytt for hvert klikk. Tømt Safari og slettet logg, hjelper ikke.

Funker 100% på IPad

Lenke til kommentar

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...