Gå til innhold

System på henvendelser?


Gausta

Anbefalte innlegg

Jeg kan ta sekretærjobben jeg, betalingen blir vi nok enige om :lol:

Fra spøk til alvor. Jeg tror vi som sender henvendelser til dere jenter må ta oss selv i nakken av og til. Som trådstarter skriver så er det nok fort å gå i surr i alle henvendelsene. Samme person med flere mailer, sender flere mailer etter hverandre osv..............

Tror de fleste av oss blir irritert over selgere og andre som maser og maser.............

Så min anmodning til oss gutta må være å opptre høflig, ikke bombarder jentene med mail på mail.

Og prøv å sette oss inn i jentenes situasjon :)

Lenke til kommentar
Har gmail og lager etiketter (undergrupper) med fargekoder og tekst som jeg legger mailene mine i etterhvert som jeg svarer. Det finner du på gmail til venstre under "innboks"

Undergruppene mine er: #besvarte mail #Faste kunder #Har møtt #IKKE møte #Usikker #husk:lol:

Synes at organisering via undergrupper, som NorskeLene gjør, høres fornuftig ut, de fleste leverandører av mailtjenester har noe tilsvarende som Google.

Det å administrere virksomheten tar MYE tid, viser det seg - Hege Grostad, ikke ukjent talskvinne for sexarbederes rettigheter og innimellom aktiv i markedet selv har skrevet at majoriteten av tiden går med til å administrere markedsføringskanaler og kommunikasjon med klienter, sjekk link til hele dokumentet hennes: http://www.eskorter.no/

Det er mange som begynner med dette som "drukner" i henvendelser og hvor "alt" nesten blir kaos, noen får flere hundre(!!) telefon og sms-henvendelser hver dag, hvor en veldig stor del er useriøse. Da sier det seg selv at man må lage et eller annet slags "filter", så man ikke fanger hele havet i trålen som får båten og hele virksomheten til å kantre!

Det er derfor en del av jentene som stiller krav m.h.t. hvordan de vil bli kontaktet (f.eks kun via mail i første omgang) og hva det skal stå i henvendelsen - f.eks at kunden forteller litt om seg selv, hva han ønsker og hvordan han ser for seg treffet. Da luker man ut de mest useriøse - de som ikke kan utrykke seg sånn noenlunde skriftlig og fortelle litt om seg selv og hva de vil på en ordentlig måte er som regel ikke noe å samle på!!??

Og så er det telefonkontakt da, etter at en har passert "grovfilteret" i mailen, det nytter ikke med de mest sympatiske e-poster hvis man ikke like stemmen! Iallfall vil ikke kompisen møte noen hvis han ikke har snakket med dem først!

Etter samarbeide med bl.a. Hege Grostad i 2013 og i fjor skrev jeg følgende råd til nye jenter i bransjen her inne viewtopic.php?f=61&t=1081&p=20602#p20602 Les også denne tråden: viewtopic.php?f=61&t=2464

Lenke til kommentar

Har gmail og lager etiketter (undergrupper) med fargekoder og tekst som jeg legger mailene mine i etterhvert som jeg svarer. Det finner du på gmail til venstre under "innboks"

Undergruppene mine er: #besvarte mail #Faste kunder #Har møtt #IKKE møte #Usikker #husk

Nå har jeg bare mail og trives med det best sånn. Hadde jeg hatt mobil, hadde jeg nok navngitt personene med kallenavn og om jeg hadde møtt de eller ikke.

Forstår at det må opprettes et system av en eller annen sort for å holde styr på kunder, treff osv. Men for min del virker det litt skummelt at noen "samler" inn ganske mye info om prefreranser med mer ferdig sortert. Selv om vi bruker epost og telefon med forsiktighet vet vi alle at på et eller annet tidspunkt så utveksles det fornavn og sakte men sikkert litt mer etterhvert som kjemien går seg til. Da er det en fare for at dette havner et sted hvor det ikke skal havne. At noen stjeler telefon/pc, mistet eller leveres inn til service/reperasjon. En jente jeg kjenner over flere år, svarer fortsatt som det var første gang fordi hun ikke lagrer noe på telefonen. Alle meldinger slettes etter treff. Noe upraktisk ja, men føles mye bedre.

Lenke til kommentar

Når det gjelder gmail; så lagres denne mailen hos Google i USA og ikke på den lokale PCen eller mobil.

Det er selvfølgelig mulig å hente ned posten til PC , men det et jo lite praktisk om noen skulle ha lyst å ransake PCen din.

Skal noen ønske å se på mailen din hos Google vil jeg anta at dette blir tung juridisk prosess, som mest sannsynlig ender ingen steder med mindre det er mistanke om noe alvorlig kriminelt.

Bare sørg for å ha skikkelige passord; lenger enn 8 tegn, med en miks av ymse tegn.

Sørg også for at ikke gmail appen på mobilen ikke huker tak i adressenboken din og smører dette godt sammen, da kan man ende opp med å svare helt feile personer.

Lenke til kommentar

Jeg brukte en god gammel almanakk en periode, hvor jeg skrev ned avtaler dag for dag med kallenavn/eller andre ting. Var veldig greit igrunn. Ting kan bli litt kaotisk til tider.

Mailer blir slettet, og ikke oppbevart i evigheter liksom. ^^

Lenke til kommentar
  • 2 weeks later...

Bra tråd! Jeg lagrer alle nr under synonymer med notater, så sletter jeg alle meldinger. Da, hvis telefonen mot formodning skulle komme på aveie finner det iallefall ikke noen meldingsbeviser. Enig i at mannfolkene burde tenke seg om før de begynneer å bombardere med telefoner og mail ;) Jeg skriver klart på min profil at jeg kan kun kontaktes på sms, men likevel har jeg i snitt 30 ubesvarte anrop om dagen!

Lenke til kommentar
  • 1 month later...
Google har kommet med ny app; inbox, som man må ha invitasjon for å få. Når man har konvertert til inbox blir også browser utgaven endret med samme grensesnitt.

Hva vil det si for sikkerheten?

Det er jo samme mailsystem, men med andre farger og ny funksjonalitet. Sikkerheten er den samme som før.

Lenke til kommentar
  • 1 month later...

Vet ikke om dette er riktig sted å spørre, men jeg prøver.

Jeg har ikke alltid muligheten til å ta tlf. og selvom jeg har bedt om at kunden sender sms/mail med ønsker og litt info om seg selv, ringer de fleste. Hvordan er dette med å ringe de tilbake? Jeg vil jo ikke bli stemplet som en useriøs som det er umulig å få kontakt med, men det kan jo hende jeg ringer tilbake på et ubeleilig tidspunkt. Det er kanskje noen uskrevne regler her? Ser for meg at han sniker seg ut for å ta en rask telefon, men så ringer jeg tilbake akkurat når han sitter å spiser taco med kone og barn :lol:

Lenke til kommentar
Vet ikke om dette er riktig sted å spørre, men jeg prøver.

Jeg har ikke alltid muligheten til å ta tlf. og selvom jeg har bedt om at kunden sender sms/mail med ønsker og litt info om seg selv, ringer de fleste. Hvordan er dette med å ringe de tilbake? Jeg vil jo ikke bli stemplet som en useriøs som det er umulig å få kontakt med, men det kan jo hende jeg ringer tilbake på et ubeleilig tidspunkt. Det er kanskje noen uskrevne regler her? Ser for meg at han sniker seg ut for å ta en rask telefon, men så ringer jeg tilbake akkurat når han sitter å spiser taco med kone og barn :lol:

Du kan trøste deg med at i disse teknoligitider der alt skal syes sammen med alt annet; du skal kunne ringe fra kjøleskapet osv. Så er det rikelige muligheter til lage store og små bølgeskvulp i heimen.

F.eks. Siden eg har Apple i hele huset; iPhone til alle osv og alle bruker min Apple ID så har dette den bieffekten at alle SMS dukker opp overalt om man ikke er påpasselig; det samme gjelder telefonsamtaler.

Det er vel neppe ditt problem, men det skaper panikk i heimen :o

Jeg foretrekker å bruke Mail; gmail på iPhone for å unngå at dialogen dukker opp helt av seg selv på alle andre epledingser.

Hvorfor man skal snakke forstår eg ikke; det er jo mye mer diskré å sende Mail; resten av familien tror du oppdaterer FB :)

Lenke til kommentar

Han kompisen min har en hel serie med mailadresser, i noen tilfeller er den virkelige adressen brukt med bilder og det hele, og det kan være flere grunner til det. Kompisen min er ikke den eneste, det er flere det ute som gjør det samme , muligens fordi de bare besøker den ene og at de faktisk ikke vet hvordan opprette andre adresser.

Nå vet kompisen min også det at dem som bruker falske adresser også bruker den samme adressen alle steder det er gunstig å gjøre det.

Det er rimelig lett å spore disse identene og om man på ett eller annet vis greier å koble denne til IP adressen er ringen sluttet :shock:

Lenke til kommentar
Vet ikke om dette er riktig sted å spørre, men jeg prøver.

Jeg har ikke alltid muligheten til å ta tlf. og selvom jeg har bedt om at kunden sender sms/mail med ønsker og litt info om seg selv, ringer de fleste. Hvordan er dette med å ringe de tilbake? Jeg vil jo ikke bli stemplet som en useriøs som det er umulig å få kontakt med, men det kan jo hende jeg ringer tilbake på et ubeleilig tidspunkt. Det er kanskje noen uskrevne regler her? Ser for meg at han sniker seg ut for å ta en rask telefon, men så ringer jeg tilbake akkurat når han sitter å spiser taco med kone og barn :lol:

Hadde du ringt tilbake til meg hadde jeg aldri ville møtt feg iallefall :-)

tror nok få setter pris på det ;-)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Vet ikke om dette er riktig sted å spørre, men jeg prøver.

Jeg har ikke alltid muligheten til å ta tlf. og selvom jeg har bedt om at kunden sender sms/mail med ønsker og litt info om seg selv, ringer de fleste. Hvordan er dette med å ringe de tilbake? Jeg vil jo ikke bli stemplet som en useriøs som det er umulig å få kontakt med, men det kan jo hende jeg ringer tilbake på et ubeleilig tidspunkt. Det er kanskje noen uskrevne regler her? Ser for meg at han sniker seg ut for å ta en rask telefon, men så ringer jeg tilbake akkurat når han sitter å spiser taco med kone og barn :lol:

Du kan trøste deg med at i disse teknoligitider der alt skal syes sammen med alt annet; du skal kunne ringe fra kjøleskapet osv. Så er det rikelige muligheter til lage store og små bølgeskvulp i heimen.

F.eks. Siden eg har Apple i hele huset; iPhone til alle osv og alle bruker min Apple ID så har dette den bieffekten at alle SMS dukker opp overalt om man ikke er påpasselig; det samme gjelder telefonsamtaler.

Det er vel neppe ditt problem, men det skaper panikk i heimen :o

Jeg foretrekker å bruke Mail; gmail på iPhone for å unngå at dialogen dukker opp helt av seg selv på alle andre epledingser.

Hvorfor man skal snakke forstår eg ikke; det er jo mye mer diskré å sende Mail; resten av familien tror du oppdaterer FB :)

Haha nei det tar seg ikke helt ut :lol: Da lar jeg være å ringe folk tilbake, så får de heller prøve igjen. Enig i at det beste hadde vært å kun bruke mail, men det virker som mange synes det blir litt upersonlig og tungvindt?

Lenke til kommentar

Haha nei det tar seg ikke helt ut :lol: Da lar jeg være å ringe folk tilbake, så får de heller prøve igjen. Enig i at det beste hadde vært å kun bruke mail, men det virker som mange synes det blir litt upersonlig og tungvindt?

Eg tror mange ønsker å ringe for å "lodde stemningen"; dvs. sjekke at den i andre enden ikke går på rus eller har løyet på seg en nasjonalitet eller andre obskure ting.

Upersonlig er det ikke; du kan jo sende med hele familiealbummet, med kjerring, katt og hund :lol:

dessuten går det relativt kjapt i "kontortiden", bare synd at kontortiden av og til er midt på natten :o

Lenke til kommentar

Joda. Men i mitt hode er ikke politiet så "ute etter" kundene at de tar til slike tiltak. Uansett kan det enkelt løses ved å f.eks bruke VPN når man logger på disse tjenestene. Dette kan også spores, ja. Men da vil det fort ta såpass med tid at politiet dropper det for en ussel horekunde.

en "IP to location mapping" er "easy peasy game" og tar 2 sekunder :o men om Politiet gjør dette er en annen historie.

Å bruke VPN; teknisk underholdende, men koster i administrasjon; IPv6 med https; enda mer underholdning :lol:

Mitt poeng med å fremheve IP er at personnummer, som lenge var noen du skulle holde hemmelig, er nå blitt IP adressen din, den forteller i mange tilfeller nøyaktig hvor du er og brukes idag av mange butikker til å gi deg tilbud. Verden går framover gitt :roll:

Lenke til kommentar
Mitt poeng med å fremheve IP er at personnummer, som lenge var noen du skulle holde hemmelig, er nå blitt IP adressen din, den forteller i mange tilfeller nøyaktig hvor du er og brukes idag av mange butikker til å gi deg tilbud. Verden går framover gitt :roll:

Den forteller hvor ISPen din er. Sånn omtrentlig. Min IP-lokaliseres f.eks. til Nesodden, mens ISPen befinner seg i sentrum av Oslo. Jeg bor ingen av stedene. Nærmere kommer ikke vi vanlige dødelige, men politiet har autoritet (hvis de har skjellig grunn) til å undersøke hvem som brukte IP-adressen ved et visst tidspunkt. Det er enkelt å få tilordnet en ny IP-adresse (det er bare å forandre mac-adressen i ruteren), og mobilbrukere kan få ny adresse hver gang de kobler seg opp.

Lenke til kommentar
Mitt poeng med å fremheve IP er at personnummer, som lenge var noen du skulle holde hemmelig, er nå blitt IP adressen din, den forteller i mange tilfeller nøyaktig hvor du er og brukes idag av mange butikker til å gi deg tilbud. Verden går framover gitt :roll:

Den forteller hvor ISPen din er. Sånn omtrentlig. Min IP-lokaliseres f.eks. til Nesodden, mens ISPen befinner seg i sentrum av Oslo. Jeg bor ingen av stedene. Nærmere kommer ikke vi vanlige dødelige, men politiet har autoritet (hvis de har skjellig grunn) til å undersøke hvem som brukte IP-adressen ved et visst tidspunkt. Det er enkelt å få tilordnet en ny IP-adresse (det er bare å forandre mac-adressen i ruteren), og mobilbrukere kan få ny adresse hver gang de kobler seg opp.

Kvaliteten av "IP to Location mapping" varierer, men i noen tilfeller kan den fortelle hvilke etasje du bor i.

Jeg VET hva dette brukes til idag og kan brukes til Gjest. Bare å Google på leverandører av denne type tjenester.

Legg til Beacons og du er i mål på centimeteren :lol:

Lenke til kommentar
Kvaliteten av "IP to Location mapping" varierer, men i noen tilfeller kan den fortelle hvilke etasje du bor i.

Legg til Beacons og du er i mål på centimeteren :lol:

IP to location forteller akkurat det jeg skrev, men serverer også et alternativ - som er akkurat like galt.

ISPen er en NAT, altså Network Address Translation. Du kommer ikke nærmere enn til ISPens ruter når du skal finne ut hvor det endelige signalet går.

Beacons lar deg heller ikke komme nærmere enn til nærmeste knutepunkt. Det kan være nærmere enn ovenstående, men du må være temmelig alene om å bruke tilknytningspunktet, om en forbindelse skal kunne spores til deg.

I begge tilfeller gjelder det i øyeblikket - som selvsagt kan være langt om du bruker kabelbasert forbindelse, men du kan når som helst endre IP-adresse. Skal noen da gå tilbake i tid, er den eneste muligheten å gå tilbake i ISPens logger for å finne ut hvilken ruter som benyttet den gjeldende ISPen på et aktuelt tidspunkt.

For de som bruker proxy blir det enda vanskeligere å finne ut hvor en har koblet seg opp.

Lenke til kommentar
Kvaliteten av "IP to Location mapping" varierer, men i noen tilfeller kan den fortelle hvilke etasje du bor i.

Legg til Beacons og du er i mål på centimeteren :lol:

IP to location forteller akkurat det jeg skrev, men serverer også et alternativ - som er akkurat like galt.

ISPen er en NAT, altså Network Address Translation. Du kommer ikke nærmere enn til ISPens ruter når du skal finne ut hvor det endelige signalet går.

Beacons lar deg heller ikke komme nærmere enn til nærmeste knutepunkt. Det kan være nærmere enn ovenstående, men du må være temmelig alene om å bruke tilknytningspunktet, om en forbindelse skal kunne spores til deg.

I begge tilfeller gjelder det i øyeblikket - som selvsagt kan være langt om du bruker kabelbasert forbindelse, men du kan når som helst endre IP-adresse. Skal noen da gå tilbake i tid, er den eneste muligheten å gå tilbake i ISPens logger for å finne ut hvilken ruter som benyttet den gjeldende ISPen på et aktuelt tidspunkt.

For de som bruker proxy blir det enda vanskeligere å finne ut hvor en har koblet seg opp.

Om du har en ISP som gir deg NAT; skaff deg en ny, det betyr at du har en brannvegg som oversetter el.l. ...

NAT betyr bare at du har en "ikke public IP adresse" som må oversettes til en "public IP adresse".

Dem som gjemmer seg bak en proxy har et "problem"; de får tilbud fra Oslo når du bor i Bergen; som er stupid :lol:

Beacons; eller iBeacons; gir deg centimeter presisjon og brukes for å lokalisere kunder/ansatte i åpne landskap.

Lenke til kommentar
NAT betyr bare at du har en "ikke public IP adresse" som må oversettes til en "public IP adresse".

NAT betyr at du befinner deg innen for et subnett hvor det kan være (som regel er) atskillig flere IP-adresser i bruk enn det som ISPen har fått tildelt.

Det er akkurat det samme som din lokale ruter gjør. Den oversetter en ekstern IP-adresse til flere interne.

Dem som gjemmer seg bak en proxy har et "problem"; de får tilbud fra Oslo når du bor i Bergen; som er stupid :lol:

Det er ikke noe problem med mindre du stiller deg for hogg med f.eks. Facebook, Twitter etc.

Hvis du bruker en proxy som befinner seg i Frankrike, så ser det ut som om du selv er i Frankrike. Vil du slippe sånt, bruker du ikke sånne tjenester. De øker også risikoen for ID-tyveri og lignende uhumskheter.

Beacons; eller iBeacons; gir deg centimeter presisjon og brukes for å lokalisere kunder/ansatte i åpne landskap.

Vi diskuterer tydeligvis helt forskjellige ting.

Lenke til kommentar

NAT betyr at du befinner deg innen for et subnett hvor det kan være (som regel er) atskillig flere IP-adresser i bruk enn det som ISPen har fått tildelt.

Det er akkurat det samme som din lokale ruter gjør. Den oversetter en ekstern IP-adresse til flere interne.

Det er nok mer komplekst enn som så; vi har VLAN og VRF-er...

Anyway ; om du har en ISP som gjøre dette, så har han ikke nok IP adresser til å dekke behovet; skaff deg en ny ...

Det er ikke noe problem med mindre du stiller deg for hogg med f.eks. Facebook, Twitter etc.

Hvis du bruker en proxy som befinner seg i Frankrike, så ser det ut som om du selv er i Frankrike. Vil du slippe sånt, bruker du ikke sånne tjenester. De øker også risikoen for ID-tyveri og lignende uhumskheter.

Det er et "problem" for større konsern i Norge idag; f.eks dem som ønsker å se hvor kundene kommer fra i landet, og der alle tyter ut fra samme proxy i Oslo. Glem kundesegmentering.... :)

Beacons; eller iBeacons; gir deg centimeter presisjon og brukes for å lokalisere kunder/ansatte i åpne landskap.

Vi diskuterer tydeligvis helt forskjellige ting.

Det er rett; men det gir sporing for de pissetrengte...

Lenke til kommentar
Vi diskuterer tydeligvis helt forskjellige ting.
Det er rett; men det gir sporing for de pissetrengte...

Da avsluttes diskusjoen her. Beklager at jeg fulgte opp digresjonen.

Lenke til kommentar
  • 6 months later...

En variant av å handtere dette med tilbakeringing: Ring tilbake, men bare ett ring. Så kan vedkommende selv vurdere om det passer å prate...

Sånn for de av dere som er paranoide for sporing på IP, så er jo dette ikke en lur hobby å holde på med, men det som da bør vurderes er TOR-basert nettleser. Med litt paranoide innstillinger der, så er en veldig godt sikra. (Ikke ta bruken av "paranoid ille opp - selv paranoide kan jo ha fiender... :D)

Nett basert på VPN er en måte å sikre seg mot avlytting, men dette er noe som man nesten utelukkende kjøper (med kredittkort), og det er fint for å sikre seg mot avlytting. En må ha i bakhodet at dersom det er snakk om lovbrudd, og leverandøren har identiteten din (eller logger med din virkelige IP), så kan myndighetene stevne leverandøren, og da er du garantert at enhver kommersiell operatør oppgir din IP, framfor å ta en smell selv.

Generelt sett - hvis en er bekymret for å bli taua, så må en ligge unna betalingstjenester på nett...

Lenke til kommentar
  • 6 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...