Gå til innhold

sexarbeider ønske om å skatte


crowbar

Anbefalte innlegg

Noen som har startet ett enkeltmannsforetak?

Har en annen lovlig hobby som jeg har registret. Tenker å legge ønsket sum inn i banken under denne hobbyen (som da ikke kommer til å være hobby lengre ettersom den blir skattepliktig på grunn av inntekt) MEN jeg kan jo ikke loggføre inntekten med kvitteringer eller fakturering ettersom jeg ikke ønsker å navngi noen av mine menn. Og med faren for bokerettersyn, kan jo dette være risikabelt...

Forslag, tips eller erfaring anyone?

har vert en tråd om dette tidligere. er usikker på om det var på det gamle forumet.

du kan lage kviteringer og dem trenger ikke være navngitt.

om du bruker avtalebok så kan avtalene være navnløs eller bruke pseudonymer.....

finnes flere muligheter til å gjøre en "ulovlig bedrift" til å se lovlig up på papirene....

  • Like 1
Lenke til kommentar

Kvitteringsblokk vil jeg ikke anbefalt, det har vært en del skriverier om dette.

dette har litt med outcall/incall mulighetene å gjøre....

omsetningen må uansett ikke overstige 3G noe som er vel 250 000 i året...

Jeg ville likevel anbefalt å ha et lite kassaapparat hjemme som man registrerer salgene på...

forhåndsnummererte kvitteringsblokker fra bokhandelen som har høyere nr -serie enn 1-50 er akseptert når salget er sporadisk eller ambulerende....det vil si når man av og til ikke er "på kontoret" når man har noen salg eller at normalt selger man på faktura og men noe kontantsalg skjer.

vil uansett anbefalt et kasseapparat for det vil nok lette ting ved kontroll hvis det gjøres ordentlig.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Når staten behandler sexarbeidere og -kjøpere som dritt så synes jeg heller du skal beholde 100 % av inntektene dine selv.

må jo ha disse i banken for og kjøpe seg hus eller noe, og da må en plutselig dokumentere hvor disse pengene kommer fra :-)

  • Like 1
Lenke til kommentar

Enkelte massasjeinstitutter har både kassaapparat og kortterminal. Trenger ikke oppgi noe om hvem som har betalt. Oppgir Rema noe on hvem som har handlet? Og massasje er fortsatt tillatt. Det er ekstratjenester som er ulovlige. finnes masse seriøse massasjesteder

  • Like 1
Lenke til kommentar
Enkelte massasjeinstitutter har både kassaapparat og kortterminal. Trenger ikke oppgi noe om hvem som har betalt. Oppgir Rema noe on hvem som har handlet? Og massasje er fortsatt tillatt. Det er ekstratjenester som er ulovlige. finnes masse seriøse massasjesteder

betaler du med kort så står kortnr ditt der, men ikke hva du har betalt for

Lenke til kommentar

Til trådstarter så sendte jeg en PM med litt info, så hvis man ikek har lest den så kan det være lurt.

vedrørende bankterminal ser jeg at mange av Massasjestudioene har,

en utfordring med bankterminal er at det står på kontoutskriften hvem du har vært hos, det kan være litt kjipt hvis det kommer ut på hjemmebane.

så rent kasseapparat holder, og det eri ngen feil i å ha et hjemme og tilby det samme hjemmeifra.

  • Like 1
Lenke til kommentar
  • 2 weeks later...

for all del ha de pengene lagret "to forskjellige" steder også.

for ved en kontroll av kontantsalg vil nok de sjekke svart kontra hvit omsetning med kontanter blir ofte kontrollert med hvor mye kontanter man finner i hus :) selv om kontroll ikke er store muligheter til, så er det greit å holde seg på den riktige siden :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
  • 3 months later...

Da det er lov å selge sex i Norge, er det ikke da lov å opprette ett selskap for dette også da? Å sette inn penger og betale skatt som vanlig? eller har jeg misforstått noe....

  • Like 1
Lenke til kommentar
Da det er lov å selge sex i Norge, er det ikke da lov å opprette ett selskap for dette også da? Å sette inn penger og betale skatt som vanlig? eller har jeg misforstått noe....

Joda, det er fullt lovlig, men det er vel et mindretall som ønsker å stå frem offentlig som sexarbeider i Norge. Så de fleste som oppretter ett foretak ønsker vel helst å "kamuflere" bedriften sin, og det er vel litt på kanten av loven...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Skattemyndighetene vil ikke ha sexpenger 8-) En faller litt i gråsonen og ingenting er rett eller galt :lol: Du er påbudt til å skatte, men de vil ikke ha penger tjent på en slik måte

Så lenge det ikke er forbudt å selge sex så driter skattemyndigheten i hvor pengene kommer fra så lenge det skattes og du kan føre regnskap.

Utfordringen er at dette er kontanter; som i stor grad er lik svarte penger , og kviteringer/faktura er mangelvare ( ikke eksisterende).

At noen av disse pengene er hvitvasking forsterker bare myndighetenes interresse for området. Alle banker har i dag idag Anti hvitvaskingsløsninger, men hva som trigger disse er jeg usikker på.

De som jobber som eskorte vil naturligvis ikke ha sexarbeider som yrkestittel fordi dette er noe de gjør i all hemmelighet, derfor er de ganske kreativ vil jeg tro mhp. hva de driver med. Uansett vil de før eller siden om de holder på lenge nok løpe en risiko for bokettersyn fra skattemyndighetene; og uten dokumenter/faktura så er jo dette i stor grad et tapt spill; bare sørg for å styre unna Porscher og dyre leiligheter på Bygdøy eller Frogner.

Både musikkbransjen og frisørnæringen har hatt sine runder med skattemyndighetene med ditto personlige konkurser.

Cash is King sier mange, men over tid vil man i større og større grad havne på feil side av loven fordi det jobbes intenst med å bli kvitt kontanter.

Neste gang må eg vel få en kvittering? GFE; 2,50 +MVA, CIM; 3.00 + MVA osv :lol:

Lenke til kommentar
  • 4 weeks later...

Jeg kikket litt på skatteetaten sine sider, og fant dette:

Det følger av bokføringsforskriften § 5-1-1 første ledd nr. 2, jf. § 5-1-2 første ledd, at angivelsen av kjøper i salgsdokumentet minst skal inneholder kjøpers navn, og adresse eller organisasjons-nummer. Selger skal angis i salgsdokumentet med bl. a. navn og organisasjonsnummer, jf. § 5-1-2 tredje ledd.

Så vi er vel ganske fucked (høhø), hvis vi får bokettersyn..

  • Like 1
Lenke til kommentar
Det følger av bokføringsforskriften § 5-1-1 første ledd nr. 2, jf. § 5-1-2 første ledd, at angivelsen av kjøper i salgsdokumentet minst skal inneholder kjøpers navn, og adresse eller organisasjons-nummer. Selger skal angis i salgsdokumentet med bl. a. navn og organisasjonsnummer, jf. § 5-1-2 tredje ledd.

Hvis salget blir registrert/bokført som kontantsalg med kontantnota (kassebilag) er det ikke krav om å angi kjøpers navn i salgsdokumentet.

Lenke til kommentar

Det kan jo tenkes at man selger bilder, som man har produsert selv, kontant; 500 pr. stk.

Eneste kravet er jo at det finnes et kassabilag; hva bildene inneholder er jo en annen historie, de kan være blanke for den saks skyld.

Litt kreativ kan man jo være :D

Men havner man i klørne på kemneren så er det ingen enkel sak å vri seg unna :cry:

Lenke til kommentar

en sexarbeider driver med helsepleie tjenester :)

kan sammenlignes med de fleste massasjeforetak.

er ingenting i veien for å drive likt og faktisk ha et kasseapparat med massasje og forskjellige pakker uten at man navngir hva man leverer ekstra.

en makeup artist kan ha noe som de kan kalle Partypakke eller skjønnhetspakke og lignende som da ikke trenger å gi mer info.

skjønnhetspleie er heller ikke beskyttet av noen tittel så mulighetene for å drive business rent er faktisk ikkeno problem.

det viktigste er at det er reell inntekt og penger inn.

  • Like 1
Lenke til kommentar

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...