Gå til innhold

Norske Lise

Administrator

Anbefalte innlegg

Håper ikke Norske Lise, aka Hege Grostad, har blitt permanent skadet av all MDMA-bruken, da.

Det er et interessant rusmiddel, men grunnen til at det får en til å føle seg så bra, er jo at det bruker opp det meste av reservoarer av feel good-hormoner. Man kan herpe med evnen til å produsere slike for evig, og det er ikke sikkert at man behøver å bruke det særlig mange ganger før slik skade er oppnådd...

Ellers en del arroganse å spore i svarene hennes her.

• Like 1
Lenke til kommentar

Dama har vel trukket seg helt tilbake. Hun mente jo alt om alle ting det gikk å mene noe om. Blir vel slitsomt å stå i, i lengden. Var vel uansett mer terapeut/samtalepartner enn hore.

Lenke til kommentar
10 timer siden, Satyr skrev:

Håper ikke Norske Lise, aka Hege Grostad, har blitt permanent skadet av all MDMA-bruken, da.

Det er et interessant rusmiddel, men grunnen til at det får en til å føle seg så bra, er jo at det bruker opp det meste av reservoarer av feel good-hormoner. Man kan herpe med evnen til å produsere slike for evig, og det er ikke sikkert at man behøver å bruke det særlig mange ganger før slik skade er oppnådd...

Ellers en del arroganse å spore i svarene hennes her.

Tråden her har vært inaktiv siden 2015 din ompalompa. 

Lenke til kommentar
24 minutter siden, Arne58 skrev:

Hva er problemet her, siden man trenger admin på de to siste innlegga?

Ikke det jeg vet. Men for en som meldte seg på i horeklubben i mars i år blir det litt mye å forklare.

Lenke til kommentar

Traff Lise/Hege en gang for veldig mange år siden. Outcall på hotel da jeg var på reise. Var tiden før hun engasjerte seg i rusmidler.

Møtte opp til avtalt tid, alt var veldig bra. Hun sto på knærne og jeg lå på senga og nøt owo. Det gikk fra nytelse til at jeg fylte munn hennes ila så kort tid at jeg ikke rakk å si noe. Da ble hun forbannet, siden hun ikke gjorde cim... Ble en litt trykket stemning kan man si!

Men det ordnet seg med litt tips.

• Like 2
Lenke til kommentar
1 time siden, Karsten skrev:

Ikke det jeg vet. Men for en som meldte seg på i horeklubben i mars i år blir det litt mye å forklare.

Ok, da er det vel ikke noe å mase om da, helt meningsløst innlegg fra K

Lenke til kommentar
14 timer siden, Savitar skrev:

Tråden her har vært inaktiv siden 2015 din ompalompa. 

Nei, ikke egentlig. 

Jeg husket selvsagt overhodet ikke tråden, men da jeg logget på i går så var det en bruker som hadde likt 20-30 svar i tråden her, så jeg fikk et rekordstort antall varslinger. Så da gikk jeg jo inn for å se hva det var for en slags tråd som hadde engasjert vedkommende så voldsomt.

Nå var Hege Grostad/"Norske Lise" (eskortenavnet?), lenge en mytisk skikkelse med for de aller fleste en ukjent identitet, kalt Frøken X (husker jeg rett?) en veldig aktiv samfunnsdebattant. Hun skrev vel leserinnlegg eller kronikker som Frøken X. Etter hvert ble det kjent at det var snakk om trønderdamen Hege Grostad og hun finansierte studier ved HiOA med å selge sex fra en leilighet rett ved høyskolen. I et par år, kanskje to-tre, var hun en het potet i norske medier og deltok vel i tv-debatter også. Dette er altså mindre enn ti år siden, og det har vært fint lite endring i noen av sakene hun kjempet for. Og tråden består. Gamle tråder slettes ikke, så plutselig kan de vekkes til live igjen - f.eks. fordi noen går inn og legger igjen veldig mange reaksjoner i en sånn tråd.  At du har et issue med det får være din personlige greie.

Saken er at Grostad var en veldig nedlatende og arrogant skikkelse, i alle fall ute i forumene - som eksemplifisert her. Så det kan bl.a. tjene et formål å minnes dette som eksempel på hvordan IKKE å gå fram, med mindre målet er å støte folk fra seg og å ikke oppnå endringer man agerer aktivist for. Now, whatcha gonna do about it.. ? Let it go?

Lenke til kommentar
17 timer siden, Idaws skrev:

Hun har fått seg samboer og barn. 

Figurerer litt i noen medier fra tid til annen når det snakk om ruspolitikk. 

Var også i media da hun var gravid i 2021. Det endte med bot til politet og kraftig kritikk av både kommune og politi. 

https://www.nettavisen.no/nyheter/delte-informasjon-om-samfunnsdebattant-vil-gi-politiet-80-000-kroner-i-bot/s/5-95-923504

Det lå først an til at hun skulle bli offer for myndighetsmakt, men hun har skaffet seg en del mektige venner fra tiden i Oslo, særlig diverse advokater, typisk Venstre-velgere, og en del facebook-høyrefolk, etc. Også noen mediefolk. Så da det ble mediesak så engasjerte slike typer seg kraftig, og det ble en endring til Grostads fordel.

Det er vel velkjent at myndigheter, særlig  kommunale sådanne på småsteder, tar seg til rette og misbruker myndighetsmakt, eller er faglig svake og begår feil, ved sin maktanvendelse, og at raskeste og mest effektive måten å ordne opp i sånn på er å ta det via mediene, slik at folk med innflytelse kan reagere og gripe inn.

Lenke til kommentar
13 timer siden, Gaggball skrev:

Traff Lise/Hege en gang for veldig mange år siden. Outcall på hotel da jeg var på reise. Var tiden før hun engasjerte seg i rusmidler.

Møtte opp til avtalt tid, alt var veldig bra. Hun sto på knærne og jeg lå på senga og nøt owo. Det gikk fra nytelse til at jeg fylte munn hennes ila så kort tid at jeg ikke rakk å si noe. Da ble hun forbannet, siden hun ikke gjorde cim... Ble en litt trykket stemning kan man si!

Men det ordnet seg med litt tips.

"Litt" tips... ? :D Hun pleide å posere på seng eller sofa med mektige mengder 500-lapper, så jeg tipper du måtte kvitte deg med minste to-tre slike, for å blidgjøre dama... Bra at du er såpass pengesterk at sånt blir lommerusk for deg ;)

Hørtes jo ellers ut som en svært bra gjennomført BJ, men du fikk neppe nytt etterdønningene av den orgasmen når sexpartneren brått blir sur og tverr. Så både svært bra og litt dårlig på samme tid, da. (Personlig har jeg forresten aldri hatt to utløsninger hos samme eskortedame. Må vel forsøke å få det også til, en gang.)

Lenke til kommentar
23 timer siden, Arne58 skrev:

Dama har vel trukket seg helt tilbake. Hun mente jo alt om alle ting det gikk å mene noe om. Blir vel slitsomt å stå i, i lengden. Var vel uansett mer terapeut/samtalepartner enn hore.

Personlig gir jeg litt blaffen i de seksuelle merittene og karrieren der, og er mye mer interessert i hennes MDMA-aktivisme og hvordan det *egentlig* gikk med henne. Jeg har lest en hel haug om dette, men det virker ut i fra forskningspapirene som om det er veldig individuelt hvordan brukere reagerer. De fleste får en flott rus, men noen dør av overdose ved første gangs bruk. En del går videre til å leve normale liv, etter noen måneder eller få år med bruk i festsammenheng o.l., mens andre havner på Blakstad og slike steder, kanskje i årevis, med mentale problemer. 

Jeg har slitt med å finne solide statistikker. Noen miljøer av psykiatere og andre terapeuter ønsker å bruke MDMA i terapisammenheng - men det blir vanskelig og nært umulig når det kan vises til forskning som tilsier at noen brukere kan få sin hjernes biokjemi forstyrret.. Jeg er i det hele tatt usikker på om forskningen er solid nok, og at det ikke kan ha vært andre kjemikalier involvert i rusmiddelbruken. Om MDMA hadde vist seg å virkelig være mye mindre farlig enn alkohol, slik vel Norske Lise/Grostad ser ut til å ha ment, så ville det vært strålende nyheter, på en måte.

Eventuell oppfølging i helsevesenet for individuelle (mis)brukere vil være taushetsbelagt og en privatsak, så vi kan kun få innblikk i sånt via anonymisert kasuistikk eller oftere gjennom statistikker. En som har vært aktivist vil kunne ha problemer med å vedgå at de tok feil, osv.  Om noen vet mer om temaet, så del gjerne de beste lenkene her!

Endret av Satyr
Lenke til kommentar
På 28.10.2014 den 10.00, Gjest skrev:

At alkohol er skadelig for kroppen hersker det ingen tvil om, man drikker jo tross alt en nervegift som i tillegg er et løsemiddel. Det og skal sidestille forskjellig rusmidler opp mot hverandre blir også helt feil. Meg selv for eksempel takler alkohol rusen veldig bra, men blir vanvittig fyllesyk så derfor avstår jeg fra alkohol. Har prøvd både MDMA og LSD. På MDMA ble jeg euforisk, glad og lykkelig, men satt igjen med en enorm tomhetsfølelse da rusen gikk over. Med LSD trippet jeg noe vannvittig å så verden på en helt annen måte. Har også bæda på LSD, det som berget helsa mi da var en god kompis som loset meg gjennom trippen fra helvete. Eneste rusmiddelet jeg har funnet som har minst negative bivirkninger på kropp og sjel er cannabis, men den har en kjip bivirkning den og. Det er at alt blir utsatt til i morgen, og man får ingen ting gjort.

Å gjøre som du gjør nå Lise å promotere narkotiske stoffer og forherliger deres egenskaper medfører et enormt ansvar, vet ikke om du har tenkt over det. Folk reagerer veldig forskjellig på forskjellige typer rusmidler.

Den beste rusen jeg har kommet frem til i dag er å være høy på livet. Jeg er et spenningssøkende menneske og driver med ekstremsport, noe som gir meg adreanlin kick som kan sitte i kroppen i flere dager. Det er den beste rusen for meg. Alt annen blir bare et substitutt for en virkelighet som egentlig ikke eksisterer.

Gjest

Jeg tror kanskje en del av oss får/fikk adrenalinkick av å oppsøke eskorter... ? Vet lite eller ingenting om dette, altså om de relevante, biokjemiske fakta, men man kan jo kjenne på en sitrende spenning (for enkelte kanskje vel så mye relatert til at det er en ulovlig og derfor i prinsippet "risky" aktivitet, etter at det ble forbudt å kjøpe) når man dukker opp på adressen til ei man har gjort avtale med..

Lenke til kommentar
1 time siden, Satyr skrev:

"Litt" tips... ? :D så jeg tipper du måtte kvitte deg med minste to-tre slike, for å blidgjøre dama... 
Personlig har jeg forresten aldri hatt to utløsninger hos samme eskortedame. 

Det holdt med 1stk 500,- lapp ;)

Har faktisk klart å avslutte 3x men da var vedkommende hos meg i 4-5t. Det er også den peneste/deiligste dama jeg noensinne har vært med. Hun er fra Hviterussland og holder til å Tyskland. Om muligheten kommer så hadde jeg vært villig til å betale mye for henne igjen :)

• Like 2
Lenke til kommentar

Joda har møtt henne selv i mine yngre dager. Husker hun dukket opp igjen med en massasje annonse men fikk masse negative reviews på at massasjen var elendig, så sluttet hun.  Mener hun også studerte i Trondheim/Tromsø en periode? Dette var etter noen mediasaker. Hun var også aktiv på reddit i 2019

Endret av Savitar
Lenke til kommentar
  • 1 month later...