Gå til innhold

Norske Lise


Administrator

Anbefalte innlegg

Jeg tror Hege er litt ekshibisjonist og dras mot kontroversielle standpunkt.

Alkohol er på langt nær like farlig som LSD, på kort sikt, gitt at man aldri kan ha en "bad trip" på alkohol - som blir sittende i uker eller måneder. Bare les artiklene jeg la ved - Hege farer med tull og ikke bare det, hun undergraver alt hun har sagt og gjort i sexkjøpsdebatten, samtidig som hun demonstrerer en totalt fraværende forståelse av hva som er politisk realistisk.

Er ikke noe snakk om at LSD og fleinsopp blir lovlig og normalt å bruke i Norge innen 10-15 år. Enkelte må kutte ut forskningsfetisjen sin og lære seg for det første at innen forskning kan nesten hva som helst påstås - metoden er viktigere enn premisser og konklusjoner - samt at forskning på ene siden og politikk og "sunt folkevett" på den andre er vidt forskjellige størrelser. Mer gidder jeg ikke å skrive om dette - tilfellet/kasuset er håpløst.

Lenke til kommentar

Å hevde at psykadeliske stoffer er ufarlige er direkte farlig. Jeg har prøvd det meste av det som finnes av ulovlige stoffer for å eksprimentere. Av alt jeg har testet er det kun cannabis jeg vil anbefale som et lovlig rusmiddel ved siden av alkohol. Dette er min subjektive mening. Jeg har selv bæda både på LSD, Flein og Extacy, dette er opplevelser jeg ikke unner noen å gå gjennom. Det som holdt meg på beina var en tanke gjennom alle bad trippene. Det er stoffet som snakker i hodet ditt ikke fornuften. Jeg vil tro folk som ikke klarer å tenke slik vil slite alvorlig etter en bædings. Skal man lefle med slike stoffer bør man være mentalt stabil og ha en god porsjon selvtillit for å takle det som kommer til deg.

Hva som har skjedd med Hege og denne plutselig forherligelsen av LSD og Flein vil jeg ikke spekulere i, men vil bare si til henne når hun leser dette at, vær forsiktig.

Gjest

Lenke til kommentar

Kommentarene vitner om at det i aller høyeste grad er nødvendig med en forskningsbasert debatt om psykedelika og MDMA. De som er bekymret for at jeg angivelig har mistet min stemme i sexkjøpsdebatten, kan ta seg bryet med å skrive noen kronikker selv.

Se/les:

https://www.youtube.com/watch?v=cf0NzQKcvEg

http://howtousepsychedelics.org/mushrooms/

http://dusken.no/artikkel/24446/en-psyk ... isere-lsd/

http://howtousepsychedelics.org/mdma/

http://time.com/3399433/quit-smoking-ps ... acid-test/

http://no.wikipedia.org/wiki/Spiss_fleinsopp

Lenke til kommentar

Ikke vær så kategorisk. Taliban finansieres med heroinsalg og fleinsopp kan man plukke gratis utendørs.

"Medisinsk heroin kan kjøpes fra britiske legemiddelfirma for 25 kroner per døgndose, men det vil visstnok sende feil signaler. I stedet betaler norske gatenarkomane opptil 2500 kroner per dag for heroin fra Taliban via organiserte kriminelle."

http://www.vg.no/nyheter/meninger/kroni ... /10124451/

Lenke til kommentar

Tirsdag..., Lørdag er visst ikke din dag :roll:

Nå har de kjørt denne krigen mot narkotika, siden 60-tallet, men bruk av narkotika har bare økt. Samtidig dør flere og flere, både av overdoser og krig om kjøp og salg. Mesteparten kunne vært redddet livet til ved regulering/legalisering.

Hvorfor sammenligner du dette m Hitler, folk kommer til å bruke narkotika uansett, hvorfor ikke gjøre det beste ut av det, bl.a. med saklig info, istedenfor vill skremselspropaganda, som lærer unge mennesker at offentlig info om narko, er full av løgner...

Stå på Lise! Har ingen grunn til å tvile på at du ikke har hold i resonnementene dine, selv om jeg ikke gidder klikke på linkene, da senga kaller :)

Lenke til kommentar

Psykedelika er tillatt i religiøse og spirituelle seremonier i flere deler av verden. Det er en menneskerett å få bruke psykedelika, fordi det kan gi dypt åndelige og spirituelle opplevelser. http://no.wikipedia.org/wiki/Ayahuasca

Psykedelika kan være ganske krevende og konfronterende, og er absolutt ikke noe man får lyst til å ta hele tiden.

Lenke til kommentar
Du vet ikke en dritt. Årlig drepes flere tusen mexicanere pga. narkotikakrig. Det er langt flere enn det er som dør av narkotikaen. Altså er forbudet mer livsfarlig enn det forbudte. Å straffe folk som ikke skader noen er også i strid med menneskerettighetene. Men dette er generelt håpløst å diskutere med det kunnskapsnivået som er.

Rart hvordan du høres ut som de fleste andre doplegaliseringsforkjempere: skråsikker, kompromissløs og aldri så lite løsemiddelskadet ;)

Lenke til kommentar

To av verdens ledende forskere på LSD tar meg i forsvar: "Ja, tittelen er bokstavelig ment. Og vi har forståelse for at ingeniørstudent Hege Grostad velger å være åpen om at hun bruker psykedelika. Både Steve Jobs, grunnleggeren av Apple og en rekke nobelprisvinnere har gjort det samme."

http://www.vg.no/nyheter/meninger/rusmi ... /#comments

Her er Teri Krebs på BBC:

Her er Pål-Ørjan Johansen på Dax18:

Lenke til kommentar
Det er bare å gi opp å få en saklig tråd om "Lise". Tråden sklir alltid ut. Like greit å la den stå som den er.

Jeg har opplevd det som om du fikk meget og her nærmest utelukkende støtte tidligere. Tenker da på det du ble kjent for før ''siste fremstøt''.

Synd at du har valgt en vei der du har 90% mot deg.

Og så tenker vi nok på hva som er grunnen til ditt behov for virkelighetsflukt. Har du det bra?

Lenke til kommentar

Sexkjøpsloven slik den er i dag blir ikke mindre 'idiotisk' av at en som argumenterer mot den også 'promoterer' LSD.

Loven, slik den er i dag, er i seg selv så lite logisk at den burde fjernes/endres slik at sexhandel mellom voksne, der det ikke er tvang inne i bildet, blir lovlig.

Men slik er vel vanskelig for politikere og politi i Norge å forstå.

Lenke til kommentar

Det er vel politikerene og lvgiverene som burde settes til vegg. Politiet utfører vel egentlig et arbeidsoppdrag som alle amndre i samfunnet gjør når de får en porder fra sin arbeidsgiver. Selvfølgelig er det lov å brukle hoidet for ordregiverene, men de igjen er lojale til sdine overordnede. Det er vel det som gjør den utførende avdeling i politiet får mye dritt. Dritten urde heller vært heltg i kjeften på de øverste lederne som kunne ah videreformidlet det negative til lovgiverene. Neida. Politimester Bastian gjør det han får beksjed om. Gjør han noe annet kan han begynne med frimerker. Imidlerti så er det klart at Lise vil promotetre forskjellige ting - sexkjøploven - sexarbeider - LSD m.m. - ja vel - muloig hun har vekket noen sjeler i den lovgivende forsamling. Jeg er hverken ja/nei i den delen av prosessen, men skjeler litt til de som har benyttet dette stimulig og den skadevirkning det har ved uforsiktig bruk. LSD . hioppe ut av vibnduet fiordi du trodde du kunne fly et et eks. Senvirkningene er det vel ingen som egentlig kan si noe om - fordi bruklere har vært overdosert og mistet kontrollen. Hva med de som har et avslappet og nøytralt forhold til dette? Jeg er MOT dette, men må alikevel lufte mone synspunkter. Stå på Lise. Du sosr du har prøvd, men jeg forstår folk dit hen a du tygger LSD m.m. flere ghanger om dagen. Det tror jeg ikke noe på. Debatten er på sin plass. Alt har sin grense. Alle vet at det er farlifg å kjøre med promille, men alikevel har vi akseptert det i lvgivningen ->0,2 promille. Lykke til.

Lenke til kommentar
Det er vel politikerene og lvgiverene som burde settes til vegg. Politiet utfører vel egentlig et arbeidsoppdrag som alle amndre i samfunnet gjør når de får en porder fra sin arbeidsgiver. Selvfølgelig er det lov å brukle hoidet for ordregiverene, men de igjen er lojale til sdine overordnede. Det er vel det som gjør den utførende avdeling i politiet får mye dritt. Dritten urde heller vært heltg i kjeften på de øverste lederne som kunne ah videreformidlet det negative til lovgiverene. Neida. Politimester Bastian gjør det han får beksjed om. Gjør han noe annet kan han begynne med frimerker. Imidlerti så er det klart at Lise vil promotetre forskjellige ting - sexkjøploven - sexarbeider - LSD m.m. - ja vel - muloig hun har vekket noen sjeler i den lovgivende forsamling. Jeg er hverken ja/nei i den delen av prosessen, men skjeler litt til de som har benyttet dette stimulig og den skadevirkning det har ved uforsiktig bruk. LSD . hioppe ut av vibnduet fiordi du trodde du kunne fly et et eks. Senvirkningene er det vel ingen som egentlig kan si noe om - fordi bruklere har vært overdosert og mistet kontrollen. Hva med de som har et avslappet og nøytralt forhold til dette? Jeg er MOT dette, men må alikevel lufte mone synspunkter. Stå på Lise. Du sosr du har prøvd, men jeg forstår folk dit hen a du tygger LSD m.m. flere ghanger om dagen. Det tror jeg ikke noe på. Debatten er på sin plass. Alt har sin grense. Alle vet at det er farlifg å kjøre med promille, men alikevel har vi akseptert det i lvgivningen ->0,2 promille. Lykke til.

Politiet utfører ikke bare et arbeidsoppdrag, de har fått anledning til å sette bøtegrensene for sexkjøp. Det første de gjorde var å øke fra 8000,- til 25000. Angående LSD, så er det vanskelig å forbigå at stoffet har mange positive effekter, men for svake sinn er dette å leke med ilden. Det bør trekkes frem at endel av historiene der folk har hoppet ut av vinduer o.l. ofte er knyttet opp mot pcp, og ikke LSD.

Lenke til kommentar

Nettopp !

...og i tillegg: politiet - var bare et par politidistrikter som var i mot, Troms (Truls Fyhn) og Telemark (tror jeg) - støttet lovforslaget helhjertet dengang den ble "klubbet igjennom" på stortinget"....de kalte den et "nytt og effektivt verktøy i verktøykassa" eller noe slikt,...

...og i år mente de at hvis sexkjøpsloven blir opphevet så er det ikke så viktig for dem å gå etter menneskehandlere, snakk om å avsløre seg selv...ronkepoliti, det er det det norske politiet er :)

men nå skled jeg ut her....tilbake til tema Lise og hennes LSD-bruk. Jeg mener at hennes synspunkter og argumentasjon innenfor prostitusjonsarenaen/debatten her i landet ikke svekkes av hennes nå bruk av LSD.

Det er jo politikere som har jobbet alkoholpåvirket på stortinget, hva med dem ?

Bl.a han Langeland-fyren fra SV, regner jeg med var det mange ganger he he

Lenke til kommentar
Men alkohol er faktisk mer skadelig enn det meste av narkotika.

Tenkte jeg skulle ta en øl i kveld...men ga f... og dro på plata og fixa meg jomfruskuddet. Ikke noe slår heroin !

#DEN rusen#

Lenke til kommentar

Ingen dum ide Spenning. Husk sette ett reallt manneskudd da! Ikke noe hoppe av i svingen denne gangen og! Fint med litt stilhet på denne tråden.

Å bruke norsk lov den ene eller andre veien når det gjelder denne tematikken blir fjernt på ett forum som dette. La jenta få gjøre som hun vil. Om noen har fått med seg hva Lise skriver over tid bør ikke dette komme som en bombe. Tror Lise liker slå noen slag i de kampene hun opplever at alle andre feiger ut. Hun fortjener all honnør for innsatsen( Slik jeg ser det, er det en del her inne som bør takke hun for innsatsen nå, ikke brilliere med sin verdenskunnskap/rusmiddelkunnskap, eller mangel på denne).

Det er altfor mange helt ute betraktninger på dette. Øl, Mescalin, Vin og Heimkok er ikke helt det samme det heller.... ( til en viss grad er det ).

Og ja, jeg tror at"Føreren" i kampen er mistet. Men det er nok lett å finne en ny skjønner jeg, når en ser det engasjement, mot og visdom som kommer frem om saken.

Jeg for min del liker at ting er litt ulovlig så har ikke helt forstått hvorfor det er så mye stress

Lenke til kommentar
Det er forskjell på alkohol og narkotikum. Alle som forsøker å late som om det ikke er det, gjør seg selv og sine synspunkter en bjørnetjeneste.

Dummeste jeg noengang har hørt. Narkotika er per definisjon ulovlige rusmidler. Alkohol er et lovlig rusmiddel. Men alkohol er faktisk mer skadelig enn det meste av narkotika, og ja det kan jeg understøtte med forskning. Vær så snill ikke snakk om ting du har null kunnskap om.

Narkoforkjempere pleier merkelig ofte å ha denne samme, merkverdige, kontraproduktive debattstilen. Det er nesten så man kunne tro at de var russkadet.... :twisted:

Lenke til kommentar

Ble litt forvirret før du redigerte teksten din. Det første som slo meg. Var at du siktet til Narkooghorforkjempere, deretter narkoholforkjempere. Det hele fremsto litt rart. Men om du sjekker statistikken din ordentlig, blir du nok skremt av hvor mye mer russkader som kommer av alkohol..

Lenke til kommentar

Narkoforkjempere pleier merkelig ofte å ha denne samme, merkverdige, kontraproduktive debattstilen. Det er nesten så man kunne tro at de var russkadet.... :twisted:

Det er nok en plausibel konklusjon.

Lenke til kommentar
[

Og nok en gang skriver du et innlegg helt uten argumenter. Jeg har aldri prøvd narkotika og husker ikke sist jeg drakk alkohol engang. Ikke at det har noe med saken å gjøre. Du og mange andre er særdeles underernært på kunnskap, og det er jævlig synd når det er sånne som deg som utgjør majoriteten av folk med stemmerett.

Underernært på kunnskap er ikke noe jeg pleier å beskyldes for å være. Igjen må jeg påpeke at din debattstil ikke gjør noe som helst bra for noen. Light(en) up.. ? :)

Lenke til kommentar

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...