Gå til innhold

advarsel

Featured Replies

Skrevet
2 timer siden, Natt skrev:

Jeg er med! 😂

Trodde du heller ville foreslå Cina-cp. Esk.com 🤣

• Svar 53
  • Visninger 2.8k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Langbein
    Langbein

Hei du, jeg trenger ikke å svare deg men jeg velger likevel å gjøre det. Jeg mener at det er stor takhøyde i forumet. Før jeg og @SolanGundersen ble moderatorer tidligere i vinter, var det ganske "vil

• Langbein
    Langbein

Til slimyboy73 @slimgutt tre og søtti . Du er en friskus i forumet. Du liker ikke regler og du forfekter anarki. Det har du skrevet et sted. Du har skrevet at vi skal "drite" i reglene. Du vil ha høye

• Forumsreglene har alltids vært der. At de ikke har blitt håndhevet før betyr ikke at det var greit å bryte dem. Nå som vi har moderatorer som faktisk gjør jobben mener jeg er bare flott. Forumet har b

Posted Images

Skrevet

Jeg lever for å overraske, @Jabra2! 😂

Skrevet
41 minutter siden, Tukleren skrev:

Nei, det må nok være 3 underforum for å dekke alle behov

• Thai - Kun massasje (ingen ekstra, best hvis hun ikke spør)

• Thai - HE/HJ (jeg betaler villig 1000+ for håndarbeid jeg kan gjøre selv)

• Thai - Pølse i Taco

Noen vil kanskje også kreve

• Thai - Pølse uten lumpe i Taco (den fulleste pakken)

Til skrekk og advarsel så trenger vi kanskje også

• Thai - Taco smakte pølse (hjelp, hen hadde kuk)

mange gode forslag - kanskje også Thai - Pølse i Taco (med sennep og ketchup)

Skrevet
3 minutter siden, Kalen-71 skrev:

kanskje også Thai - Pølse i Taco (med sennep og ketchup)

Sennep på taco? Bedre med hvit saus...

Endret av Tukleren

Skrevet
20 minutter siden, slimgutt tre og søtti skrev:

din tilbakestående løkpølse,

Du skriver så vakkert @slimgutt tre og søtti 🤣. Jeg anbefaler deg å få deg litt fitte, så kanskje du får litt mer glede i livet.

Det kommer så mye møkk ut fra kjeften din!

Jeg antar at jeg nå med disse ord kommer på hat lista di?

Jeg presiserer at kun svar fra deg @slimgutt tre og søtti som har en tilnærmet grei oppførsel blir besvart.

Skrevet

Siden vi alle er skyldige bør vi hyre inn Elden.

Skrevet
  • Moderatorer
3 timer siden, Natt skrev:

Der går nazistmoderatorene, som igjen undertrykker ytringsfriheten vår på NE... 😉

Ja, du kan så si, @Natt . Noen ganger kommer tankene sigende om at jeg ikke skulle ha søkt om å bli moderator. Jeg vet jo at det kan være en utakknemlig rolle å ha, særlig når det blåser på toppene slik som i disse tider. Samtidig var jeg svært irritert på den voldsomme spammingen som var her i vinter. Jeg og @SolanGundersen kunne jo ha valgt å kun fjerne spammen og ikke brydd oss med å håndheve noen av reglene. Men vi hadde nok fått kjeft da også. Ikke enkelt å være moderator!

Skrevet
12 minutter siden, Langbein skrev:

Ja, du kan så si, @Natt . Noen ganger kommer tankene sigende om at jeg ikke skulle ha søkt om å bli moderator. Jeg vet jo at det kan være en utakknemlig rolle å ha, særlig når det blåser på toppene slik som i disse tider. Samtidig var jeg svært irritert på den voldsomme spammingen som var her i vinter. Jeg og @SolanGundersen kunne jo ha valgt å kun fjerne spammen og ikke brydd oss med å håndheve noen av reglene. Men vi hadde nok fått kjeft da også. Ikke enkelt å være moderator!

Like forbannet uanset hva du gjør! 😉

Skrevet
52 minutter siden, slimgutt tre og søtti skrev:

haha, mannen som sitter med makten til å fjerne folk han ikke liker, og bruker den aktivt, er offeret. som jeg har sagt før, alle er takknemlig for at dere gidder å ta jobben med å vaske opp all spammen. skjønner at vaskekjerring ikke er en like glamorøs jobbtittel som politimann som holder ro og orden i rekkene, men det er faktisk den eneste jobben som trengs her. det å jobbe for å redusere antallet bidragsytere trengs ikke. gjør heller det motsatte, som gamle 223, få inn flere folk.

Kan du ikke slutte nå - slimeyboy. Du fortsetter jo med drittslengingen. Ta straffen din som en mann.

Skrevet
  • Moderatorer
2 timer siden, slimgutt tre og søtti skrev:

hvorfor skal jeg akseptere straffen min når jeg enda ikke vet hva den er for?

Kjære deg, hvor mange ganger trenger jeg å fortelle deg at jeg ga deg en advarsel på grunn av språkbruken din. Du kunne da ha slått deg til ro med det og livet hadde gått videre. Men det klarte du ikke. Istedet kom du ut med følgende tirade mot meg:

"hva faen er dette? spamming? saklig og vennlig? du kan stikke straffepoenget ditt så langt inni rassen din at du aldri får det ut"

Jeg liker ikke å få stukket noe opp i ræva mi, og derfor ga jeg deg to ekstra advarsler. Totalt ble det da tre advarsler, som medførte automatisk utestenging frem til den 24.juni.

Jeg har nå fjernet advarslene, men jeg har ingen mulighet til å oppheve den automatiske utestengingen. Den vil bli automatisk opphevet den 24.juni.

Jeg foreslår sterkt at du rister dette småtteriet av deg og går videre i livet som den store mannen du er.

Skrevet

"...jeg som at dere ikke har den fjerneste anelse hvordan dere skal penetrere de skuddsikre argumentene mine, og må falle tilbake på kritikk av alskens overfladiske detaljer som oppførsel og språkbruk."

Den fullstendige og fullstendige mangelen på selvinnsikt her...

Skrevet

Skal legge inn min mening som ingen har bedt om. Får håpe det ikke tråkker samtlige på tærne.

I utgangspunktet synes jeg forumet bør ha stor takhøyde. Det er for det meste menn her inne, så fokuset på sarte følelser bør ikke være så veldig stort. Det finnes selvsagt brukere jeg selv ville blokkert fullstendig fra forumet, men det har lite å gjøre med språkbruk. Det handler mer om at jeg mistenker dem for å bedrive storstilt spamming eller svindel. Der kommer mine personlige antipatier inn, og det er derfor godt at jeg selv ikke har moderatorposisjon.

I enkelte tilfeller er det også greit å fjerne innlegg som helt tydelig bryter mot lovverk eller kan fremkalle søksmål. Det gjelder da trusler om vold eller utlegging av personopplysninger og løse påstander.

Så kommer vi til tilfellene der moderator skal være smaksdommer. Dette blir litt mer diskutabelt. Det finnes selvsagt flere filosofier rundt dette. Noen sa en gang til meg at å drifte et forum er som å drifte en restaurant. En ville ikke tillatt en gjest som kom inn og fornærmet andre kunder og rapte høylytt. Dette er selvsagt et poeng, og jeg ser at noen brukere er mer slitsomme enn andre.

Likevel, dette er ikke et stort forum så en skal egentlig være glad for brukere som kommer verdifullt innhold selv om de ikke er så runde i kantene. Som jeg sa innledningsvis, dette er ikke et sted som bare vil appellere til fintfølende. Skal en fjerne alle med bøllete språk eller som går inn i krangler sitter en etterhvert ikke igjen med så veldig mange aktive brukere.

Dette blir en balansegang. Går en først inn for en standard bør den gjelde for alle. Det er derfor viktig å holde litt vide standarder. Selv mener jeg en skal tåle litt for å være her inne.

Jeg kjenner ikke til hva som utløste denne saken, så jeg skal gi Slimeyboy helt rett i at det kunne være greit å vite akkurat hva det ble reagert på. Gjerne en ordrett gjengivelse fremfor en løsere gjenfortelling. Jeg skal likevel legge til at Langbein ikke har virket urimelig i utleggingen av saksgangen. Slimeyboy kommer vel inn i kategorien av brukere som mangler litt på takt og tone. Håper ikke dere jeg spesifikt har nevnt reagerer negativt på innlegget.

Og det aller viktigste, nå bør helst ikke ordinære brukere uten moderatorposisjon bli veldig aktive hjelpemoderatorer. Velmente råd om hva som er halal og haram for publisering kan en jo alltid komme med, og det har jeg gjort selv. Det viktige er at vi ikke blir horebukk-karens som skal legge nesa vår opp i alt som i utgangspunktet er rimelig uten problemer. Skal alt som beskriver brudd på loven tas på PM blir forumet ganske tomt etterhvert. Et viktig skille er å beskrive noe som ganske sikkert kan bryte lovverk, og å faktisk bryte lovverket med innlegget.

Skrevet

Synes Langbein og Solan har gjort en god jobb!
Rasisme skal vi ikke ha noe av.

Nå fikk ikke jeg med meg hva Slimy skrev, men jeg tenker at folk kan få komme tilbake etter en reaksjon.
Synes Slimy har bidratt positivt til forumet og håper han fortsetter å poste her.

Endret av ElonKusk

Skrevet

Dette medlemmet av sjimpansekoret er bare fascinert over at Divaen fnyste av at de ville få brukerkontoen sin slettet, og at de ikke ville bidra til forumet igjen på tirsdag, og at vi fortsatt sitter her på lørdag og ser på at dere klager.

Skrevet
4 minutter siden, Natt skrev:

Dette medlemmet av sjimpansekoret er bare fascinert over at Divaen fnyste av at de ville få brukerkontoen sin slettet, og at de ikke ville bidra til forumet igjen på tirsdag, og at vi fortsatt sitter her på lørdag og ser på at dere klager.

Talegavene i orden som vanlig! Jeg hadde ikke engang ville tenkt på å målbinde herr @Natt 😅

Skrevet

Jeg er alltid glad for å anerkjenne mine primatforfedre, @Jabra2 men jeg føler at Slimy tror at han lever i hodene våre mer enn det er tilfelle i virkeligheten. 😂

Skrevet
5 minutter siden, Natt skrev:

Jeg er alltid glad for å anerkjenne mine primatforfedre, @Jabra2 men jeg føler at Slimy tror at han lever i hodene våre mer enn det er tilfelle i virkeligheten. 😂

Ja @Natt. Vår evolusjonære historie er spennende. Primatene kan vi takke for for at vi iblant skvetter til når vi sovner. Tror vi faller ned fra treet vi har tenkt å tilbringe natten i.

Neandertalerne hadde visstnok dette mye sterkere. Trodde den var utdødd, men nei🫣

Skrevet

Når jeg og @jegern klarer å begrave vår krangel.
Så er det håp for @Langbein og @slimgutt tre og søtti også.

Håper dere finner ut av det.
Dere begge virker som hyggelige folk, som bidrar med positive ting på forumet.

Men når det er sagt, så er jeg litt skuffet over @Langbein , oppi nord kaller dere hverandre hestkuk hele tiden, men noen "straffe poeng oppi rassen" er der vi drar streken?

Skrevet

Kontekst er alt, @JoeRoganJosh.

Skrevet
29 minutter siden, JoeRoganJosh skrev:

oppi nord kaller dere hverandre hestkuk hele tiden, men noen "straffe poeng oppi rassen" er der vi drar streken?

Dette beror på uvitenhet, du må ikke blande uttrykkene sammen. I nord er hestkuk en hedersbetegnelse.

Skrevet
  • Moderatorer

Til slimyboy73 @slimgutt tre og søtti .

Du er en friskus i forumet. Du liker ikke regler og du forfekter anarki. Det har du skrevet et sted. Du har skrevet at vi skal "drite" i reglene. Du vil ha høyest mulig takhøyde eller en åpen himmel uten takhøyde. Du skriver med små bokstaver. Du har frisk språkbruk. Du er ukonvensjonell.

Jeg er en mann som liker at det er regler. Jeg liker at det er takhøyde, men ikke ubegrenset. Jeg mener at når det fins regler, så skal de håndheves.

Når din anarkistiske verden og min regelstyrte verden møtes, må jeg finne ut av hvordan jeg skal håndtere det. Jeg har kun vært moderator i 3 måneder, og jeg strever fortsatt med å finne ut hvor stor takhøyde vi skal ha. Jeg har nå lest alt det som du har skrevet. Jeg skal være ydmyk nok til å innrømme at jeg nok var for streng mot deg da jeg ga deg første advarsel. De to neste advarslene som medførte en automatisk utestenging, ble gitt i affekt. Det skal være stor takhøyde til at det er plass for dine friske innlegg.

Jeg beklager for de tre advarslene og utestengingen. Jeg håper at du fortsetter å skrive innlegg i forumet med brukernavnet Slimyboy73 når den automatiske utestengingen oppheves den 23.06.26 kl. 13.45. Så vil jeg og @SolanGundersen finne ut av hvor lista bør ligge. Men jeg kan love deg og andre at vi skal ha stor takhøyde i forumet fremover.

Langbein

Skrevet

Så...

har noen knullet noen prostituerte i det siste ...?

Skrevet
2 minutter siden, Natt skrev:

Så...

har noen knullet noen prostituerte i det siste ...?

Nei, venter til politiet er ferdig med vår rengjøringen.

Skrevet
4 timer siden, slimgutt tre og søtti skrev:

det er det fortsatt bare langbein som vet, over 100 timer etter at det sagnomsuste straffepoenget ble utdelt. jeg venter i spenning på en ordrett gjengivelse av den skrekkelige overtredelsen, eller alternativt en innrømmelse av feilgrep, kanskje til og med en unnskyldning. jeg kan skrive den for deg langbein så du bare trenger å kopiere den, hvis det er enklere: "Hei du, slimyboy73. Jeg har gått litt i tenkeboksen og må ærlig innrømme at jeg var i dårlig humør den dagen og gav deg det ufortjente straffepoenget i min forhastelse. Jeg legger meg flat, og garanterer deg at det ikke vil gjenta seg. Avtrekkeren skal man være forsiktig med, det har jeg skjønt nå.". jeg tar deg i hånda og vi går videre.

det morsomste med denne tråden er at sjimpansekoret, som er veldig gira på at jeg skal straffes, heller ikke vet hva overtredelsen er. den trenger kanskje ikke nødvendigvis å eksistere engang, det er godt nok for dem at den domfelte er en usmakelig fyr. bra ingen av de ble gjort til moderator i det minste.

Hadde ikke tenkt å skrive så mye mer i saken, men skal si jeg er enig i at du burde fått en nøyaktig forklaring på advarselen. Langbein virker også ydmyk overfor dette poenget og at en kanskje la lista litt for lavt i ditt tilfelle. Det er sikkert irriterende å få kontoen sin satt på pause over noe en mener er feilaktig, men kan du ikke bare ta seieren og gå videre? Det er sjelden moderatorer er villige til å innrømme at en feil kan ha blitt gjort. Vanligvis ville du bare blitt møtt med en kald skulder, og så ville de også stengt av den nye kontoen din som helt klart er mot reglene.

De aller fleste på forumet synes det er greit med moderering, og de synes innsatsen som er lagt er god. Mitt generelle råd er å bare gå tilbake til den Slimeyboy-kontoen din og fortsett med å delta på forumet derfra. Det kommer jo frem at mange synes bidragene dine var gode. Du har egentlig oppnådd alt en kan forvente du vil oppnå i denne saken, skal du fortsette å bore vil du etterhvert treffe på noen rør i bakken.

Det vil si at moderatorene kanskje ikke er like hyggelige neste gang det oppstår en situasjon der de opplever folk har adferdsproblemer. Rent effektivt vil du da kanskje bidra med å legge lista lavere for andre her inne, hvis det virker som at dialog med brukerne ikke fører frem til noe.

Lærdommen fra saken bør være at brukerne må få mer spesifikke tilbakemeldinger på advarsler og at andre brukere som irriterer seg over fremtoning bør instrueres om å bruke ignore-funksjonen før moderator skal måtte involvere seg. Lærdommen bør ikke være at det ikke nytter å snakke med slitsomme brukere.

Skrevet
1 minutt siden, slimgutt tre og søtti skrev:

mulig du har lest innleggene i feil rekkefølge, jeg la det der ut før langbeins siste innlegg i dag. ferdig med borringa, jeg. må vente et par uker til jeg kan bruke den andre kontoen min igjen

OK, så flott.

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

Viktig informasjon

Vi bruker informasjonskapsler for å huske innstillingene dine og forbedre opplevelsen din på siden. Klikk på «Godta» for å samtykke. Du kan når som helst trekke tilbake samtykket eller endre innstillingene for informasjonskapsler her. Vi har plassert informasjonskapsler på enheten din for å gjøre denne nettsiden bedre. Du kan justere innstillingene, ellers antar vi at du godtar dette.

Account

Navigation

Søk

Søk

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.