Gå til innhold

Retningslinjer

Featured Replies

Skrevet
4 timer siden, SolanGundersen skrev:

Retten til eget bilde, hjemlet i åndsverkloven § 104, innebærer at et fotografi som avbilder en person som hovedregel ikke kan gjengis eller vises offentlig uten samtykke fra den avbildede.

Tjavel, ser ikke helt hvordan norsk åndsverklov gjelder for nettsteder utenfor Norge med bilder av folk som ikke er norske statsborgere...

• Svar 59
  • Visninger 1.5k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Jeg synes uansett det er blitt mye bedre her etter vi fikk moderatorer. Uhell vil skje, spesielt siden moderatorne er nye så må vi ha takhøyde for det. Regelverket tolkes og kanskje FORtolkes, men det

• Langbein
    Langbein

Hei, som nevnt før så vil jeg og @SolanGundersen ta en gjennomgang av dette og komme ut med informasjon om hvordan det blir fremover. Dette er ingen enkel sak som dere sikkert alle skjønner. Når det g

• Langbein
    Langbein

Det gjelder å være på forumet 24/7 for å få med deg alt det spennende som skjer ;)

Posted Images

Skrevet

Jeg er ikke advokat eller lærer, @Kalen-71 og @Langbein men jeg har sett mye av L.A. Law, Perry Mason, Better Call Saul, Dead Poet's Society og School of Rock! 😂

Som både jeg og andre her har nevnt, er det mye her som tyder på at de vanlige norske lovene for publisering ELLER republisering av bilder er svært åpne for tolkning, gitt hvor og under hvilke forhold bildene ble både opprinnelig publisert og senere republisert, og også med tanke på lovligheten av tjenestene som tydelig annonseres av eierne av bildene.

Men, som moderatorene har antydet (og det punktet hvor de har 100 % rett), selv HVIS en prostituert skulle iverksette det som ville være svært dårlig gjennomtenkte tiltak mot eierne av NE på grunn av en slik republisering, VILLE det bringe uønsket oppmerksomhet til denne nettsiden.

Og siden jeg mistenker at alle her vil være enige i at dette ikke er en vei noen av oss ønsker å gå, så er jeg helt enig i moderatorenes løsning om å tillate republisering av tidligere publiserte OFFENTLIGE fotografier inntil en prostituert fremmer en innsigelse.

Dette gjør kanskje ikke alle fornøyde, men jeg tror det er den mest praktiske og fornuftige veien videre, og det viser nok en gang hvorfor det har blitt en velkommen tilstedeværelse å ha moderatorene her, ikke som politi, men som guider som lytter og diskuterer problemer med oss med-horekunder og kommer frem til en fornuftig løsning. 🙂

Endret av Natt

Skrevet
5 timer siden, Natt skrev:

Jeg er ikke advokat eller lærer, @Kalen-71 og @Langbein men jeg har sett mye av L.A. Law, Perry Mason, Better Call Saul, Dead Poet's Society og School of Rock! 😂

Jeg tror vi trygt kan legge til grunn at brudd på eventuelle opphavsrettigheter er det minste problemet for forumets brukere og adminstratorer. 😂
Lykke til for vedkommende å finne ut hvem de skal anlegge et sivilt søksmål mot. Jeg tviler også for øvrig på at en hore (eller hallik) vil rette krav om kompensasjon for deling av bilder mot potensielle kunder.

Skrevet
7 minutter siden, Oslomann77 skrev:

Lykke til for vedkommende å finne ut hvem de skal anlegge et sivilt søksmål mot. Jeg tviler også for øvrig på at en hore (eller hallik) vil rette krav om kompensasjon for deling av bilder mot potensielle kunder.

Jepp, jeg er enig, og jeg håper jeg har gjort det klart i diverse kommentarer i denne tråden at jeg virkelig tror at en prostituert som prøver å ta en sak til en instans som https://slettmeg.no/ vil ha det veldig, veldig vanskelig med å få den fisken på land.

Men likevel er jeg enig med moderatorene i at selv et så absurd forsøk kan gi mer synlighet til denne siden enn noen ønsker, og det er derfor jeg synes løsningen er elegant. Tross alt vil svært få prostituerte klage uansett når vi publiserer bildene deres på nytt (den farlige galningen - og mops-stygge - Kathrine/Ivonne er et åpenbart unntak)...

Skrevet
På 24.4.2026 den 4.31, Langbein skrev:

For å få noe helt annet å tenke på besøkte jeg ei eskorte idag. Det var en hærlig avkopling fra det begredelige sjakkpartiet.

Så bra at jeg kan medvirke til noe av det beste livet har å by på! (sjakk 😀)

Skrevet
På 23.4.2026 den 22.18, Langbein skrev:

Også må jeg få gjenta igjen: Jeg bare elsker å slikke på fitta.

Her har vi den viktigste kommentaren på lenge. Det er alltid betryggende å skjønne at man ikke er alene, men har en trygg og god gjeng rundt seg med de samme interesser. Utenforskap er jo ikke bra. 😄😄

Skrevet
27 minutter siden, Påsan skrev:

Her har vi den viktigste kommentaren på lenge. Det er alltid betryggende å skjønne at man ikke er alene, men har en trygg og god gjeng rundt seg med de samme interesser. Utenforskap er jo ikke bra. 😄😄

"Trygg og god gjeng" som "elsker å slikke fitte" Jeg må flire, kveldens beste 😁

Skrevet
1 time siden, jegern skrev:

Så bra at jeg kan medvirke til noe av det beste livet har å by på! (sjakk 😀)

Her ventes det popcorn😅 PSX_20260424_235314.jpg

Ohh f... Nå har jeg driti på draget. Fant bildet på nett. Hva gjør vi nå? 🤣

Skrevet
51 minutter siden, Kalen-71 skrev:

"Trygg og god gjeng" som "elsker å slikke fitte" Jeg må flire, kveldens beste 😁

Det er klubben sin det. Herlige klubbkvelder.

Skrevet
8 minutter siden, Påsan skrev:

Det er klubben sin det. Herlige klubbkvelder.

Så lenge det er fitte tilgjengelig tror jeg det blir bra (og trygt).