Gå til innhold

Andre gangs straff


Gjest

Anbefalte innlegg

Det spørs vel litt hvor og når tid. Det nevnes 15000 ovenfor, men det er jo flere som har fått 25000 i bot.

Spørsmålet er jo heler ikke "dumt" hvis det er en sak TS venter på skal komme opp for retten.

Lenke til kommentar

En kompis av meg fikk 25000 i bot, så sprøsmålet er fint, hva skjer når man blir tatt andre gang?

og hvor lenge står ugjerningen på rullebladet? Han sa at snuten hadde sagt det stod på rullebladet fra første gang. Men at det ville bli slettet etter en stund?

Lenke til kommentar

Dette er skrevet en del om tidligere. En får alt i fra 12000 til 25000 avhengig av hvor en blir tatt i Norge for første gang. Forsøkte å se på googel uten at jeg fant noe på andre gang men pluss på en 10000 kroner. I det minste så husker jeg en som fikk 30000 i Vestfold pluss 5000 i saksomkostninger da dette havnet i retten. Mulig det var for førstegangs for at han brakte dette inn for retten og tapte. Mener også en kar røyk inn i 3 måneder etter tregjegangs sexkjøp, der kan jeg huske feil.

Det jeg vet i fra sakene i Telemark er at politiet presser deg med lokke og straff metoden. Erkjenner du så får du strafferabatt, nekter du så plusses det på. Spiller ingen rolle om du har pult henne eller ikke, det bryr de seg ikke om. Politiet kommer med en påstand, du kan si, ja slik er det.  Eller nei dette er ikke sant. Forskjellen kan fort bli 10000 ekstra. Har du en advokat i ryggen så rygger de unna om saken er svak. Har du ikke en advokat i ryggen så drar de deg inne for retten etter først å ha truet med å beslaglegge alt av elektroniske duppeditter du har i huset og dette gjør de. Dra deg inn for retten og de har aldri tapt en sex sak. Offentliggjøre ditt navn i media, underrette din arbeidsgiver og sørget dermed for at ditt ekteskap ryker når kona får greie på dette. På de sakene jeg kjenner til har politiet utført alt dette i tur og orden og denne anonymiteten de lover deg om du aksepterer demmes påstand. Den kan du glemme. Hos han ene der politiet trakk sin påstand for vedkommende hadde advokat, der sendte de hele lefsa hjem til kona i posten. Der røyk det ekteskapet.

Ikke stol på politiet et eneste gram og tror du at politiet i bedre der du bor enn i Telemark så glem det.

Har en bønn til dere alle. Allier deg med en advokat for en gang i livet får du behov for en advokat uansett. Når onkel står i døra og huker deg inn til avhør så ha et telefon nr klart, ring og si du trenger øyeblikkelig hjelp. Dessuten ikke husk en skitt, ikke nekt men ikke husk noe så sant du ikke står med buksa på knea når de står i døra.

Og en ting til. Kjøp flybillett, blir mye billigere i det lange løp.

Lenke til kommentar

Jeg forstår ikke hvilke bevis de kan ha? Sitter de med kikkert inn vinduene eller? Tar de bilder av penger som skifter hånd påfulgt av en runde i senga? Med mindre eskorten eller kunden innrømmer noe eller telefonkontakt ikke slettes (for dere gjør vel det før dere forlater eskorten?) så har de nada. Kun observasjon av en mann som går inn og av en dør, og det må da finnes 700 andre årsaker til at man gjør det. 

Endret av Christabelle
Lenke til kommentar

Folk blir frustrert av den sammenblanding Kanon fremfører. Er det rent sexkjøp uten  det minste innslag av annen kriminalitet så er det ikke lett å bevise noe - slik Chtistabelle skriver.

Lenke til kommentar

Det holder at de ser du går inn og ut av en leilighet eller hotelrom hvor det er kjent virksomhet.

holder i massevis. Men dette er skrevet mye om før.hvis du leser loven på dette punktet så holder med intensjon til å kjøpe. Du kanfaktisk gå inn og ombestemme deg og gå ut igjen. Holder. 

Lenke til kommentar
8 timer siden, Gjest skrev:

Det holder at de ser du går inn og ut av en leilighet eller hotelrom hvor det er kjent virksomhet.

holder i massevis. Men dette er skrevet mye om før.hvis du leser loven på dette punktet så holder med intensjon til å kjøpe. Du kanfaktisk gå inn og ombestemme deg og gå ut igjen. Holder. 

Det er neppe tilfelle; juridisk er det ytterst tvilsomt og vil neppe holde i en rettssak.

Lenke til kommentar
13 minutter siden, Gjest skrev:

Det er neppe tilfelle; juridisk er det ytterst tvilsomt og vil neppe holde i en rettssak.

Reodor har rett. Hvis du ombestemmer deg og går ut så kan du ikke bøtelegges eller straffes. Planlagt men ikke gjennomført kriminell handling er kun straffbar hvis handlingen har en strafferamme som innebærer fengsel i minst 3 år.

Lenke til kommentar
41 minutter siden, Gjest skrev:

Reodor har rett. Hvis du ombestemmer deg og går ut så kan du ikke bøtelegges eller straffes. Planlagt men ikke gjennomført kriminell handling er kun straffbar hvis handlingen har en strafferamme som innebærer fengsel i minst 3 år.

La oss si du er en jente som selge sex fra bostedet ditt og politiet holder dette under oppsikt. De vil kunne ende opp med å taue inn en haug med uskyldige venner og bekjente av jenten...bare ett eksempel.

Domstolene og politiet ser nok helst at det er mer håndfaste bevis, de kan fort bli idiotforklart i pressenO.o

Lenke til kommentar
  • 2 weeks later...
På 28.1.2017 den 8.26, Gjest skrev:

Det er neppe tilfelle; juridisk er det ytterst tvilsomt og vil neppe holde i en rettssak.

En i Sandefjord skjønte at han var observert på tur ut i fra damen. Han lurte seg ut baktrappa på hotellet. De tok han på parkeringsplassen og iverksatte det som jeg har beskrevet ovenfor.  Koster 25000. Da er vi tilbake til det at du ligger deg flat for du vil ikke bli hengt ut offentlig om du blir huket selv om de ikke har et gram bevis på deg. Du er bare observert. Hva gjorde du der? Du erkjenner. Hva ellers skulle du på akkurat den damens rom å gjøre? 

Lenke til kommentar
38 minutter siden, kanon skrev:

En i Sandefjord skjønte at han var observert på tur ut i fra damen. Han lurte seg ut baktrappa på hotellet. De tok han på parkeringsplassen og iverksatte det som jeg har beskrevet ovenfor.  Koster 25000. Da er vi tilbake til det at du ligger deg flat for du vil ikke bli hengt ut offentlig om du blir huket selv om de ikke har et gram bevis på deg. Du er bare observert. Hva gjorde du der? Du erkjenner. Hva ellers skulle du på akkurat den damens rom å gjøre? 

Det er fortsatt juridisk sett ytterst tvilsomt.

jeg kjenner andre slike historier, men fra helt andre områder.

Lenke til kommentar
17 timer siden, Gjest skrev:

Det er fortsatt juridisk sett ytterst tvilsomt.

jeg kjenner andre slike historier, men fra helt andre områder.

Ja og derfor er det jeg anbefaler at alle som kjøper sex skaffer seg en advokat i forkant for det har vist seg at har "synderen" en advokat i ryggen så blir dette for komplisert for Politiet. Men som gift så er det uansett en katastrofe å bli huket inn til avhør selv om du ikke har pult noen. Rettsikkerheten din er på det tidspunktet  - 0 - . Er du singel så kan du kjøre sak om du har råd til advokat for dette koster. Uansett så er inngangsbilletten opp til 25000 første gang du blir tatt. NB: Han med tredjegangs fikk 3 måneders fengsel men husker ikke om han fikk bot på toppen. Regn med det. Homoseksuell som hadde kjøpt yngre menn.

Lenke til kommentar
  • 3 years later...

Hva om du lager deg 2 A4 sider med spørsmål for en gledespike hvordan hun beskriver sin hverdag med sexsalg. Og dette skal legge basis for en blogg du skal lage i sexkjøpsdebatten?

Altså et alibi for å oppsøke jenta som en blogger og ikke sexkjøper.

Og da selvsagt hensikten er ikke sex men opplysninger.

Forutsetter at jenta kan kommunisere på engelsk/norsk.

Lenke til kommentar
På 15.1.2017 den 23.50, Gjest skrev:

En kompis av meg fikk 25000 i bot, så sprøsmålet er fint, hva skjer når man blir tatt andre gang?

og hvor lenge står ugjerningen på rullebladet? Han sa at snuten hadde sagt det stod på rullebladet fra første gang. Men at det ville bli slettet etter en stund?

Boten kommer ann på inntekt, og den vil bli stående for alle andre enn politiet i 5år, de vil alltid kunne se hva som er /har vært på et rulleblad 

Lenke til kommentar
  • 4 weeks later...
På 15.9.2020 den 18.50, Blue bell skrev:

Boten kommer ann på inntekt, og den vil bli stående for alle andre enn politiet i 5år, de vil alltid kunne se hva som er /har vært på et rulleblad 

Boten kommer an på inntekt? Kan du utdype? Trodde det var 25000 for alle? 

Lenke til kommentar

Er lenge siden jeg har lest noe om sexkjøpsbøter nå etter at riksadvokaten skjerpet beviskravene for noen år siden. Politiet må, etter hva jeg har forstått, visstnok kunne bevise ut over enhver rimelig tvil at seksuelle tjenester har blitt levert mot vederlag, og at penger har skiftet eier.  Forsøk på sexkjøp kan visstnook heller ikke straffes lenger for det fyller ikke beviskravene.  Etter at denne beviskravsskjerpelsen var det snakk om en lovendring skulle komme for å gjøre det lettere for politiet, men vet ikke om dette har skjedd.

Lenke til kommentar

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...