Gå til innhold

Det er mulig for eskortejenter å betale skatt


Pikenesjens

Anbefalte innlegg

Okej nu var det många svar här och jag är nog lite förvirrad, men, det jag bör göra, om jag vill investera en del av mina eskortpengar, är alltså att starta ett ENK?

Jag hade planer om att göra det för ca ett år sen men var lite lat och bestämde att det var för mycket styr. Men jag antar att på det stora hela, om jag gör några smarta investeringar som ger bra avkastning, så blir det värt styret.

Lenke til kommentar
Finns det någon översikt över vilka typer näringsverksamhet man kan registrera ENK som?

Dette diskuterte vi sist gang også; jeg minnes ball1 nevnte flere muligheter.

Massasje er vel en?

Lenke til kommentar
De största frågorna för mig var då vad som det är smartast att registrera som, vilken business, och att gärna finna en regnskapsförare som jag kan vara ärlig med. Eller tror ni det är en omöjlighet?

Regnskapet kan du føre selv.

Lenke til kommentar
Finns det någon översikt över vilka typer näringsverksamhet man kan registrera ENK som?

Dette diskuterte vi sist gang også; jeg minnes ball1 nevnte flere muligheter.

Massasje er vel en?

Jo, men jag tror man må ha nån form av certifikat för att kalla sig massör. Och så vill jag att det ska vara nåt som jag kan försvara lite om nån jag känner skulle söka på företaget. Men jag fann nåt nu som jag tror funkar :)

"Næringskode®:

96.090  Personlig tjenesteyting ikke nevnt annet sted"

Så kan jag beskriva min verksamhet med till exempel "Healing, coaching, mindfulness" eller liknande. Det är ju sexual healing, right? :D

Lenke til kommentar
De största frågorna för mig var då vad som det är smartast att registrera som, vilken business, och att gärna finna en regnskapsförare som jag kan vara ärlig med. Eller tror ni det är en omöjlighet?

Regnskapet kan du føre selv.

Det törs jag inte :/ Vill inte att det ska bli fel när jag först ska prova med eget företag. Jag är inte dum, men bara själva registreringsprocessen med termer på norska som jag inte alltid helt förstår känns lite överväldigande :o

Lenke til kommentar
De största frågorna för mig var då vad som det är smartast att registrera som, vilken business, och att gärna finna en regnskapsförare som jag kan vara ärlig med. Eller tror ni det är en omöjlighet?

Regnskapet kan du føre selv.

Det törs jag inte :/ Vill inte att det ska bli fel när jag först ska prova med eget företag. Jag är inte dum, men bara själva registreringsprocessen med termer på norska som jag inte alltid helt förstår känns lite överväldigande :o

Haha; jeg har flere kollega som driver ENK; de fører alle regnskapet selv, ikke noe problem.

Lenke til kommentar

Regnskapet kan du føre selv.

Det törs jag inte :/ Vill inte att det ska bli fel när jag först ska prova med eget företag. Jag är inte dum, men bara själva registreringsprocessen med termer på norska som jag inte alltid helt förstår känns lite överväldigande :o

Haha; jeg har flere kollega som driver ENK; de fører alle regnskapet selv, ikke noe problem.

Okej, kanske jag ska kasta mig ut i det då. Hehe.

Med tanke på att skippa moms så kunde jag regga på undervisning, som trådstartaren skrev.

Ser att en del folk har såna företag, där de beskriver sin verksamhet som "undervisning i personlig utveckling" typ. Det är sånt som känns tillräckligt abstrakt att det kan funka tycker jag, och så är det ändå nåt som jag skulle kunna hålla på med på riktigt, om nära och kära undrar. Yay!

Lenke til kommentar

Det törs jag inte :/ Vill inte att det ska bli fel när jag först ska prova med eget företag. Jag är inte dum, men bara själva registreringsprocessen med termer på norska som jag inte alltid helt förstår känns lite överväldigande :o

Haha; jeg har flere kollega som driver ENK; de fører alle regnskapet selv, ikke noe problem.

Okej, kanske jag ska kasta mig ut i det då. Hehe.

Med tanke på att skippa moms så kunde jag regga på undervisning, som trådstartaren skrev.

Ser att en del folk har såna företag, där de beskriver sin verksamhet som "undervisning i personlig utveckling" typ. Det är sånt som känns tillräckligt abstrakt att det kan funka tycker jag, och så är det ändå nåt som jag skulle kunna hålla på med på riktigt, om nära och kära undrar. Yay!

Du selger jo en opplevelses; hva med type Event byrå?

Det finnes en del slike "tåkeaktige" beskrivelser.

Men ENK er jo veldig lett å håndtere; det eneste du skal være forsiktig med er MVA.

Lenke til kommentar

Rapporterer du alt du kjøper til skattemyndighetene?

Det er ikke lurt å ha mange penger i madrassen, eller en masse kunst som du ikke engang kan forsikre hvis du vil holde det unna skattemyndighetene.

Her er jo hele vitsen at du skal kunne investere på en måte som gjør at du kan oppgi det som inntekt den dagen du tar ut pengene. Da betaler du skatt på vanlig måte, og har ingen grunn til å frykte skattemyndighetene. De kan ikke ta deg når du betaler den skatten du skal.

Eg tror det er noe du misforstår: for eskorter er alle pengene/kontantene et økende problem, en del kan de sette i banken uten at alarmen går; ca. 100-150.000 pr. år, resten må de bruke på noe, eller putte i "madrassen".

Når du investerer i noe; hva det nå måtte være, så skal denne formuen oppgis til skattemyndighetene enten det er i Norge eller utenlands. når du seinere får avkastning fra denne investeringen, eller selger deg ut, så har du dokumentasjon og slipper å krangle i årevis med kemneren. ( det er mange som har prøvd dette ganske lenge...).

Utfordringen til eskorter er at mange av dem ikke har inntekt; hvordan skal de da ha kunnet skape seg en formue som de får inntekter fra?

Hva mener du med "slike utenlandsinvesteringer"? Du har jo ingen forutsetninger for å forstå hva dette dreier seg om, selv om jeg har forklart at det ikke dreier seg om pengeplassering. Det følger ikke valutasvingninger. Dette har jeg forklart flere ganger. Har du problemer med oppfattelsen?

Om ikke dette er "pengeplasseringer"; hva er det da? selvfølgelig er det det...

Jeg hadde flere kjente som viklet seg tidlig inn i disse pyramidegreiene...Holy Moly.

Hvis du har et hus og det kommer et økonomisk krakk, så er realverdien av huset akkurat like høy. Så også her. I løpet av de 6 årene jeg har investert, har prisen pr. enhet steget fra €13 til €17. I tillegg gir investeringen avkastning på grunn av verdiøkning (vekst og salg av produkter). Hvis valutaen blir svakere, så blir prisen tilsvarende høyere. Dette er barnelærdom, Reodor. Gjør deg ikke dummere enn du er.

WTF...det er nok du som ikke forstår, eller prøver å "selge" noe som "stinker"....

Utfordringen er verken investeringen eller skatten, men det å konvertere kontanter til noe du faktisk kan bruke til investering. Dette nevnte jeg i forrige innlegg. Det er vanskelig å få det til uten å ha en bemidlet person eller firma som du stoler på, til å hjelpe.

Ja; det heter vel hvitvasking også :lol:

Lenke til kommentar

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...