Gå til innhold

Det er mulig for eskortejenter å betale skatt


Pikenesjens

Anbefalte innlegg

Gidder ikke masse flaming og brannfakkelmas.

Vil bare poengtere at det er fult mulig å betale skatt for en eskortejente. Det er ikke vanskelig eller komplisert. Dere har etter hvert blitt så flinke til skjule for venner og familie hva dere driver med, så dere kan helt sikkert klare dette ovenfor en regnskapsfører, også :)

Du registrerer et enkeltpersonforetak (ENK). Så kjøper du et enkelt og greit kassasystem, som fungerer ihht bokføringsloven. Så er det bare å begynne å slå inn på "kassa" hver gang kunden har lagt igjen penger og gått. Er man litt forut og legger av penger hver måned til skatt så slipper man overraskelsen når blankett for inntektsbeskatning kommer i brevlådan.

Så, når man registrerer et ENK vil det være lønnsomt å registrere det med en bransje som er unntatt merverdiavgift (moms/MVA). Da sparer man seg for masse papirarbeid og får et langt billigere og enklere regnskap å bokføre. Eneste bakdelen er at man da ikke får fradragsføre inngående MVA, mot utgående MVA. Altså, du får ikke tilbake moms på varer å tjenester du kjøper inn til ditt firma. På en annen side, i den type business vil jeg tro besparelsen på regnskapshonoraret er større enn fordelen av MVA-fradrag.

Av ikke momspliktige yker kan man f.eks velge undervisning, og si man driver med pianoundervisning. Eller personlig trener, da dette heller ikke er MVA-pliktig. Et annet eksempel er pass av andres barn.

Mulighetene er der, om noen ønsker. Og mitt klare råd til de som ønsker å gå denne veien, skaff dere en regnskapsfører, først som sist. Det kan bli veldig dyrt og belastende om man ikke holder tunga rett i munn når staten skal ha sin skatt. En regnskapsfører vil til en hver tid ha kontroll på hvor mye som skal betale og når det skal betaltes. Du kan til og med få regnskapsfører til å betale dette for deg, via din nettbank og Altinn.no.

og sist, men ikke minst; Dette gir dere pensjonsgivende inntekt, jenter. Noe å tenke på :)

Lenke til kommentar
og sist, men ikke minst; Dette gir dere pensjonsgivende inntekt, jenter. Noe å tenke på :)

Inntekt fra et ENK gir ingenting til pensjon dersom du ikke selv sørger for det. En enkel investering kan gi mer enn 10 ganger så mye som innbetaling til den beste pensjonen som er tilgjengelig i Norge i dag. Statspensjon er tyveri. Privat pensjon kan være litt bedre, men sjekk betingelsene, og sjekk tilbakebetalingsplanen, som ofte er bare på 10 år fra fylte 67. Du får uansett ut mindre enn du betalte inn.

Husk at alle som forvalter dine penger tar noe av dem til sin inntekt.

Investering er altså best.

Et eksempel: Av det jeg har investert, får jeg ca. 20 ganger så mye tilbake i løpet av de neste 20 årene. Dette betyr selvsagt ikke at du kan få det av hvilken som helst investering. Den må være sikker og ha fremtiden for seg. Tenk klima, energi og u-land. Det er der fremtidens formuer ligger, uansett hvordan verdensøkonomien og teknologien utvikler seg.

Avkastningen av investeringen kan jeg re-investere (og få 20 ganger mer) eller jeg kan ta den ut og bevilge meg noe spesielt. Bilen jeg kjøpte i dag kostet mange penger og betales av avkastningen fra min investering. Til neste år blir det oppussing av kjøkken og bad.

Mine investeringer går utelukkende til Afrika, som er kontinentet med den raskeste utviklingen. Investeringen brukes til nye arbeidsplasser, mikrolån, undervisning og skoler fra grunnskole til universitetsnivå, samt treplanting hvor knapt noe vokser fra før, og selvfølgelig vann, som er mangelvare i tørketiden.

Investeringene jeg gjør er av penger som er betalt skatt av i Norge, men det behøver ikke være tilfelle. Skattetjuene i Norge får betydelig mer enn de skal ha. Det de ikke får, det tar de. Så jeg har ingen dårlig samvittighet for å investere i utlandet uten å sende inn oppgaver over investeringene.

Jeg kan bidra med råd og stiller visse betingelser, men jeg gir god informasjon og tar ingen gebyrer. :)

lurer på hvem regnskapsføreren din er :)

ja pensjon vil vi ikke ha igjen..men at du ikke sparer til person når du driver ENK er ihvertfall veldig feil.

her er regnestykket.

som arbeidstaker så betaler du 8,2% i trygdeavgift som skal dekke pensjon osv......som EPF betaler du 11,4% i trygdeavgift. altså en høyeresats fordi staten vet at som ENK har du høyere fradrag enn hvis du er arbeidstaker.

som arbeidstaker så er arbeidsgiver pålagt til å ha en minimum OTP sparing på 2% som er mer eller mindre ingenting. har du høyere sparing vil du skatte av det....strengt tatt kan man ha en egen pensjonsparing som ENK så får du fullt fradrag for sparingen...så strengt tatt tjener du 100 000 og setter av 10 000 så må du skatte av 90 000 og ikke 100 000.

Lenke til kommentar
lurer på hvem regnskapsføreren din er :)

ja pensjon vil vi ikke ha igjen..men at du ikke sparer til person når du driver ENK er ihvertfall veldig feil.

her er regnestykket.

som arbeidstaker så betaler du 8,2% i trygdeavgift som skal dekke pensjon osv......som EPF betaler du 11,4% i trygdeavgift. altså en høyeresats fordi staten vet at som ENK har du høyere fradrag enn hvis du er arbeidstaker.

VilleVonka har helt rett.

Som eier/driver av et ENK er du verken arbeidsgiver eller arbeidstaker. Det er ingen arbeidsgiveravgift og ingen plikt til å betale inn til pensjon. Du kan selvfølgelig gjøre det, men det er å kaste bort penger.

At du går glipp av et skattefradrag av 10% av inntekten er et dårlig argument for å få igjen 1000%, kanskje 2000% av et tilsvarende beløp. Du sparer til og med 28% i flat beskatning om du investerer før du fører pengene til inntekt. Et kjøp er tross alt en utgift!

Som selvstendig næringsdrivende trenger du verken regnskapsfører eller revisor. Det er helt unødvendige utgifter. Hvorfor skal du fø på enda en utsuger?

Med en investering av det slaget VV skisserer har du 10-20 ganger så mye igjen av pengene som av en vanlig pensjon. Selv om du bare låner ut pengene til mikrofinans vil du ha mye mer igjen, og gjøre noe godt for andre mennesker i tillegg.

Lenke til kommentar

Jeg kan bidra med råd og stiller visse betingelser, men jeg gir god informasjon og tar ingen gebyrer. :)

Tar gjerne imot noen råd :) Hvor gjør man slike investeringer, rent praktisk? Finnes det gode nettsteder, f eks?

Lenke til kommentar

Som eier/driver av et ENK er du verken arbeidsgiver eller arbeidstaker. Det er ingen arbeidsgiveravgift og ingen plikt til å betale inn til pensjon. Du kan selvfølgelig gjøre det, men det er å kaste bort penger.

Dette er selvfølgelig den kortsiktige tanken.

Fakta er at det er vanskelig å unndra store pengebeløp(over 100k) for beskatning over lengre tid, uten at myndighetene begynner å lure på hvor pengene kommer fra. En må da enten ha en måte å hvitvaske eller gjøre det på ordentlig vis. Å opererebare med kontanter er vanskelig, fordi gamle kontanter fases ut og blir ugyldige med jevne mellomrom.

Det sagt. En del av dette systemet er greit å ha i bakhanda om man blir syk eller ufør. I basisen som selvstendig næringsdrivende (altså uten ekstra innbetalinger,) ligger det at etter 14 dager sykemelding, så har du rett på sykepenger. Disse sykepengene er 66% av det som var registrert som skattbar inntekt ved siste ligning. Etter et år på sykepenger går en over på AAP. En kan få 100% fra første dag, men dette er en temmelig dyr ekstrautgift.

Hvorfor er dette relevant? Jo fordi det er ganske mange folk som går på en smell med f.eks. kreft, og da er en satt ut av spill temmelig lenge. Det er også slik at det er slettest ikke sikker at det er mulig å jobbe som eskorte etter å ha vært igjennom kreftbehandling. Stomipose, operasjonsarr osv er ikke så veldig businessfremmende for en eskorte... Har en betalt inn sine slanter, så har man ihvertfall noe i bakhanda, hvis man ikke er i stand til å jobbe, mens n ser seg om etter noe annet.

En opparbeider seg også pensjonsrettigheter mens man jobber. I dag er opptjeningssystemet slik at noen som jobber som eskorte i 20 år på svart basis er garantert å bli minstepensjonist. I tillegg er dette hovedsakelig et yrke for relativt unge folk. Når man bikker 45-50, så begynner inntektsgrunnlaget å falle for mange, med mindre de betjener et nisjemarked.

Hvis en ser på de eskortene som har gått i baret og blitt etterlignet, så kommer de seg aldri på beina økonomisk igjen. Etterligning, straffeskatt og bot raderer ut det meste man har på bok, og i tillegg så er de garantert å bli minstepensjonist.

Lenke til kommentar

Bra sagt Gjest;

Det blir vanskeligere å håndtere store kontantstrømmer i årene som kommer og dem som gjør det vil i økende grad bli tatt.

Å bli straffelignet etter flere år som eskorte har du ingen sjanse til å "overleve", det blir i så fall sparebluss i mange år ( 10 år såvidt jeg husker ).

Kunstverkene du kjøpte hos ... er borte :shock:

Lenke til kommentar

Det er lite av systemet i Norge som favoriserer deg ved å være lovlydig.

Alle har muligheter for å betale skatt av sin virksomhet, kemneren kommer gjerne etter deg og spør om du ikke vil betale mere.

Er hensikten å betale skatt eller ha skattbar inntekt?

Er det for å være kredittverdig ved lånesøknad, sykepenger eller pensjon?

Poenget mitt er at ingen sitter på noen gullkantet avtale bare ved å betale skatt. Skal du har noe ut, så må du betale for det.

Det gjelder om du er lønnsmottager eller selvstendig.

For en hore vil det være så dyre ordninger at hun velger å la være.

Mange kvinner i deltidsyrker har blitt trukket 2% lovpålagt pensjonsinnskudd uten å få noe igjen av dette ut over minstepensjon ved samordning med Folketrygden.

Det eneste jeg kan tenke meg er sykepenger hvis du ikke er i stand til å arbeide, men det krever sykemelding og i alle utbetalinger er det begrensninger. Det du har tjent over 6G kommer ikke med i grunnlaget for utbetaling, og når det gjelder AAP er det ikke 100 % som nevnt ovenfor, men 100% av de 66% av grunnlaget inntil 6G.

Hvis det er innført ordninger som blir for dyre for Staten så kommer det reformer som gjør disse mindre lukrative for deg. Nå er det slik at du på en måte skal spekulere i hvor gammel du har tenkt å bli, hvor lenge du skal ta ut pensjonen din.

Det eneste som betyr noe for deg selv er at du har helse til å bruke dine eventuelle utbetalinger. De som er blitt hjelpetrengende og må bo på institusjon betaler ca 85% av pensjonen sin tilbake til kommune/stat.

Det er ikke mange jeg har hørt om som har klart å få noe igjen fra Staten, tvert imot som det antydes ovenfor, eksempelvis Mette.

Pope klarte dette på en måte, men via annen akseptert virksomhet og ansatte, å ha skattbar inntekt og betale skatt.

Pia, (fra Linn Salong og eget sted senere, 12-15 år siden) investerte utenlands til egen fremtid.

Lenke til kommentar

Om man ikke ønsker å bidra til det norske fellesskapet så bør gjerne vurdere å flytte; det er ikke bare pensjon det e handler om; skole, helse osv.

Om man ikke har inntekt så kan man heller ikke eie noe; i hvertfall blant vanlige dødelige. Noe hvit inntekt må man, spør hvilke som helst håndverker.

I fremtiden vil det bli mye vanskeligere å vri seg unna kemneren, kontantene kommer i større grad til å bli vanskeligere å bli kvitt.

Og tar man inn over seg risikoen med å bli skjønnslignet, med ditto straffeskatt for de siste 7 årene... :o

Lenke til kommentar
Om man ikke har inntekt så kan man heller ikke eie noe; i hvertfall blant vanlige dødelige. Noe hvit inntekt må man, spør hvilke som helst håndverker.

I fremtiden vil det bli mye vanskeligere å vri seg unna kemneren, kontantene kommer i større grad til å bli vanskeligere å bli kvitt.

Og tar man inn over seg risikoen med å bli skjønnslignet, med ditto straffeskatt for de siste 7 årene... :o

Når du driver et firma, og det tjener penger, så kan du ta ut litt som lønn så skattemyndighetene blir fornøyd. Det blir hvite penger, uansett om det er tjent som eskorte eller pengeinnkrever for HA. Nøkkelen er å ta ut akkurat så mye at du kan forsvare ditt bekjedne forbruk, men husk at du kan bruke ganske mye penger som skattemyndighene ikke kan lukte. Det som "lukter" er dyre artikler som hus, bil, båt osv. Der bør man være litt OBS og holde tungen rett i munnen. Eller i rett munn. :)

Tja...

Det finnes ulike foretaksformer med ulike muligheter eller regler; felles for dem alle er at om etaten aner ugler i mosen, så kommer de på besøk, og de finner garantert noe.

Svarte penger kan brukes på rådyre ferier, men ikke legg det ut på FB.

Sosiale medier brukes i gradvis større grad til å avdekke vanene dine, lengre opphold på BVI er ikke gunstig.

Lenke til kommentar

Uansett hva andre måtte mene, så sier jeg; Få dere skattbar inntekt. Innvester inntekten i eiendom. Også kan du bruke svarte penger når du handler mat, klær osv. Til og med regninger til håndtverkere osv kan du betale med kontakter, i en bank du ikke er kunde. Eiendom er aldri dumt å investere i og kan lett selges igjen den dagen man skal "pensjonere" seg.

Før i tiden var vi på travbanen å kjøpe vinnerbonger, for å få vasket pengene. Men det er vist ikke mulig lenger :D

Lenke til kommentar
Det finnes ulike foretaksformer med ulike muligheter eller regler; felles for dem alle er at om etaten aner ugler i mosen, så kommer de på besøk, og de finner garantert noe.

Sørg for at de ikke aner ugler i mosen. Det er ikke vanskelig. Pass på å tilpasse forbruket etter inntekten. Å fråtse med penger du "ikke har" blir nokså dumt.

Men det skulle være interessant å vite hvor mange eskorter med inntekter på 100-200.000 kroner i måneden som egentlig har fått besøk av Storebror. Tror ikke at det er særlig mange, selv om mange har et forbruk du og jeg bare kan drømme om. Jeg har vært i noen overdådig utstyrte leiligheter med masse kunst på veggene og mye som ikke fikk plass der, så det var pakket i kartonger.

Med litt vettug sparing/investering kan du komme opp i en slik inntekt i løpet av noen år. Da kan du leve godt uten å arbeide. Med 30.000 i måneden i 5 år, har du spart 1.8 millioner. Da er renter ikke lagt til. Renten på 1.8M (15%) er 45000. Det reinvesterer du selvfølgelig.

En tilsvarende plan har jeg fulgt i 6 år, riktignok med mindre beløp som innsats, men jeg har til nå investert såpass mye at neste år kan jeg ta ut en brukbar årsinntekt. Det gjør jeg selvfølgelig ikke ennå, for jeg har annet å leve av så lenge. Men når den tid kommer at jeg vil realisere alt, har jeg beregnet at jeg med dagens pengeverdi kan ta ut ca. 13 millioner, men det er ikke nødvendig. Jeg tar bare ut det jeg trenger, og det blir såpass mye at jeg har råd til å betale skatt av det om det skulle være nødvendig. Det jeg ikke tar ut går til reinvestering. Pengene vokser etter hvert. Investeringene er i produkter som det blir stadig større etterspørsel etter samtidig som tilbudet går ned. Det er rett og slett en gullgruve, samtidig som det er nyttig både for klimaet og verdensøkonomien.

Svarte penger kan brukes på rådyre ferier, men ikke legg det ut på FB.

Sosiale medier brukes i gradvis større grad til å avdekke vanene dine, lengre opphold på BVI er ikke gunstig.

Jeg vet ikke så mye om usosiale medier. Sånt holder jeg meg stort sett unna. Hva er BVI?

Jeg ser at det er noen motforestillinger her, og det forstår jeg. Men hva med å undersøke litt? Finne ut hva som er fakta og hva som er fiksjon? Det dummeste jeg vet er ikke folk som ikke vet eller kan, men de som ikke VIL vite eller kunne eller lære. Jeg sier som Kokke-Lise:

Det du vet, har du godt av. Altså: Dropp argumentasjon og motforestillinger. Det blir du garantert ikke rik av. Eller kanskje du vil advare en arkeolog mot å grave? Han kunne jo faktisk risikere å finne noe "gull", og da kunne du bli stående der og gape med skjegget i postkassen! :):):)

BVI = British Virgin Islands, Karibia.

Jeg tror de fleste har et naivt forhold til hva skatteetaten vet og ikke vet.

De vet at de fleste eskortene ikke betaler skatt, i samme grad som de vet at de fleste håndverkere snyter på skatten.

Utfordringen deres er å plukke ut dem som snyter på skatten, men det jobbes med saken; vær du sikker.

Etaten vet at svarte penger hvitvaskes som kunstkjøp; det er bare å se på gallerier etc.

I Hellas brukte de Google Earth til å plukke ut dem som hadde svømmebasseng, for deretter å forfølge dem skattemessig. Tilsvarende metoder må du anta at skattevesenet her bruker også.

Så kan man si at FB er ikke jeg innmeldt; veldig bra, you are suspect number one :o

Lenke til kommentar

VilleVonka, hvor mange av disse eskortejentene tror du har kapasitet og struktur til å holde på med investeringer i en slik skala? Disse investeringene dine gir ikke avkasning uten at du holder tunga rett i munn og følger med.

Nå skal ikke jeg skjære alle over en kam. Bare nesten. Det er ofte en grunn til at jentene har valgt dette yrke. Jeg tror veldig få av eskortejentene, med hånda på hjerte, kan si de startet som eskorte fordi de liker sex med fremmede menn, og leve et dobbeltliv, skjult fra venner og familie. Tipper et ønske om mer penger, eller allerede pengetrøbbel er grunnen.

Just my 2c ;)

Lenke til kommentar
VilleVonka, hvor mange av disse eskortejentene tror du har kapasitet og struktur til å holde på med investeringer i en slik skala? Disse investeringene dine gir ikke avkasning uten at du holder tunga rett i munn og følger med.

Nå skal ikke jeg skjære alle over en kam. Bare nesten. Det er ofte en grunn til at jentene har valgt dette yrke. Jeg tror veldig få av eskortejentene, med hånda på hjerte, kan si de startet som eskorte fordi de liker sex med fremmede menn, og leve et dobbeltliv, skjult fra venner og familie. Tipper et ønske om mer penger, eller allerede pengetrøbbel er grunnen.

Just my 2c ;)

Fornærmende betraktninger du kommer med :lol: Neida. Egentlig vil jeg tro at en jobb som eskorte er ideell å kombinere med f.eks investering i aksjer. Man har veldig fleksibel arbeidstid, og kan holde seg oppdatert nok til å gjøre gode fundamentale analyser av interessante selskaper. Om man baserer seg på teknisk analyse (som ofte gir bedre avkastning over tid) blir det jo også mye mindre tidkrevende, og man trenger ikke å følge med på nyhetene 24/7. Ikke at jeg er så inne i det selv, men det er jo veldig interessant, og som dere sier; veldig fornuftig bruk av pengene :) Men så var det dette med den skatten da, for å gå tilbake til tema. Pengene man investerer må jo komme fra et sted. Jeg tjener ikke nok på denne hobbyen/jobben til at jeg ser noen vits i å opprette ENK, men for andre, mer aktive eskorter, kan det sikkert være en god løsning.

Lenke til kommentar
VilleVonka, hvor mange av disse eskortejentene tror du har kapasitet og struktur til å holde på med investeringer i en slik skala? Disse investeringene dine gir ikke avkasning uten at du holder tunga rett i munn og følger med.

Nå skal ikke jeg skjære alle over en kam. Bare nesten. Det er ofte en grunn til at jentene har valgt dette yrke. Jeg tror veldig få av eskortejentene, med hånda på hjerte, kan si de startet som eskorte fordi de liker sex med fremmede menn, og leve et dobbeltliv, skjult fra venner og familie. Tipper et ønske om mer penger, eller allerede pengetrøbbel er grunnen.

Just my 2c ;)

Fornærmende betraktninger du kommer med :lol: Neida. Egentlig vil jeg tro at en jobb som eskorte er ideell å kombinere med f.eks investering i aksjer. Man har veldig fleksibel arbeidstid, og kan holde seg oppdatert nok til å gjøre gode fundamentale analyser av interessante selskaper. Om man baserer seg på teknisk analyse (som ofte gir bedre avkastning over tid) blir det jo også mye mindre tidkrevende, og man trenger ikke å følge med på nyhetene 24/7. Ikke at jeg er så inne i det selv, men det er jo veldig interessant, og som dere sier; veldig fornuftig bruk av pengene :) Men så var det dette med den skatten da, for å gå tilbake til tema. Pengene man investerer må jo komme fra et sted. Jeg tjener ikke nok på denne hobbyen/jobben til at jeg ser noen vits i å opprette ENK, men for andre, mer aktive eskorter, kan det sikkert være en god løsning.

Skal man investere pengene sine, er det viktig å forstå å sikre dem mot tap. Dvs å spre risikoen ved å investere i aksjer, eiendom, obligasjoner eller fond.

Er avkastningen stor, så er risikoen ditto stor; er noe for godt til å være sant, så er det gjerne en bløff.

Men husk at man kan ikke investere store kontantbeløp i noe som helst før noen blir mistenkelig; det er vel en historie om en mynthandler som er verd å forstå.

Mynthandlere og kunsthandlere er vel grupper som lever i en gråsone når det gjelder skatt.

Lenke til kommentar
GLEM eiendom, bortsett fra den du skal bo i. Det er riktignok sikker investering, men realavkastningen er minimale.

Minimal faktisk. For noe tøvete vås. Vet ikke helt hva motivet ditt er, men det aner meg at du forsøker å lure folk inn i noe tåpelig pyramideopplegg. For all del, dersom noen tar kontakt med deg og du tjener noen slanter er jo det topp, folk som sitter på store kontantbeløp pleier sjeldent å kontakte politiet.

Må si meg enig i snekker2 her; din fremtreden minner mye om pyramideopplegg, og jeg kjenner folk som var tungt inne i dette tidligere.

15% avkastning er egentlig ikke mye; det er ikke mer enn hvilke som helst selskap har i EBITA.

At du ikke vil gå ut med det het tyder på ugler i mosen.

Jeg vet fra andre eskorter at du ikke er den første som prøver deg med finansakrobatisk flørting.

Lenke til kommentar

Jeg kjenner kun til ei dame i denne bransjen som har ordnet seg. Hun gjorde det på følgende vis. Ei som var kollega og hun startet er vaskebyrå der de faktisk vasket. Så skaffet de toppen på inntekten på rygg. Da hun hadde spart en viss sum penger gikk hun til baken og lånte penger. Først et beskjedent beløp, så et større og et enda større etter som hun betalte lånene tilbake. Forbruket tok hun ut av de penger hun tjente på sex. Til slutt lånte hun til hus som nå er betalt. Som nå 60 åring er hun gjeldfri, hun har tjent en "grei inntekt" på vasking der en god del av inntekten i realiteten kom i fra sex salg. Regner med at hun har en grei pensjonsordning pluss folketrygden som vil komme når hun når den alder.

Opp i gjennom tidene er det blitt laget diverse spareformer og pensjonsordninger av myndighetene. Uansett ordning så har neste, eller derpå kommende regjering forandret spillereglene underveis. Eksempel er skattefri banksparing der utbetalingen i andre enden tilsvarte en folkevogn i verdi men i realiteten ble det et fargefjernsyn etter ti års sparing. På 80 tallet fikk vi en skattefri pensjonssparing som ei regjering etterpå syntes var for god og sørget for at de innbetalte pengene omtrent forduftet.

Personlig har jeg innbetalt 1.2 mill i et pensjonsfond som i dag gir 10000 utbetalt i måneden livet ut. Uansett hvor gammel jeg blir så vil jeg "tape" det regnestykket. For tiden sitter jeg også med en bankkonto som er for stor til at jeg vil la banken passe på disse pengene. Men hvordan skal en sikre dette så en får et rimelig utbytte pluss at arvingene får en slant etter at pengene til begravelsen er betalt.

Lenke til kommentar
dette er et eskorteforum, ikke et forum innen finans og den slags :D

Det dreier seg om en mulighet bla. for eskorter å investere penger slik at de mangedobles over tid, og gir så god avkastning at skatt etter norske regler blir som et spøtt i havet.

Jeg syns at alle har krav på å få vite at en sånn mulighet finnes, ikke bare eskorter. Enhver som ikke har hodet fylt av fordommer og motforestillinger bør ha vett til å undersøke saken nærmere.

Jeg syns også det er nødvendig å presisere at jeg ikke selger noe. Jeg kjøper, altså investerer, og om et par år kan jeg leve bare av avkastningen. Andre kan gjøre det samme. Det gjelder bare å slutte å tro at fanden sitter på veggen, og skaffe seg faktakunnskap isteden.

Jeg snakker ikke om "finans". Det dreier seg bare om en litt mer avansert form for sparing, enn å sette pengene i banken. Som kjent har det sine negative sider, bla. negativ avkastning, men du må skatte som om den var positiv. Storebror tar snart skjorta helt av deg.

joda greit nok, men tror de fleste har fått med seg dine synspunkter for mange poster siden ;) ...ikke nødvendig å gjenta seg selv hele tiden.

Lenke til kommentar
joda greit nok, men tror de fleste har fått med seg dine synspunkter for mange poster siden ;) ...ikke nødvendig å gjenta seg selv hele tiden.

Sist jeg sjekket var jorden rund.

Eller er det et "synspunkt"? :)

Ikke enkelt. Hva skal han finne på da?

Lenke til kommentar

Nå har dere vært inn på både investering i aksjer, fond, pensjonssparing og bolighamstring. Personlig kjenner jeg en som har satset på bolig i tillegg til sin egen jobb. Han er mangemillionær i dag. På det meste så hadde han og kona over 20 enheter for penger avlet penger og måtte investeres. Aksjer har jeg svidd mine fingre på. På 80 tallet var det løsningen. Så kom Hegnar inn, raidet selskapet og for hver 100 lapp jeg hadde kjøpt aksjer for fikk jeg 36 tilbake. De som ble med til slutt fikk ingenting. Derfor er Hegnar rik og Hagen var enda verre. Kjenner også en "samarbeidspartner" i Porsgrunn som Norsk Hydro og Yara etterpå hadde et godt forhold til. Hagen kom inn, raidet aksjene, tvangsutløste småaksjonærene og "stjal" bedriften. En i samme bransje som jeg kjenner skjønte det hele og solgte seg ut da Hagen kom, la ned hele virksomheten og satset på utleie av eiendommen. Bor i dag i Spania pluss Norge. Kom seg ut med pengene og æren i behold.

Folketrygden er negativt progressiv. Tjener du 100000 i året får du veldig godt utbytte som pensjonist, tjener du 1 mill så får du veldig lite i forhold til din inntekt og det du har betalt inn. I 1977 dro SAGA Petrokjemi i gang et anlegg der de ansatte ble lovet Norges beste pensjon og innbetalingene ble deretter. Noen år etterpå ble dette redusert til 3/4 av lovnaden for SAGA hadde ikke råd. Statoil kom inn, på ny en reduksjon. Men de som ble med i selskapet videre kom ut av det med det som mange har betegnet som GULLpensjonen i Norge. Hauger av ansatte ble lempet ut i alder av 58 år etter mønster av Nordsjøen. Da mister en også inntekt i 9 år med den forvitringen av kommende pensjon som dette medførte. Ville du ansatt en 58 åring? En av ingeniørene led den skjebne, skilt, gjeld, ny "borsetning" . Han kjørte taxi i Porsgrunn samtidig som jeg gjorde det. 12 timers dag 7 dager i uken med fri en helg i måneden til luselønn.

Det finnes ikke noe fasitsvar på hvordan en skal sikre se den dagen en blir pensjonist. For Staten skal også ha sitt og blir en pensjonsordning for god så plukkes den i filler. Den neste "gullpensjonen" som blir radert er AFP ordningen. Konas pensjonssparing gikk til hevete for den ga for godt utbytte. Fondsparing med skattefradrag. Når nok penger var innbetalt ble den torpedert av myndighetene. Jeg anser hver ei krone som tapt. Hun sparer nå i fond i banken med moderat og stor sikkerhet. Om en ikke blir rik på en slik ordning så bygger en opp krone for krone og er tross alt bedre enn å la banken passe på de pengen for det regnestykket går i minus. Skal du tjene penger på dine penger så må det være penger du kan tape for da kan du tjene penger. Er det ikke penger du kan tape så tjener du lite eller ingenting eller i værste fall går du i minus. Noe å tenke på for jenter som vil salte penger til de ikke er "verd" noe på sexmarkedet.

Lenke til kommentar
  • 2 weeks later...

Intressant att här diskuterats investeringar när jag gått och funderat massor på det senaste veckan :)

Jag undrar lite, om man skulle investera lite i indexfonder till exempel, inte stora summor på en gång, utan lite i månaden. Med svarta pengar. Skulle det dra åt sig uppmärksamhet av skatteetaten? Kanske speciellt om det ger bra med avkastning?

Jag är väldigt sugen på att dra igång och göra några investeringar, men funderar på om det istället för att vara en smart grej kan få motsatt effekt?

Lenke til kommentar

Av VillaVonkas forklaringer; eller tåkelagte beskrivelser, kan vi lese oss til at hans metode er relativt "svart" den også.

Det hele handler om å skjule pengene ett eller annet sted i verden som gir god avkastning, og som myndighetene enn så lenge ikke vet om; gjerne kalt skatteparadis.

Du kan være helt sikker på at mange kapitalsterke mennesker i verden har plassert penger samme stedet og at mange myndigheter har fokus samme sted.

Hvordan du skal få plassert pengene i disse produksjonsmidlene; i Euro, uten at alarmbjellene ringer over alt er jo en annen historie. Det er jo ikke bare å gå i banken å kjøpe Euro :shock:

Lenke til kommentar
Her er det ikke snakk om å sylte pengene i et skatteparadis hvor du må betale for å få dem oppbevart. Det er sunn forretning, støttet, som du sier, også av en del rike personer og berømtheter som jeg dessverre ikke kan avsløre her. Jeg vil jo ikke at uvitende tullinger skal besudle det og dem. Det jeg kan si er at virksomheten har fått flere høythengende priser for sitt nyttige og humanitære arbeid.

Dette minner mer om den innpåslitne fyren som står utenfor nærbutikken og bare vil fortelle litt om Leger Uten Grenser o.l.

Foretrekker å gi mitt humanitære bidrag direkte til jentene. :D

Når det snakkes om fortjeneste på 1000-2000%, tenker nok 99% av oss at dette er tøys. Det eneste som gir slik eventyrlig fortjeneste er pengespill, og da er det spillselskapet som sitter igjen med pengesekken til slutt.

Lenke til kommentar
Av VillaVonkas forklaringer; eller tåkelagte beskrivelser, kan vi lese oss til at hans metode er relativt "svart" den også.

Det hele handler om å skjule pengene ett eller annet sted i verden som gir god avkastning, og som myndighetene enn så lenge ikke vet om; gjerne kalt skatteparadis.

Sånn går det når en bare har en råtten fantasi i bakhodet. Du vet ingenting om dette, du har ikke undersøkt noe som helst, så du er totalt blank. Så det eneste du har som tillater deg å uttale deg, er at du tilsynelatende er anonym og ikke kan angripes.

Her er det ikke snakk om å sylte pengene i et skatteparadis hvor du må betale for å få dem oppbevart. Det er sunn forretning, støttet, som du sier, også av en del rike personer og berømtheter som jeg dessverre ikke kan avsløre her. Jeg vil jo ikke at uvitende tullinger skal besudle det og dem. Det jeg kan si er at virksomheten har fått flere høythengende priser for sitt nyttige og humanitære arbeid.

Det er ikke noe forbud mot dumhet. Men ikke gå rundt og spre løgner om ting du ikke forstår noe av. En idiot er ikke idiot fordi han er uvitende, men fordi han VIL være uvitende. God bedring.

Det er rett som du sier; jeg er totalt blank, dog ikke helt. Så lenge du ikke forteller mer så er det nærliggende for de fleste av oss å koble dette til det vi kjenner som "skatteparadis". Og jeg kjenner ganske godt til hvordan dette funker.

Men; du må jo også lese hva du skriver;

Ordlyden om overføring av penger til en europeisk bank osv. Sier jo litt om hvilke system dette er.

Hemmelighold er også en viktig indikator.

Til slutte; hvordan skal man overføre en bøtte kontanter til dette systemet? Du burde vite at alarmene går "over alt" så snart du dukker opp med store summer kontanter i banken. Bare prøv å kjøp større summer Euro, du må legitimere deg og det rapporteres.

Joda; det finnes nok finansielle instrumenter som gir stor avkastning, men risikoen er stor.

Lenke til kommentar
Men; du må jo også lese hva du skriver;

Ordlyden om overføring av penger til en europeisk bank osv. Sier jo litt om hvilke system dette er.

Hemmelighold er også en viktig indikator.

Når du skal ta ut penger, så overføres de til en bank. Det er 100% legalt. Du skatter til Norge av de pengene hvis du tar dem ut i Norge. Hvis du tar dem ut i et annet land, må du følge de skattereglene som da gjelder.
Til slutte; hvordan skal man overføre en bøtte kontanter til dette systemet? Du burde vite at alarmene går "over alt" så snart du dukker opp med store summer kontanter i banken. Bare prøv å kjøp større summer Euro, du må legitimere deg og det rapporteres.

Det er ikke særlig lurt å gå til banken, spesielt ikke med store summer. Jeg kan ikke huske å ha nevnt noe om "store summer", bortsett kanskje om en bekjent som investerte 1,7M i en engang. Det er vel noe spesielt, men han driver en vellykket forretning og hadde spart en del penger som han ville legge til side til en regnværsdag.

Du trenger ikke kjøpe euro. Jeg har gjort det sånn at det trekkes fra min bankkonto, men jeg har da heller ikke noen svarte penger. Derimot har jeg naturlig nok et visst behov for kontanter, som jeg bruker en del av i det daglige. Så jeg har ikke for mye kontanter; jeg har for lite, og må ta dem fra banken.

Jo mer kontanter du har, jo vanskeligere blir det, naturlig nok. Men en som allerede har en stor kontantstrøm, f.eks. en som driver forretning, kan kanskje hjelpe. Her er det mange muligheter, men de er alle i gråsonen i forhold til loven, så derfor vil jeg ikke nevne dem her.

Joda; det finnes nok finansielle instrumenter som gir stor avkastning, men risikoen er stor.

Ja, det er riktig, men glem alt du tenker om "finaniselle instrumenter". Det dreier seg ikke om det her. Heller ikke pengespill, pyramidespill eller annet esvineri.

Det er kanskje et problem at jeg ikke kan fortelle alt her, men det er et spørsmål om tillit, og det krever personlig kontakt. Jeg kan ikke drive reklame her, men jeg kan fortelle litt om hvordan jeg selv plasserer litt av mine penger. Så det er det opp til hver enkelt å finne ut hvordan det hele henger sammen. Den som ikke gidder eller tør å gjøre det, kommer ingen vei.

Nå er det vel slik at de fleste eskorter har pengen andre steder enn i banken; noen bruker dem opp på svinedyre vare, kunst etc., men for dem som fortsatt har dem i madrassen så er jo utfordringen å flytte dem til denne investeringen uten at alarmen går.

Slike investeringer skal jo også rapporteres til skattemyndighetene.

Og til slutt ; hvordan får du dem tilbake uten at skattemyndighetene begynner å stille spørsmål?

Slike utenlandsinvesteringer er også sårbare for valutasvingninger, og noen land kan oppleves som en berg-og-dalbane, eller fritt fall :shock:

Lenke til kommentar

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...