Gå til innhold

Partipreferanser og opphevelse av sexkjøpsloven


Tototre

Partipreferanser  

23 stemmer

  1. 1. Hvilket parti stemte du ved forrige stortingsvalg?

    • Ap
      4
    • Høyre
      5
    • Sp
      1
    • Sv
      0
    • Venstre
      2
    • Frp
      3
    • Mdg
      0
    • Rødt
      4
    • Krf
      1
    • andre
      3
  2. 2. Hvilke partier kan du komme til å stemme ved neste stortingsvalg? (her kan du velge flere alternativer samtidig)

    • Ap
      3
    • Høyre
      6
    • Sp
      1
    • Frp
      7
    • Sv
      2
    • Venstre
      5
    • Rødt
      4
    • Krf
      0
    • Mdg
      1
    • andre
      3


Anbefalte innlegg

Det er horekunder som stemmer på partier som ikke vil endre dagens sexkjøpslov. 

For å avgrense holder vi oss til partier som er representert på Stortinget. Horekunder fins i absolutt alle partier, for det vil alltid være noen som ikke er enig i absolutt alt i det partiet de stemmer. Det mest åpenbare er at Frp-velgere har et forbilde i Bård Hoksrud i at offentliggjøring av kjøp av seksuelle tjenester ikke trenger å være verdens undergang. For en politiker fra De grønne ville det nok vært annerledes. Noen få partier går inn for å oppheve sexkjøpsloven.  Hvilket parti stemte du ved forrige Stortingsvalg?

  • Like 2
Lenke til kommentar
4 timer siden, Tukleren skrev:

Nå er det vel kanskje andre viktigere ting som avgjør hvilket parti man stemmer på...

Ja, økonomi, bla.

Ellers viser demografiske undersøkelser at horekunder fins i alle partier.  Og flest i de største.  Ser jo ut til at regjeringspartinene kommer til å gjøre det dårlig ved neste valg om vi forummedlemmer fikk bestemme 😂

  • Like 1
  • Haha 1
Lenke til kommentar

Må si meg enig med @Tukleren at det gjerne er andre ting som avgjør hvilket parti man stemmer på. Skal ærlig talt innrømme at jeg ikke vet hvilke partier som går inn for å oppheve sexkjøpsloven. Tenker at uansett hvem de er, så ender de opp med forhandle det vekk til fordel for andre saker i budsjettforhandlingene. Ser ikke for meg at oppheving av sexkjøpsloven er den største stemmemagneten.

  • Like 3
Lenke til kommentar
46 minutter siden, Idioten skrev:

Må si meg enig med @Tukleren at det gjerne er andre ting som avgjør hvilket parti man stemmer på. Skal ærlig talt innrømme at jeg ikke vet hvilke partier som går inn for å oppheve sexkjøpsloven. Tenker at uansett hvem de er, så ender de opp med forhandle det vekk til fordel for andre saker i budsjettforhandlingene. Ser ikke for meg at oppheving av sexkjøpsloven er den største stemmemagneten.

Jeg vet iallefall at Venstre og Fremskrittspartiet er for å oppheve sexkjøpsloven.

  • Like 2
  • Thanks 3
Lenke til kommentar

Sexkjøpsloven er kommet for å bli. Partier kan påstå at de vil oppheve den, men det skjedde ingenting da Frp og Høyre dannet rejering sammen i 2013. Legger man til Venstre hadde disse tre partiene flertall i Stortinget og kunne dermed ha opphevet sexkjøpsloven dersom de ville.

Selv om jeg misliker å bli stemplet som kriminell ved å kjøpe seksuelle tjenester, stemmer jeg ikke på et parti med en forventning om at sexkjøpsloven skal bli opphevet.

Jeg husker når loven ble vedtatt i Sverige. Da har det stor motstand mot loven, selv innad i Socialdemokraterna. I dag er alle partier i Sverige for kriminalisering av sexkjøp.

Flere europeiske land har etter hvert innført forbud mot kjøp av sex. Flere politikere/partier i land som f.eks Spania og Tyskland ønsker kriminalisering av sexkjøp og/eller prostitusjon i sin helhet. Vi må innse hvor vinden blåser og innrette oss i den verden vi befinner oss i.

 

 

  • Like 3
Lenke til kommentar

Selvjustisen er forskjellig i partiene om en politiker blir avslørt som horekunde.

Ap: tiden leger alle sår.  Og hun fikk betalt etter gjeldende tariff.

H: lov og orden rår, med hue først, ut du går!

Frp: ah, så du kjøper oxo sex?  Hvem kan du anbefale?

  • Like 2
  • Thanks 1
  • Haha 2
Lenke til kommentar
2 timer siden, Gavmild kar skrev:

Sexkjøpsloven er kommet for å bli. Partier kan påstå at de vil oppheve den, men det skjedde ingenting da Frp og Høyre dannet rejering sammen i 2013. Legger man til Venstre hadde disse tre partiene flertall i Stortinget og kunne dermed ha opphevet sexkjøpsloven dersom de ville.

Selv om jeg misliker å bli stemplet som kriminell ved å kjøpe seksuelle tjenester, stemmer jeg ikke på et parti med en forventning om at sexkjøpsloven skal bli opphevet.

Jeg husker når loven ble vedtatt i Sverige. Da har det stor motstand mot loven, selv innad i Socialdemokraterna. I dag er alle partier i Sverige for kriminalisering av sexkjøp.

Flere europeiske land har etter hvert innført forbud mot kjøp av sex. Flere politikere/partier i land som f.eks Spania og Tyskland ønsker kriminalisering av sexkjøp og/eller prostitusjon i sin helhet. Vi må innse hvor vinden blåser og innrette oss i den verden vi befinner oss i.

 

 

Jeg er enig med deg. Sexkjøpsloven er nok dessverre kommet for å bli. 

Det var KRF som stilte som ultimatum at dersom de skulle bli en del av den borgerlige regjeringen i 2013, så måtte man ikke røre sexkjøpsloven. Dessverre. 

  • Like 3
Lenke til kommentar

ikke overrasket at Frp leder i pollen. jeg håper Norge er utopia i 2079 med min egen Christina Hendricks lignende robot hjemme, da jeg er 85.

alternativet blir jo gammel shawty med: 813xAplIktL._AC_SL1000_(1).thumb.jpg.da6fcdcd3b90bbe67cfcf72cb22b0151.jpg

 

 

Endret av shawty lo
  • Like 2
Lenke til kommentar

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...