Gå til innhold

@Langbein og @jegern spiller sjakk!


jegern

Anbefalte innlegg

Alle som ønsker det er hjertelig velkommen til å klikke på linken og følge partiet. Kommenter gjerne underveis, men husk at det ikke er tillatt med sexprat i chatten i partiet. Fikk du det med deg, @Tototre ?

  • Haha 1
  • Confused 1
Lenke til kommentar

@jegern Det startet med siciliansk, men nå ligner det mer på kings indian attack (kongeindisk i forhud, ehh.. sorry.. forhånd)

  • Like 1
  • Haha 2
Lenke til kommentar

@jegern Jeg tenkte et øyeblikk å spille e6 i mitt første trekk og fransk åpning. Men jeg fant ut at det kanskje ikke var spesielt  sømmelig her i forumet, så da valgte jeg c5 og siciliansk i stedet i mitt åpningstrekk. Jeg vet ikke hva @Tototre tenker om det, men håper han er fornøyd med mitt valg.

Endret av Langbein
  • Like 1
Lenke til kommentar
41 minutter siden, Langbein skrev:

@jegern Jeg tenkte et øyeblikk å spille e6 i mitt første trekk og fransk åpning. Men jeg fant ut at det kanskje ikke var spesielt  sømmelig her i forumet, så da valgte jeg c5 og siciliansk i stedet i mitt åpningstrekk. Jeg vet ikke hva @Tototre tenker om det, men håper han er fornøyd med mitt valg.

Ser nydelig ut.  Men den gangen jeg startet med engelsk åpning så hadde jeg et håp om at det oxo fantes en fransk åpning i sjakk.  Så det gjør kanskje ikke det?

  • Like 1
Lenke til kommentar
9 minutter siden, Tototre skrev:

Ser nydelig ut.  Men den gangen jeg startet med engelsk åpning så hadde jeg et håp om at det oxo fantes en fransk åpning i sjakk.  Så det gjør kanskje ikke det?

Joda, hvit starter med 1.e4. Sort svarer med 1.- e6. 

Voilla, fransk åpning!

  • Like 1
  • Thanks 1
Lenke til kommentar

Gleder meg til @jegern gjør sitt neste trekk i dag. Bare for å få denne matchen øverst i tråden så den blir godt synlig for alle våre gledespiker og horekunder  som er interessert i sjakk 😀

Partiet vårt kan følges her.

https://lichess.org/9DskMgNA

@jegern har hvit.

Endret av Langbein
  • Like 1
Lenke til kommentar

Jeg har som god horekunde skal være, slettet alle spor etter meg på datamaskinen.

Dermed har jeg mistet sjakkpartiet vårt, slik at når jeg går inn på lenken er jeg tilskuer :)

Prøver å lage et nytt med samme stilling, så oppdaterer vi lenken eller poster en ny

  • Like 1
  • Haha 2
Lenke til kommentar
2 minutter siden, jegern skrev:

@Langbein Kan du gå inn på den nye lenken: https://lichess.org/pzA6FVY6, så spiller vi trekkene på nytt?

Da vet jeg bedre til neste gang, å ikke slette cookies fra lichess

@jegern Ja, hvis jeg husker dem. Husker bedre hvem jeg har pult enn hvilke sjakktrekk jeg har spilt.  Klikker meg inn på linken nå.

  • Like 2
Lenke til kommentar

Jeg er enig i at det er smart å spille digitalt.  Da kan ikke hunder, hushjelp og barn ødelegge brettet på samme måte.

  • Like 1
  • Haha 1
Lenke til kommentar
11 minutter siden, Tototre skrev:

Jeg er enig i at det er smart å spille digitalt.  Da kan ikke hunder, hushjelp og barn ødelegge brettet på samme måte.

Heller ikke sexarbeidere. 

  • Like 1
  • Haha 2
Lenke til kommentar

Når vi er inne på dette med å få ryddet i forumet @Tototre , (noe som jeg forøvrig støtter, særlig det at omtaler av sexarbeidere kun skal inneholde omtaler og kun omtaler av den sexarbeideren som tråden handler om ), hvorfor spiller du og @Revenger sjakk i underforumet Om NorEsk, mens jeg og @jegern spiller her i Humorspalten?  Burde ikke all sjakken spilles på samme sted? Bare en tanke som slo meg når sextankene var fraværende ei kort stund.

Endret av Langbein
  • Like 2
Lenke til kommentar
10 timer siden, Langbein skrev:

Når vi er inne på dette med å få ryddet i forumet @Tototre , (noe som jeg forøvrig støtter, særlig det at omtaler av sexarbeidere kun skal inneholde omtaler og kun omtaler av den sexarbeideren som tråden handler om ), hvorfor spiller du og @Revenger sjakk i underforumet Om NorEsk, mens jeg og @jegern spiller her i Humorspalten?  Burde ikke all sjakken spilles på samme sted? Bare en tanke som slo meg når sextankene var fraværende ei kort stund.

Sjakken dere spiller er vel for gøy, da?  Mens det @Revenger og jeg holder på med er et oppgjør mellom giganter?

Men jeg lover dere at dette blir min siste match mot hevneren i sjakk.  Kanskje en battle med haiku dikt blir ny post på programmet?   Ja, et eget forum (sted) for kunstnere og beslektede sjeler kommer til å tvinge seg fram.

Ellers takker jeg for støtten.  Til oppstamming og forsvar.  Jeg svarer dem ikke, siden det faller på sin egen urimelighet.  Alle som gjør noe nytt får motstand, så det er vel det eneste som ikke er nytt her.

  • Like 2
Lenke til kommentar

@Langbein og @jegern legg merke til at vi ikke sier noe om kvaliteten på matchen deres.  Den ser ut til å være meget god.  Overføringskvaliteten likeså.  Men dere vet, det fins jo både Champions Leauge og Tippeligen.

  • Like 2
Lenke til kommentar

 Spiller en del sjakk på internett, men vår slow chess var en deilig avveksling. Haiku? Må lese meg opp😂

  • Like 2
Lenke til kommentar
10 minutter siden, Revenger skrev:

 Spiller en del sjakk på internett, men vår slow chess var en deilig avveksling. Haiku? Må lese meg opp😂

Med fare for å kuppe tråden til de to sjakkspillende, ja, som jeg sa i starten: har ikke spilt sjakk på mange år.  Ny interesse nå. Har faktisk vunnet noen partier mot venner.  Som har spurt hvem jeg spiller mot på nett.  Haha.. jeg har svart, jeg.

Fint at du er novise i haiku, samme her.

  • Like 2
Lenke til kommentar

@jegern Det virker som det har oppstått  et teknisk problem med vårt sjakkbrett, frosset kanskje? Jeg får ikke gjort mitt neste trekk som er Tab8.

Endret av Langbein
  • Like 1
  • Haha 1
Lenke til kommentar
21 minutter siden, Tototre skrev:

LOL, jeg forstår at det nok er noen fordeler med Oldskool

Så så, @Tototre og @Revenger. Aner jeg en smule hovering ? @jegern ordner nok opp i denne floka rimelig raskt tipper jeg.

  • Haha 2
Lenke til kommentar

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...