Gå til innhold

@Revenger og @Antoni


Tototre

Meldingsbegrensinger  

17 stemmer

  1. 1. Har du noen gang fått opp varsel om at du ikke kan sende melding på www.noresk.com?

    • ja, det må gå lenger tid til neste mld. Minst 1 minutt
      1
    • nei
      14
    • ja, har fått at jeg har sendt 10 mld i døgnet
      0
    • ja, har både fått lenger tid (1 min) og 10 mld i døgnet
      1
    • vet ikke
      1


Anbefalte innlegg

3 minutter siden, jegern skrev:

Dere tviholder på damene ser jeg?

Det er @Revenger som  tviholder på dama si, jeg prøver fortvilt å bli kvitt ho.

Endret av Langbein
  • Like 2
  • Haha 1
Lenke til kommentar

Stilingsvurderingen skjønner jeg ikke så mye av. Jeg fikk endelig rokert, det føles iallfall godt.

Endret av Langbein
  • Like 2
Lenke til kommentar
1 minutt siden, Langbein skrev:

Jeg fikk endelig rokert, det føles iallfall godt.

Trodde det var meningen jeg, og at du la opp til en bondestorm? 

  • Like 1
Lenke til kommentar
3 minutter siden, jegern skrev:

Trodde det var meningen jeg, og at du la opp til en bondestorm? 

Neida. Hadde ingen planer om bondestorm. Jeg ødela min  lange rokade ganske tidlig ved å spille tårnet til c8. Og da føltes det litt for risky med en bondestorm med kongen stående i sentrum. 

Endret av Langbein
  • Like 2
Lenke til kommentar
Skrevet (endret)

Vel, det er på tide med en naturanalyse igjen, i ekte forum-ånd.  Jeg har gjort dette minst en gang tidligere, så begynner å opparbeide erfaring.  Det er en time siden følgende situasjon, men den har spennende utviklingsmuligheter:

Svart: rødt innramming viser at her er det et kompakt forsvar som har alle muligheter til å lykkes om den fortsatte knipetakmanøveren fullføres.

Hvit: blå innramming antyder at angrepet holder på å lykkes om det bare gjennomføres raskt og overraskende, gjerne med hjelp av noen bønder som glid!  Stillingen er likevel noe ubekvem, men den lar seg gjennomføre med bakgrunn i mange års praksis og trening.

sjakk2603b.png.585abee30f2bd0aa7075e9975fcf921b.png

Endret av Tototre
  • Haha 3
Lenke til kommentar
11 minutter siden, Tototre skrev:

Svart: rødt innramming viser at her er det et kompakt forsvar som har alle muligheter til å lykkes om den fortsatte knipetakmanøveren fullføres.

Lol. Kan man da si at @Langbein har knipetak på @Revenger?

Endret av jegern
er jo gentleman da
  • Like 1
  • Sad 1
Lenke til kommentar
Skrevet (endret)
21 minutter siden, jegern skrev:

Lol. Kan man da si at @Langbein har balletak på @Revenger?

Ja, det er en vulgær språkbruk i dette gentlemansspillet, men det er ikke usannsynlig om ikke hvit har mange års erfaring med stillingen.  Ser slett ikke bort fra at et speil oxo kan vært til egen hjelp her!

*ser nå at @jegern har endret fra balletak til knipetak

Endret av Tototre
*
  • Like 1
Lenke til kommentar

En glimrende natura-analyse @Tototre. Og som du selv skriver, i ekte Noresk ånd.

Btw.  Er det noen av dere horekunder eller gledespiker som følger dette eminente  sjakkpartiet mellom @Revenger og @Langbein, som har vært på The Good Knight og spilt sjakk noen gang?

@Langbein har planer om å ta seg en tur sørover til Tigerstaden i april/ mai. Og da er han ikke fremmed for en øl eller tre og noen partier sjakk på TGK, hvis noen har lyst på en utfordring. Forkledning tillatt.

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
14 minutter siden, Langbein skrev:

En glimrende natura-analyse @Tototre. Og som du selv skriver, i ekte Noresk ånd.

Btw.  Er det noen av dere horekunder eller gledespiker som følger dette eminente  sjakkpartiet mellom @Revenger og @Langbein, som har vært på The Good Knight og spilt sjakk noen gang?

@Langbein har planer om å ta seg en tur sørover til Tigerstaden i april/ mai. Og da er han ikke fremmed for en øl eller tre og noen partier sjakk på TGK, hvis noen har lyst på en utfordring. Forkledning tillatt.

 

@Langbein jeg ser ikke bort fra at vi med ditt besøk kan starte den nye sjakklubben for horekunder (som selvsagt må hete noe annet, men det holder vi hemmelig, så ikke idiotene med flere nick som spammer kan bli med) som et sted hvor vi drikker øl og diskuterer gledespiker, priser og valutakurser.  Sjakkbrettet tar vi med under armen som alibi.

  • Like 2
  • Thanks 1
Lenke til kommentar
14 minutter siden, Langbein skrev:

En glimrende natura-analyse @Tototre. Og som du selv skriver, i ekte Noresk ånd.

Btw.  Er det noen av dere horekunder eller gledespiker som følger dette eminente  sjakkpartiet mellom @Revenger og @Langbein, som har vært på The Good Knight og spilt sjakk noen gang?

@Langbein har planer om å ta seg en tur sørover til Tigerstaden i april/ mai. Og da er han ikke fremmed for en øl eller tre og noen partier sjakk på TGK, hvis noen har lyst på en utfordring. Forkledning tillatt.

Har spilt der ja, så på nettsiden at de har 50 forskjellige andre spill også, så noe for enhver.

Hadde vært morsomt det, jeg kan komme med et tentativt ja. Bør jeg stille med forkledning tro, eller hvordan er det gjort tidligere når Noresk forumbrukere treffes?

  • Like 2
Lenke til kommentar

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...