Gå til innhold

@Revenger og @Antoni

Meldingsbegrensinger 17 stemmer

1. 1. Har du noen gang fått opp varsel om at du ikke kan sende melding på www.noresk.com?

• ja, det må gå lenger tid til neste mld. Minst 1 minutt
      5%
      1
    • nei
      82%
      14
    • ja, har fått at jeg har sendt 10 mld i døgnet
      0%
      0
    • ja, har både fått lenger tid (1 min) og 10 mld i døgnet
      5%
      1
    • vet ikke
      5%
      1

Vennligst logg inn eller registrer deg for å stemme i meningsmålingen.

Featured Replies

Skrevet

De3

• Svar 596
  • Visninger 24.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• HankyPanky
    HankyPanky

Get a life eller finn dere et sjakkforum

• @Tototre takker for forslagene. Har vært her lenge uten bruker, men har lest bare gjennom for moro skyld, og se hva som skjer. Er mer aktiv på nakentid.no så kan dessverre ikke bidra med anmeldelser s

• LaraConti
    LaraConti

ahahahah no no i'm not u male friend, Look, it turns pink in the face! And besides, I love flowers!

Posted Images

Skrevet

Dere tviholder på damene ser jeg?

Skrevet

Dh6

Skrevet
  • Moderatorer
3 minutter siden, jegern skrev:

Dere tviholder på damene ser jeg?

Det er @Revenger som  tviholder på dama si, jeg prøver fortvilt å bli kvitt ho.

Endret av Langbein

Skrevet

Dd2

Skrevet

Sf4

Skrevet

Prøver computeranalysen på denne, den er det bare å glemme, her er det strategi på høyt nivå

Skrevet
  • Moderatorer

Stilingsvurderingen skjønner jeg ikke så mye av. Jeg fikk endelig rokert, det føles iallfall godt.

Endret av Langbein

Skrevet
1 minutt siden, Langbein skrev:

Jeg fikk endelig rokert, det føles iallfall godt.

Trodde det var meningen jeg, og at du la opp til en bondestorm? 

Skrevet
  • Moderatorer
3 minutter siden, jegern skrev:

Trodde det var meningen jeg, og at du la opp til en bondestorm? 

Neida. Hadde ingen planer om bondestorm. Jeg ødela min  lange rokade ganske tidlig ved å spille tårnet til c8. Og da føltes det litt for risky med en bondestorm med kongen stående i sentrum. 

Endret av Langbein

Skrevet

Vel, det er på tide med en naturanalyse igjen, i ekte forum-ånd.  Jeg har gjort dette minst en gang tidligere, så begynner å opparbeide erfaring.  Det er en time siden følgende situasjon, men den har spennende utviklingsmuligheter:

Svart: rødt innramming viser at her er det et kompakt forsvar som har alle muligheter til å lykkes om den fortsatte knipetakmanøveren fullføres.

Hvit: blå innramming antyder at angrepet holder på å lykkes om det bare gjennomføres raskt og overraskende, gjerne med hjelp av noen bønder som glid!  Stillingen er likevel noe ubekvem, men den lar seg gjennomføre med bakgrunn i mange års praksis og trening.

sjakk2603b.png.585abee30f2bd0aa7075e9975fcf921b.png

Endret av Tototre

Skrevet
11 minutter siden, Tototre skrev:

Svart: rødt innramming viser at her er det et kompakt forsvar som har alle muligheter til å lykkes om den fortsatte knipetakmanøveren fullføres.

Lol. Kan man da si at @Langbein har knipetak på @Revenger?

Endret av jegern
er jo gentleman da

Skrevet
21 minutter siden, jegern skrev:

Lol. Kan man da si at @Langbein har balletak på @Revenger?

Ja, det er en vulgær språkbruk i dette gentlemansspillet, men det er ikke usannsynlig om ikke hvit har mange års erfaring med stillingen.  Ser slett ikke bort fra at et speil oxo kan vært til egen hjelp her!

*ser nå at @jegern har endret fra balletak til knipetak

Endret av Tototre
*

Skrevet

Tårnf til c1

Skrevet

Aljekhins kanon forberedes i c-linja

Skrevet
  • Moderatorer

En glimrende natura-analyse @Tototre. Og som du selv skriver, i ekte Noresk ånd.

Btw.  Er det noen av dere horekunder eller gledespiker som følger dette eminente  sjakkpartiet mellom @Revenger og @Langbein, som har vært på The Good Knight og spilt sjakk noen gang?

@Langbein har planer om å ta seg en tur sørover til Tigerstaden i april/ mai. Og da er han ikke fremmed for en øl eller tre og noen partier sjakk på TGK, hvis noen har lyst på en utfordring. Forkledning tillatt.

Skrevet
15 minutter siden, jegern skrev:

Aljekhins kanon forberedes i c-linja

Litt lang vei😊

Skrevet
14 minutter siden, Langbein skrev:

En glimrende natura-analyse @Tototre. Og som du selv skriver, i ekte Noresk ånd.

Btw.  Er det noen av dere horekunder eller gledespiker som følger dette eminente  sjakkpartiet mellom @Revenger og @Langbein, som har vært på The Good Knight og spilt sjakk noen gang?

@Langbein har planer om å ta seg en tur sørover til Tigerstaden i april/ mai. Og da er han ikke fremmed for en øl eller tre og noen partier sjakk på TGK, hvis noen har lyst på en utfordring. Forkledning tillatt.

@Langbein jeg ser ikke bort fra at vi med ditt besøk kan starte den nye sjakklubben for horekunder (som selvsagt må hete noe annet, men det holder vi hemmelig, så ikke idiotene med flere nick som spammer kan bli med) som et sted hvor vi drikker øl og diskuterer gledespiker, priser og valutakurser.  Sjakkbrettet tar vi med under armen som alibi.

Skrevet

@Langbein hva er TGK?

Skrevet
14 minutter siden, Langbein skrev:

Har spilt der ja, så på nettsiden at de har 50 forskjellige andre spill også, så noe for enhver.

Hadde vært morsomt det, jeg kan komme med et tentativt ja. Bør jeg stille med forkledning tro, eller hvordan er det gjort tidligere når Noresk forumbrukere treffes?