Gå til innhold

@Revenger og @Antoni


Tototre

Meldingsbegrensinger  

16 stemmer

  1. 1. Har du noen gang fått opp varsel om at du ikke kan sende melding på www.noresk.com?

    • ja, det må gå lenger tid til neste mld. Minst 1 minutt
      1
    • nei
      13
    • ja, har fått at jeg har sendt 10 mld i døgnet
      0
    • ja, har både fått lenger tid (1 min) og 10 mld i døgnet
      1
    • vet ikke
      1


Anbefalte innlegg

@Langbein jeg trenger hjelp!  Nå er det liten vits for meg å ta sort bonde d5, som jeg hadde tenkt.  Både springer og dronning (sorte) kan drepe meg da.  Og sort bonde e5, som jeg hadde tenkt å ta med springer min fra f3, er nå i skuddlinjen fra sort tårn.  Har han lov til de trekkene han har gjort, eller bør jeg engasjere advokat?

  • Like 1
Lenke til kommentar

@Tototre Et svært legitimt spørsmål du stiller. Syns det er noe suspekt over trekkene til @Revenger. Han spiller som en Stormester. Kanskje er han det. Men det er jo du også, altså Grand master.  Så dette klarer du helt fint uten min hjelp. Jeg er en habil sjakkspiller, men ikke på samme nivå som dere to. Lykke til med partiet, jeg følger med!

Endret av Langbein
  • Haha 1
Lenke til kommentar

Hva med å ta den rokaden nå?  Eller fortsette med bonden fra h3 til h4?  Den er dekket av hvitt tårn :-)  og springer.  æsj, flytter jeg den kan sort ta bonde på g4 uten at hvit kan slå tilbake.. Kanskje speile trekket til sort, og la hvitt tårn dekke opp for bonde g4?

  • Confused 1
Lenke til kommentar

@Langbein jeg kan ikke dette godt nok.  Har tapt alle de fire foregående settene mot @Revenger.  en gang sa jeg oxo at vaskehjelpen hadde mistet sjakkbrettet på gulvet.  Vet du hva han svarte da jeg ba han sende et bilde av brettet sitt?

- Du får gå tilbake gjennom trekkene og sette opp på nytt

Dette er mannen jeg spiller mot.

  • Haha 1
Lenke til kommentar

@Tototre Det er jo juks hvis du får hjelp fra meg eller @Zezeh for hvert trekk som du gjør. Du jukser vel ikke, det holder du deg vel for god til, ikke sant? Ja @Revenger er god, men dette må du dessverre klare selv. Ta det som en mann.  Du vet, sjakk er et spill for to personer, akkurat som hanky panky. Men jeg kan gi deg et godt råd - det er alltid lurt å få kongen i sikkerhet.

Endret av Langbein
  • Like 1
Lenke til kommentar

tja, jeg stoler fremdeles ikke på deg når vi spiller.  Nå tenker jeg kanskje å åpne for at jeg kan gjøre den korte rokaden ved en seinere anledning.  Da må jeg flytte løper til g2.  Men jeg har ikke gjort det ennå.  Brikken står på sin plass

  • Like 2
Lenke til kommentar

@Langbein du tar det hemmelige signalet igjen på neste trekket mitt oxo.  Jeg tror dette kan gå veien for en av oss.

Nå ligger jo den korte rokaden åpen som en nyåpnet motorvei laget av Nye Veier, men jeg kan jo oxo ta den lange rokden for å forvirre motstanderen.  Jeg har ingen plan,....bortsett fra at jeg ikke skal miste mine kjære hester og dronning like tidlig som i forrige spill.

Lenke til kommentar

@Langbein Våkne!

det er seks timer til jeg tar trekket.  Kort rokade?  eller flytte fram hvit bonde fra h3-h4?

Har lyst til å vente med rokaden litt til.   se hva sort gjør først.

Lenke til kommentar

Vel vel @Tototre. Du gir deg ikke skjønner jeg. Dersom jeg hjelper deg  blir jeg medskyldig i juks. Det vil jeg ikke ha på mitt plettfrie rykte. Det får da være grenser. Men rokade er alltid lurt, få ut de lette offiserene og ta sentrum med bøndene. Da har du det grunnleggende for å klare deg godt i livet.

  • Like 2
Lenke til kommentar

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...