Gå til innhold

Beredskapsøvelse SMITTEUTBRUDD


Tototre

Vanskelig helsetema å snakke om smitte, men det skjer av og til, så hva gjør vi?  

18 stemmer

  1. 1. Vet du hva du ville gjort om du forstod at her er det en kjønnssykdom som herjer? (du kan krysse av flere alternativer)

    • nei
      1
    • ja, gått til lege med det samme om det var meg
      14
    • ja, jeg ville snakket med den jeg tror smitten kom fra
      6
    • ja, jeg ville informert de jeg har hatt sex med siden jeg ble smittet
      6
    • det er for mye stress å informere andre
      1
    • tror ikke jeg ville forstått det før jeg var dødssyk, er mann
      4


Anbefalte innlegg

Ta det med ro, dette er bare en ØVELSE.

Men la oss tenke litt hva som vil skje om det blir et større smitteutbrudd av kjønnssykdommer i markedet.  Det er bare å lese gjennom tråden https://www.noresk.com/forum/emne/6924-sex-uten-kondom/ og se hvor mange andre som oxo elsker owo og 69 uten slikkelapp (det er faktisk vanskelig å få på noen Kondomerier her i landet, ansatte vet ikke hva det er!) for å gjøre seg noen tanker om hvor ille dette kan bli.

Vi syntes kanskje at koronaen spredte seg raskt når den først satte fart?  Det samme vil skje med STD om ingen sier fra i tide om at noe er i ferd med å spre seg.  Myndighetene har plikt til å iverksette tiltak og stramme inn når det er fare for folkehelsen.  De vil få infoen når helsearbeidere tar imot smittede kunder og eskorter.  Du vil bli spurt hvem du har vært sammen med.  Her blir det smittesporing i stor stil:

- Vel, det var hun som sa hun var fra Jamaica.  Tror hun het Jessica, som i Hvem fanget Roger Rabbit?  Eh, det var tre uker siden jeg pulte henne uten.  Nei, aner ikke hvor hun er nå.  Har kanskje mobilnummeret ennå?

I mellomtiden har Jessica vært på turne over hele landet med sine ettertraktede tjenester.  6 nye kunder hver dag, alle ukens dager.  Når hun har mensen putter hun inn en skumgummi.  Det glir faktisk bedre de dagene.  Mediene får nyss i problemet og slår det stort opp: Alle horekunder som har vært hos Jessica fra Jamaica MÅ teste seg snarest og unngå bareback sex (de vil skrive sex uten kondom).

Statsminister Støre titter bort på Ingvild, og spør: Hva skal vi gjøre?

Ingvild: Vi må vedta en lov.  Vi kopierer det Solberg gjorde under koronaen.

@kaxda blir hyret inn som expert på exitstrategier i dette scenarioet.  Jeg kan fortsette å jobbe for at helseminister Ingvild Kjerkol blir fjernet som statsråd.

 

 

Endret av Tototre
  • Thanks 1
Lenke til kommentar

veldig bra tråd, skuffende at noen ikke vil gjøre noen ting.
vi har alle et ansvar, jeg krysset av på 2 punkter.
gå til legen, og informere di jeg har hat sex med.
senere ville jeg ha laget en tråd her for å advare, vist jeg merker at hun dama ikke sier ifra til kunder hun har vært med.
men jeg vil først gi henne mulighet til å si det selv.

  • Like 1
Lenke til kommentar
54 minutter siden, Tototre skrev:

 

Statsminister Støre titter bort på Ingvild, og spør: Hva skal vi gjøre?

Ingvild: Vi må vedta en lov.  Vi kopierer det Solberg gjorde under koronaen.

 

 

Ikke helt utenkelig, dette, men jeg kan garantere at det ville forløpt sånn:

Støre: Vi følger situasjonen nøye.

Kjerkol: Vi vil vurdere utviklingen og sette ned et utvalg som vil komme med en rapport i 2027.

  • Haha 3
Lenke til kommentar

Tenkte det var på tide med en sånn beredskapsøvelse i fredstid.  Selvom det ikke er så mange flere enn vanlig (et par håndfuller) som svarer, så er det heldigvis mange andre av dere som leser hva vi som svarer svarer, sånn at du kan gjøre deg opp noen egne tanker om dette før det skjer.

Det blir alltid svært anspent atmosfære når det først skjer.  Mye lettere å tenke nyansert, klart og mindre følelsesstyrt i fredstid.

Endret av Tototre
siste setning
Lenke til kommentar

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...