Gå til innhold

Min paranoia får hvile andre helgen i januar


Tototre

Brudd på sexkjøpsloven  

37 stemmer

  1. 1. Er du redd for å bli tatt på fersken?

    • ja
      20
    • nei
      14
    • vet ikke
      3


Anbefalte innlegg

Selvfølgelig forsøker jeg så langt jeg kan å unngå å besøke eskorter som er utsatt for menneskehandel, eller som jobber i regelrette horehus, eller som det på en eller annen måte har blitt rettet oppmerksomhet mot.  Se bare tilbake på historien om Det perfekte bordell, på Nrk, som handlet om thaimassasjesalongene her i landet.  De fikk det stille i en tid etter at den saken ble publisert.

Hvorfor får min paranoia hvile?  Godt at du spør!  Jo, fordi kommende helg har jeg tre faste gledespiker jeg nå sitter å tenker hvem jeg skal velge.  Ingen av dem annonserer denne helgen, så onkel tror kanskje at de ikke jobber.  (Vel, hva vet vel jeg om hvordan onkel jobber eller ikke jobber?)  I alle fall gir det meg større fred at den jeg besøker ikke har en aktiv annonse.  Nå er ikke dette en oppfordring til å ringe jentene i tide og utide, for dette er noen av mine faste, som har sagt at jeg får lov til å ta kontakt når jeg vil :-) 

Endret av Tototre
  • Like 1
Lenke til kommentar

rundt 40 eskorter, selvstendig damer , byrå, med agent. har ikke  hatt problemer eller i nærheten av noe skummelt. i verste fall møter du ingen innlevelse, surt fitte enn onkel.  

Lenke til kommentar

Har en del mer enn 40 (hm...det er sånn omtrent det jeg har ligget med hun lengste faste over 7 år), og regner med at dagen hvor tante politi står utenfor døra sammen med onkel politi nærmer seg.  Ren statistikk, ville vel en aktuar si.  Men ta forholdsregler og vær forsiktig, så vil du kanskje aldri bli tatt.  Om du da ikke møter eskorten som viser seg å være furien fra helvete, som bare vil ødelegge livet til den siste horekunden hun har tenkt å betjene.  Det er sånne ting vi aldri kan vite.

Lenke til kommentar
3 minutter siden, Tototre skrev:

Har en del mer enn 40 (hm...det er sånn omtrent det jeg har ligget med hun lengste faste over 7 år), og regner med at dagen hvor tante politi står utenfor døra sammen med onkel politi nærmer seg.  Ren statistikk, ville vel en aktuar si.  Men ta forholdsregler og vær forsiktig, så vil du kanskje aldri bli tatt.  Om du da ikke møter eskorten som viser seg å være furien fra helvete, som bare vil ødelegge livet til den siste horekunden hun har tenkt å betjene.  Det er sånne ting vi aldri kan vite.

Forholdsregler og vær forsiktig, konkrete råd?

Lenke til kommentar

For trøtt nå til fornuftig svar.  Du kommer sikkert til å få svar en dag, kjenner jeg meg selv rett

(bare vent til jeg blir mentor, da kommer jeg til å bli den verste bedreviteren du noengang har vært borti)

Endret av Tototre
Lenke til kommentar
1 minutt siden, Tototre skrev:

For trøtt nå til fornuftig svar.  Du kommer sikkert til å få svar en dag, kjenner jeg meg selv rett

(bare vent til jeg blir mentor, da kommer jeg til å bli den verste bedreviteren du noengang har vært borti)

Så lenge mentor ikke er en du må ha med deg så er det greit

Lenke til kommentar
Akkurat nå, Påsan skrev:

Så lenge mentor ikke er en du må ha med deg så er det greit

Du, det høres ut som en god idé.  Du betaler for 3kant :-) 

Sjekket akkurat tankekartet for Håndbok for horekunder.  I den delen som heter "På kant med loven" vil det komme de tipsene du trenger for å tro at du lurer onkel og tante.  Skulle gjerne kjent noen på sedelighetsavsnittet i en større by som kunne fortelle litt om hvordan de jobber.  Send gjerne PM!

Lenke til kommentar
10 minutter siden, Tototre skrev:

Du, det høres ut som en god idé.  Du betaler for 3kant :-) 

Sjekket akkurat tankekartet for Håndbok for horekunder.  I den delen som heter "På kant med loven" vil det komme de tipsene du trenger for å tro at du lurer onkel og tante.  Skulle gjerne kjent noen på sedelighetsavsnittet i en større by som kunne fortelle litt om hvordan de jobber.  Send gjerne PM!

Den trekanten får vi spleise på. Det får være grenser 😀

Lenke til kommentar
Akkurat nå, Påsan skrev:

Den trekanten får vi spleise på. Det får være grenser 😀

Nei, hva sier du?  Har jeg ikke gitt deg mengder av informasjon allerede?  Du vet at det ikke fins noen gratis lunsj?  I min verden vil det se ut som en tilbakebetaling for mine gode råd, og det at jeg i det hele tatt har et tankekart jeg kan konferere med i sene kveldstimer for å gi kåte, middelaldrende menn (som deg, antar jeg), svar på spørsmål som egentlig ikke er livsviktige, men som likevel kan være betydningsfulle for den som stiller dem.  Tror du vi klarer å bli enige om dame?  (blir vel stein, saks, papir om vi skal delte dutch!)

  • Like 1
Lenke til kommentar
3 minutter siden, Tototre skrev:

Nei, hva sier du?  Har jeg ikke gitt deg mengder av informasjon allerede?  Du vet at det ikke fins noen gratis lunsj?  I min verden vil det se ut som en tilbakebetaling for mine gode råd, og det at jeg i det hele tatt har et tankekart jeg kan konferere med i sene kveldstimer for å gi kåte, middelaldrende menn (som deg, antar jeg), svar på spørsmål som egentlig ikke er livsviktige, men som likevel kan være betydningsfulle for den som stiller dem.  Tror du vi klarer å bli enige om dame?  (blir vel stein, saks, papir om vi skal delte dutch!)

Velger du dame deler vi prisen på to. 

  • Like 1
Lenke til kommentar

Det er blitt anbefalt annet sted her å ikke si noe om man blir grepet, og be om å få med advokat. Hvordan funker det? Må man ha en advokat-kontakt fra før, eller er det advokater man kan henvende seg til i forskjellige situasjoner?

  • Like 1
Lenke til kommentar

Har ikke forsøkt å bli tatt av politiet ennå, så mangler egenerfaringen.  Men sånn fra næringslivet og konflikter der har det alltid vært smart å ha en god advokat når det spisser seg til verbalt.  Å holde kjeft inntil advokaten sier hva som er lurt å si har spart meg for mye penger.  Tror dette også vil gjelde her.  Og ja, vi bør gjøre som de kriminelle i fengsel: Tipse om gode advokater innenfor feltet.  Bedre å ha en kontakt på forhånd enn å lete etter en når du står midt i det.  Jeg ville nok først spurt forretningsadvokaten om hjelp, og regner med at han ville henvist videre til en spesialist på området.

Eller kanskje bare bitt tennene sammen og vedtatt forelegget for å få det ut av verden?  

Endret av Tototre
Lenke til kommentar
9 timer siden, Revenger skrev:

Du er for redd - du har SERE - trening;)

Survival Evasion Resistance and Escape (SERE)

Hehe.... vel, vel.  Holder du kurs?  Jeg velger vanligvis den orale varianten av det jeg holder på med her på forumet: Jeg snakker meg ut av situasjoner.  Er bare litt redd for at den taktikken funker like dårlig på onkel og tante politi som den gjør på tollere.  Et par ganger har jeg snakket for mye i tollkontroll.  Forstod etter hvert at det var bedre å holde kjeft der.

Det kommer til å komme noen survival tips i Håndbok for horekunder en dag.  For den som vil gjøre en ekstraordinær innsats for å unngå å bli tatt fins det utallige metoder å ty til...tror jeg.

Lenke til kommentar
  • 5 weeks later...
  • 1 month later...
På 11.1.2024 den 20.35, Tototre skrev:

Selvfølgelig forsøker jeg så langt jeg kan å unngå å besøke eskorter som er utsatt for menneskehandel, eller som jobber i regelrette horehus, eller som det på en eller annen måte har blitt rettet oppmerksomhet mot.  Se bare tilbake på historien om Det perfekte bordell, på Nrk, som handlet om thaimassasjesalongene her i landet.  De fikk det stille i en tid etter at den saken ble publisert.

Hvorfor får min paranoia hvile?  Godt at du spør!  Jo, fordi kommende helg har jeg tre faste gledespiker jeg nå sitter å tenker hvem jeg skal velge.  Ingen av dem annonserer denne helgen, så onkel tror kanskje at de ikke jobber.  (Vel, hva vet vel jeg om hvordan onkel jobber eller ikke jobber?)  I alle fall gir det meg større fred at den jeg besøker ikke har en aktiv annonse.  Nå er ikke dette en oppfordring til å ringe jentene i tide og utide, for dette er noen av mine faste, som har sagt at jeg får lov til å ta kontakt når jeg vil :-) 

Beklager hvis dette er et dumt/utydelig spørsmål, men hvis nummeret til x antall horekunder blir funnet av politiet i en massasjesalong/agency eller lignende, som blir tatt for menneskehandel. Er det da kun straffbart for horekundene som blir tatt innenfør sexkjøpslovens rammer? (Dvs bot og/eller inntil 6 måneder fengsel). Eller kan man også, som en uviten horekunde, bli straffet/tiltalt innenfor menneskehandelens rammer (inntil 6 års fengsel) selv om man har ingen anelse over at det var hallikking/menneskehandel som foregikk?

Endret av whiteblow
Lenke til kommentar

Du kan aldri bli dømt for menneskehandel om du kun har vært kunde.  Da skal påtalemyndigheten ha en fersk fullmektig (politijurist) som tror på mirakler!

Og politiet har ikke ressurser til å gå gjennom og avhøre alle på en telefonliste.  De tar kontakt med kjente navn, gjerne de som alt er kriminelle på andre områder fra før av.

  • Like 5
Lenke til kommentar
15 timer siden, Tototre skrev:

Du kan aldri bli dømt for menneskehandel om du kun har vært kunde.  Da skal påtalemyndigheten ha en fersk fullmektig (politijurist) som tror på mirakler!

Og politiet har ikke ressurser til å gå gjennom og avhøre alle på en telefonliste.  De tar kontakt med kjente navn, gjerne de som alt er kriminelle på andre områder fra før av.

Kanskje litt vanskelig spørsmål, men om de finner chat logs av avtaler osv i agency mobilen f.eks, så er det ikke konkret nok bevis til å bli tiltalt for sexkjøp? Det må så og si være video/bildebevis av at noen gir eskorten pengene for at du skal ende opp å betale boten? Er ikke nok rettslig med at det står skriftlig i en chatlog osv?

Lenke til kommentar
14 minutter siden, whiteblow skrev:

Kanskje litt vanskelig spørsmål, men om de finner chat logs av avtaler osv i agency mobilen f.eks, så er det ikke konkret nok bevis til å bli tiltalt for sexkjøp? Det må så og si være video/bildebevis av at noen gir eskorten pengene for at du skal ende opp å betale boten? Er ikke nok rettslig med at det står skriftlig i en chatlog osv?

Teoretisk er det nok mulig i forhold til lovteksten.

I praksis krever det mye jobb, særlig om den mistenkte har engasjert advokat.  Tror ikke dette har vært prøvet for retten ennå?

Det er mye enklere for onkel å få en tilståelse fra en kunde som nettopp har gjort sitt.  En logg kan bortforklares på mange vis.  Bare spør meg på PM.

  • Like 2
Lenke til kommentar

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...