Gå til innhold

Oslo-forumet krever innlogging...hva skjer?


uskyldig

Anbefalte innlegg

Har et mystisk problem som startet etter jeg lagde Francheska-tråden.

Nå har jeg plutselig ikke tilgang til Oslo-forumet, selv om jeg er logget inn. Når jeg trykker på Oslo, fører den meg til innloggingssiden, og logger inn og prøver igjen, akkurat det samme, som en evigvarende sirkel.

Jeg får gått til siste innlegg, og klikker jeg på Oslo igjen i navigasjonen over, skjer det samme.

Jeg har tilgang til alle andre forumer, men kun "utestengt" fra Oslo. Hva skjer??

Lenke til kommentar
Har et mystisk problem som startet etter jeg lagde Francheska-tråden.

Nå har jeg plutselig ikke tilgang til Oslo-forumet, selv om jeg er logget inn. Når jeg trykker på Oslo, fører den meg til innloggingssiden, og logger inn og prøver igjen, akkurat det samme, som en evigvarende sirkel.

Jeg får gått til siste innlegg, og klikker jeg på Oslo igjen i navigasjonen over, skjer det samme.

Jeg har tilgang til alle andre forumer, men kun "utestengt" fra Oslo. Hva skjer??

Jeg har ingen forklaring på dette. Jeg har prøvd ut dine rettigheter men får full adgang der. Jeg foreslår at du stryker alle cookies som har med forumet å gjøre, og prøver igjen. Hvis ingen suksess, prøv en annen nettleser hvis du kan.

Lenke til kommentar

Ok, prøvde nå 3 ting:

1) slettet alle informasjonskapsler for denne siden via linken under - funket ikke.

2) slettet alle informasjonskapsler i Firefox i innstillinger - funket ikke

3) prøvde å logge inn fra internet explorer - funket bra uten problemer.

Konklusjon: er et eller annet galt i Firefox. Tror jeg må ta en avinstallering og installering for slette bugsene.

Oppdatering: Løsning: ta backup av bokmerkeer og profil, avinstallere FF, slette Mozilla-mappen under Programdata, installere på nytt og kopiere inn profilen.

Lenke til kommentar
Ok, prøvde nå 3 ting:

1) slettet alle informasjonskapsler for denne siden via linken under - funket ikke.

2) slettet alle informasjonskapsler i Firefox i innstillinger - funket ikke

3) prøvde å logge inn fra internet explorer - funket bra uten problemer.

Konklusjon: er et eller annet galt i Firefox. Tror jeg må ta en avinstallering og installering for slette bugsene.

Oppdatering: Løsning: ta backup av bokmerkeer og profil, avinstallere FF, slette Mozilla-mappen under Programdata, installere på nytt og kopiere inn profilen.

Huff og huff. Vel, det kom en oppdatering av FireFox i dag. Det har vært noen bugs med de siste versjonene (41.x). Får håpe at det kommer seg. FF er uansett etter min mening den desidert beste nettleseren, men det er jo forskjellige meninger. :)

Lenke til kommentar
kjører waterfox jeg, firefox sin uoffisielle 64bits :) absolutt å anbefale hvis man liker Mozilla :)

Den finnes foreløpig bare for Windows. Men Windows trenger jo noe som er en smule raskere! :)

Lenke til kommentar

For de som har oppgradert til Windows 10, vil oppleve at Edge er rimelig rask faktisk, på lik linje med FF og Chrome.

Skjønt, med all den privat policy-dritten som følger med så kvier man seg litt for å ta den i full bruk. :roll:

Lenke til kommentar
...er vel skapt for utviklere/nerder :)

Tsk...jeg tenker vi sier den er skapt for tenkende, opplyste mennesker med velstrukturerte hjerner!

:lol:

Dette er gammel-gründer'n i Opera sitt prosjekt. Opera før (til og med 12) er/var min favorittbrowser. Nyere versjoner av Opera er bare skit....imho.

Lenke til kommentar

En av maskinene jeg bruker er en 64-bits HP notebook. Kan Waterfox være den raskeste browseren å ta i bruk på denne... ?

Har ellers oppgradert til Windows 10 på samme maskin. En ting jeg har merket meg etter at jeg gjorde det, samt fjernet mye bloatware, fjernet shockwave flash og mye annet som jeg sjelden eller aldri brukte, var at BSOD (blue screen of death) sluttet nesten helt å dukke opp. (Før jeg gikk løs på kontrollpanelet og fjernet mye, samt oppgraderte, kunne det skje flere ganger per time... )

Jeg er alltid på jakt etter flere ting å kvitte meg med, for maskinen går fremdeles tregere når jeg har oppe mer enn 4-5 faner samtidig.

Kan jeg renske ut Microsoft Edge og alt som har med den å gjøre fullstendig, ved hjelp av avinstalleringsprogram (jeg har foreløpig lagt inn Revo Uninstaller), siden jeg bare bruker Chrome eller FF uansett?

Ellers har jeg vel Avast antivirus, Malwarebytes, CCleaner..

Lenke til kommentar
En av maskinene jeg bruker er en 64-bits HP notebook. Kan Waterfox være den raskeste browseren å ta i bruk på denne... ?

Har ellers oppgradert til Windows 10 på samme maskin.

Kunne vært fristet til å respondere på dette, men vi bør vel la den diskusjonen foregå i et annet forum.

Lenke til kommentar

Send det gjerne på PM, dere som har svar på et eller flere av mine spørsmål! :-)

Jeg har ennå mye å lære om datamaskiner. I motsetning til mange andre hadde jeg aldri en på gutterommet, og hadde ikke en eneste datamaskin før 2008.. Jeg er altså fremdeles nærmest novise.

Lenke til kommentar

Tenkte jeg skulle slenge inn en ny oppdatering her etter å ha brukt forumet litt med "det nye systemet".

Det var visst ikke så enkelt å kopiere FF-profilen tilbake, for er noe historikk-bug som henger igjen. Når jeg logger inn i forumet i FF, henter den fram gammel versjon og viser gamle innlegg som nye og viser ingenting av nye innlegg. PM systemet oppfører seg også veldig rart.

Nå har jeg gått over til IE de siste par gangene og nå er alt som det skal. Forumet er oppdatert og ser enkelt hva som er gammelt og nytt. PM systemet ser også til å funke greit.

Vet ikke hva som henger igjen i FF-profilen foreløpig, så blir nok å bruke IE fremover til alle bugsene er ryddet bort.

Lenke til kommentar
Vet ikke hva som henger igjen i FF-profilen foreløpig, så blir nok å bruke IE fremover til alle bugsene er ryddet bort.

Du bruker Windows, tydeligvis. Da er problemene der vet du. Microsoft liker ikke at du bruker et "konkurrerende" produkt. Jeg tror du må inn i registeret og stryke gamle data der før du installerer FF på ny. Kan være litt risky hvis du ikke har full oversikt. Det beste er ofte å stryke hele windowsen og installere på ny. Det måtte jeg gjøre til stadighet. En hel dag bortkastet hver gang.

Lenke til kommentar

Nei, har ikke med OSet å gjøre vettu, det er noe som sitter igjen i browser-profilen som gjør dette. Har selvsagt helt glemt å nevne fra begynnelsen at denne bugen er kun på denne maskinen, forumet funker som det skal med FF på mine andre to maskiner.

Som sagt er det noe som henger igjen i profilen da den inneholder alle innstilinger, utvidelser, bokmerker, passord, osv og skal få sjekket og ryddet alt som har forumet å gjøre.

Lenke til kommentar
Nei, har ikke med OSet å gjøre vettu, det er noe som sitter igjen i browser-profilen som gjør dette.

Ja, der har du allerede en selvmotsigende setning. Nei, det er ikke sånn at det vil skje på alle windows-maskiner. Men Windows er sårbart, fordi det ligger i strukturen, blant annet med det monolittiske registeret. Jeg bruker linux, og der finnes ikke noe register. Alle opplysninger som tilhører et program, ligger stort sett i en katalog. Fjern programmet, stryk katalogen, og maskinen er "ren". Med Windows krever samme operasjon tildels mye jobb og utsetter maskinen for å bli ubrukelig hvis du gjør en liten detalj feil.

Lenke til kommentar

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...