Gå til innhold

Norske Marie


Gjest

Anbefalte innlegg

Hadde tenkt å skrive at Marie alias Veslemøy hadde forlatt oss.  Nå kom andre meg i forkjøpet.  Uansett så er det veldig trist. For Veslemøy hadde et godt hjerte for de som sto henne nær og folk er mer enn bare en ting.  De er også alt vi ikke ser.  Jeg var så heldig at jeg fikk oppleve både Veslemøy og Marie.  At jeg fikk lære henne å kjenne også som Veslemøy og ikke bare Marie. 

Jo da. Veslemøy hadde sitt å slite med. Det er ikke å stikke under en stol at hun hadde rus problemer.  Så forsøkte hun å komme seg ut av det og på bena.  Enkelt å si noe annet å gjøre.  Hun hadde lenge klaget over vondt i magen og hun fortalte meg at hun hadde vert på sykehuset og tatt prøver som hun ventet svar på. 

De prøvene må ha vert mer alvorlig enn vi hadde trodd å håpet og den lille kroppen med det varme hjertet taklet ikke lenger en ny dag. 

Bak hver en to dimensjonal annonse befinner det seg et tre dimensjonalt menneske.  Jeg er evig takknemlig for at jeg fikk lære å kjenne både Marie og Veslemøy.  En liten trøst er at nå kan Veslemøy endelig få hvile og Marie kan logge av. 

Hvil i fred Tingeling.

NB: har valgt å legge ved bildet fordi Veslemøy fortalte meg at hun var så fornøyd med akkurat det bildet. 

275866398_1408658082885881_8520413613159324740_n.jpg

  • Like 4
  • Thanks 4
  • Sad 3
Lenke til kommentar
  • 2 weeks later...
  • 7 months later...
På 13.2.2023 den 1.15, draugen skrev:

Jo da. Veslemøy hadde sitt å slite med. Det er ikke å stikke under en stol at hun hadde rus problemer.  Så forsøkte hun å komme seg ut av det og på bena.  Enkelt å si noe annet å gjøre.  Hun hadde lenge klaget over vondt i magen og hun fortalte meg at hun hadde vert på sykehuset og tatt prøver som hun ventet svar på. 

De prøvene må ha vert mer alvorlig enn vi hadde trodd å håpet og den lille kroppen med det varme hjertet taklet ikke lenger en ny dag. 

Snakket med en venninne av henne og dødsårsaken skal ikke ha noe med de prøvene å gjøre. Hun lå på Diakonhjemmet for maveproblemene, og mens hun lå på sykehuset fikk hun plutselig en stor hjerneblødning. Legene gjorde det de kunne, men de vet ikke hvorfor blødningen kom. Det skjedde plutselig og uventet.

Lærte også å kjenne Vesla og hun var et nydelig menneske. Kanskje den snilleste personen jeg noensinne har kjent. 

Urnen hennes er plassert på Vestre Gravlund i Oslo om noen vil hedre henne.

Savner henne. Hvil i fred!

Endret av FrodoTR
skrivefeil
  • Like 2
  • Thanks 1
Lenke til kommentar

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...