Gå til innhold

OPPGRADERING!


Administrator

Anbefalte innlegg

Først vil jeg si at jeg bruker MAC og har ikke nå de problemene som det er referert til. Bruker både Safari, Fox m.m. Jeg hadde i midlertid det samme problemet. Hadde også problemer med oppdateringer m.m. Googlet og fant svar som funka for meg. https://support.apple.com/no-no/HT1569 Kan ikke garantere, men det er endel små snacks med MAC og oppdateringer som det er forklaringer på hos Aple.

Lenke til kommentar
  • Svar 76
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • Administrator

    34

  • Steinmann

    7

  • drmpunt

    5

  • lynxboy

    3

Jeg bruker Chrome på iPhone og det funker; har ikke prøvd Safari mhp skifte av stil.

Dette problemet er knyttet til HTML standarden og diverse sikkerhetstiltak vil jeg tro.

Jeg tror også det. Muligens noe med AJAX, som brukes mer enn tidligere. Det gjør systemet raskere og mer brukervennlig, men det kan være forskjeller, spesielt når det gjelder JavaScript.

Det som forundrer meg er at vi ikke har fått rapporter fra Windows-brukere. Det er jo som regel de som har det verst!

Lenke til kommentar

Apple er like rundt hjørnet med en oppdatering på OSX; det er mulig det er ulike safari versjoner på iPhone og OSX i tillegg; min iOS er 8.1.3.

Det har vært en veldig dreining mot JavaScript de siste årene på klientene og overgang til nyere html standarder.

Lenke til kommentar
Apple er like rundt hjørnet med en oppdatering på OSX; det er mulig det er ulike safari versjoner på iPhone og OSX i tillegg; min iOS er 8.1.3.

Det har vært en veldig dreining mot JavaScript de siste årene på klientene og overgang til nyere html standarder.

Ja, det gjøres mye for hastighet, brukervennlighet og én moderne standard. jQuery fra Google synes å bli ledende på AJAX.

Lenke til kommentar

Det ser ut til at problemet med utlogging nærmer seg en løsning.

Dette skjer med systemer som ikke håndterer cookies skikkelig.

Hvis du slår av cookies, oppdager systemet det og lar deg være i fred. Men hvis du slår cookies på underveis, blir du logget ut så snart du klikker en link.

Dette tyder på at noen Mac'er med visse versjoner av Safari, pluss enkelte "smart"phones, håndterer cookies på en litt tilfeldig måte. En foreløpig løsning kan være å slå av cookies før du går inn på denne siden. Hvis du trenger cookies etterpå, kan du slå det på igjen.

Lenke til kommentar
Ser med glede at den "flotte" rosen på toppen har blitt erstattet med noe mer anonymt.

Tusen takk !

Kanskje du har gått over til den gamle, kjedelige stilen? Vel, det er kanskje en ide for de som er redd for at den fine rosen skal vises! :)

Lenke til kommentar
Jeg får rosen på første side og det andre hele resten av sesjonen. Er det noe jeg har gått glipp av angående ny stil???

Du kan jo ha gått glipp av noe hvis du ikke har fulgt med i tråden. Hva mener du med "det andre"?

Lenke til kommentar
Jeg får rosen på første side og det andre hele resten av sesjonen. Er det noe jeg har gått glipp av angående ny stil???

Du kan jo ha gått glipp av noe hvis du ikke har fulgt med i tråden. Hva mener du med "det andre"?

phpBB

Lenke til kommentar
Jeg får rosen på første side og det andre hele resten av sesjonen. Er det noe jeg har gått glipp av angående ny stil???

Du kan jo ha gått glipp av noe hvis du ikke har fulgt med i tråden. Hva mener du med "det andre"?

phpBB

phpBB er det systemet vi kjører på. Eller mener du prosilver-stilen?

Hvis du vil se rosen er det bare å skifte til det som er vår standard-stil, NFA3.

Du gjør det ved å velge innstillinger i brukerkontrollpanelet.

Eller er stemningen for å fjerne valgmuligheten igjen, siden enkelte har problemer med utlogging uansett?

Lenke til kommentar
  • 2 weeks later...
Jeg har oppgradert til siste Safari 8.0.4 på OSX 10.10; det fungerer fortsatt ikke.

OK. Problemet er rapportert til phpbb.com, men det er ikke funnet noen løsning. Problemet oppstår da også svært sjelden, så det er vanskelig å reprodusere. Som kjent er det umulig å rette en feil man ikke finner. Det beste rådet er vel å unngå Safari spesielt, eller kanskje Apple-produkter generelt? :)

Vi har iallfall konstatert at våre modifikasjoner ikke har noen med det å gjøre, siden det oppstår også med forumer som kjører med 100% standard software.

Lenke til kommentar
Jeg har forspist meg på eppler :lol:

Det er fint at du tar det humoristisk. Vi får bare håpe at de finner ut av det. Det er iallfall ingen vei tilbake nå, uten at vi mister de siste ukers meldinger.

Lenke til kommentar
Jeg har forspist meg på eppler :lol:

Det er fint at du tar det humoristisk. Vi får bare håpe at de finner ut av det. Det er iallfall ingen vei tilbake nå, uten at vi mister de siste ukers meldinger.

Jeg bruker Chrome eller Firefox der jeg må.

Adultwork.com fungerer dessuten bare med Safari...

:lol:

Lenke til kommentar
  • 2 weeks later...
Heisan, er det noe nyt ang. Safari-problemet? Takk.

Nei, egentlig ikke.

Men noen har rapportert at problemet avhenger av om man bruker mobildata (4G) eller WiFi. Det kunne være interessant å vite om det gjelder våre brukere også.

Lenke til kommentar
Etter å ha installert siste OSX oppdatering er problemene de samme :roll:

Det er foreløpig ingenting som tyder på at forfatterne av phpBB har funnet ut av problemet. Det er bare å kutte ut Macen. :lol:

Lenke til kommentar
Uansett hvordan du snur deg så har du rævva bak :lol:

Så lenge jeg har sett at andre har det samme problemet, så vet jeg at det ikke er noe vi kan gjøre på denne siden. Synd, men ett eller annet sted vil det alltid være noe galt.

Lenke til kommentar

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...