Gå til innhold

Utblåsning; Til H...TE med hotmail


Gjest

Anbefalte innlegg

Det her har lite med formål til forum, men vet noen hvordan man kommer seg gjennom den der liksom-to-faktor autentiseringen til hotmail? Opprette en ny adresse og be om "kode"(???) dit? Nå har jeg allerede en annen adresse, [email protected], men de der forp...lte yankee-kålhuene greier jo ikke å sende noe dit. I hvert fall kommer det ikke.

Jeg er så j...lig ei av at verden er innrettet etter brødhuer som ikke husker passord. Og systemer som søler med opplysninger. Særlig at den der gjengen skal ha telefon- kontonummer eller annen personinfo om meg, det kan de drite i!

Puh.. Det hjalp ;) Hadde man nå vært i humør til en runk eller no' morsommere.. Blir vel tidlig på jobb i morgen i stedet. Aldri så galt...

Lenke til kommentar
Det her har lite med formål til forum, men vet noen hvordan man kommer seg gjennom den der liksom-to-faktor autentiseringen til hotmail? Opprette en ny adresse og be om "kode"(???) dit?

Har ingen peiling. Hotmail ble ødelagt for mange år siden da microsoft overtok, og siden har det bare blitt verre, på samme måte som nesten alt det gamle redmond-selskapet kommer borti. Hva F.... skal du med hotmail?

Lenke til kommentar
Hva F.... skal du med hotmail?

Lese snuske-epostene mine siden det er adressen jeg har skvetta rundt med. Gravde fram yahoo-kontoen, det var enda værre. Ser f.. ikke hvor post kommer inn, inboks er død as of 2009 der... Selv om jeg svarer på post nettopp sendt derfra. Fant en under "nylig" i stad, men borte nå. Drr.. og dra..

Samme hva, men gi et tips om vettug e-post så skal jeg vel få satt opp videresending fra hotmail, om jeg så skal banke dritten ut av en stakkar på Lysaker. Tenk om AOL kunne dumpa brukerne sine i steet for å slippe dem løs, så kunne vi ha kosa oss med Internet i fred, lest RFC'er og hatt det fint Hæ....te..

sikkert best jeg legger meg nå...

Lenke til kommentar
Jeg har hotmail fortsatt og har ingen problemer med det.

Nei, det skal jeg tro. Ingen jeg kjenner har problemer med mailer de ikke får. Det er avsender som får problemet, for altfor mange mailer kommer rett og slett ikke frem! Microsoft er paranoid, sikkert ikke uten grunn, for det er ingen som er så sårbare for hackere og spam og virus og trojanere og allslags uhumskheter som dem. Derfor har de lagt inn sperrer som stenger ute mye mer enn det som faktisk er spam og virus etc.

Og for deg som er ærlig og redelig og ikke har noe å skjule er det selvfølgelig heller ikke noe problem at alt du sender fra din konto blir lagret så NSA kan grafse i det .... :twisted:

Lenke til kommentar
Samme hva, men gi et tips om vettug e-post så skal jeg vel få satt opp videresending fra hotmail, om jeg så skal banke dritten ut av en stakkar på Lysaker. Tenk om AOL kunne dumpa brukerne sine i steet for å slippe dem løs, så kunne vi ha kosa oss med Internet i fred, lest RFC'er og hatt det fint Hæ....te..

sikkert best jeg legger meg nå...

Jeg har i mange år benyttet meg av fastmail.fm, som tidligere var 100% gratis og som fremdeles er det for de som registrerte seg før de begynte å ta betaling selv for gratis-alternativet. Det forandret seg da det ble overtatt av norske Opera, men selv om det nå koster $10 for det rimligste alternativet, er dette fortsatt et veldig godt valg for den som vil har en sikker "hemmelig" konto. Dropp AOL, yahoo, hotmail, google (gmail og googlemail) og andre som er overvåket av NSA eller er ødelagt av microsoft (altså slike som msn, outlook, live og hotmail).

Fastmail.fm er kjøpt tilbake fra Opera av de opprinnelige australske eierne, og det er ganske forståelig at de nå vil ha litt betaling for email-konto, men det er ikke all verden, og de har ikke de samme utfordringene som MS-, Yahoo-, AOL- og gmail-adressene, som blir hjemsøkt av hackere og spam-sendere til den store gullmedaljen. Du kan velge mellom mange domenenavn, og din adresse blir da ikke like lett å finne for spammerne.

Det at fastmail.fm er australsk betyr at de ikke er underlagt amerikanske ("antiterror"?) lover, så de må ikke gi NSA tilgang til sine arkiver.

Lenke til kommentar

Takk for tips. Om ymse myndigheter har glede av tidtrøyta jeg bedriver med snuskemail ser jeg i så fall på det som ressurser jeg har "tatt" fra overvåkingen og kastet bort for dem. Nuvel.

Det viser seg at yahoo-mail fungerer enda mindre i Chrome enn i IE. Og de søler med sikret og usikret innhold. A/S Kebab og ouebb-design har vært på ferde igjen Gjenstår å finne videresending der, den er endret siden jeg satte den opp og lokal kopi blir tilsynelatende ikke liggende lengre slik den gjorde. Apekatter. Amatører!

Lenke til kommentar
  • 6 months later...
Jeg har i mange år benyttet meg av fastmail.fm, som tidligere var 100% gratis og som fremdeles er det for de som registrerte seg før de begynte å ta betaling selv for gratis-alternativet.

Fastmail.fm forandrer navn til fastmail.com. Inntil videre kan begge brukes. Systemet og innholdet er uforandret. Man kan logge seg inn fra begge domener inntil videre. Nærmere informasjon på fastmail.com.

Lenke til kommentar

gmail og hotmail fungerer fint sammen.

så jeg vil anbefale å lage en dummy gmailkonto for så å lage det som en autentiseringsepostadresse i hotmail.

på hotmail og yahoo får jeg nesten ikke spam mail...på hotmail så får kun folk jeg har akseptert til å sende i innboks resten går rett i trashboksen så hvis man er litt aktiv kan man i løpet av en måned sjekke spamboksne for å se om det er noen som skulle til innboksen ..

yahoo vet jeg egentlig ikke hva som er gjort men jeg får nesten ikke spam til innboksen der....

men nå forstod jeg egentlig ikke hva TS var ute etter.var det et glemt passord på hotmailen som var problemet eller var registreringen av eposten som er problemet?

Lenke til kommentar
gmail og hotmail fungerer fint sammen.

Tja. Det skjer også mye som du ikke merker.

på hotmail og yahoo får jeg nesten ikke spam mail...

Du mister sannsynligvis også mye mail du skulle hatt.

Ellers er det viktig å være klar over at både hotmail og gmail spionerer på deg, og gjør all kommunikasjon tilgjengelig for NSA. Du vet, organisasjonmen som Edward Snowden avslørte. Det samme gjelder for alle som bruker Windows og Mac, og alle dippedutter som kommer derfra.

Og selvfølgelig Facebook, eller Fakebook som flere og flere kaller det. Brukeravtalen deres sier at de eier all informasjon som du legger inn. De kan derfor selge alt du skriver, alle bilder osv. til de som vil betale for det. Så pass på. Bruker du noen av disse, er du ikke trygg.

Lenke til kommentar
  • 10 months later...

Mer om hotmail.

Vi hadde en bruker kalt "sunshine", som jeg måtte ekskludere pga uakseptabel språkbruk.

Her er hva han skrev til meg:

"Rasister får fritt spillerom, men å påpeke hvor idiotiske argumenter de har fører til utestengelse. Et så tilbakestående forum ønsker jeg ikke å være medlem av, så det er helt fint. Du har også vist ditt sanne jeg. Jeg hadde inntrykk av at du var vesentlig mindre dum, men der tok jeg feil. Dra til helvete, idiot."

Sånne utsagn får meg til å smile, og det trengs vel ingen forklaring på det.

Men jeg har mistanke om at denne personen nå har meldt noresk.com for spamming, noe som selvsagt ikke er tilfelle. Flere hotmail-brukere og en gmail-bruker har fått email fra oss stoppet med antydning om at det er pga spam fra vår IP-adresse.

Jeg har flere ganger anmodet medlemmene her om å IKKE bruke hotmail og gmail, selv om det bare brukes for å få bekreftelser på registrering og melding om PM etc., for jeg vil vanligvis stryke medlemmer med email-adresse som ikke fungerer. Så lenge dette problemet eksisterer derimot, vil jeg være litt mer på vakt. Men altså: Vil du ha den emailen som blir sendt til deg, og som ikke er spam, så slutt å bruke hotmail, som også innbefatter msn og live. gmail kommer som en "god" nummer to her. Ikke bare støtter de opp om NSAs spionasje; det ser også ut til at de også sensurerer email på grunnlag av én persons feilaktige klage uten å gi offeret anledning til å forsvare seg.

Lenke til kommentar

Jeg forstår ikke riktig dette med at det nærmest på "generellt grunnlag?" blir advart mot hotmail, gmail, msn, live, etc., disse fire mailoperatørene er jo (antakeligvis) verdens dominerende. Har eksempelvis selv aldri hatt problemer med spam på den gmailkontoen som brukes som kontaktmailadresse i forbindelse med min profil her inne. Går ut fra at de aller fleste forumbrukerne en av de overnevnte fire mailoperatører, lurer på om noen av forumkollegene her inne har hatt problemer med spam som de tror kommer fra noresk.com?

Hvis man er plaget av spam, kanskje det kan være andre grunner? Hva med dem som ikke bruker antivirusprogramvare/spamfilter/brannmur av god kvalitet? Er de mer utsatt?

Hvilke mailoperatører vil du da anbefale som forhåpentligvis er (relativt sett?) trygge for Snowden, NSA, MI6 og KGB?

Og helt avslutningsvis, en kort kommentar til mailsitatet fra den nylig utestengte bruker "sunshine" - den mannen har nok adskillig flere/større problemer enn bare med spam...... :o

Lenke til kommentar

Hvis man er plaget av spam, kanskje det kan være andre grunner? Hva med dem som ikke bruker antivirusprogramvare/spamfilter/brannmur av god kvalitet? Er de mer utsatt?

Det er mange årsaker til at du får mye spam......men de største årsakene er at din emailadressene blir "fanget" opp ved registrering av sider...eller at man ikke leser villkårene ved registrering og finner ut av nettstedet deler adressen til andre "reklameaktører" som deler den fritt med andre igjen.

men i bunn og grunn er den største årsaken hvordan din e-post er tilgjengelig på et søk. google opp din e-post og du vil merke fort hvorfor andre kan fange opp din konto og sende deg spam.

for mange år siden registrerte jeg en av mine e-postadresser (online.no) på en helt grei side som tilbød refinansiering av lån...og som hentet tilbud fra flere banker...etter at jeg hadde gjort dette, "eksploderte" antall spammails...spesielt fra forskjellige aktører som later som de tilbyr lån....etter dette ble den online.no adressen helt ubrukelig.

kan også være "malware" spyware på maskinen som deler ut info om deg til sider som vil fange dette opp.

Lenke til kommentar
Jeg forstår ikke riktig dette med at det nærmest på "generellt grunnlag?" blir advart mot hotmail, gmail, msn, live, etc., disse fire mailoperatørene er jo (antakeligvis) verdens dominerende. Har eksempelvis selv aldri hatt problemer med spam ...

En av årsakene til at disse er mer plaget med spam, er faktisk nettopp at de er blant verdens største. Det kan nok lønne seg å bruke en mer anonym mail-server. Selv brukere av online.no blir plaget med spam - men det går ikke nødvendigvis for seg slik at det er brukeren selv som merker det, iallfall ikke i første omgang. ID-tyveri, for eksempel, kan man også utsettes for fordi disse adressene er lette å plukke opp. Hvis det finnes tusenvis, for ikke å si millionvis, av registrerte adresser hos en leverandør, så skal det ikke mye til å gjette seg til en eller flere gyldige avsender-adresser. Dermed ligger misbruk av en persons adresse så å si opp i dagen for folk med uærlige hensikter - og den som eier kontoen kan ikke gjøre stort annet enn å stenge den og finne en ny. I mellomtiden kan mye skade ha skjedd!

De nevnte leverandørene har etter hvert blitt svært følsomme og kritiske til spam, nettopp på grunn av dette problemet. Resultatet er at mye ikke slipper gjennom. De som forteller at de ikke får spam, mister nok også en del mail som de skulle hatt - fordi serveren er innstilt på strengeste nivå. Det kan ta lang tid - noen ganger altfor lang - før man oppdager at men ikke får mail som er sendt. Dette er også noe som kan gå på sikkerheten løs.

Jeg bruker selv en gmail-adresse til slike formål som registrering på nettsider hvor jeg ønsker å være anonym, fordi det er beleilig. Jeg bruker IKKE en gmail-adresse eller tilsv. til seriøs kommunikasjon. Der bruker jeg "min egen" server på ISPen hvor jeg har mine nettsider. Dessuten har jeg mer permanente email-adresser hos fastmail.com. For meg er de gratis fordi jeg registrerte dem for mange år siden, men fortsatt koster de en bagatell. De er vesentlig mer seriøse enn mailservere som bruker reklamefinansiering, og de er som navnet antyder, *raske*. Det er et australsk firma, men det ble en periode drevet av norske Opera. Det skjer også stadig utvikling og tjenesten blir bare bedre. Anbefales sterkt!

I dag har jeg fått nye feilmeldinger fra yahoo.no. Yahoo er også ett av selskapene som skaper mye krøll med email, og de er også blant de aller største.

Ellers et godt råd: Når du sender mail til flere mottakere, plasser da bare én av dem (eller din egen adresse) i Til-feltet. De andre plasserer du i Bcc-feltet (Blind carbon copy). Dermed risikerer du ikke at din egen mail inneholder ørten andre adresser, som kan plukkes opp bare ved å snuse opp én eneste mail. Får du mail som har mange avsender-adresser, pass da på at du ikke svarer til "alle".

Lenke til kommentar

For øyeblikket kommer all Mail fra noresk.com til søppelmailen min, men denne adressen fylles daglig opp med spam.

Fordelen med Google er at de tar dette seriøst og har gode rutiner, det er veldig sjelden at noe slipper gjennom, i motsetning til jobbmailen der vi har sikret oss i alle ender.

På Internett finnes det mange som velikeholder blacklister av ip adresser og domener, som er et av utgangspunktene for gjenkjenne spam.

Antivirus selskapene er sikkert også bidragsytere, sammen med mange andre.

Spam er ikke nødvendigvis farlig i form av virus, men det er etterhvert enorme volumer som belaster postmottaket unødig.

Lenke til kommentar
For øyeblikket kommer all Mail fra noresk.com til søppelmailen min, men denne adressen fylles daglig opp med spam.

Fordelen med Google er at de tar dette seriøst og har gode rutiner, det er veldig sjelden at noe slipper gjennom, i motsetning til jobbmailen der vi har sikret oss i alle ender.

På Internett finnes det mange som velikeholder blacklister av ip adresser og domener, som er et av utgangspunktene for gjenkjenne spam.

Antivirus selskapene er sikkert også bidragsytere, sammen med mange andre.

Spam er ikke nødvendigvis farlig i form av virus, men det er etterhvert enorme volumer som belaster postmottaket unødig.

Det skal ikke være noen som helst grunn til at mail fra noresk skal havne i søppeldunken. Både google og hotmail tar nok spam alvorlig, men til de grader at en del "god" mail heller ikke slipper gjennom.

Forøvrig har du helt rett; det er ikke virusfaren som er størst, men det at all uønsket trafikk belaster serverne unødig, betyr økt irritasjon og økte kostnader for alle som er på nett.

Lenke til kommentar

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...