Gå til innhold

Kommunikasjon frem til et evt møte


FrkBergen

Anbefalte innlegg

Heihei!

Har de siste dagene lest rundt på disse forumene med stor interesse, og ble veldig positivt overrasket når jeg i dag oppdaget at det at har dukket opp et eget forum for oss ( potensielt ) nye jenter. Bra tiltak! :D

Men, jeg har noen tanker rundt dette med kommunikasjon mellom kjøper og selger, da kanskje spesielt første kontakten.

Ser at det anbefales at man har en egen telefon og telefonnummer til denne geskjeften. Og det er helt klart forståelig når man faktisk må bruke telefon. Men her er problemet; jeg hater virkelig å snakke i telefon med ukjente! Så førstekontakt gjennom en telefonsamtale blir for min del litt problematisk.

Hva slags erfaringer har dere andre jenter med å stort sett ha kontakt pr e-post og sms?

Og ikke minst, hva foretrekker dere kjøpere?

Er det noen andre alternativer? ( Skype? andre hurtigmeldingstjenester utenom sms? )

Foreløbig har jeg forøvrig ikke en egen telefon eller eget telefonnummer til dette, men det er selvfølgelig noe som er planlagt. :)

Takk på forhånd!

Klem fra Marion | FrkBergen

Innser forøvrig at dette muligens ikke er arenaen for spørsmål? Om dette er tilfellet så er det bare å flytte på tråden til egnet sted. :)

Har foreløbig ikke tilgang på Jenteparadiset, da jeg som sagt mangler et telefonnummer jeg ønsker å forbinde med dette.

Lenke til kommentar
Innser forøvrig at dette muligens ikke er arenaen for spørsmål? Om dette er tilfellet så er det bare å flytte på tråden til egnet sted. :)

Joda, spørsmål omkring temaet må være velkomne her. Bare vær obs på at dette kan leses av alle som er registrert i forumet.

Lenke til kommentar

Det går helt fint å ha kontakt gjennom mail, sms, og skype. Man må ikke snakke i telefonen for å lage avtaler, og kunne skille mellom useriøse/seriøse. Har mye god erfaring med det jeg, det går helt fint. =)

Lykke til ^^

Lenke til kommentar
Det går helt fint å ha kontakt gjennom mail, sms, og skype. Man må ikke snakke i telefonen for å lage avtaler, og kunne skille mellom useriøse/seriøse. Har mye god erfaring med det jeg, det går helt fint. =)

Lykke til ^^

Jeg møter aldri ei jente jeg ikke har snakket med på telefonen. Noen ganger må jeg ringe flere ganger for å få svar, men da prøver jeg med sms. Hvis hun ikke svarer da, er hun strøket av listen. En eller annen form for kommunikasjon er nødvendig, og jeg gjør aldri avtaler bare basert på sms eller mail. I så fall blir det snakk om et uforpliktende møte uten sex, for å bli kjent og føle jenta på pulsen.

Det er ikke bare kunden som skal være seriøs. Jenta skal også være det.

Det jeg mente er at man må ikke snakke i telefon for å lage avtaler, det går fint uten også. =) De som ønsker å lage avtaler via telefonsamtale tar man telefonsamtale med. Jeg har gjort begge deler, og begge deler funker veldig fint, utfra min erfaring iallfall. =)

Lenke til kommentar

jeg liker best å avtale med sms eller mail, syntes det er vanskeligere å snakke om ønsker osv, i telefon. har litt telefonskrekk og ikke like lett å snakke om sexuelle ønsker over telefon med noen en ikke har møtt. da er det mye lettere å skrive dem. opplever også at jentene leser det vi har blitt enige om før jeg kommer og oppfyller ønskene bedre. Liker ikke å mase om hva vi har snakket om viss de ikke gjør det når jeg er der.

kan også ha de første kontaktene på sms eller epost og telefon rett før treffet så en får veibeskrivelse osv.

da har det hendt jeg har gått skuffet ut, noe jeg ikke har opplevd på samme måte når vi har avtalt på sms eller epost.

Lenke til kommentar
jeg liker best å avtale med sms eller mail, syntes det er vanskeligere å snakke om ønsker osv, i telefon. har litt telefonskrekk og ikke like lett å snakke om sexuelle ønsker over telefon med noen en ikke har møtt. da er det mye lettere å skrive dem. opplever også at jentene leser det vi har blitt enige om før jeg kommer og oppfyller ønskene bedre. Liker ikke å mase om hva vi har snakket om viss de ikke gjør det når jeg er der.

kan også ha de første kontaktene på sms eller epost og telefon rett før treffet så en får veibeskrivelse osv.

da har det hendt jeg har gått skuffet ut, noe jeg ikke har opplevd på samme måte når vi har avtalt på sms eller epost.

Det er dette jeg også opplever. Mange ganger er det slik at dem som har skrevet en utfyllende mail eller sms er mer seriøse enn de som ringer. Føler ofte det er slik at dem som ringer har en tendens til å "bølleringe".

Veldig enig. =)

Lenke til kommentar

Her var det veldig mye gode svar å våkne til! :D

Jeg er heller ikke så glad i å snakke i tlf, og jeg har heller nesten aldri sjansen til det. Derfor ber jeg mine potensielle kunder om å sende meg en mail eller en sms. Om de ønsker å snakke i tlf må dette avtales. Dette fungerer veldig bra, og jeg klarer å skille de seriøse fra de useriøse (etter en del erfaringer klarer du dette bare vis en sms).

Dette virket fornuftig for min del. Det er jo ikke slik at jeg *aldri* kommer til å snakke i telefon, men det må skje litt mer på mine kriterier, gjerne avtales på forhånd.

Jeg møter aldri ei jente jeg ikke har snakket med på telefonen. Noen ganger må jeg ringe flere ganger for å få svar, men da prøver jeg med sms. Hvis hun ikke svarer da, er hun strøket av listen. En eller annen form for kommunikasjon er nødvendig, og jeg gjør aldri avtaler bare basert på sms eller mail. I så fall blir det snakk om et uforpliktende møte uten sex, for å bli kjent og føle jenta på pulsen.

Det er ikke bare kunden som skal være seriøs. Jenta skal også være det.

Så ditt foretrukne førstekontakt-middel er telefon? Eller misforstår jeg, og du syns det er greit med epost / sms så lenge man på et eller annet tidspunkt tar en telefonsamtale?

Skjønner ikke helt hvorfor en jente ikke skal være seriøs fordi hun ikke trives med å snakke i telefon, kan gjerne fortelle meg hva som ligger bak den tankegangen?

jeg liker best å avtale med sms eller mail, syntes det er vanskeligere å snakke om ønsker osv, i telefon. har litt telefonskrekk og ikke like lett å snakke om sexuelle ønsker over telefon med noen en ikke har møtt.

Ellers gjør jo raggen63 her et godt poeng ut av at det for mange er mye enklere å få frem ønsker skriftlig. :)

Dette gjør det jo og enklere for oss jenter å gå igjennom ønskelisten før vi møtes, for å sjekke om vi har husket alt. :)

Takk for gode innspill så langt!

Lenke til kommentar
  • 2 weeks later...
Er det noen andre alternativer? ( Skype? )

Denne skjønner jeg ikke er mer brukt. Enkelt, prate og se, passe sporbart til ip-adresse hos nettleverandør, det vil si neppe uten politianmeldelse og altså anonymt for begge parter så lenge ting går greit

Lenke til kommentar

Denne skjønner jeg ikke er mer brukt. Enkelt, prate og se, passe sporbart til ip-adresse hos nettleverandør, det vil si neppe uten politianmeldelse og altså anonymt for begge parter så lenge ting går greit

Om man ønsker å være ekstra forsiktig, så kan man jo og koble til Skype igjennom en proxy.

Lenke til kommentar
  • 2 weeks later...
Etter at jeg skrev min forrige kommentar, la jeg til Skype i kontakt opplysningene mine. Og nå husker jeg igrunn hvorfor jeg sluttet å bruke det :-D Lurer på om det skjer en liten feilkobling i mannehjerner når utsiktene til sex er til stede? Eller kanskje en omkobling? :-D

Feil hode begynner å handle? :?

Tja..noen ganger er det jo helt riktig hode :-D

Lenke til kommentar
  • 10 months later...

Kan ikke forstå at seriøse folk bruker telefonen i det helle tatt, med alt man risikerer etter ny lovgivning..

Min kompis har hatt lyst men avstått fra kjøp ene og alene pga det er totalt uakseptabelt å bruke en registrert telefon til anrop eller sms til noen jenter som selger sex..

Det hjelper ikke om det er verdens mest seriøse og oppegående jente heller, plutselig endag skjer det noe uventet som gjør at politiet vet at hun selger og går igjennom logg, da er det nok at de ser du har ringt hennes nr før du plutselig må forklare deg..

Kanskje kjøpe et sim i sverige, reagerer jenter på anrop fra +46?

Lenke til kommentar

Slapp av; du blir ikke oppringt av noen som helst for å ringt et nummer.

Alle kan ringe alle nummer; tilfeldig eller ikke.

Det må nok være mer hold i sakene enn et innslag i en logg; f.eks. opptak av samtalen. :)

Lenke til kommentar
Slapp av; du blir ikke oppringt av noen som helst for å ringt et nummer.

Alle kan ringe alle nummer; tilfeldig eller ikke.

Det må nok være mer hold i sakene enn et innslag i en logg; f.eks. opptak av samtalen. :)

Tidligere der politiet mistenkte bakmenn, så tok de ihvertfall da over telefonene og utga seg for å være damene som selger, da er det ihvertfall litt kjipt å ringe og forhøre seg om priser.

En annen kjip ting, er hvis politiet ringer ei dame, finner ut av adresse, og så setter igang med spaning, da vil de kunne ta menn som ikke bare forlater adressen, men de kan like gjerne stoppe deg på vei til, har du ringt hennes mobil og er på vei til å besøke henne, så er det nok til at de drar deg i retten hvis du ikke samtykker i en bot. Forsøk på kjøp er også straffbart..

Jeg mente å huske å ha hørt om en sak der ihvertfall folk har blitt kontaktet ene og alene pga samtalelogg, men kan være jeg husker feil der..

Lenke til kommentar
Slapp av; du blir ikke oppringt av noen som helst for å ringt et nummer.

Alle kan ringe alle nummer; tilfeldig eller ikke.

Det må nok være mer hold i sakene enn et innslag i en logg; f.eks. opptak av samtalen. :)

Tidligere der politiet mistenkte bakmenn, så tok de ihvertfall da over telefonene og utga seg for å være damene som selger, da er det ihvertfall litt kjipt å ringe og forhøre seg om priser.

En annen kjip ting, er hvis politiet ringer ei dame, finner ut av adresse, og så setter igang med spaning, da vil de kunne ta menn som ikke bare forlater adressen, men de kan like gjerne stoppe deg på vei til, har du ringt hennes mobil og er på vei til å besøke henne, så er det nok til at de drar deg i retten hvis du ikke samtykker i en bot. Forsøk på kjøp er også straffbart..

Jeg mente å huske å ha hørt om en sak der ihvertfall folk har blitt kontaktet ene og alene pga samtalelogg, men kan være jeg husker feil der..

Men isolert sett kan ikke Politiet gjøre noe som helst med en logg fra telefonsentralen; det hender jo at folk ringer feil også.

Og det skal jo litt til for å få tillatelse til å avlytte samtaler; da må det forligge mistanke om noe alvorlig.

Det kan jo hende at Politiet prøver seg, men de vet godt hva kravet til bevis er, men det er jo en annen historie når man ender opp med å snakke med Politiet i andre enden. :o

Lenke til kommentar

Ringer du en eskorte for første gang og du får konkretadresse - ja da er muligheten for å bli møtte av onkel blå på et eller annet tidspunkt. De eskortene som "lar deg slite litt" for å finne frem syntes for meg å være steder som er mer trygge enb de forannevnte.

Lenke til kommentar

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...