Gå til innhold

Kommer ikke inn via firefox/safari på mac


Gjest

Anbefalte innlegg

Tror nokk dette ligger et eller annet sted i serveren.
Jeg tror også at det ligger på serversiden.

Prøv å gjenta problemet, du skal få lov til å få serveren til å henge hvis du kan fortelle hvilket ord du brukte, som forårsaket det. Så kan jeg fjerne ordet fra "bannet"-listen (Det er ikke mange av dem, men man kan aldri vite), og så kan vi prøve igjen.

Selv tror jeg at dette ligger i phpBB, men det er flere domener på samme server, så det kan være vanskelig å avdekke hvor problemet egentlig ligger.

Lenke til kommentar
Tror nokk dette ligger et eller annet sted i serveren.
Jeg tror også at det ligger på serversiden.

Prøv å gjenta problemet, du skal få lov til å få serveren til å henge hvis du kan fortelle hvilket ord du brukte, som forårsaket det. Så kan jeg fjerne ordet fra "bannet"-listen (Det er ikke mange av dem, men man kan aldri vite), og så kan vi prøve igjen.

Selv tror jeg at dette ligger i phpBB, men det er flere domener på samme server, så det kan være vanskelig å avdekke hvor problemet egentlig ligger.

Jeg kan ikke skrive navnet her for da går hele greie i stå, men det er orginalnavnet som begynner på v og slutter på a. Som sagt det kan også være mange andre "hobby" navn som fører til dette. Jeg bruker nå en annen IP adresse for å komme inn. Den andre som admin vet henger nå.

Lenke til kommentar
Jeg kan ikke skrive navnet her for da går hele greie i stå, men det er orginalnavnet som begynner på v og slutter på a. Som sagt det kan også være mange andre "hobby" navn som fører til dette. Jeg bruker nå en annen IP adresse for å komme inn. Den andre som admin vet henger nå.

Jeg sjekket forbudte ord, og det ordet var der ikke, så det kan ikke være årsaken til problemet.

Jeg kan heller ikke forstå at IP-adressen har noe med det å gjøre. Hvis du har kommet inn med en anen IP, tror jeg det skyldes at serveren har våknet til live igjen. Hvis du da kunne gå tilbake til en opprinnelige IP-adressen, tror jeg det ville fungere akkurat like bra. Men dette kommer kanskje support på webhotellet til å finne en løsning på - på mandag.

Lenke til kommentar

Fikk en veldig rar feilmelding ved forsøk på å legge inn svar i en tråd - feilmelding såpass sjelden at den ikke kunne googles. Det ble etterfulgt av stadige problemer med å laste inn siden i sin helhet.

Feilmeldingen var:

.err403.php: At 13.Jan.2014 05:56:40 an attempt was made to access a forbidden area on the web server.

Lenke til kommentar
Har hatt dette problemet. Admin vil sjekke dette videre. Det kan virke som om det er enkelte ord som skrives som utløser dene feilmeldingen.

Support på webhotellet mener at problemet er løst, men feilmeldingen om at det er forsøk på å få adgang til et ulovlig område er der fremdeles. Jeg har fått en fyldig logg av problemet når det oppstår, men dette gir meg ingen informasjon om hva det skyldes.

Jeg kan bli nødt til å ta ned forumet en stund (kan bli noen timer) og installere på ny, helt fra scratch. Kanskje det vil løse problemet, kanskje ikke. Det er tydeligvis en del bugs i programvaren; dette ser jeg på at en del filer som ikke eksisterer, fortsatt blir etterspurt. Det er kanskje ting som henger igjen fra tidligere versjoner. Uansett skal ikke filer som blir etterspurt befinne seg på et "ulovlig område". Det blir jo helt feil.

Hvis jeg tar ned forumet, må det bli i helgen, kanskje natt til søndag når det er svært liten aktivitet i forumet.

Lenke til kommentar
Fikk en veldig rar feilmelding ved forsøk på å legge inn svar i en tråd - feilmelding såpass sjelden at den ikke kunne googles. Det ble etterfulgt av stadige problemer med å laste inn siden i sin helhet.

Feilmeldingen var:

.err403.php: At 13.Jan.2014 05:56:40 an attempt was made to access a forbidden area on the web server.

At feilen ikke kan googles skyldes nok at du tok med for mye informasjon. Feilmeldingen er klar nok: Feil 403 er utfylt med klokkeslett og årsak, men her er ikke "årsaken til årsaken" opplyst, og det er noe av problemet. Php gir rett og slett ikke den opplysningen, og feilloggen på serveren (produsert av webserveren, Apache) gjør det heller ikke.

Det er mulig at de som står bak phpBB kan hjelpe her, men foreløpig har vi for lite informasjon, og siden jeg ikke har registrert dette i andre forumer, må jeg anta at det bare berører DETTE forumet. På grunn av sin noe følsomme natur vil jeg først og fremst prøve å løse problemet på egen hånd, men det kan ta tid før jeg får isolert det. Det jeg foreløpig har tenkt å gjøre beskrev jeg i mitt forrige innlegg.

Lenke til kommentar

Dette er biten jeg ikke fikk google-resultat på: "an attempt was made to access a forbidden area on the web server"

Feilmelding 403 finner man jo mengder av resultater på - men konstellasjonen ".err403.php" var sjelden.

Jeg antok da dette skjedde at det var noe i teksten jeg skrev som trigget en kommando eller var identisk med en kode som skal til for å få en tilgang - evtl at webtjeneren feilaktig leser det som sådan. Jeg kikket gjennom teksten men fant ikke ut hva det kunne være der som lignet på slik kode.

Hver gang jeg forsøker å poste samme teksten/svaret, får jeg samme feilmelding - og etterpå kan jeg ikke få noresk.com til å åpne, engang - hverken i browseren jeg var i eller i de andre browserene. Jeg må slå av maskinen og begynne på ny for å kunne få noresk opp i det hele tatt. Inntil dess får jeg feilmeldingen "Denne nettsiden er ikke tilgjengelig.".

Lenke til kommentar
Feilmelding 403 finner man jo mengder av resultater på - men konstellasjonen ".err403.php" var sjelden.

Ikke så rart, siden jeg har valgt et sjeldent navn på scriptet. :)

Det vanlige navnet er "err403.shtml", men et html-script kan ikke hente den informasjonen jeg er ute etter, så da må jeg bruke php.

Lenke til kommentar
Formye informasjon kan være en årsak, men i mitt tifele er det et ord som utløste problemet. Det er orginalordet for navnet på de små blå pillene som hjelper med erkesojon.

Jeg kan ikke se at et sånt ord skal ha noe med saken å gjøre. Jeg tror det er en tilfeldighet, men hvis du kan gjenta det omat og omatatt, så ... :)

Lenke til kommentar

Jeg gjorde en liten feil som medførte at forumet var utilgjengelig i ca. ett minutt.

Jeg benyttet da anledningen til å skifte til et "oppfrisket" forum som jeg hadde klargjort.

Den samme databasen benyttes, så ingenting skal ha gått tapt.

Dette kan ha løst vårt '403'-problem, men det er bare å vente å se.

Jeg har stengt uten noen roboter, men bortsett fra mindre belastning vil det sannynligvis ikke ha noen betydning.

Lenke til kommentar

Ny feil! :evil:

Jeg kommer ikke inn på admins kontrolpanel, og brukeres avatar er borte.

Jeg skifter tilbake til forumet slik det var i løpet av kvelden, så det må stenges et par minutter, men ingenting skal gå tapt. Bruk forumet som vanlig så lenge du vil, men vent fem minutter før du prøver igjen hvis det blir stengt.

Lenke til kommentar

Ny feil! :evil:

Jeg kommer ikke inn på admins kontrolpanel, og brukeres avatar er borte.

Vel - jeg kommer nå inn på kontrollpanelet, men vanlige brukere får ikke se avatar. Bildet for rang kommer frem, men selv om brukeren har avatar, vises den ikke for vanlige brukere, men Admin kan se dem.

Jeg forstår ikke dette. Det har vært trøbbel med serveren, men hva jeg enn gjør for å fikse feilen, ser det ut til at problemet bare bli verre.

Uansett skal jeg jobbe videre med saken. Jeg har ikke for vane å gi opp for lett. :)

Lenke til kommentar
Jeg kommer ikke inn på admins kontrolpanel, og brukeres avatar er borte.

OK, problemet er løst!

Nå får vi bare se om 403-feilen kommer tilbake. Gi melding om du ser feilen.

Dette er en feil som skal oppstå en gang i blant, men den skal ikke gi utslag i melding til bruker.

Jeg har logging av feilen og får se detaljer om når den oppstår, men meld likevel ifra, og ta med tidspunktet når det skjedde så jeg kan finne det i loggen.

Lenke til kommentar
OK, problemet er løst!

Mnjaaa... ikke helt ser det ut til.

Hvis det oppstår problemer med å logge inn etter en feil, så send en mail til admin at noresk dot com istedenfor å sende PM når det kommer opp igjen. Det kan jo hende at jeg fanger opp mailen, og kan bla. sjekke om det henger for meg også.

Lenke til kommentar
  • 2 weeks later...

Det begynner å røyne på.. !

Fikk samme feilmeldingen i går, med de påfølgende besværlighetene med å få nettstedet til å åpne, samt den sedvanlige feilmeldingen i gult mot fiolett skjerm.

Nå igjen også i dag. Man må logge helt av maskinen og på igjen, for å komme inn tilbake - av og til hjelper ikke det engang!

Lenke til kommentar

Jeg kommer ikke inn lenger på laptopen, etter å ha utløst 2-3 feilmeldinger i går kveld. Må derfor logge på fra andre steder, for å kunne lese og skrive.

Har identifisert to av ordene som jeg har merket at uvegerlig fører til feilmelding og til at siden ikke lenger "finnes", og PM-et dem til admin.

Etter feilmelding får man ikke siden opp i det hele tatt, og det hjelper ikke å skifte browser eller bare lukke browser og gjenåpne. Av og til hjelper det å skifte fra kabel til mobilt bredbånd (forskjellige IP-er) men ikke alltid. Å fjerne cookies hjelper ikke - ingen effekt. Å re-boote hjelper av og til, men ikke alltid.

I går prøvde jeg alt: Cleared cookies, re-bootet, skiftet tilgangen osv osv. INGENTING hjalp. DET var irriterende..

Lenke til kommentar

Det kan virke som om webhotellet som brukes har filtre for en viss språkbruk, men det er rart at filteret gir seg slike utslag som at man får beskjed om at man har forsøkt å få adgang til forbudte sider på forumet - samt at siden ikke lar seg laste igjen, etterpå?

Blant ordene som framkaller alt det sedvanlige tekniske trøbbelet, er de engelske ordene for sugetur, kuse og den mest populære ereksjonspillen..

Lenke til kommentar
Blant ordene som framkaller alt det sedvanlige tekniske trøbbelet, er de engelske ordene for sugetur, kuse og den mest populære ereksjonspillen..

Jeg har ikke noe bedre råd akkurat nå enn at vi rett og slett unngår å bruke sånne ord. :)

Lenke til kommentar

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...