Gå til innhold

Kommer ikke inn via firefox/safari på mac


Gjest

Anbefalte innlegg

Siden laster ikke inn og til slutt kommer det opp feilside. På iPhone (safari) kommer jeg inn. Noen som vet hva dette kan være?

Det fungerer på begge lesere hos meg. Imidlertid vet jeg at disse kan henge. Skru av hele maskinen og la den hvile i noen minutter. Prøv så å logge deg inn fra starten. Det hjalp før hos meg.

Lenke til kommentar
Siden laster ikke inn og til slutt kommer det opp feilside. På iPhone (safari) kommer jeg inn. Noen som vet hva dette kan være?

Hvilken side er det snakk om her?

Lenke til kommentar
Siden laster ikke inn og til slutt kommer det opp feilside. På iPhone (safari) kommer jeg inn. Noen som vet hva dette kan være?

Hvilken side er det snakk om her?

Slik jeg forsto det så var det denne siden, altså NorEsk.com -

Lenke til kommentar
Hvilken side er det snakk om her?

Slik jeg forsto det så var det denne siden, altså NorEsk.com -

Hmmmm... Det var det jeg var redd for, men jeg har vært borte i private ærend i foriddag, og har ikke registrert noen problemer.

I sånne tilfeller kan det være veldig nyttig å få en kopi av feilmeldingen nøyaktig slik den fremsto. Ta gjerne en skjermdump og send i epost til meg: Admin på noresk dott com. Den kloke forstår. :)

Lenke til kommentar
Nettleseren på samsungen nekter også å samarbeide. Har sendt screenshot til deg nå, admin. Takk for hjelp :)

Jeg har fått screenshoten og forstår ikke hvorfor du har dette problemet, spesielt ikke hvis det går greit med andre nettsteder. Regner med at du har du prøvd?

Lenke til kommentar
Jeg kommer inn på siden innimellom, men med en gang jeg prøver å svare på en PM så blir skjermen blå, og jeg får beskjed om at jeg har prøvd å få tilgang til noe forbudte web-greier eller noe sånt :S dette skjer både på wi-fi og 3G, på alle pcer jeg prøver på ... Litt frustrerende :S

Dette er i hvertfall grunnen til at jeg ikke får svart på noen meldinger her, og det er nok derfor best å kontakte meg på mail! Håper dette problemet ikke vedvarer :)

Blå skjerm minner stygt om Windows, så har du prøvd en PC som bruker noe annet enn Windows?

Lenke til kommentar
Og jeg lurer fremdeles på hvorfor min IP ikke har tilgang til forumet : (

Det kan vel admin svare på. Det kan være at den IP som du har er dynamisk og skifter fra tid til annen. Den IP du nå har fått kan være "bannet" Dersom du har GET så har det vist seg at en IP adresse har dratt med seg en hel haug av andre IP adresser. Dette vil du finne ut av også ved ikke å¨logge deg på ette i en uke eller litt til. Da vil den skifte igjen. Forhåpenligvis til en IP adressen som ikke er bannet her i forummet.

Lenke til kommentar
Og jeg lurer fremdeles på hvorfor min IP ikke har tilgang til forumet : (

Du har skrevet dette, så da har du iallfall fått adgang.

Problemet er at du har mange forskjellige IP-adresser, og jeg vet ikke hvilken som gjedler.

Finn den adressen du har problemer med (http://myipaddress.com), og send den til meg på email (admin på noresk dot com), så skal jeg fikse det så snart som mulig.

Ellers må jeg også gjøre oppmerksom på at hvis det ikke står tydelig at det er IP-adressen som er blokkert, så har sannsynligvis problemet en helt annen årsak.

Lenke til kommentar
Og jeg lurer fremdeles på hvorfor min IP ikke har tilgang til forumet : (

Du har skrevet dette, så da har du iallfall fått adgang.

Problemet er at du har mange forskjellige IP-adresser, og jeg vet ikke hvilken som gjedler.

Finn den adressen du har problemer med (http://myipaddress.com), og send den til meg på email (admin på noresk dot com), så skal jeg fikse det så snart som mulig.

Ellers må jeg også gjøre oppmerksom på at hvis det ikke står tydelig at det er IP-adressen som er blokkert, så har sannsynligvis problemet en helt annen årsak.

Jeg sendte IP'en som var problemet. IP'en min nå er jo i Bergen, så det funker fint. Skal sjekke om jeg har lik IP når jeg er i Oslo igjen. Jeg tror jeg har Canal Digital.

Lenke til kommentar
Jeg sendte IP'en som var problemet. IP'en min nå er jo i Bergen, så det funker fint. Skal sjekke om jeg har lik IP når jeg er i Oslo igjen. Jeg tror jeg har Canal Digital.

Du har CD, ja. Jeg har selv CD, og opplever ingen problemer. Almaz har et lignende problem, og jeg vet ikke hva det skyldes. Bare IP-adressen ser ikke ut til å ha noe med det å gjøre, men sendt gjerne adressen så vi iallfall kan eliminere den muligheten.

Lenke til kommentar
Det er litt vanskelig å ringe Canal Digital og spørre de om problemet. "Hvilken side det dreier seg om, ja .. Nei, det .."

Ja, men jeg tror ikke at de kan blokkere for en eller to og ikke for resten av befolkningen. Det er mange her som bruker CD uten problemer, så det er nok ikke der problemet ligger. Det er mer nærliggende å tro at det ligger i noe av den softwaren du bruker. Du er ikke helt alene om problemet, bare nesten ... :)

Lenke til kommentar
Thea får sikkert samme feilmeldingen som både jeg og spenning1 har hatt flere ganger også ;-). Se side 3 i denne tråden: viewtopic.php?f=19&t=1506&start=20.

Det er akkurat det som skjer! :o noen som har tips til å bli kvitt problemet?

Denne meldingen er resultat av en server-feil nr. 403, og beskriver hva som har skjedd: Et forsøk på å få adgang til et område som det ikke er adgang til. Så da er spørsmålet: Hvilket område er det snakk om, og hva har forårsaket det? Jeg er ikke sikker på hvordan den opplysningen kan hentes frem, men serverens logg kan kanskje fortelle det. Da bør jeg få vite så mye som mulig om hva som har foregått rett før og som kan ha forårsaket feilen. Dessuten trengs nøyaktig tidspunkt når dette skjedde, for ellers er det umulig å finne i loggene. Det er mulig at feilen ligger i phpBB software, eller at sikringskoder ikke er satt riktig. Dette kjøres på en Linux-basert server, som har atskillig bedre beskyttelse enn tilsv. Windows-server, men noe kan jo ha blitt satt feil, f.eks. ved oppdatering eller flytting av nettsiden.

Sikkert er det iallfall at jeg ikke har vært istand til å gjenskape feilen herfra, men det kan jo være en ide å se hva som skjer hvis du prøver å gjøre det samme med en anen nettleser, siden FireFox/Safari er nevnt her. Hva med Chrome eller Opera? Skjer det samme med dem?

Eller Internet Exploder, for de som fremdeles har adgang til den?

Lenke til kommentar

Jeg har laget en litt fyldigere feilmelding.

Server-loggen lagrer bare de siste 200 meldinger, og dem er det mange av for det er logg fra mange nettsider. Likevel har jeg et grunnlag for å finne ut av problemet, spesielt med en fyldigere feilmelding. Bruk gjerne copy/paste for å kopiere meldingen inn i et innlegg. La det stå i det åpne forumet, for kanskje det er noen andre som kan hjelpe.

Meldingen genereres av ett av mine script, men det er en feil som allerede har oppstått. Scriptet mitt bare opplyser om feilen. Med litt fyldigere tekst kan vi komme et hakk lenger.

Lenke til kommentar
Jeg har laget en litt fyldigere feilmelding.

Her ser jeg at det er mer å ta tak i. Det er ikke bare noresk.com som henger av og til, men hele serveren. Jeg kommer heller ikke inn på kontrollpanelet. Nå tok det over en halv time før jeg kom inn igjen, og da holdt jeg på med noe helt annet enn noresk.

Feilen er rapportert til support på webhotellet, så får vi bare håpe at de kan hjelpe.

Til de som opplever at dette skjer: Det er ikke din feil. Det ligger i et program et sted, men det har sannsynligvis ingenting med DIN PC eller installasjon å gjøre.

Lenke til kommentar

Jeg hart sjekket litt opp om dette fenomenet. Det viser seg at det et eller annet sted i systemet er laget en ordliste over ord som er "bannet" Dvs. at skjermen går i blått med gul bakgrunn osv. Jeg har prøvet ut, å skrive et innlegg om "de små blå" effektpillene, men ved å bruke orginalnavnet så gikk hele driten i blått. De som har dette problemet kan jo se over hva de skriver og prøve å utelate noe "hobby" uttrykk å se hva som skjer. Tror nokk dette ligger et eller annet sted i serveren.

Lenke til kommentar

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...