Gå til innhold

BEKLAGER - FEIL IGJEN!


Administrator

Anbefalte innlegg

Det byr på utfordringer å bytte server.

I forbindelse med en feil på en database som tilhører et annet system, lastet jeg opp feil backup til databsen til noresk.com. Den siste backupen var en time gammel, lastet ned kl. 2005 i dag.

Det betyr at innlegg som er skrevet fra da og frem til kl. 2115 har gått tapt.

Eventuelle nye brukere har også blitt borte.

Jeg håper virkelig at dette er siste gang, og beklager på det mest instendige.

Nå er databasen til både dette og det andre systemet gjenopprettet, så det skulle nå være unødvendig å gjøre flere oppdateringer - på en lang stund. Får vi håpe.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Det byr på utfordringer å bytte server.

I forbindelse med en feil på en database som tilhører et annet system, lastet jeg opp feil backup til databsen til noresk.com. Den siste backupen var en time gammel, lastet ned kl. 2005 i dag.

Det betyr at innlegg som er skrevet fra da og frem til kl. 2115 har gått tapt.

Du er nok for snau i din tidsangivelse. Ihvertfall er innlegg som jeg skrev omkring kl. 1820 i kveld borte, på samme måte som de fra i går kveld er borte. Og tilsvaret som Almaz ga til kanon under "Hva skjer" var også skrevet lenge før dette tidsrom. Det er også borte.

Det skjedde rare ting i forbindelse med setting av DNS-pekerne. Da det første pekte på den nye serveren en stund, pekte det plutselig tilbake på den gamle. Dette skapte selvfølgelig en del forvirring, og jeg så meg nødt til å lese inn backupen fra den gamle. Derfor har dette skjedd to ganger, og dermed forsvnat også innlegg fra en tidligere periode. Det var defor jeg skrev feil - IGJEN.

En annen nettside har vist seg å oppføre seg på samme måte: Noen ganger lastes den fra gammel server, andre ganger fra ny. Jeg har gjort førstesidene litt forskjellig så det er lett å se. Det er totalforvirrende, og en viktig grunn til at feilene oppsto var at jeg en tid lot begge systemene være åpne fordi jeg trodde at skiftet var et faktum. Det er dessverre ikke mulig å kopiere enkeltinnlegg fra ett system til et annet. Det er alt eller ingenting.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Jeg fikk mail kl 17:58 om ny PM, men i innboksen er det ingenting (nei, den er ikke full). Har dette med serverbyttet å gjøre, admin?

Det har det helt sikkert. Jeg har opplevd det samme.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Selv om det har vært litt problemer med overgang til ny server, så syns jeg at admin fortjener ros for den jobben han gjør med å holde liv i dette forumet. Så takk admin!

Det synes jeg også! Det "nye" noresk er også veldig mye raskere enn det gamle :D

Lenke til kommentar
Selv om det har vært litt problemer med overgang til ny server, så syns jeg at admin fortjener ros for den jobben han gjør med å holde liv i dette forumet. Så takk admin!

Det synes jeg også! Det "nye" noresk er også veldig mye raskere enn det gamle :D

Takk for det!

Et lite bidrag for arbeid og kostnader kan sendes til [email protected] på PayPal! (skriv paypal.com i adresselinjen så du er 100% trygg på at du kommer til riktig sted).

Alle bidrag, små og store, mottas med takk, og kan hjelpe til å holde liv i forumet lenge.

  • Like 1
Lenke til kommentar

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...