NorskeCelin Skrevet Mars 31, 2017 Share Skrevet Mars 31, 2017 Mener dere forsatt at sexkjøpsloven ikke er en god lov? Ble litt sjokkert over dette fra dere. http://www.nettavisen.no/nyheter/--frre-ressurssterke-menn-kjper-sex/8473507.html Siter Lenke til kommentar
Jossen Skrevet April 1, 2017 Share Skrevet April 1, 2017 Tenker at Nadheim i sin kristenmoralistiske verden føler glede ved at sexkjøpsloven har gjort verden til et farligere sted for sexarbeidere( spes de svakeste)?, Amnesty har stemplet samme loven som menneskerettighetsbrudd. For moralistene er ALT er tillatt for at sexualmoralen i samfunnet komme på et høyere ninå. Om dere tillater en synder som meg å sitere Skaperens sønn så sa han: La de små barn komme til meg, og hindre dem ikke for Hans rike hører sådanne til. Har dere glemt det? Er dere de siste Fariseerne? (selvgode og dømmende) 1 Siter Lenke til kommentar
Nadheim Skrevet April 4, 2017 Share Skrevet April 4, 2017 Hei Hadia viser til en uttalelse fra en i Nadheims brukerråd tror jeg. Kirkens Bymisjon var i 2008 kritisk til innføring av sexkjøpsloven. Vi har ikke tatt stilling til om loven bør beholdes eller avskaffes .Det er noe annet å være kritisk til å innføre en lov, enn å arbeide for å få den fjernet. Det er ulike syn både blant ansatte og brukere om dette spørsmålet. Siter Lenke til kommentar
Jossen Skrevet April 4, 2017 Share Skrevet April 4, 2017 6 timer siden, Nadheim skrev: Hei Hadia viser til en uttalelse fra en i Nadheims brukerråd tror jeg. Kirkens Bymisjon var i 2008 kritisk til innføring av sexkjøpsloven. Vi har ikke tatt stilling til om loven bør beholdes eller avskaffes .Det er noe annet å være kritisk til å innføre en lov, enn å arbeide for å få den fjernet. Det er ulike syn både blant ansatte og brukere om dette spørsmålet. Sitat fra artikkelen: Også Nadheim, som drives av Kirkens Bymisjon, og jobber aktivt overfor prostituerte, gir uttrykk for at det fungerer, sier hun. Er dette Nadheim sin offisielle holdning eller er det "bare noen løse kanoner" som har uttalt dette. At dere gir bæng i vellystingene (Menn som kjøper, kvinners som drar på sexreiser til Gambia osv) aksepterer jeg ettersom dette i deres øyne (religiøse sådanne) er syndere og fortjener Guds straffedom (?). MEN. Betyr sexarbeiderenes kår noe for dere, og mener dere at sexkjøpsloven har gjort situasjonen noe bedre for dem? Siter Lenke til kommentar
NorskeCelin Skrevet April 6, 2017 Forfatter Share Skrevet April 6, 2017 Jeg var i dag på møte med Hadia sammen med pro sentret og Nadheim med bruker utvalg på Stortinget. Glad jeg ikke drakk kaffe for den hadde jeg fått i vrangen om jeg hadde trukket den. Der ble det sakt tydelig at de ønsket mildnet hallikloven og bevare sex kjøpsloven. Jeg lever av kunder og kundene mine er "Kari og Gjest" og jeg har masse flotte mennesker som kommer til meg, og kriminalisere dem blir feil for meg. Men nå satt jeg sammen med kvinner som tydeligvis ikke satte like stor pris på kunder som det jeg gjør . Følte meg aleine i kampen for å beskytte kunder, eller diskresjon ble nevnt, men avkriminalisering var uaktuelt for da ble trussel om politianmeldelse uten for rekkevidde, men det er da tøv. Om noen kødder med meg kan jeg da anmelde vold, voldtekt, ran eller trakassering , trenger ikke sex kjøpsloven for det. I dag er jeg litt trett av at flertallet i Norge som selger sex er utenlandske som ikke liker jobben sin og derfor må vi ikke ta hensyn til oss som trives på jobb Siter Lenke til kommentar
Jossen Skrevet April 7, 2017 Share Skrevet April 7, 2017 Som Amnesty og et utall andre som har forsket på "fenomenet" er nettopp sexkjøpsloven årsaken til at mange sexarbeidere IKKE anmelder vold, ran, voldtekt og trakasering. Sexkjøpsloven gjør at alt må skje i dølgsmål, og et minimum av sikkerhet for sexarbeidere er umulig. De fleste vellystingene er (heldigvis) snille mennesker som har respekt for sine medmennesker. Speiderlederen min f.eks har en vel ansett stilling i samfunnet og vil ingen noe vondt. Det er mange (og gode) grunner til at han besøker gledespiker i ny og ne, og han har aldri gjort annet galt i hele sitt liv. Er han en forbryter? Ja mener moralistene.... Han reiser derfor ofte til andre land og driver med sin nykriminelle virksomhet Siter Lenke til kommentar
knuten Skrevet April 13, 2017 Share Skrevet April 13, 2017 På 7.4.2017 den 19.32, Jossen skrev: Som Amnesty og et utall andre som har forsket på "fenomenet" er nettopp sexkjøpsloven årsaken til at mange sexarbeidere IKKE anmelder vold, ran, voldtekt og trakasering. Sexkjøpsloven gjør at alt må skje i dølgsmål, og et minimum av sikkerhet for sexarbeidere er umulig. De fleste vellystingene er (heldigvis) snille mennesker som har respekt for sine medmennesker. Speiderlederen min f.eks har en vel ansett stilling i samfunnet og vil ingen noe vondt. Det er mange (og gode) grunner til at han besøker gledespiker i ny og ne, og han har aldri gjort annet galt i hele sitt liv. Er han en forbryter? Ja mener moralistene.... Han reiser derfor ofte til andre land og driver med sin nykriminelle virksomhet Nå er jeg ikke noen tilhenger av sexkjøpsloven... Men hvorfor skulle sexkjøpsloven hinde en sexarbeider fra å anmelde voldtekt, ran, trakassering, en sexarbeider selger sex, og det er lov, det som er forbudt, er å kjøpe sex. Problemet blir kanskje at sexarbeideren mister oppholdsstedet sitt når hun/han må oppgi adresse til politiet, siden det blir regnet som hallikvirksomhet å leie ut til en sexarbeider, og politiet EEELSKER å ta sånne saker videre til huseier, fordi det gir en større oppklaringsprosent og lokalavisen får noe å skrive om. hadde jeg eid en ekstra leilighet så skulle jeg lånt den ut til sexarbeidere gratis, bare for for å se fjeset til onkel politi når de kom på døra for å si: Politi: hei, vi er her for å informere deg om at leietageren i leilighet blah blah er en prostituert, og at du kan bli straffeforfulgt etter hallikloven dersom leieforholdet fortsetter Jeg: mener du hun som bor i leilighet 3b? Politiet:ja Jeg: Åja... du skjønner, det var en venn av henne som kontaktet meg og sa at hun var kastet ut av leiligheten sin og ikke hadde penger, og jeg hadde denne leiligheten som jeg skal pusse opp, så jeg sa at hun kunne bo der gratis til jeg skal begynne å pusse opp.... Politiet:.... Jeg: noe mere du lurte på? men fra spøk til revolver... som vi alle vet så er sexkjøpeloven ubrukelig.... Det er ikke så mange år siden det var forbudt å BRUKE vannskuter i Norge... det var forbudt å bruke, men hvemsomhelst kunne kjøpe en, for salg var lovelig, men det var ingen plass man kunne bruke den, nå har de lempet litt på loven, og det er lov å bruke vannskuter dersom man er 400 meter fra land. Men for noen år siden så var loven så streng at dersom man hadde en vannskuter så måtte man taues ut til 400 meter før man kunne bruke den.... det har kommet en endring på det nå, slik at man kan kan komme seg fra kaien og ut til åpent farvann § 5.Transportkjøring gjennom forbudsbeltene Det er tillatt med transportkjøring gjennom forbudsbeltene for å komme seg fra land og ut til områder utenfor forbudsbeltene. Transportkjøring skal i utgangspunktet skje i farled. Dersom det ikke foreligger en farled nær stedet vannscooteren starter fra er det tillatt å kjøre ut gjennom forbudsbeltet utenom farled over en avstand på inntil 1000 meter på følgende vilkår: a. det skal velges korteste mulige vei gjennom forbudsbeltet, og b. man skal holde en avstand på minst 30 meter fra land, herunder ved passering av øyer og holmer etc., med mindre det er nødvendig å passere i nærmere avstand gjennom smale sund for å komme ut gjennom forbudsbeltet. Transportkjøring i forbudsbeltet, både i og utenfor farled, skal ikke foregå i større hastighet enn 5 knop. Under transportkjøring skal det holdes så stø kurs som mulig, og det er ikke er tillatt med hopping på bølger, sikksakkjøring mellom andre fartøy, eller annen type adferd som kan forårsake risiko for sammenstøt. Transportkjøring er uansett ikke tillatt i følgende områder: a. verneområder, b. elvestrekninger, og c. innenfor badebøyene i oppmerkede badeområder jf. forskrift 24. februar 1983 nr. 624 § 3. dette er jo så ubrukelig og bortkastet som det går an.... Kanskje vi skulle ha en sexkjøpelov som var lignende § 5.dasking av kjøpedamer Det er tillatt med dasking av kjøpedamer innenfor de soner som er angitt for å komme seg fra slapp og til hard tilstand. enhver utløsning er frivillig og opp til enhver persons tilstand og form. Dasking skal i utgangspunktet skje innenfor den avtalte tidsramme og sikkerhetstiltak skal forekomme etter de til en hver tids gjeldende normer (kondom). Dersom det etter avtalt dasketid ikke foreligger tilfredsstillende vilkår kan det mellom partene avtales: a. Mot et ekstra gebyr kan videre dasketid avtales b. Selger er ikke ansvarlig for kjøpers utløsning av avtalen. Dersom betalt dasketid er utløpt, og kjøper ikke føler han har fått utløsning for sitt kjøp, så kan det j.fr punkt a avtales å betale ekstra gebyr for ekstra dasketid. Dersom kjøper, oralt eller på andre vis tar godt hånd om selger, så kan det fra selgers side tilståes ekstra forståelse kanskje utvidelse av tidsrom, så lenge kjøper oppfører seg og frastår å hoppe på bølger, sikksakkjøring mellom andre fartøy, eller annen type adferd som kan forårsake risiko for sammenstøt som ikke er ønskelig. Klarifisering: med dasking menes ikke slag eller klaps, men heller akten mellom to voksne mennesker som utfører akten av reproduksjon, dog med adekvat beskyttelse (Kondom) Hva blir det neste de drømmer opp i fantasislottet på stortinget "sjokolade kjøpsloven"? forbud mot sjokolade for å bekjempe fedme?alle butikker har lov å selge sjokolade, men 50.000,- i bot dersom du blir tatt mens du spiser en Siter Lenke til kommentar
footman Skrevet April 14, 2017 Share Skrevet April 14, 2017 til siste innlegg, ..meget bra ! 1 Siter Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg