Gå til innhold

Hun bød på konfekten!

Featured Replies

Skrevet
6 minutter siden, Chen skrev:

Denne gjelder uansett her på forumet

6. Oppfordring til vold eller skryt av vold godtas ikke. Heller ikke nedverdigende omtale av mennesker og -grupper, enten det gjelder utseende, rase, religion eller opphavsland.

Halleluja!

Skrevet
14 minutter siden, Natt skrev:

har giddet å lære om frihetene de vanligvis kjemper for (i dette tilfellet hatefulle ytringer).

Først la oss se hva den amerikanske grunnloven faktisk sier:

Congress shall make no law respecting an establishment of religion, or prohibiting the free exercise thereof; or abridging the freedom of speech, or of the press; or the right of the people peaceably to assemble, and to petition the Government for a redress of grievances.

Jeg tror ikke noen i usa har blitt dømt for hatytringer i høyeste rett (det er heller ikke noe som heter hatytringer, det er kun en ytring). Du har det som heter "Fighting words" som setter noen begrensninger men det gjelder ikke de ytringene vi snakker om her.

In Brandenburg v. Ohio (1969), even speech such as "Bury the niggers" and "Send the Jews back to Israel," was held to be protected speech under the First Amendment in a per curiam decision. In addition, despite the speech being broadcast on network television it did not direct to incite or produce imminent lawless action nor was it likely to produce such action.

Skrevet

La meg stille deg et spørsmål, @Tukleren :

Hvorfor vil du beskytte hatefulle ytringer?

Skrevet
2 minutter siden, Natt skrev:

Hvorfor vil du beskytte hatefulle ytringer?

Jeg vil beskytte alle ytringer. Å si noe alle er enige med er enkelt, det er når du vil si noe andre ikke er enige med at ytringsfriheten virkelig er viktig.

I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

- S. G. Tallentyre/Evelyn Beatrice Hall (The Friends of Voltair)

I dette tilfellet så så jeg såvidt i listen over nye innlegg og tenkte "haha, hva er det han skriver" men når jeg hadde tid til å lese tråden så var det sporløst forsvunnet.

Endret av Tukleren

Skrevet
22 minutter siden, Tukleren skrev:

Jeg vil beskytte alle ytringer.

Vel, for det første ble dette sitatet (selv om det er hentet fra Voltaire) skrevet i 1906. Det forutsetter en verden der alle har en lik stemme. I dag kontrollerer store sosiale medieselskaper algoritmer. Disse algoritmene presser ofte ekstremt eller skadelig innhold fordi det får flere klikk. Å forsvare «all tale» i dag viser et forenklet syn på verden i 2026 og forsvarer faktisk manipuleringen av samfunnet av store selskaper. Og selvfølgelig lever vi ikke i en verden der alle har en lik stemme, noe som gjør Voltaires linje begrenset og irrelevant.

Og siden du kan basere koden din på én linje fra en filosof fra 300 år siden, kan du også vurdere en av nyere årgang. Den østerrikske filosofen Karl Popper skapte toleransens paradoks, som sier at hvis et samfunn er perfekt tolerant uten grenser, vil dets evne til å være tolerant til slutt bli ødelagt av de intolerante. For å opprettholde et tolerant samfunn må ikke samfunnet tolerere voldelige eller hatefulle ideer.

Men det gjør du vel?

Likevel, kanskje du nå bare kan droppe det og følge forumreglene som påpekt av Chen (over).

Endret av Natt

Skrevet
  • Moderatorer
4 timer siden, Tukleren skrev:

Og igjen, den paragrafen gjelder ikke på dette forumet. Det kan godt være at denne serveren ligger et sted i Europa og den da muligens ligger under en hatparagraf men det er ikke den norske.

AI-oversikt

Ja, norsk lovgivning og straffelovens § 185 (rasismeparagrafen) gjelder i stor grad for det du publiserer, uavhengig av hvor forumets server er plassert. Det er hvem som ytrer seg, og hvem ytringen rettes mot, som er avgjørende. [1, 2]

Hvorfor gjelder norsk lov?

  • Tilknytning til Norge: Norsk straffelov gjelder for handlinger som foretas i Norge. Hvis du sitter i Norge og skriver en straffbar ytring, kan du straffes her, selv om datamaskinen eller serveren fysisk befinner seg i et annet land.

  • Lovens formål: Det er selve innholdet og spredningen som rammes, ikke hvor datalagringen teknisk sett foregår. [1, 2]

Skrevet
  • Moderatorer

Vi har nå beveget oss langt utenfor trådstarter @ViggoM sitt tema "Hun bød på konfekten ". Men jeg syns at denne debatten er så viktig å ta, og håper at @ViggoM har forståelse for det og har oss unnskyldt.

Skrevet
4 timer siden, Langbein skrev:

Det er hvem som ytrer seg

Det er teknisk sett HVOR du befinner deg hvis du skal ta det på den måten. Altså, jeg kan fly til USA, ytre meg og så fly hjem. Men mens jeg er i USA så kan jeg ikke lovlig kjøpe sex i Nevada eller gamble på casino, dette er forbudt for norske statsborgere uansett hvor i verden du befinner deg (sykt). Men hvis du er i Tyskland så kan du kjøre fortere enn 110 på autobahn 😁 (men ikke sex her heller).

Skrevet
19 minutter siden, Tukleren skrev:

Altså, jeg kan fly til USA, ytre meg og så fly hjem.

* Sakte håndklapp *

Skrevet
På 9.6.2026 den 0.31, ViggoM skrev:

1500 for 30 min med kondom ble til 1 time og 2 sprut i fitta uten kondom.

https://www.realescort.eu/ads/173439/vanessa-party

Hun har blitt pult av negere. Veldig sexy.

Jeg kjenner denne jenta, hva du sier er en komplett løgn. Dette innlegget bør slettes

Endret av MysteryGuy

Skrevet
1 minutt siden, MysteryGuy skrev:

Jeg kjenner denne jenta, hva du sier er en komplett løgn. Dette innlegget bør slettes

Moderator kan du slette dette?

Skrevet
2 timer siden, MysteryGuy skrev:

Jeg kjenner denne jenta, hva du sier er en komplett løgn.

Hvilken del er løgn? Uten kondom eller at hun knuller negre?

Og hvordan vet du dette? Antar at du ikke bor sammen med henne og vet hva hun foretar seg på soverommet 24/7.

Skrevet
  • Moderatorer
6 timer siden, MysteryGuy skrev:

Moderator kan du slette dette?

Hei

Enn så lenge er dette to påstander som står mot hverandre. Ingen grunn til å skjule dette innlegget.

Andre som har vært på besøk der kan gjerne komme med utfyllende opplysninger eller rapporter.

Skrevet

Hurra for alle tastaturkrigerne som kjemper så utrettelig for ytringsfriheten vår.

maxresdefault.jpg

Endret av Natt

Skrevet

viggom er en kjent løgnhals fra forumet, også kjent som john logan, petter stordalen, aksel hennie, lonasgahrstøre, alexanderlarsen, sikkert flere jeg har glemt. han har knulla kari traa og lene alexandra (søk opp det innlegget), kutta strengen, ikke kutta strengen, er hyperfiksert på direkte innsprøytning uten kondom, cuck-fantasier, damer som mottar negerpikk, og andre merkelige greier. alle innleggene hans uten unntak er konstruert spesifikt for å skape et inntrykk av at han er en skikkelig vill fyr med sprøe påfunn og høy sosial status, det er viktig for han at folk får med seg at han kjenner folk i "finance", osv. så vidt jeg vet har han aldri kommet med en eneste legitim anmeldelse. godt mulig at et par prosent av det han sier er sant, men umulig å vite med sånne folk. har ikke noe imot at han får et utløp for sine merkelige fantasier og vrangforestillinger, men ville vært fint hvis han holdt seg til 1 bruker sånn at det er lettere å ignorere "tipsene" hans.

Skrevet
12 timer siden, Tukleren skrev:

Hvilken del er løgn? Uten kondom eller at hun knuller negre?

Og hvordan vet du dette? Antar at du ikke bor sammen med henne og vet hva hun foretar seg på soverommet 24/7.Pris,

3 timer siden, slimgutt tre og søtti skrev:

viggom er en kjent løgnhals fra forumet, også kjent som john logan, petter stordalen, aksel hennie, lonasgahrstøre, alexanderlarsen, sikkert flere jeg har glemt. han har knulla kari traa og lene alexandra (søk opp det innlegget), kutta strengen, ikke kutta strengen, er hyperfiksert på direkte innsprøytning uten kondom, cuck-fantasier, damer som mottar negerpikk, og andre merkelige greier. alle innleggene hans uten unntak er konstruert spesifikt for å skape et inntrykk av at han er en skikkelig vill fyr med sprøe påfunn og høy sosial status, det er viktig for han at folk får med seg at han kjenner folk i "finance", osv. så vidt jeg vet har han aldri kommet med en eneste legitim anmeldelse. godt mulig at et par prosent av det han sier er sant, men umulig å vite med sånne folk. har ikke noe imot at han får et utløp for sine merkelige fantasier og vrangforestillinger, men ville vært fint hvis han holdt seg til 1 bruker sånn at det er lettere å ignorere "tipsene" hans.

8 timer siden, SolanGundersen skrev:

Hei

Enn så lenge er dette to påstander som står mot hverandre. Ingen grunn til å skjule dette innlegget.

Andre som har vært på besøk der kan gjerne komme med utfyllende opplysninger eller rapporter.

Dette er helt på tryne, Ikke gjør hun 30 min, BB, eller 1500 kroners møter. Det er ingenting som stemmer her!!!

12 timer siden, Tukleren skrev:

Hvilken del er løgn? Uten kondom eller at hun knuller negre?

Og hvordan vet du dette? Antar at du ikke bor sammen med henne og vet hva hun foretar seg på soverommet 24/7.

Ikke gjør hun 30 min avtaler, BB eller 1500 møter. Dette er helt på trynet

Skrevet
16 timer siden, slimgutt tre og søtti skrev:

men ville vært fint hvis han holdt seg til 1 bruker sånn at det er lettere å ignorere "tipsene" hans.

Det er jo ganske komisk når han skaper engasjement i trådene med at hans brukere svarer hverandre 😅

Skrevet
16 timer siden, MysteryGuy skrev:

Ikke gjør hun 30 min avtaler, BB eller 1500 møter. Dette er helt på trynet

De fleste godtar kortere tid og mindre betalt hvis butikken går dårlig. At de ikke averterer med mindre enn 60min. er for å få oss til å bruke mer penger. Så blir vi pent kastet ut etter 25min. når satsen er levert.

Skrevet
40 minutter siden, Testdriver skrev:

De fleste godtar kortere tid og mindre betalt hvis butikken går dårlig. At de ikke averterer med mindre enn 60min. er for å få oss til å bruke mer penger. Så blir vi pent kastet ut etter 25min. når satsen er levert.

Juridisk har de jo ingen rett til å kaste deg ut etter 25 minutter, du har jo betalt for ulike typer tjenester og 60 minutter ☹️

Skrevet
1 time siden, Kalen-71 skrev:

Juridisk har de jo ingen rett til å kaste deg ut etter 25 minutter, du har jo betalt for ulike typer tjenester og 60 minutter ☹️

Allikevel kanskje ikke så lurt å gå til forliksrådet med saken😉

Skrevet
1 time siden, Kalen-71 skrev:

Juridisk har de jo ingen rett til å kaste deg ut etter 25 minutter, du har jo betalt for ulike typer tjenester og 60 minutter ☹️

politi.jpg

Skrevet
3 timer siden, Natt skrev:

politi.jpg

Ukens beste Natt. Men jeg lurer på hvem han i gult er. Hvorfor er han der. 🫠

Skrevet
33 minutter siden, Kalen-71 skrev:

Ukens beste Natt. Men jeg lurer på hvem han i gult er. Hvorfor er han der. 🫠

Han kan være TV2-journalist som skriver en artikkel om hvor triste/forvirrede/ensomme/onde* horekunder er.

*slett det som ikke passer.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

Viktig informasjon

Vi bruker informasjonskapsler for å huske innstillingene dine og forbedre opplevelsen din på siden. Klikk på «Godta» for å samtykke. Du kan når som helst trekke tilbake samtykket eller endre innstillingene for informasjonskapsler her. Vi har plassert informasjonskapsler på enheten din for å gjøre denne nettsiden bedre. Du kan justere innstillingene, ellers antar vi at du godtar dette.

Account

Navigation

Søk

Søk

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.