Gå til innhold

Kjærester som krever betaling

Featured Replies

Skrevet
4 timer siden, magnet2c skrev:

Det handler ikke om pengene. Det handler om å ikke blande sammen privatliv og hobby. 1500kr er bare starten, og de setter en presedens som er uheldig for den rollen kvinnen i utgangspunktet har valgt å ha.

Enig. Det handler ikke om pengene, om 1500 er mye eller lite. Det handler om hva slags forhold man ønsker. Hun kan ikke få både pose og sekk.

Mange har nok rett i at kulturen er annerledes andre steder, men hun må også ta hensyn til norsk kultur så lenge hun er sammen med en nordmann.

• Svar 91
  • Visninger 4.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Fin diskusjon dette, og vennligst ikke la min neste kommentar ødelegge. Dette et til TV2 journalisten. Vi er kanskje en gjeng gamle griser, men av og til er vi støttende medmennesker også 😇

• Om ikke annet har denne tråden gjort meg glad for å være singel... 😂

• toro69
    toro69

erfaring med den type her med ei dominikansk. Det endte jævlig dårlig med økonomisk rot tilslutt.ja jeg har meg selv å skylde på. Derfor jeg er på gjeldsordning i dag.

Posted Images

Skrevet

erfaring med den type her med ei dominikansk. Det endte jævlig dårlig med økonomisk rot tilslutt.ja jeg har meg selv å skylde på. Derfor jeg er på gjeldsordning i dag.

Skrevet

For 1500,- en gang i blandt hadde jeg kjørt på. Men greit å være klar over at dette trolig ikke er noe wife-material . Ha det morro så lenge det varer .

Skrevet
  • Moderatorer
6 minutter siden, Gorbatsjov skrev:

For 1500,- en gang i blandt hadde jeg kjørt på. Men greit å være klar over at dette trolig ikke er noe wife-material . Ha det morro så lenge det varer .

Velkommen inn i forumet @Gorbatsjov og takk for ditt første innlegg.

Skrevet
1 time siden, Langbein skrev:

Velkommen inn i forumet @Gorbatsjov og takk for ditt første innlegg.

Takk for velkomst

Skrevet
  • Forfatter
5 timer siden, Chen skrev:

Enig. Det handler ikke om pengene, om 1500 er mye eller lite. Det handler om hva slags forhold man ønsker. Hun kan ikke få både pose og sekk.

Mange har nok rett i at kulturen er annerledes andre steder, men hun må også ta hensyn til norsk kultur så lenge hun er sammen med en nordmann.

Hva syntes du om veldedighetsaspektet som ble nevnt over her. En pengegave er uaktuelt. Men det reises en interessant problemstilling angående det å hjelpe om hun faktisk mangler penger til barnet sitt da. Men da skulle hun vel kanskje spurt litt penere og ikke blitt forbanna og krevd.

Etter noen kjølige dager med ignorering, minimalt med kontakt og total mangel på vilje til å snakke om issues, spør hun nå ut av det blå om ikke han vil hente henne og sove med henne. Fortsatt ingen penger oppgitt. Kommer hun til å rane han eller stabben han i søvne? Eller sperm-jacke han?😅

Skrevet
  • Forfatter
9 timer siden, Nelson skrev:

Hva lever hun av, har hun arbeidstillatelse her?

Nei hun er ulovlig.

9 timer siden, Kalen-71 skrev:

Ja, som Nelson spør om - tjener hun penger selv og kan bidra? Det er ikke uvanlig at en part i et kjærlighetsforhold dekker betydelig mer av utgiftene enn den andre pga. forskjell i inntekt. Jeg er f.eks. gift og tjener mye mer enn kona - det betyr ikke at jeg forventer at hun skal betale like mye av fellesutgiftene. Dette er ikke en norsk dame, og for å holde på henne må man nok kanskje være litt mer spandabel og ikke være så gnien med "småpengene". Men på den andre siden må man kanskje også forvente av denne damen at hun må lære litt av norsk kultur og tilpasse seg. Det må gå begge veier.

Hun tjener penger. Jeg vet ikke hvor mye. Det er en svart au pair jobb for en smårik familie. Hun påstår min venn tjener betydelig mer. Uten at hun aner hva han egentlig tjener.

Det vil nok være å dra det langt å kalle han gnien. De første 6 gangene de møttes var alle sammen på dyrt hotell. Og han spanderer vin, middager, drinker, aktiviteter m.m. I tillegg til å både hente og levere henne ved boligen hennes med bil. Han fikser legetimer og betaler alle utgifter, i tillegg til å yte sin profesjonelle ekspertise der han kan for å hjelpe henne.

Hun på sin side er nok litt på minus-siden hva angår investering. Og med kort varighet på relasjonen og med drama og trusler om å slå opp nå ganske nylig, så føles det ikke rett å skulle gi henne pengegaver. Men veldedighets aspektet er jo interessant. Hvis hun virkelig mangler penger til sønnen sin og absolutt ikke kan klare å betale tilbake, så er det kanskje annerledes. Men det er uklart om det er så graverende.

Det samme om det var et etablert forhold der hun bidro til hans verdiskapning med stabilitet osv. Men det er LANGT fra å være på det nivået.

Endret av magnet2c

Skrevet
10 minutter siden, magnet2c skrev:

Det er en svart au pair jobb for en smårik familie.

Er hun her på ulovlig opphold nå da? Ordningen med au pair ble ulovlig og avviklet for vel 2 år siden. Det har vært overgangsordninger for de som allerede hadde søkt om au pair, men ordningen er helt utfaset nå.

Har hun det ikke i orden med visum, arbeidstillatelse/opphold, så tror jeg ikke det er grunnlag for å involvere seg uten at du går dypere inn i dette.

Skrevet

Hvis forholdet er som kjærester, så er det bare hyggelig og fint om du hjelper til med å forsørge familien hennes. De summene som er nevnt her er ikke avskrekkende.

Det som jeg reagerer på, og jeg tror også du gjør, er hennes entitlement (finner ikke norsk ord som tegner samme bilde). Hennes penger er hennes, dine penger er felles. Alt dette er helt greit hvis du vil, men så lenge det ikke er din forventning, så tror jeg det ikke er noe fremtid.

Skrevet
  • Forfatter
2 timer siden, Nelson skrev:

Er hun her på ulovlig opphold nå da? Ordningen med au pair ble ulovlig og avviklet for vel 2 år siden. Det har vært overgangsordninger for de som allerede hadde søkt om au pair, men ordningen er helt utfaset nå.

Har hun det ikke i orden med visum, arbeidstillatelse/opphold, så tror jeg ikke det er grunnlag for å involvere seg uten at du går dypere inn i dette.

Det stemmer, hun er ulovlig. Det er en svart au pair ordning.

45 minutter siden, Chen skrev:

Hvis forholdet er som kjærester, så er det bare hyggelig og fint om du hjelper til med å forsørge familien hennes. De summene som er nevnt her er ikke avskrekkende.

Det som jeg reagerer på, og jeg tror også du gjør, er hennes entitlement (finner ikke norsk ord som tegner samme bilde). Hennes penger er hennes, dine penger er felles. Alt dette er helt greit hvis du vil, men så lenge det ikke er din forventning, så tror jeg det ikke er noe fremtid.

Du har et godt poeng. Entitlementen er et problem.. min venn liker dårlig akkurat det du beskriver.

Oppdatering:

Min venn hadde en solid krangel med henne nå. På slutten så viste det seg at hun egentlig hadde planlagt å løse den med vanvittig BDSM straffepuling... Hun har unngått å snakke med han, men prøvde å få i gang en overnatting for å ta ut dette med heftig angry-sex. Som nå ikke skjer fordi han har snakket henne i senk🙄

Min venn har aldri opplevd dette, og er litt skuffet😂

Skrevet
48 minutter siden, magnet2c skrev:

Det stemmer, hun er ulovlig. Det er en svart au pair ordning.

Du har et godt poeng. Entitlementen er et problem.. min venn liker dårlig akkurat det du beskriver.

Oppdatering:

Min venn hadde en solid krangel med henne nå. På slutten så viste det seg at hun egentlig hadde planlagt å løse den med vanvittig BDSM straffepuling... Hun har unngått å snakke med han, men prøvde å få i gang en overnatting for å ta ut dette med heftig angry-sex. Som nå ikke skjer fordi han har snakket henne i senk🙄

Min venn har aldri opplevd dette, og er litt skuffet😂

Run for the hills.

Håper din venn har bruke gummi..

Brasilianere har en vane å felle en mann med graviditet…vis hun er her ulovelig,hu skal finne en vei for a bli her.

Skrevet

Det er viktig å bruke både det store og lille hodet. Hvis man begynner å føle på urimelighet på økonomiske forventninger fra dama som ikke står i forhold til hvilket forhold man har med henne så bør man jo begynne å stille spørsmål og vurdere når man skal si at nok er nok.

Skrevet
  • Forfatter
15 timer siden, TitsMann skrev:

Run for the hills.

Håper din venn har bruke gummi..

Brasilianere har en vane å felle en mann med graviditet…vis hun er her ulovelig,hu skal finne en vei for a bli her.

😱

Er det sånn du havnet i Norge Zezeh?😅

Hun har ikke lagt skjul på at hun ønsker å finne noen å gifte seg med nei. Men har heldigvis hvert ærlig på at hun ikke bruker prevensjon. Og påstår hun ikke vil ha flere barn enda. Selv om hun definitivt virker mer risikovillig enn hun burde være...

Skrevet
  • Forfatter
6 timer siden, Kalen-71 skrev:

Det er viktig å bruke både det store og lille hodet. Hvis man begynner å føle på urimelighet på økonomiske forventninger fra dama som ikke står i forhold til hvilket forhold man har med henne så bør man jo begynne å stille spørsmål og vurdere når man skal si at nok er nok.

Godt sagt Kalen. Takk skal du ha👍

Skrevet
44 minutter siden, magnet2c skrev:

😱

Er det sånn du havnet i Norge Zezeh?😅

Hun har ikke lagt skjul på at hun ønsker å finne noen å gifte seg med nei. Men har heldigvis hvert ærlig på at hun ikke bruker prevensjon. Og påstår hun ikke vil ha flere barn enda. Selv om hun definitivt virker mer risikovillig enn hun burde være...

Nei.

Jeg har møte min eks i Brasil,han var på ferie.Jeg var ikke på jakt,hadde en ny dødt barn og kjæreste…Hadde lyst a bo i London eller New York med min far..

Nei,det var ekte kjærlighet.

Skrevet
  • Forfatter
På 6.6.2026 den 16.41, Gjest skrev:

Nei.

Jeg har møte min eks i Brasil,han var på ferie.Jeg var ikke på jakt,hadde en ny dødt barn og kjæreste…Hadde lyst a bo i London eller New York med min far..

Nei,det var ekte kjærlighet.

Off da. Men det er godt å høre du er en bra person. Synd det ikke ordnet seg med mannen din.

Oppdatering:

Gud nå har det gått full sirkel... Hun aksepterte til slutt å ikke få noen penger. Men så ble hun humørsyk. Skiftet mellom kaldt og varmt. Gikk på fylle uten å si ifra, begynte å stonewalle. Men så ville hun møte igjen som ingen ting hadde skjedd. Møtte opp og var elskverdig heten selv. Hadde nytt leketøy, sexy antrekk og BDSM-kit. Leverte en sinnsyk opplevelse med ekstremt lidenskap. Sannsynligvis lden mest lidenskapelige så langt

Når de var ferdige lg skulle se på film, konfronterte min venn henne med hvordan hun hadde oppført seg i det siste. Og da avslørte hun at det var fordi hun hadde mistet respekten for han fordi han ikke var en ekte mann når han ikke tok vare på kvinnen sin. At hun var der fortsatt fordi hun hadde følelser for han. Men aller helst ville avslutte det, og at følelsene nok ville bli borte til slutt siden hun manglet respekt for han. De kranglet i timevis, men til slutt så det ut som de fant ut av det på ordentlig.

Men så neste dag kommer det plutselig en melding på portugisisk i retning av: "sender du pengene?" Som om ingenting hadde fucking skjedd... Hun mener hun er helt tom for penger og sønnen mangler penger til skolering.

Min venn er så lei og sliten av dette at han er fristet til å bare gjøre det og bare kalle det veldedighet... Enten det eller be henne ryke og reise. Kanskje betale for sønnens skyld, og så be henne ryke og reise...

Skrevet
26 minutter siden, magnet2c skrev:

og sønnen mangler penger til skolering

Her ville jeg nok bailet 🙂

Skrevet

@magnet2c, dette blir dyrt i lengden, både økonomisk og følelsesmessig.

Det er vanskelig å sette en pris på ro og sjelefred.

Skrevet
3 minutter siden, Chen skrev:

dette blir dyrt i lengden

Dette er bare småpenger, siden hun er her ulovlig, så tvinger det seg frem et proformaekteskap, og da er forsørgerbyrden opplest og vedtatt. Kanskje blir "vennen" nominert til barnebidrag også.

Sånn som det er, kan det ikke vare over tid, da er 1500 kr i ny og ned bare småpenger. Bare si det var gøy så lenge det varte.

Skrevet

Enig! Gi noen penger om han føler for å gi noe som veldedighet (og vær soleklar på at det er det det er). Og pull the plug for godt! Og ønsk henne lykke til i livet…

Kommer bare problemer lengre nede i gaten, er jeg redd…

Skrevet
  • Forfatter

Min venn måtte be henne legge dramaen på is og mute henne noen dager fordi han stod midt i et ekstremt viktig prosjekt med hard deadline. Og når han åpnet kontaktlinjen igjen var hun tilbake på Tinder og mente hun formelt hadde slått opp med han😂 noe som var bare vas selvsagt.

Gøy😂

Endret av magnet2c

Skrevet
2 minutter siden, magnet2c skrev:

Min venn måtte be henne legge dramaen på is og mute henne noen dager fordi han stod midt i et ekstremt viktig prosjekt med hard deadline. Og når han åpnet kontaktlinjen igjen var hun tilbake på Tinder og mente hun formelt hadde slått opp med han😂 noe som var bare vas selvsagt.

Gøy😂

Hva menes med "mutet henne". Hun kan jo ha oppfattet det som avvisning og at forholdet var over? Men ja, skal være enig i at dette kanskje ikke er en keeper.

Skrevet

Jeg ville ha betalt gladelig masse penger for å slippe slikt drama i livet.

Eller, jeg gjør jo det nå. 😆

Skrevet
  • Forfatter
4 minutter siden, Kalen-71 skrev:

Hva menes med "mutet henne". Hun kan jo ha oppfattet det som avvisning og at forholdet var over? Men ja, skal være enig i at dette kanskje ikke er en keeper.

Mutet som i å skru av varsler fra henne. Hun startet opp igjen dramaen rett før min venns viktige deadline. Så han sa til henne at de måtte snakkes når prosjektet var levert om to dager, og mutet chatten. Og da gikk hun altså rett ut på Tinder. Og mente i etterkant at nå hadde de formelt slått opp😂

Endret av magnet2c

Skrevet
  • Forfatter
2 minutter siden, Chen skrev:

Jeg ville ha betalt gladelig masse penger for å slippe slikt drama i livet.

Eller, jeg gjør jo det nå. 😆

I form av barnebidrag?😂