Gjest Skrevet Februar 6, 2017 Share Skrevet Februar 6, 2017 Hvordan kan vi eskortene forebygge ran fra menn som utgir seg for å være kunder? Alle innspill tas imot med stor takk. - kun treffe menn med registrert nummer - be om referanser fra andre eskorter om man er usikker - jobbe sammen (dersom loven noengang blir endret?) - ha lett tilgang til alarm som uler - ha leilighet med vindu ut mot gaten/utgangsdøren slik at vi ser at det kun kommer en person. Kikkhull. - være flinke til å dele numre som er brukt i ranstilfeller (en stor takk til skjønne Johanna) Dersom raneren har kommet seg inn: - ikke gjør motstand, sikkerhet først! Men hvis han gjør alvor av trusler: - selvforsvarskurs. Jeg tror Nadheim kan kontaktes for å få til noe her? - legg merke til detaljer hos raneren. Øyefarge, arr, piercinger, tatoveringer, tenner, føflekker, vorter, merker i huden, spesielle kjennetegn. Dialekt/språk/talefeil. - ved voldtekt: gjøre oss lite attraktive å voldta. Urin/avføring. - skrik, velt ting i gulvet, bank i veggen. Få naboers oppmerksomhet. Prøv å knus vindu slik at folk ute hører. Siter Lenke til kommentar
Gjest Skrevet Februar 6, 2017 Share Skrevet Februar 6, 2017 Nå er jeg helt skjelven. Raneren ringte meg 22. Januar og vi snakket i litt over 2 minutter! Siter Lenke til kommentar
Gjest Skrevet Februar 6, 2017 Share Skrevet Februar 6, 2017 Det verste med det hele er at jeg har et kjæledyr og er livredd for at det skal skje noe med kjæledyret. Penger og meg spiller liksom ikke så stor rolle. Jeg er redd nå, hvordan skal vi ta tilbake tryggheten vår? Vi har rett på trygghet på arbeidsplassen, og med dagens lovgivning er det ÅPENBART at den bidrar til å øke risikoen for at noe skal skje oss. Nå er jeg rasende, mest på de to jentene sine vegne, men også på mine vegne. Hvorfor kan jeg ikke utføre mitt arbeid under trygge og ordentlige forhold? Når unge piker blir tvunget til å jobbe alene, uten noen form for beskyttelse, er det KLART at det går galt! Det var ren og skjær flaks at det gikk greit med de denne gangen, men hva med stakkars Galina??? Hvor mange piker må lide før vi får det vi har krav på? En TRYGG arbeidshverdag, det som alle andre tar som en selvfølge! Vi gjør ingenting galt, så hvorfor skal vi være nødt til å risikere liv og helse for å gjøre det vi elsker? Vi får ikke engang lov til å betale skatt! Neida, horeri, det bare feier vi under teppet og later som om det ikke eksisterer så slipper vi å forholde oss til det. Norge, et fritt land? Kjøss meg bak!!!! Siter Lenke til kommentar
Anony12 Skrevet Februar 6, 2017 Share Skrevet Februar 6, 2017 22 minutter siden, Gjest skrev: Nå er jeg helt skjelven. Raneren ringte meg 22. Januar og vi snakket i litt over 2 minutter! Skummelt! Hvor i landet har det skjedd ran? Link til nyhetssak? Siter Lenke til kommentar
Gjest Skrevet Februar 6, 2017 Share Skrevet Februar 6, 2017 2 minutter siden, Anony12 skrev: Skummelt! Hvor i landet har det skjedd ran? Link til nyhetssak? I Oslo. To piker fra et annet land enn Norge har blitt ranet nå i januar og februar, og det er to forskjellige ranere. Tror ikke det er i nyhetene, men hun ene har skrevet om det i RE-bloggen sin. Johanna. Siter Lenke til kommentar
Gjest Sondre Skrevet Februar 7, 2017 Share Skrevet Februar 7, 2017 Og gjøre motstand under et ran er ikke å anbefale. De aller fleste ruser seg før dem begir seg ut på noe sånt. Angående selvforsvar så er jo øyner,ører,hals og skritt de punktene du skal gå etter. Men bare husk at en som er ruset vil ikke føle smerte. Å det og legge en person i gulvet/bakken er ikke lett om han gjør motstand. Uansett hvor stor du er. Du kan jo foreksempel se på et par episoder av cops der folk gjør motstand så kan fu få se hvordan relativt kraftige politimenn sliter med og få kontroll på dem. Siter Lenke til kommentar
Gjest Skrevet Februar 7, 2017 Share Skrevet Februar 7, 2017 Ha en sprøyte med elefantbedøvelse liggende på lur? Siter Lenke til kommentar
Gjest Skrevet Februar 7, 2017 Share Skrevet Februar 7, 2017 Trist at dere ikke skal kan føle dere trygge på jobben. Skulle fått mine klamme fingre i de karene som utførte ranene. Som de sier tidligere i tråden ikke gjør motstand så lenge de ikke er voldelige. Blir de voldelige gå etter øynene og andre smertepunkter på kroppen. Ha alltid mobil i nærheten og et nummer på hurtigtast. Ha den gjerne i handa til du føler deg trygg. Pepperspray er jo også alltid kjekt å ha i nærheten. Jeg har testet på meg selv og jeg kan love at det virker. Ha noe diskret tungt i nærheten som du kan ev kaste gjennom vindu for å få oppmerksomhet. Å slå det i stykker med bare nevene klarer man ikke. Et diskret plassert overvåkningskamera i gangen er jo også en mulighet. Det aller beste hadde jo vært hvis myndighetene hadde innsett realitetene og laget lover som gjør at jentene kan jobbe under trygge og verdige former. Men det er jo typisk norsk og tro at det vi ikke ser det finnes ikke. Gjest Siter Lenke til kommentar
Gjest Skrevet Februar 7, 2017 Share Skrevet Februar 7, 2017 10 timer siden, Gjest skrev: Nå er jeg helt skjelven. Raneren ringte meg 22. Januar og vi snakket i litt over 2 minutter! Joda, de finnes der ute, nesten som "gjedder i sivet" Det er ikke alltid like lett å avsløre dem før de møter opp, men noen "filtre" klarer kanskje å fange opp noen/de fleste? Ser at Texpert i et ferskt innlegg i annen tråd om samme tema her inne nevner noe om språk - dårlig norsk, "gatespråk", utenlandsk aksent, "kebab"-norsk er helt klart noe som bør vekke mistanke. Det samme med utlendinger, som snakker engelsk med innslag av sør/østeuropeisk aksent. Det er synd at en må/bør diskriminere og stigmatisere menneser slik, men slik er det desverre blitt etter hvert. Noen jenter setter som krav for å få avtale at de som tar kontakt sender en sms eller mail med en liten presentasjon av seg selv inkludert hva de ønsker av tjenester, tidspunkt for treff, etc. Det er også flere jenter som ikke oppgir telefonnummer i annonsen, men at vedkommende som skriver får dette etter først å ha blitt "godkjent". Et slikt filter mener jeg vil ta bort mange uønskede kunder, forhåpentlig også de som har skumle hensikter? Disse er interessert i letttjente penger, det å skrive tektster er sannsynligvis ikke lettvint nok for dem! Noe som er litt dumt med RE er at det ikke er mulig å legge inn mailadresse åpent i annonseteksten, men jeg ser at noen kamuflerer det med f.eks å skrive noe slikt som "kaatelise-at-gmail-dot-com". Alternativt kan en jo bruke sms og PM-tjenesten på RE. Christa skriver i sitatet over at hun har blitt kontaktet av disse to personene, men normalt er slike ran noe som for det aller meste skjer hos utenlanske jenter, de er mye mer sårbare, naturlig nok. Har imidlertid hørt om et tilfelle med to norske jenter (som delte en korttidsleieleilighet på Tøyen høsten 2014) som var veldig stygt. Hun ene fikk en bestilling fra en tilsynelatende hyggelig amerikansktalende mann. Da hun åpnet døra stod vedkommende utenfor, men bak ham og skjult runt hjørnet stod det fem-seks mørkhudede "gorillaer" som stormet inn, banket de to jentene/damene "gule og blå", truet med kniv og stjal alt de kom over, PC-er, dyre jakker, telefoner, bilnøkler, penger, etc. De gikk til politiet og ble heldigvis godt mottatt, ifølge dem selv. Men for de utenlanske jentene - Johanna virker både resurssterk og oppegående og ordnet opp i dette selv med kontakt med politi, etc. Det er ikke alle av dem som er i stand til det, vet ikke hvor kjent eksempelvis Nadheim og Pro-Senteret er for disse? Ser også at en liten håndfull utenlandske jenter er med i "jenteparadiset" hvor man jo også utveksler telefonnumre til kunder som aldri bør slippes inn, det er klart at slik informasjon er veldig nyttig for alle som selger sex. Men evt. det å slippe ukjente utlendinger inn i eksempelvis et lukket forum som "MJP" er risikabelt, selv om mange av dem helt klart kunne ha nytte av det. Plutselig kan det komme inn "trojanske hester" som er styrt av bakmenn? Hva med å gjøre motstand? Tja - det kan være et tveegget sverd - mange av disse karene er dyktige til både fysisk angrep og motstand. Hvis jentene ikke er rimelig drevne og erfarne innen kampsport og selvforsvar ville jeg vært svært tilbakeholden med det, det er ikke alle som er som denne karen i VG-artikkelen http://www.vg.no/nyheter/innenriks/krim/statsadvokat-tok-judo-kast-paa-overgrepstiltalt/a/23903213/ Hvis jentene skal gøre noe fysisk - ta tak i den "svakeste delen" på mannekroppen, dersom den er lett tilgjengelig, et ordentlig balletak setter selv en "Mike Tyson" ut av spill ganskje kjapt, vel og merke hvis jenta virkelig røsker til/klemmer til ordentlig! Og så dette med telefon og PC - prøv å unngå å ha PC-en stående lett synlig framme når ukjente kunder kommer inn. Og legg gjerne en gammel mobiltelefon (som ikke er i bruk) på salongbordet/nattbordet, den ekte jobbtelefonen bør du legge bort. Og penger? Ha aldri større pengebeløp annet enn evt. noen få hundrelapper liggende framme. Den evt store kontaktkassa bør du gjemme godt. Ranere har vanligvis dårlig tid, det som ikke er lett tilgjengelig/synlig tar de seg ofte ikke tid til å lete etter. Lykke til, iallfall! Siter Lenke til kommentar
baloo77 Skrevet Februar 7, 2017 Share Skrevet Februar 7, 2017 En annen lur ting i den nå teknologiske verden er å gå til innkjøp for disse nye smartklokkene. Spesielt de som er beregnet for barn. Det er en kostnad men den kan være uten tvil til hjelp. I disse finnes det en SOS knapp. Der du kan sette opp hvem som skal ringes... i tillegg er den fin når den blir stjålet da den har GPS sporing. Har eget simkort. Feks den som heter xplora. Er ikke snakk om å dele det nr til noen Merker selv at jeg blir mektig irritert over sånne tullinger. Det rammer folk som meg mer enn noen andre. Vedrørende språk ja det kan være en greie. Nå er jeg født på vestkanten og oppvokst på østkanten. Så jeg snakker alle språk i oslo. Så du luker ut noen men ikke alle. Christa kan vel kanskje fortelle selv hva slags språk denne personen hadde hvis man husker. Siter Lenke til kommentar
Gjest Skrevet Februar 7, 2017 Share Skrevet Februar 7, 2017 Jeg husker ikke samtalen, dessverre. Ble i hvert fall ikke noe treff - heldigvis! Siter Lenke til kommentar
Gjest Skrevet Februar 7, 2017 Share Skrevet Februar 7, 2017 Med utgangspunktet i at det er vissheten om at det er mye kontanter å finne, som tiltrekker ranere, kan det være en ide å si at du tar betaling i form av VIPPS? Du trenger jo ikke, men en potensiell raner vil kanskje tenke at her er det ikke mye penger. Pepperspry er gode greier, men vil også gi ubehag for brukeren av sprayen også vil jeg tro. Om du vil bruke vold; slå på strupehodet, det vil garantet sett alle ut av spill lenger enn du aner Siter Lenke til kommentar
Moderator Skrevet Februar 7, 2017 Share Skrevet Februar 7, 2017 Å oppgi litt feil adresse, f.eks. på andre siden av gaten er et gammelt og velbrukt trick. Det er ikke alle som ønsker å gå ut for å møte kunden. Hvis man gjør det ofte kan observante naboer reagere. For å få tak i pepperspray må man nok ha noen spesielle kontakter, men det finnes mindre skadelig spray som sannsynligvis fungerer like godt. Jeg har selv en sånn, men selv om den er lett tilgjengelig, lurer på på hvor lett det blir i en trengt situasjon. Nøkkelring med pipe-alarm (110dB - nok til å fremkalle sterke smerter i øret) kan også være en viss hjelp. Til de verste tilfellene kan en syl være en viss hjelp. Siter Lenke til kommentar
Gjest Skrevet Februar 7, 2017 Share Skrevet Februar 7, 2017 Men blir jeg tiltalt for mordforsøk hvis jeg kjører en kniv i låret på raneren? For at jeg ikke skal bli drept selv så må jeg uskadeliggjøre ham såpass mye at vi snakker ukesvis på sykehus, og tenk om han dør?? Jeg vet ikke med andre, men jeg har ikke tenkt til å ligge i ro mens jeg blir banket og voldtatt. Sist gang jeg følte meg truet så fikk han to harde slag i ansiktet, og det var ren sinnerefleks, det skjedde før jeg fikk tenkt meg om. Og en ting er en mot en, men kommer det stormende tre-fire menn så er jeg sjanseløs. Siter Lenke til kommentar
Moderator Skrevet Februar 7, 2017 Share Skrevet Februar 7, 2017 5 timer siden, Gjest skrev: Men blir jeg tiltalt for mordforsøk hvis jeg kjører en kniv i låret på raneren? Det med syl var ikke bare humoristisk ment. En syl kan være svært effektiv, men gjør mye mindre skade enn en kniv. Uansett, det bør bare brukes i ytterste nødsfall. Da er det nødverge, og selv om det ender opp med at angriperen blir drept, så vil skadene du selv er påført i et basketak bidra til at du stiller sterkt i spørsmålet om du har handlet i selvforsvar. Her er det spørsmål om hvem som skal overleve. Det mest effektive stedet å bruke en syl er sannsynligvis i ryggraden. Hvis du vil drepe vedkommende, kjør den til bunns i et øye eller øre. GRØSS! Men står det om liv, så ... Når det gjelder spørsmålet om flere angripere, så spørs det hvordan de andre reagerer når du har tatt hånd om førstemann. Husk bare også at du kan bli fratatt ethvert våpen så det blir brukt mot deg. Det er ikke enkelt. Siter Lenke til kommentar
Gjest Skrevet Februar 7, 2017 Share Skrevet Februar 7, 2017 Nettopp. Jeg er ikke redd for å forsvare meg og adrenalinutslipp i en sånn situasjon vil bare sørge for at jeg handler raskt og effektivt. Ryggrad er et dårlig tips, da sjansen for å få hånden bak der og få sylen inn med nok kraft uten å treffe hardt bein er minimal. Det beste er i mageregionen, der er det masse bløtvev med vitale organer og siden han sikkert får rask hjelp av ambulanse er sjansen for fatalitet minimal. Heldigvis er jeg ikke redd for blod og gørr. Dette er dog i ytterste konsekvens og avhenger av at det kun er en gjerningsperson og i en slik situasjon rekker man ikke å tenke rasjonelt, så man slår og sparker i panikk. Siter Lenke til kommentar
Gjest Skrevet Februar 7, 2017 Share Skrevet Februar 7, 2017 18 minutter siden, Gjest skrev: Nettopp. Jeg er ikke redd for å forsvare meg og adrenalinutslipp i en sånn situasjon vil bare sørge for at jeg handler raskt og effektivt. Ryggrad er et dårlig tips, da sjansen for å få hånden bak der og få sylen inn med nok kraft uten å treffe hardt bein er minimal. Det beste er i mageregionen, der er det masse bløtvev med vitale organer og siden han sikkert får rask hjelp av ambulanse er sjansen for fatalitet minimal. Heldigvis er jeg ikke redd for blod og gørr. Dette er dog i ytterste konsekvens og avhenger av at det kun er en gjerningsperson og i en slik situasjon rekker man ikke å tenke rasjonelt, så man slår og sparker i panikk. Ikke gjør det så komplisert; jeg drev med karate en gang; bare et slag mot strupehodet/halsen og inntrengeren er satt ut av drift en stund. Siter Lenke til kommentar
Gjest kanon Skrevet Februar 7, 2017 Share Skrevet Februar 7, 2017 Det første du skal gjøre er å underrette Trine Skei Grande å fortelle henne om din redsel samtidig som du minner henne på at sexkjøpsloven skulle skrotes og hallikparagrafen forandres av HENNE. Minne henne på Galina! Ingenting er gjort. Nå er du livredd for du hadde levd i trygghet om dere var to jenter som delte på et hekkested. Siter Lenke til kommentar
Gjest kanon Skrevet Februar 7, 2017 Share Skrevet Februar 7, 2017 NB: Du kan samtidig minne henne på at Hellas nå oversvømmes av flyktinger som selger sex så det holder, de skal jo overleve de også. Det samme ville vi fått om Trines vilje om åpne grenser ble iverksatt. Godt for sexkjøpere, katastrofe for dere. 1.5 euro for et knulle i parken, 30 for en kjappis på bordell. Siter Lenke til kommentar
spenning1 Skrevet Februar 8, 2017 Share Skrevet Februar 8, 2017 16 timer siden, kanon skrev: NB: Du kan samtidig minne henne på at Hellas nå oversvømmes av flyktinger som selger sex så det holder, de skal jo overleve de også. Det samme ville vi fått om Trines vilje om åpne grenser ble iverksatt. Godt for sexkjøpere, katastrofe for dere. 1.5 euro for et knulle i parken, 30 for en kjappis på bordell. Pøh.....det kommer jo 95% menn.... Johanna priser seg lykkelig for at hun hadde penger..... hun russiske hadde ikke det og ble bitt (!) så ille at hun måtte på sykehus, visstnok livstruende. Johanna gjorde ingen motstand siden hun så i hans øyne at han var "psykisk syk" Siter Lenke til kommentar
Gjest Skrevet Februar 8, 2017 Share Skrevet Februar 8, 2017 1 time siden, spenning1 skrev: Johanna priser seg lykkelig for at hun hadde penger..... hun russiske hadde ikke det og ble bitt (!) så ille at hun måtte på sykehus, visstnok livstruende. Johanna gjorde ingen motstand siden hun så i hans øyne at han var "psykisk syk" Nå er vi relataivt sett heldige her på forumet i og med at vi har et lite samfunn her inne og kan informere/kommunisere/advare mot eksepelvis ran av prostituerte, som vi hører om. Og, for å gjenta det, takk skal du ha, Texpert, for at du registrerte dette blogginnlegget fra Johanna og som satte igang denne debatten (eller hva en skal kalle det) her inne. Kanskje vi alle sammen skal bli litt flinkere til å titte litt i disse blogginnleggene på RE (står under "Meny" til venstre på REs forside) innimellom for å sjekke om det kanskje er noen der som trenger hjelp? Men denne saken viser i kursiv klartekst at det er nødvendig med MYE større fokus på sikkerhet for sexarbeiderene - kanskje det er noen oppegående og initiativrike damer (jeg vet at det er det!!) inne på "Jenteparadiset" som kunne ta kontakt med Pro-Senteret og/eller Nadheim og be om et møte for å diskutere dette? Hva kan gjøres med f.eks kurs og seminar om temaet? I så fall er dette noe som bør gjentas regelmessig, slik at en også fanger opp nye. Det er også veldig viktig at alle som driver med dette, både norske og (særlig!) de utenlandske kjenner til Pro-Senteret med hjemmeside, adresse og telefonnummer, slik at de har noen å kontakte hvis de trenger bistand. Og så er det, som jeg også har skrevet tidligere, veldig positivt at de som har hatt behov for å gå til politiet har blitt godt mottatt. Siter Lenke til kommentar
Gjest Skrevet Februar 8, 2017 Share Skrevet Februar 8, 2017 Jeg kommer til å ta kontakt med Prosenteret angående dette og be de om å starte en dialog med politiet. Siter Lenke til kommentar
Gjest Skrevet Februar 8, 2017 Share Skrevet Februar 8, 2017 Jeg vil også, på vegne av alle eskorter, takke for alle innspill og engasjement om dette temaet. Godt å se at også "kunder" reagerer på dette og er på vår side. Det er betryggende. Og tusen takk til alle som har kontaktet meg angående ofrene, det varmer et eskortejente å vite at mine kolleger har så fine gjester og venner som støtter etter slike hendelser. Siter Lenke til kommentar
Gjest Skrevet Februar 8, 2017 Share Skrevet Februar 8, 2017 45 minutter siden, Gjest skrev: Jeg vil også, på vegne av alle eskorter, takke for alle innspill og engasjement om dette temaet. Godt å se at også "kunder" reagerer på dette og er på vår side. Det er betryggende. Og tusen takk til alle som har kontaktet meg angående ofrene, det varmer et eskortejente å vite at mine kolleger har så fine gjester og venner som støtter etter slike hendelser. Fikk lyst til å gi deg en klem Gjest Gjest Siter Lenke til kommentar
Gjest Skrevet Februar 8, 2017 Share Skrevet Februar 8, 2017 *cyberklem* til Raillhund Siter Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg