Gå til innhold

Kjøp av EURO

LonasGahr6tøre

Anbefalte innlegg

Pleier sjelden å betale med EUR, men den gang jeg gjør går jeg til en NOKAS minibank. du har en oversikt her over de som gir EUR : https://www.nokas.no/minibanker/?filterValue=EUR. I lengden blir det en god del dyrere enn å betale med NOK, med tanke på tillegg kostnader de minibankene tar + valutapåslag. Har hørt om forex butikker som er også en mulighet, men har aldri prøvd det selv. 

• Like 2
20 minutter siden, weneverlookback skrev:

Bruk revolut, koster ingenting å veksle inne i appen og bruk kort for lavere uttak avgift.

les fordelene med revolut på Google

Revolut er ikke anonymt som mange her inne er opptatt av. Bruker Revolut selv en gang iblant, men mest i utlandet. Glimrende til veksling av valuta og uttak i andre land. Også hvis man sender penger til mottaker i utland er den utrolig kjapp. Sendte penger til et land hvor vanlig bankoverføring tar minst 2 dager, pengene var på mottakers konto etter et par minutter 😁

12 timer siden, Kneipp skrev:

Jeg er en del på utenlandsreiser i forbindelse med jobb. Tar ut litt extra EUR, enten i minibank på flyplass, Forex eller vanlig minibank. Bruker så lite cash som mulig når jeg reiser, så jeg får bygget opp en knullekonto 😇

Samme her! Må sies at man må være obs på at man må deklarere det om man tar inn kontanter verdt mer enn tilsvarende 25k NOK (eller la være og risikere beslag av et stort % om man er riktig uheldig...). Noe som er skikkelig irriterende all den grensa er mye høyere i resten av EU🤣

• Like 1
På 16.12.2025 den 12.27, brun_og_blid skrev:

Pleier sjelden å betale med EUR, men den gang jeg gjør går jeg til en NOKAS minibank. du har en oversikt her over de som gir EUR : https://www.nokas.no/minibanker/?filterValue=EUR. I lengden blir det en god del dyrere enn å betale med NOK, med tanke på tillegg kostnader de minibankene tar + valutapåslag. Har hørt om forex butikker som er også en mulighet, men har aldri prøvd det selv. 

Vet du hva uttaksgrensen er på NOKAS ? 

På 16.12.2025 den 12.33, Kneipp skrev:

Jeg er en del på utenlandsreiser i forbindelse med jobb. Tar ut litt extra EUR, enten i minibank på flyplass, Forex eller vanlig minibank. Bruker så lite cash som mulig når jeg reiser, så jeg får bygget opp en knullekonto 😇

https://www.forex.no/?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=NO - SEARCH - BRAND - PURE&utm_id=20026613208&gad_source=1&gad_campaignid=20026613208&gbraid=0AAAAApI8KnqYpgzDf1OQ_GboMeORjf8YV&gclid=Cj0KCQiAxonKBhC1ARIsAIHq_lvudL1Ex-JWt416SHUvxpo6EOWLFJZjt6fWLqboYTyCKCk1d4aDfF8aAtdfEALw_wcB

Forex ser ryddig ut! Bestiller EUR 1000 i må sedler der å ha liggende. Jeg har hatt 3 krav om EUR i nov/des. 

36 minutter siden, LonasGahr6tøre skrev:

Vet du hva uttaksgrensen er på NOKAS ? 

Jeg er litt usikker. Det med de minibankene er at de ikke er veldig pålitelige. Har vært på noen rundturer fra minibank til minibank for å finne en som virker og har EUR tilgjengelig 😂. Maks jeg noen gang tok ut var 300 EUR, men da tok jeg ut 150 EUR to ganger. Mener å tro at jeg har sett en 500 EUR option på maskinene, men har som sagt aldri trukket så mye. 

• Like 1