Gå til innhold

Plukke opp eskorter i hotell-lobby'en?

theguynextdoor

Anbefalte innlegg

17 timer siden, JoeRoganJosh skrev:

Du kan tro hva du vil.
Jeg har faktisk jobbet som securitas, på flere hoteller i Oslo sentrum.
Alle hotellene i Oslo sentrum har securitas på bakrommet.
Vis du ikke har jobbet på et hotell, så vet du ikke hva du prater om.
Du burde lese en bok om hotell drift.
Så kan jeg være securitas og du være kongen av hotell drift.

Jeg er ikke ute etter å være kongen av noe som helst - det virker å være mer din greie å hige etter noe sånn. Jeg var ikke på jakt etter en disputt med deg i det hele tatt.

Men igjen: alle hotellene i Oslo har definitivt ikke Securitas på bakrommet. Kun de største og dyreste. I de aller fleste hotellene i Oslo sentrum og Oslo generelt - og du har muligens dårlig eller lite oppdatert oversikt over disse - så er det kun natteresepsjonisten på jobb. Trenger de vekter så er det endel mobilvektere fra forskjellige selskaper, inkludert Securitas, Avarn, Proff Security etc, som kjører rundt i sentrum og gjør sine kontrollrunder. Særlig de to førstnevnte. I likhet med andre bransjer så endrer hotellbransjen og vaktbransjen begge ofte på sine rutiner og sin forretningsmodell. Jeg vet ikke hvor lenge det er siden du "var Securitas", altså ansatt som vekter der, men det er antagelig noen år, siden du er såpass lite oppdatert. Rart du ikke fikk med deg at det skjer endringer relativt hyppig? 

For øvrig er dette ren og skjær logikk: det er godt tetthet av og tilgjengelighet av politi i Oslo sentrum. Det holder lenge for de fleste hoteller med en alarmknapp samt mobilvektere som kommer innom og hører hvordan det har gått så langt i løpet av skiftet/natten.

• Like 2
Lenke til kommentar
6 timer siden, Satyr skrev:

Jeg er ikke ute etter å være kongen av noe som helst - det virker å være mer din greie å hige etter noe sånn. Jeg var ikke på jakt etter en disputt med deg i det hele tatt.

Kun de største og dyreste. I de aller fleste hotellene i Oslo sentrum og Oslo generelt - og du har muligens dårlig eller lite oppdatert oversikt over disse -

Så du sier at citybox er et bra hotell?
Der er det 100% vektere bak kamera.
Kan nevne at alle hotell rundt Oslo s har vektere på bakrommet.

Lenke til kommentar
1 time siden, JoeRoganJosh skrev:

Jeg tenkte på CityBox tidligere, når du skrev her. De er en selvsagt kandidat, fordi de ikke har natteresepsjonist - eller resepsjonister i det hele tatt - og derfor har vekter i stedet.

Nå vet du og jeg og alle andre at jeg har rett og at det kun er ytterst få av hotellene i sentrum som har fast vekter på bakrommet, so let's leave it at that.

Har de en nattportier (resepsjonist) så har de som hovedregel ikke fast vekter sittende på bakrommet. For å være helt ærlig så vet jeg ikke om engang The Hub har det, men jeg kan finne det ut på dagen om du ønsker det. Ønsker du det?

• Like 1
Lenke til kommentar

Ps. Kjenner veldig godt til forholdene og kan garantere at veldig langt fra alle hotellene rundt Oslo S har "vekter på bakrommene".

Det er rett og slett ikke sånn verden fungerer lenger. Det er egentlig ganske selvsagt. Vektere sittende døgnet rundt eller hele natta på bakrommet koster en del mer enn hva som lønner seg for de fleste hoteller. Tettheten av mobilvektere og politi i Oslo sentrum gjør at de fleste hoteller klarer seg veldig fint uten en fast vekter på bakrommet. CityBox er eneste jeg ville sagt er bankers, i den forstand.

• Like 1
Lenke til kommentar
7 timer siden, Satyr skrev:

Jeg tenkte på CityBox tidligere, når du skrev her. De er en selvsagt kandidat, fordi de ikke har natteresepsjonist - eller resepsjonister i det hele tatt - og derfor har vekter i stedet.

Nå vet du og jeg og alle andre at jeg har rett og at det kun er ytterst få av hotellene i sentrum som har fast vekter på bakrommet, so let's leave it at that.

Har de en nattportier (resepsjonist) så har de som hovedregel ikke fast vekter sittende på bakrommet. For å være helt ærlig så vet jeg ikke om engang The Hub har det, men jeg kan finne det ut på dagen om du ønsker det. Ønsker du det?

Du kan få lov til å tro at du har rett, men du kunne ikke tatt mer feil.
Du er tilbakestående, så jeg skal la det gå.
Du har mange krangler samtidig, tyder på at du er en kranglefant.
Du burde bruke mer tid på fakta, og mindre tid på fantasiene dine.
Du snakker om ting du ikke har peiling på, og later som om du har peiling.

Du burde holde deg til gate horer, det er der du står sterkest "Stinky finger".

Endret av JoeRoganJosh
Lenke til kommentar

Og til alle dere som velger å tro på @Satyr som for eks @jegern.
Dere driter dere selv ut.
Jeg har jobbet som securitas, kjenner mange som fortsatt jobber som secutitas.
Uten å være arrogant så kan jeg si at det jeg sier er 100% sant.
Ikke snakk om ting du ikke har peiling på "stinky fingers".
Bare fordi du skriver en lang tekst betyr ikke det at det du skriver er sant.

Amatører som deg er alltid dømt til å mislykkes.
Bare ikke dra andre brukere med deg ned.

• Haha 1
Lenke til kommentar
26 minutter siden, JoeRoganJosh skrev:

Merkelig hvordan du har gått til angrep på brukere i det siste, inkludert meg.

Jeg tipper det er få hoteller som har en nattevakt som stirrer på kamera hele natten, så jeg tror ikke på deg.

Du må ha jobbet på et fancy indisk hotell.

• Thanks 1
Lenke til kommentar
20 minutter siden, jegern skrev:

Jeg tipper det er få hoteller som har en nattevakt som stirrer på kamera hele natten, så jeg tror ikke på deg.

Følte du det som et angrep?
Du må være en svak sjel, ikke noe jeger dna
Du er fri til å tro hva du vil, men ikke spre feil informasjon..

Det finnes ikke noe Indisk hotell i Oslo.
Du må slutte å røyke sokkene dine.

Jeg kan nevne navn på hoteller i Oslo sentrum som 100% har securitas.
Men @Satyr og @jegern gidder jeg ikke dele informasjonen med.
Dere som er interessert kan sende en dm til meg.

Dere som velger å ikke tro på meg, det går helt greit.
Men husk at securitas ser deg.

Lenke til kommentar
På 12.8.2025 den 15.32, AlexanderLarsen skrev:

Plaza er det beste i byen for dette. Grand Hotel har noe aktivt.

Har prøvd Plaza én gang, og det gikk helt fint. Møtte damen utenfor hotellet. Hun var veldig nøytralt kledd, og jeg hadde en PC eller pose med mat i hånden i et forsøk på å få ting til å se enda mer normalt ut :D Å møte dem ved heisen der tror jeg kan medføre en situasjon om resepsjonisten går bort og spør "Unnskyld, trenger du hjelp?". Å ha en synlig PC med seg tror jeg kan være noe som gjør at folk fort tenker at man skal i et møte av noe slag – noe som for øvrig også stemmer.9_9

• Like 2
Lenke til kommentar
5 timer siden, JoeRoganJosh skrev:

Du kan få lov til å tro at du har rett, men du kunne ikke tatt mer feil.
Du er tilbakestående, så jeg skal la det gå.
Du har mange krangler samtidig, tyder på at du er en kranglefant.
Du burde bruke mer tid på fakta, og mindre tid på fantasiene dine.
Du snakker om ting du ikke har peiling på, og later som om du har peiling.

Du burde holde deg til gate horer, det er der du står sterkest "Stinky finger".

Det er du som krangler med meg og legger an en angripende og krenket tone. Jeg har sagt at jeg ikke var ute etter en krangel med deg og ikke har noe ønske om en disputt.

Mine argumenter står.

Ps. Du har misforstått "stinky finger". Det er en steinskulptur som ligner på Shrek. Men, fakta er jo ikke din førsteprioritet, slik det framstår her i tråden så langt. Beklageligvis.

Lenke til kommentar
4 timer siden, JoeRoganJosh skrev:

Og til alle dere som velger å tro på @Satyr som for eks @jegern.
Dere driter dere selv ut.
Jeg har jobbet som securitas, kjenner mange som fortsatt jobber som secutitas.
Uten å være arrogant så kan jeg si at det jeg sier er 100% sant.
Ikke snakk om ting du ikke har peiling på "stinky fingers".
Bare fordi du skriver en lang tekst betyr ikke det at det du skriver er sant.

Har vi en slags misforståelse her? Jeg har aldri sagt at Securitas ikke kan få tilgang til bakrommet og til kameraopptak. Det kan de nok, om/når de blir tilkalt. 

Det virker nesten som om du ikke leser hva som blir skrevet. Det opereres mest med mobilvektere. De kjører rundt i uniformerte biler.

Måten du ordlegger deg på, tyder på at du mener at så godt som alle hoteller i Oslo sentrum har en vekter sittende fast, altså åtte-timers skift, på bakrommet. Det er dette inntrykket (av hva du sier), jeg var uenig i

Om du mente at vektere har tilgang til bakrommet ved behov, så er vi enige.

Synes også det er rart at du hele tiden kaller det "Securitas på bakrommet", når det er flere tjenestetilbydere og Securitas er en av disse. Noen kjeder har avtale med Securitas, andre har med andre sikkerhetsselskaper, som f.eks Avarn og Proff Security, m.fl.

• Like 1
Lenke til kommentar
4 timer siden, jegern skrev:

Det er klart at når man beveger seg i en resepsjon, og i korridorene og andre public areas i et hotell, så er man typisk "på kamera". 

Jeg tror ikke det er særlig mange voksne mennesker som ikke er innforstått med det. Inne på rommene er det ikke kamera.

• Like 1
Lenke til kommentar
2 minutter siden, Satyr skrev:

Det er klart at når man beveger seg i en resepsjon, og i korridorene og andre public areas i et hotell, så er man typisk "på kamera". 

Jeg tror ikke det er særlig mange voksne mennesker som ikke er innforstått med det. Inne på rommene er det ikke kamera.

Ja og så blir opptakene brukt ved behov senere, er nok ingen som sitter bak en vegg med skjermer på et bakrom som i store kjøpesentere.

• Like 2
Lenke til kommentar
3 minutter siden, jegern skrev:

Ja og så blir opptakene brukt ved behov senere, er nok ingen som sitter bak en vegg med skjermer på et bakrom som i store kjøpesentere.

Korrekt.

Det er strenge regler rundt bruk av og tilgang på disse kameraopptakene. Reglene kan sjekkes på nettet av hvem som helst, eller man kan ringe til Datatilsynet og spørre muntlig - det er gjerne mest effektivt, med mindre det tilsynet har lange telefonkøer (noe jeg tviler på).

Endret av Satyr
  • Like 1
Lenke til kommentar
3 timer siden, JoeRoganJosh skrev:

Jeg kan nevne navn på hoteller i Oslo sentrum som 100% har securitas.

Vi diskuterte ikke Securitas eller ikke, det var snakk om å ha en full stilling på et bakrom med videoovervåkning. Tror du blandet Strømmen Storsenter med Citybox.

Resten gidder jeg ikke svare på en gang, men jo, det må ha vært et indisk hotell i ditt hjemland.

Endret av jegern
  • Like 2
Lenke til kommentar

Igjen @Satyr aka stinky finger og @jegern oppfører seg som noen bedrevitere, mens de utaler seg om ting de ikke har peiling på.
Citybox har 100% vektere på bakrommet, enten du velger å tro det eller ikke.
Thon hotellene har vektere på bakrommet.
Hub har vektere på bakrommet.
Tror du virkelig at det er de eneste hotellene som har vektere på bakrommet???
Dere må være en spesiell form for tilbakestående!

Dere kan ikke vinne denne, for jeg skriver fakta, dere skriver fantasi.
Det dere burde gjøre er å dra ned, spør dem.
Så kan dere komme tilbake her og diskutere.

Du liker å dikte opp og leke viktig på forumet, bare husk at du vil alltid være "stinky finger".

@jegern Hvorfor skulle jeg bry meg om deg?
Jeg ofrer ikke en eneste tanke til deg.
Du er en taper som drømmer om at jeg eier et hotell i India.
Jeg får vell si at du eier et hotell i Drammen.

Lenke til kommentar

Dere vet at man må være minst 16 for å ha sex, ikke sant? Dialogen blant enkelte her er dessverre mer på nivå med det jeg hører fra fjortenåringer som diskuterer heftig på Snapchat og telefon. Lavmål. 

Til dere som har gitt matnyttig informasjon: Tusen takk! Jeg forsøker også å gi tilbake når jeg har noe fornuftig å rapportere. 

Vil oppfordre alle til å dele det som er verdt å dele, og ellers holde kjeft. Dessverre ingen cred for drittslenging og krangling. Er vi ikke alle tjent med en saklig tone og sikker info? 

🙂

• Like 1
  • Thanks 5
Lenke til kommentar

Igjen @Satyr aka stinky finger og @jegern oppfører seg som noen bedrevitere, mens de utaler seg om ting de ikke har peiling på.
Citybox har 100% vektere på bakrommet, enten du velger å tro det eller ikke.
Thon hotellene har vektere på bakrommet.
Hub har vektere på bakrommet.
Tror du virkelig at det er de eneste hotellene som har vektere på bakrommet???
Dere må være en spesiell form for tilbakestående!

Dere kan ikke vinne denne, for jeg skriver fakta, dere skriver fantasi.
Det dere burde gjøre er å dra ned, spør dem.
Så kan dere komme tilbake her og diskutere.

Du liker å dikte opp og leke viktig på forumet, bare husk at du vil alltid være "stinky finger".

@jegern Hvorfor skulle jeg bry meg om deg?
Jeg ofrer ikke en eneste tanke til deg.
Du er en taper som drømmer om at jeg eier et hotell i India.
Jeg får vell si at du eier et hotell i Drammen.

Du kan jo ikke lese en gang, men skal belære alle oss andre. "Stinky Finger" aner du ikke hva er - du sjekker ikke ting, bare leser fort og dårlig. Det var snakk om en skulptur av et troll, sikkert i Øst-Europa, som kalles "stinky finger" - ikke en stinkende finger/fingre. Du får google.

Som sagt: Du leser ikke. Hadde du lest kommentarer litt roligere og grundigere, så hadde du sluppet å kaste bort så mange kalorier på å skrive mer enn nødvendig og å misforstå ting.

Gjentar igjen: det sitter ikke "Securitas på bakrommet" i de fleste hoteller i sentrum, kun noen få. CityBox er et av dem. Jeg skrev også at jeg kan tenke meg at The Hub har, og det kan jeg finne ut av, om noen bryr seg. De største og dyreste *kan* ha, skrev jeg - men hva så? 

Alle er enige om at det fins en del kameraer. Dersom noe alvorlig skjer, kan vektere og/eller politi kikke gjennom hva som er på kamera. Det foreligger strenge regler, kalt personvernlovgivning, vedrørende hvem som får tilgang til opptak. 

Det er ikke noe særlig å diskutere her, kun en fyr på ungdomsskolenivå som hører noe, et plutselig kallenavn, bruker det uten et fnugg av ettertanke, og blir veldig unaturlig provosert av at noen motsier ham på det minste vis. Snålt.

Uansett, siden du mener å kunne dette så veldig godt - hvordan handler disse vekterne dersom de eller noen i hotellresepsjonen mistenker at en gjest har tatt med noen slags prostituert inn på rommet - kan du gi noen eksempler?

• Like 2
Lenke til kommentar
10 minutter siden, SolanGundersen skrev:

71vTmKdfy3L._UF350350_QL80_.jpg.5177ae7bc8107bb2d8889f6a4c8577f2.jpg

Kan dette være "Stinky finger"?

Det er riktig. Om man googler "troll stinky finger" og velger søketreff på "images"/bilder, så får man opp mange varianter av den figuren. 

Så det må være en greie i sentraleuropeisk og/eller balkansk kultur.

• Like 1
Lenke til kommentar

Vektere kan ikke gjøre noe mer eller noe annet enn hva hotellresepsjonistene kan - de kan bare assistere. Resepsjonisten er f.eks opptatt med å hjelpe og å sjekke inn gjester. Om det kun er én resepsjonist på jobb, så kan de ikke så lett forlate den posisjonen for å følge opp antatte uregelmessigheter noe sted i hotellet - unntatt om det er midt på natten. Da kan det være greit å få en mobilvekter fra sikkerhetsselskap (hvorav Securitas er ett) innom, men samtidig så koster slike utrykninger typisk penger. 

Å ha en fast vekter sittende på bakrommet koster enormt og gjøres kun av hoteller med særlig høyt volum eller ingen resepsjonist på jobb (CityBox). Noen få av de med veldig volum har en vekter på et nattskift - men kun da. De andre har mobilvektere som tar en tur eller to innom i løpet av natten og hører om alt er ok. Dette er hvordan det fungerer i praksis og i virkelighetens verden.

Lenke til kommentar
På 12.8.2025 den 13.57, theguynextdoor skrev:

Leste en Oslo-anbefaling om hoteller hvor man innimellom kan plukke opp eskorter i lobbyen. Men klarer ikke å finne igjen tråden. 

Noen som vet?

Lyst til å kjøre en annen rutine enn sms+incall. Thai-massasje er jeg lei av. 

Og er det fortsatt mulig å plukke opp en gatejente i hovedstaden (uten bil) og uten å bli fulgt opp av onkel?

Det finnes av og til en eller to utenlandske nederst på Karl Johan som ikke ser altfor horete ut. De skal ha mellom 1500 og 2500 for å bli med deg på hotell.

En kurant mulighet er å sjekke inn på resepsjonistløse Hotel Filip og ta med deg ei av de som selger fra luksusbarene og -klubbene på Tjuvholmen og ytre Aker Brygge. Kort avstand tilbake til "hotellet".

• Like 3
Lenke til kommentar
21 minutter siden, Satyr skrev:

Det finnes av og til en eller to utenlandske nederst på Karl Johan som ikke ser altfor horete ut. De skal ha mellom 1500 og 2500 for å bli med deg på hotell.

En kurant mulighet er å sjekke inn på resepsjonistløse Hotel Filip og ta med deg ei av de som selger fra luksusbarene og -klubbene på Tjuvholmen og ytre Aker Brygge. Kort avstand tilbake til "hotellet".

Med vedgå at de stedene du nevner der kanskje burde huse noe mer ryddige damer. Hva bør en akseptere å betale der?

Lenke til kommentar