Gå til innhold

Det går mot regjeringskrise


Gjest

Anbefalte innlegg

og sexloven er fortsatt i live. Men noen få øre i drivstoffavgift det velter hele lasset. For en skikkelig uinteressant politisk dagsorden.

Jeg tror jeg burde bli politiker :-)

Ja, en av oss inn i en betydelig posisjon hadde vært noe.

Danne nytt parti ? :o

Lenke til kommentar

Jeg har vel skrevet dette før. Venstres Trine lovet for 3 år siden at sexkjøpsloven sto på agendaen hennes for å bli forandret. Det eneste hun har fått utrettet i løpet av de 3 år som er gått er å fjerne en flyplass pluss at 1000 arbeidsplasser som har dunstet vekk som følge av hennes kamp i mot vanlige folks sine hverdagsliv. Det er alltid veldig lett å love noe som de i utgangspunktet tror aldri de selv vil kunne bli stilt til ansvar for. Det var nok en strek i regninga da det gikk opp for Trine at hun kunne ha fått fjernet loven for det første året var det stortingsflertall for dette. Da ble alle lovnader glemt. Det vil si utsatt i tid, evig tid.

Høyre var det neste partiet som glemte hele sexkjøpsloven helt til en eller to representanter sa at de syntes det var greit som det var. Da kunne Høyre roe sine lovnader ned for det var ikke lengre flertall i Stortinget for å fjerne loven.

Sorry folkens.

Ingen av oss som leser her kommer til å befinne seg på jordens overflate den dagen sexkjøpsloven blir fjernet.

Selv ser jeg at i løpet av de neste 4 - 5 stortingsperioder er jeg begravet og loven spiller for mitt vedkommende mindre og mindre av betydning. Etter det jeg har skjønt så er her flere i min aldersklasse som er i ferd med å gå ut på dato. Synd er det på dere som i dag er 50 år eller yngre. Dere må belage dere på å se dere over skuldrene, være engstelig for å bli sett, være med til å betale bøter for å få sex så lenge dere lever.

Husk at det var ikke lov for kvinner å kapre kunder i det offentlige rom i nesten 100 år. Det har heller ikke vært lov til å huse kvinner som selger sex i snart 150 år.

Lenke til kommentar

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...