Gå til innhold

Derfor stemmer jeg FrP – og du bør vurdere å få med en venn eller to på det samme

Johnnyvee333

Anbefalte innlegg

9 timer siden, HerrSerr skrev:

Så først av alt, la meg bare si at jeg ikke har noe mot indere, og ikke heller indere i Norge, men alt med måte. Jhai bole khi!

Men europeerne har blitt invadert og okkupert av maurere, mongoler og osmanere, uten at en legger skyld på dagens nord-afrikanere, mongoler og tyrkere for økonomiske problemer i regionene de gikk inn i.

Den storstilte kolonialiseringen av Afrika var også en rimelig kort periode som varte under knapt hundre år fra 1880-årene frem til 50-60-tallet.

Vi indere i Norge er takknemlig for deres gjestmildhet.
.
Europeere har også vært offer, det har du rett i.
Den pinnen der gikk to veier.

Koloniseringen ble avsluttet, men fremdeles har land som Frankrike, Belgia og for så vidt hele vesten sitt sugerøret i Afrika. Hvor tror dere batteriene til tesla kommer fra?
Hvilken forhold tror dere arbeiderne lever under?

Lenke til kommentar
På 1.8.2025 den 2.18, Tukleren skrev:

Afrika har ikke årstider som krever planlegging når det gjelder mat og hus. I motsetning til andre så utviklet aldri afrikanerne eget skriftspråk, fant aldri opp hjulet og kom egentlig aldri lenger enn jakt med spyd på egen hånd.

Ja, europa har årstider, og det krever planlegging, mulig det har vært en impuls til intellektuel utvikling. Det er mulig dette kan overføres til østasia også. Også der ser man at folkegruppene som lever langt nord, som japanere koreanere og kinesere gjennomgående har utviklet en mer avansert kultur enn folkegruppene lenger sør.

Grunnen til at afrikanere ikke kom så langt med jordbruket sitt, ikke utviklet skriftspråk etc har ikke noe med manglende intelligens å gjøre. Menneskene i Afrika ble plaget av tropesykdommer som hindret befolkningsveksten. I et tynt befolket område er det ikke noen grunn til å starte med jordbruk; det er enklere å jege og sanke. Finner du nok mat som jeger og sanker får du et sunnere kosthold en en bonde,  som stort sett lever av korn, dvs vegetarianer. I europa gikk kroppshøyde og levealder ned da vi gikk over til jordbruket.

Lenke til kommentar
På 1.8.2025 den 2.18, Tukleren skrev:

Afrika har ikke årstider som krever planlegging når det gjelder mat og hus. I motsetning til andre så utviklet aldri afrikanerne eget skriftspråk, fant aldri opp hjulet og kom egentlig aldri lenger enn jakt med spyd på egen hånd.

Innad i afrika er det stor genetisk diversitet. Det er større genetiske forskjeller mellom afrikanske folkegrupper, enn mellom afrikanere og ikke-afrikanere, dvs europeere og asiater. Menneskene som utvandret fra Afrika for 60 000 år siden var ikke mange, og kom kanskje fra samme stamme. Det er mulig de tilhørte tilhørte en gruppe som hadde høyere IQ enn gjennomsnittet av afrikanere. I så fall er ikke-afrikaneres mulige høyere IQ en afrikansk arv.

Lenke til kommentar
6 timer siden, Norge35 skrev:

Innad i afrika er det stor genetisk diversitet. Det er større genetiske forskjeller mellom afrikanske folkegrupper, enn mellom afrikanere og ikke-afrikanere, dvs europeere og asiater. Menneskene som utvandret fra Afrika for 60 000 år siden var ikke mange, og kom kanskje fra samme stamme. Det er mulig de tilhørte tilhørte en gruppe som hadde høyere IQ enn gjennomsnittet av afrikanere. I så fall er ikke-afrikaneres mulige høyere IQ en afrikansk arv.

Dummeste jeg har lest.
Jeg kan garantere deg at det er millioner av afrikanere som er smartere en deg.

Jeg merker at dere hvite er veldig glad i å snakke negativt om Afrika,

Dere må bare huske at problemene som er i Afrika i dag, er forårsaket av kolonialisering.
Den hvite mann tjener på et ustabilt Afrika, for da kan dem utnytte og stjele så mye dem vil.

Dere som tror dere er smarte burde jo ta mer ansvar, kanskje starte en skole i Afrika?
Gjør noe positivt, sånn at alle kan bli like smarte som dere.

Mvh Mukesh Ambani.

Lenke til kommentar