Gå til innhold

Derfor stemmer jeg FrP – og du bør vurdere å få med en venn eller to på det samme

Johnnyvee333

Anbefalte innlegg

3 timer siden, Jan Moen skrev:

Fjernes formueskatten så må noe av det stat, fylke og kommune fjernes. For da Solberg regjeringen gjorde noe med formueskatten så måtte kommunene enten legge ned noe eller øke taksten på boliger og eiendommer

Det er jo spørsmål om hva som skal slankes. NGOer, bistand, grønn omstilling er alle ting som har alt for høye budsjetter og kan kuttes i.

• Like 1
Lenke til kommentar
Skrevet (endret)
17 timer siden, Jan Moen skrev:

Et av argumentene for å fjerne formueskatten var at Røkke ikke betalte skatt til Asker da han flyttet til Sveits så Asker tapte x antall millioner i skatt.. Hadde formue skatte ikke eksistert så hadde han uansett ikke betalt skatt. Det er en umulighet for et Ap å fjerne den skatten å la de rikeste i Norge betal 0 i skatt av sin inntekt og formue enn det som en vanlig lønnsmottaker betaler i dag. Justeringer kan nok la seg gjøre men en fjerning av den skatten blir et hån i mot de som faktisk har skaffet de rike denne rikdommen. Det er folk i fra hun som vasker til direktører som hjelper de rike til å bli enda rikere. Har du en 2 millioners jobb så skal du virkelig får betale skatt. Har du tjent 100 millioner på et år, hva synes dere er greit å da betale i skatt. For de pengene ender som regel i andre faste verdier. 

Du trenger ikke dra hele den dumme og smålige regla for meg. Røkke (og mange andre høykapasitets-personer) har betalt fryktelig mye skatt, og han har skapt veldig mange godt betalte arbeidsplasser. Røkke bidro også mye på eget initiativ til å bla. rehabilitere deler av Asker/Konglungen, til glede for alle. Typisk for denne typen mennesker egentlig! De skaper noe av verdi.

Vi trenger desperat disse stjernespillerene!  Men nå har vi altså mistet han, og stadig flere drar, i bytte mot flere lav-IQ karri-skaller! Den holdningen du fremviser vil begrave oss på sikt, men noen lærer aldri! 

Endret av Johnnyvee333
  • Like 1
Lenke til kommentar
Skrevet (endret)
16 timer siden, ElonKusk skrev:

Selv om jeg irriterer meg over formuesskatten så tror jeg noe omfordeling må til. Faren er at man får større forskjeller og beveger seg mot et samfunn som USA der de rike må mure seg inne i gated communities med bevæpnet vakt ved porten. Selv om det ikke skjer i min levetid så mener jeg at en av de flotte tingene med å bo i dette landet er at vi har relativt små forskjeller. 

Når man reiser rundt i verden så innser man fort hvor fint vi har det her hjemme. 

Det er kun et rase-spm, har absolutt ingenting med økonomisk doktrine å gjøre!

Man må tørre å tenke litt selv, og gidde å gjøre litt research! Disse tallene finnes der ute. Hadde USA bestått av kun etniske Europeere, så hadde kriminalitet i alle former falt med minst 90%! Så stor er faktisk forskjellen! Man hadde nesten ikke trengt politiet. 

Endret av Johnnyvee333
  • Like 1
  • Haha 1
  • Sad 1
Lenke til kommentar
På 26.7.2025 den 18.00, Jan Moen skrev:

Det er for at ingen tør røre den for sitt egent politiske liv. 

Tror de fleste er skjønner at det er en idiotisk lov. Det er en høylytt minoritet som ønsker loven på plass.

• Like 2
Lenke til kommentar
6 timer siden, Johnnyvee333 skrev:

Du trenger ikke dra hele den dumme og smålige regla for meg. Røkke (og mange andre høykapasitets-personer) har betalt fryktelig mye skatt, og han har skapt veldig mange godt betalte arbeidsplasser. Røkke bidro også mye på eget initiativ til å bla. rehabilitere deler av Asker/Konglungen, til glede for alle. Typisk for denne typen mennesker egentlig! De skaper noe av verdi.

Vi trenger desperat disse stjernespillerene!  Men nå har vi altså mistet han, og stadig flere drar, i bytte mot flere lav-IQ karri-skaller! Den holdningen du fremviser vil begrave oss på sikt, men noen lærer aldri! 

Ikke dra noen regler her du heller. Konsentrer deg om sexkjøpsloven. Hold politikk av annen karakter unna her og jeg kunne skrevet side opp og side ned med mine argumenter. Hele politiske avhandling om jeg måtte men gjør det ikke. La dette ligge, ta det på andre fora og ikke her. Vi alle vet at KrF og Rødt kommer til å forsvare loven til døden tar dem. I alle andre partier er det både for og i mot men hvordan få de til å dra i samme retning? Bli kvitt loven og la oss få en ny. Venstre prøvde men Erna torde ikke. 

• Thanks 2
Lenke til kommentar

Vi er i dag 60000 for mange menn i forhold til kvinner men bilde er enda verre for kvinner lever lengre enn oss så dermed er det faktisk mer enn 60000 som ikke har tilgang til ei dame som venninne, kone, elskerinne eller noe slikt. 20% av oss finner aldri noen å leve sammen med. Det er et kvinne overskudd men i godt voksen alder. Hovedproblemet er i fra vi menn er 25 til 55 med et alt for stort overskudd av menn og da oppstår prostitusjon. Kina sliter med det samme problemet da de mangler 50 millioner kvinner og menn må kunne kjøpe seg leilighet for å kunne gifte seg og det skjer ikke før i godt alder. Når et land som Kina der både kjøp og salg er strengt forbudt ikke greier å håndheve dette så greier ingen andre land det heller. Vi kan heller ikke gå tilbake til tiden før sex kjøpsloven kom  der de store byen ble oversømmet av Nigeria damer og østeuropeiske damer. Alt må inn i hus og ikke 100vis rekende rundt i gatene for da strammes slike lover som vi har inn. Så er det å få aksept for bordeller store og små. En godkjennings ordning med obligatorisk legekontroll. Vi kan jo se til Thai massasje der flere faktisk er små bordeller med ei til fire damer som tilbyr tjenester. Da må også husleieloven forandre. I dag som det er lov å selge sex så må faktisk sex selger eie huset det selges sex i for at hun ikke kan hives ut på gata. Dette kan være stedet å begynne og påvirke politikere at den som selger sex ikke kan hives ut av leid bolig/lokale. I dag må den som selger skrive under på at selges det sex i det leide lokale så opphører leiekontrakten umiddelbart. Som regel er dette ei Thai dame som driver med massasje som låser døra og selger full pakke. Jeg har lest slike kontrakter. Dette er også utnyttelse av de samme kvinnene som dagens sexkjøpslov skulle beskytte. 

• Like 1
Lenke til kommentar
På 26.7.2025 den 17.23, Langbein skrev:

Ingen her inne bryr seg om eller lytter til hva mister Donald Trump sier, heller ikke jeg.

Han er kun opptatt av sitt eget ego.

Svar på spørsmålet, finnlugg

HVIS NORGE OG SOMALIA BYTTET BEFOLKNING, HVORDAN HADDE UTVIKLINGEN VÆRT I DE TO LANDENE ETTERPÅ?

Endret av Donald Trump
  • Like 2
Lenke til kommentar
21 timer siden, Jan Moen skrev:

Vi er i dag 60000 for mange menn i forhold til kvinner men bilde er enda verre for kvinner lever lengre enn oss så dermed er det faktisk mer enn 60000 som ikke har tilgang til ei dame som venninne, kone, elskerinne eller noe slikt. 20% av oss finner aldri noen å leve sammen med. Det er et kvinne overskudd men i godt voksen alder. Hovedproblemet er i fra vi menn er 25 til 55 med et alt for stort overskudd av menn og da oppstår prostitusjon. Kina sliter med det samme problemet da de mangler 50 millioner kvinner og menn må kunne kjøpe seg leilighet for å kunne gifte seg og det skjer ikke før i godt alder. Når et land som Kina der både kjøp og salg er strengt forbudt ikke greier å håndheve dette så greier ingen andre land det heller. Vi kan heller ikke gå tilbake til tiden før sex kjøpsloven kom  der de store byen ble oversømmet av Nigeria damer og østeuropeiske damer. Alt må inn i hus og ikke 100vis rekende rundt i gatene for da strammes slike lover som vi har inn. Så er det å få aksept for bordeller store og små. En godkjennings ordning med obligatorisk legekontroll. Vi kan jo se til Thai massasje der flere faktisk er små bordeller med ei til fire damer som tilbyr tjenester. Da må også husleieloven forandre. I dag som det er lov å selge sex så må faktisk sex selger eie huset det selges sex i for at hun ikke kan hives ut på gata. Dette kan være stedet å begynne og påvirke politikere at den som selger sex ikke kan hives ut av leid bolig/lokale. I dag må den som selger skrive under på at selges det sex i det leide lokale så opphører leiekontrakten umiddelbart. Som regel er dette ei Thai dame som driver med massasje som låser døra og selger full pakke. Jeg har lest slike kontrakter. Dette er også utnyttelse av de samme kvinnene som dagens sexkjøpslov skulle beskytte. 

Du ber meg la det ligge men kjører på selv! Hvorfor tror du vi får et flertall menn? Det krever ikke mye tankearbeid dette...Naturen balanserer kjønn i en populasjon igjennom visse mekanismer av seg selv, så dette overskuddet kommer beviselig ifra ikke-vestlig immigrasjon. Vi importerer unge, aggressive, ikke-vestlige menn i stort antall, og det vil ødelegge Norge og Europa hvis vi lar det fortsette!  

Endret av Johnnyvee333
  • Like 1
  • Thanks 1
Lenke til kommentar

Ikke ta alle utlendinger under en kam.
99% av muslimer i Norge vil ikke ha sharia lov i Norge.
Den 1% som ønsker sharia lov burde blitt kastet ut for lengst.
Alle Somaliere er ikke kriminelle.
De kriminelle somalierne er ofte barn, la foreldrene sone straffen.
Jeg er for en "3 strikes and out".
Bedriver mann voldelig kriminalitet, og gjør Norge til et utrykt land burde det få konsekvenser.
Vis ikke vil det få konsekvenser for oss som bor her.

Vi Hinduer stemmer ikke FrP..

• Thanks 1
Lenke til kommentar
4 timer siden, JoeRoganJosh skrev:

Bedriver mann voldelig kriminalitet, og gjør Norge til et utrykt land burde det få konsekvenser.

De fleste av europeiske menn som er her. De er her for å arbeide å tjene penger. Siste tilgjengelige tall er 294677 hvite europeiske menn første og andre generasjon. Resten av verden nesten alle nasjoner også Australia. New Zealand, USA og Canada der hovedtyngden er hvite av europeisk avstamming, 330699. Et minus på 36022 hvite menn med europeisk avstamming. Den som vil kan jo plukke ut i fra de nasjonene og trekke de i fra 36000 menn. Hele sør Amerika er jo et mix og det samme er Asia. Det samme med Mitt Østen og Nord Afrika som her går inn som resten av verden, Til sammen 625367 menn. Så er her 619515 kvinnelige innvandrere i fra det meste av verden altså en manko på 8861 kvinner. Det er da en stort hopp opp til de som påsto 60000 for mange menn. Vi vet gutter er over 3 og opp til 4% flere en jenter av de nyfødte. Det betyr at det kom til verden ca 674000 jenter og  70000 gutter over 25 år. 26000  +innvandrer menn. Så er vi i 36000. Så er det flere jente jenter enn gutte gutter. Da er vi vel i antall de som mangler for å få 60000 for mange menn som søker etter sex. De som tviler kan bare søke opp BBS og sett opp kolonner på xl. Alt dette burde legge til rette for å oppheve husleieloven og sexkjøps loven om vi ikke tillater til Erlend Wiborgs verste mareritt import av 60000 kvinner til ektefeller. 

• Thanks 1
Lenke til kommentar
8 timer siden, JoeRoganJosh skrev:

Norge burde gi greencard til alle kvinner som vil prostituere seg i Norge.
Vi burde tilrettelegge for at flere vakre kvinner flytter hit.
Kanskje gi dem skattelette?

Nå er ikke skatt det største tema blant de som selger sex. Jeg mener loven ble forandret har en gang lenge sør sexkjøpsloven kom. Det var vel Oslo Kommune som prøvde seg med skatt men fikk beskjed om at da ble Oslo Kommune som hallik og regne. Jappetiden jaget mange kvinner ut i prostitusjon. Jeg tror Dagbladet har i 70 år vært "spesialisten" på å presentere forskjellige historier om sex salg. Etter Jappetiden og Oslo Byfornyelse var det reportasje om kvinner som så seg tvunget til å selge sex. Ei av dem ble millionær ble det påstått. 1 mill i 1985 -  1990 var mye penger. Det ble sagt et i de åra så kunne en kjøpe alt i fra slitne narkovrak til damer med minkpels nede på strøket på vinterstid. Det er ikke tilbake til det vi trenger men vi trenger å få tilbudt disse 60000 for mange mann pluss alle med "tørrlagte" frustrerte gifte menn. Da hadde vi kanskje unngått mange skilsmisser. For som thaidamene jeg kjenner de sier at gifte menn er deres beste kunder og de lager aldri problemer. Menn over 60 og gifte er deres beste kunder og sikreste kunder for ikke lager de problemer og ikke har de sur pikk heller for kanskje mor en kveld er villig. Å da komme med en sur eller råtten pikk da går det skikkelig galt. Utleie loven er viktig oppi dette, få beskyttet utleier i mot å bli hallik for det er den paragrafen som benyttes og her har Ropstad i KrF vært frempå og presset Erna. Her er tusenvis av leiligheter som kan brukes og her er mange massasje salonger som brukes der politiet driver og trakasserer sammen med diverse etater som skatt og arbeidstilsyn. Alle salonger i Tønsberg fikk jo besøk i vinter og noen ble stengt. Det samme i Sandefjord der er to av dem jeg har besøk tidligere nå er stengt. De som er for å bevare dagens lov er først og fremst kvinner for de kjenner konkurransen puste dem i nakken. Det er bare å se til Finnmark da russerdamene kom. Hvilket enormt behov de avdekket og alle skilsmisser som fulgte med for forholdene var for gjennomsiktige og avisene hang seg på. Rødt og Krf er de verste, resten er vel både og. Det er ingen som har kjørt noen undersøkelse om dette tema, her har de forsømt seg. Så om noen har forbindelse med dem som lager politiske undersøkelser hva folk mener. Begynn og påvirk, få de til å ta en statistisk riktig måling.

Lenke til kommentar
Akkurat nå, Jan Moen skrev:

Nå er ikke skatt det største tema blant de som selger sex. Jeg mener loven ble forandret her en gang lenge før sexkjøpsloven kom. Det var vel Oslo Kommune som prøvde seg med skatt men fikk beskjed om at da ble Oslo Kommune som hallik og regne. Jappetiden jaget mange kvinner ut i prostitusjon. Jeg tror Dagbladet har i 70 år vært "spesialisten" på å presentere forskjellige historier om sex salg. Etter Jappetiden og Oslo Byfornyelse var det reportasje om kvinner som så seg tvunget til å selge sex. Ei av dem ble millionær ble det påstått. 1 mill i 1985 -  1990 var mye penger. Det ble sagt at i de åra så kunne en kjøpe alt i fra slitne narkovrak til damer med minkpels nede på strøket på vinterstid. Det er ikke tilbake til dette vi trenger men vi trenger å få tilbudt disse 60000 for mange mann pluss alle "tørrlagte" frustrerte gifte menn. Da hadde vi kanskje unngått mange skilsmisser. For som thaidamene jeg kjenner de sier at gifte menn er deres beste kunder og de lager aldri problemer. Menn over 60 og gifte er deres beste kunder og sikreste kunder for ikke lager de problemer og ikke har de sur pikk heller for kanskje mor en kveld er villig. Å da komme med en sur eller råtten pikk da går det skikkelig galt. Utleie loven er viktig oppi dette, få beskyttet utleier i mot å bli hallik for det er den paragrafen som benyttes og her har Ropstad i KrF vært frempå og presset Erna. Her er tusenvis av leiligheter som kan brukes og her er mange massasje salonger som brukes der politiet driver og trakasserer sammen med diverse etater som skatt og arbeidstilsyn. Alle salonger i Tønsberg fikk jo besøk i vinter og noen ble stengt. Det samme i Sandefjord der er to av dem jeg har besøk tidligere nå er stengt. De som er for å bevare dagens lov er først og fremst kvinner for de kjenner konkurransen puste dem i nakken. Det er bare å se til Finnmark da russerdamene kom. Hvilket enormt behov de avdekket og alle skilsmisser som fulgte med for forholdene var for gjennomsiktige og avisene hang seg på. Rødt og Krf er de verste, resten er vel både og. Det er ingen som har kjørt noen undersøkelse om dette tema, her har de forsømt seg. Så om noen har forbindelse med dem som lager politiske undersøkelser hva folk mener. Begynn og påvirk, få de til å ta en statistisk riktig måling.

Lenke til kommentar
På 29.7.2025 den 15.20, JoeRoganJosh skrev:

Dette handler om gjennomsnittlig tilbøyelighet for kriminalitet etc. i distinkte etniske grupper. Vi trenger ikke gjette her, det finnes tonnevis av data. Det er ikke et spm om kultur og (myten om) integrering. Man ser det samme resultatet i alle land.

Dessuten må det nevnes at hvite Europeere kun utgjør ca 7 prosent av verdens totale befolkning, estimert å synke til kun 1-2 prosent ved enden av dette århundret. Det er vi som er den lille minoriteten som trenger beskyttelse, Ironisk nok! Det er også verdt å merke seg at alle vil komme hit! Rart det, hvis vi er så grusomme som mange hevder. Hvorfor ikke holde seg i sitt hjemland? Vel, kanskje fordi dette hjemlandet er et skithøl, som er en direkte konsekvens av genetiske forskjeller. Slipper vi inn mange nok, så blir Europa et skithøl også, noe som allerede er en realitet i områder med høy konsentrasjon av innvandrere. 

“We can ignore reality, but we cannot ignore the consequences of ignoring reality.” ~ Ayn Rand.

Endret av Johnnyvee333
  • Thanks 1
Lenke til kommentar
2 timer siden, Johnnyvee333 skrev:

Hvorfor ikke holde seg i sitt hjemland?

Er de ikke flyktninger stort sett? ca 50% av innvandringen er jo det. De tas inn basert på kvoter man har avtalt med andre land.

Mener du å nekte arbeidsinnvandring eller familiegjenforening for visse land? Eller vil du ha ned flyktningkvoten?

Lenke til kommentar
2 minutter siden, jegern skrev:

Er de ikke flyktninger stort sett?

Det er ingen reelle flyktninger i Norge bortsett fra de få som kommer gjennom FN programmet. Alle andre har vært innom et annet trygt tredjeland først og Dublin avtalen gir oss rett til å sende de tilbake dit, vi bare gjør det ikke.

4 minutter siden, jegern skrev:

Mener du å nekte arbeidsinnvandring eller familiegjenforening for visse land?

Hvorfor kan de ikke gjenforenes der nede?

• Like 1
Lenke til kommentar
1 time siden, jegern skrev:

Gjenforenes i Ukraina?

Nå var det ikke Ukraina jeg siktet til, husker du ikke det ble sagt helt fra starten av at de ikke får permanent opphold?

Sitat

Tillatelsene gis for ett år, og gir blant annet rett til å arbeide og få nærmeste familie til Norge. Tillatelsen danner ikke grunnlag for permanent opphold, men kan fornyes dersom situasjon i Ukraina vedvarer.

https://www.regjeringen.no/no/aktuelt/midlertidig-kollektiv-beskyttelse-for-ukrainske-flyktninger/id2903930/

Lenke til kommentar
1 time siden, Tukleren skrev:

Nå var det ikke Ukraina jeg siktet til, husker du ikke det ble sagt helt fra starten av at de ikke får permanent opphold?

https://www.regjeringen.no/no/aktuelt/midlertidig-kollektiv-beskyttelse-for-ukrainske-flyktninger/id2903930/

Et par stk i denne diskusjonen som har noe å lære av Tukleren. Snakker ikke da om damer, men fakta og kilder. Det kastes ut tall i alle himmelretninger. Kanskje basert på har hørt at, tror at, alle sier at….  Eller kanskje facebookuniversitetet? Hva vet jeg. Om noen påstår vi importerer mannfolkoverskudd, vis til kilder. 

• Like 1
Lenke til kommentar
1 time siden, Tukleren skrev:

Nei, men er enig i den ordningen. Nå har ikke jeg satt meg så godt inn i den flyktningpolitikken vi har. Men synes at alle som er her i Norge må få lov til å få kjerring og unger hit, når de først har fått opphold.

Og så er det sikkert ikke alle som skulle fått opphold her i landet, derav spørsmålet mitt til @Johnnyvee333, altså hvor mener han disse snylterne og kriminelle kommer fra som vi må hive tilbake til hjemlandet?

22 minutter siden, Påsan skrev:

Et par stk i denne diskusjonen som har noe å lære av Tukleren

Enig, kanskje bedre på politikk enn damer?
Kanskje du også har noe å lære?

Lenke til kommentar
43 minutter siden, jegern skrev:

Men synes at alle som er her i Norge må få lov til å få kjerring og unger hit, når de først har fått opphold.

Ser du ikke problemet med folk som kommer som ung enslig asylsøker men som plutselig får kontakt med familien etterpå?

Du sier du ikke har greie på flyktningepolitikken men får du med deg hvordan det påvirker samfunnet?

https://www.document.no/2025/07/29/en-uke-i-tingretten-83-prosent-av-de-siktede-er-ikke-vestlige-innvandrere/

45 minutter siden, jegern skrev:

Enig, kanskje bedre på politikk enn damer?

Var den til meg? :lol:

• Like 1
  • Haha 1
Lenke til kommentar
4 minutter siden, Tukleren skrev:

Ser du ikke problemet med folk som kommer som ung enslig asylsøker men som plutselig får kontakt med familien etterpå?

Ung enslig som skal ha kone og var  over? Ja det vil forbause meg hvis det blir innvilget.

7 minutter siden, Tukleren skrev:

Var den til meg? :lol:

Noe må jeg kontre med, hehe

Nei, synes jeg husker vi har nogenlunde lik smak på damer, men at du liker stoooore pupper? 😀

Lenke til kommentar

Og for de som ikke gidder klikke seg inn på linken i min forrige post.

Sitat

Hele 83 prosent av de siktede i Oslo tingrett på én uke har ikke-vestlig bakgrunn.

...

Sakene spenner fra grove voldtekter og familievold, til trusler, ran og narkotikakriminalitet.

...

Flesteparten av ikke-vestlige har muslimske navn, som kan forbindes med Midtøsten og Nord-Afrika. En betydelig andel har også afrikanske navn.

Ikke stikk hodet i sanden @jegern

• Like 1
  • Haha 1
Lenke til kommentar