Gå til innhold

Derfor stemmer jeg FrP – og du bør vurdere å få med en venn eller to på det samme

Johnnyvee333

Anbefalte innlegg

1 time siden, Tukleren skrev:

I 1975 var det fire millioner innbyggere i Norge. Helt siden den gang har fødselsraten til norske kvinner ligget under 2,1 (nede i 1,48 i 2020!) Ergo, mer enn 1,5mill er innvandrere, uansett hva SSB måtte påstå.

Uansett hva man mener om innvandring, befolkningsvekst skaper problemer i seg selv. Trenger flere hus, skoler, sykehus etc. Bare se på de syke boligprisene i Oslo.

Så kan man jo se på hva slags innvandring det er snakk om. Det er ikke assimilerte svensker og russere som er problemet. Ta en titt på hvem som er overrepresentert på kriminalstatistikken (ikke bare i Norge, i hele Vest-Europa).

Boligprisen er villet politikk  ifra norske. Vi gikk i fra en sosial boligpolitikk til den rikestes rett til å bo. Så skyldes det på innvandrere men hvorfor kom de? Jo vi importerte de for å opprettholde service og arbeidsplasser som vi norske forlot samtidig som vi tømte Norden for fagfolk som kunne flytte på seg. Vi manglet folk til olja. Nå skjærer FrP alle innvandrer over en kam. Så begynte vi menn å hente koner i utlandet. Thai og tidligere Sovjet. Polske damer var tidlig ute. De kvinnene ser ut som å gå med i dragsuget med å stoppe innvandring. Disse damene er ikke et problem. Problemet med innvandrer startet virkelig med krigen på Balkan da vi fikk inn serbere og kroater. Så kom krigen i Tetsjenia og flykningene der i fra. Ikke alle der i fra var helt tamme. Så har det kommet inn direkte kriminelle i fra hele verden som ikke er annet enn kriminelle og aldri kan bli annet for det er det de er opplært til å bli. De er i et lite mindretall men det er de vi hører om og leser om. Hvor mange av innvandrer kvinene som er innen helse aner jeg ikke men det nærmer deg nok 1/4. Alle som skikker seg de hører vi ikke om heller og de er de aller fleste. Så kjøper vi deres døtre sine tjenester straks vi får en sjans til det. 

• Like 3
Lenke til kommentar
7 minutter siden, Jan Moen skrev:

Boligprisen er villet politikk  ifra norske. Vi gikk i fra en sosial boligpolitikk til den rikestes rett til å bo.

Ja så kanskje folk snart burde slutte å stemme på de som i hovedsak har styrt landet de siste 50, AP og Høyre.

9 minutter siden, Jan Moen skrev:

Jo vi importerte de for å opprettholde service og arbeidsplasser

Det er ikke en spesielt god ide men når man snakker om innvandring i politiske debatter så er det gjerne asylsøkere man sikter til, ikke polakker og thaidamer. Problemet startet ikke med Balkan, problemet startet på 60-tallet når noen pakistanere kom hit for å jobbe og/eller snylte og vi var for svake til å kaste dem ut.

Lenke til kommentar
På 23.7.2025 den 20.12, Jan Moen skrev:

Boligprisen er villet politikk  ifra norske. Vi gikk i fra en sosial boligpolitikk til den rikestes rett til å bo. Så skyldes det på innvandrere men hvorfor kom de? Jo vi importerte de for å opprettholde service og arbeidsplasser som vi norske forlot samtidig som vi tømte Norden for fagfolk som kunne flytte på seg. Vi manglet folk til olja. Nå skjærer FrP alle innvandrer over en kam. Så begynte vi menn å hente koner i utlandet. Thai og tidligere Sovjet. Polske damer var tidlig ute. De kvinnene ser ut som å gå med i dragsuget med å stoppe innvandring. Disse damene er ikke et problem. Problemet med innvandrer startet virkelig med krigen på Balkan da vi fikk inn serbere og kroater. Så kom krigen i Tetsjenia og flykningene der i fra. Ikke alle der i fra var helt tamme. Så har det kommet inn direkte kriminelle i fra hele verden som ikke er annet enn kriminelle og aldri kan bli annet for det er det de er opplært til å bli. De er i et lite mindretall men det er de vi hører om og leser om. Hvor mange av innvandrer kvinene som er innen helse aner jeg ikke men det nærmer deg nok 1/4. Alle som skikker seg de hører vi ikke om heller og de er de aller fleste. Så kjøper vi deres døtre sine tjenester straks vi får en sjans til det. 

Oljenæringa startet smått på 70-tallet. Innvandringsstoppen kom i 1975. Hvem er "vi" som importerte? Det var ikke demokratisk valgte krefter bak dette, men det stemmer at noen i privat næringsliv ønsket å dumpe billig arbeidsinnvandring inn i norske lønninger. Om det helt fungerte etter planen er vel mer diskutabelt. Det var personer som reiste rundt å rekrutterte i Pakistan, men ingen offisielle norske politiske organer har bedt dem om å gjøre dette. At Norge inviterte dem selv er løgn. Selve innvandringsbølgene kom uventet, og enhver kan finne bevis på dette norske aviser fra den tiden. Pakistanere satt i norske gymsaler og politikerne visste ikke helt hva de skulle gjøre med dette. Det ble gitt arbeidstillatelser til de som kom. Og disse personene giftet seg senere med søskenbarn i hjemlandet som de hentet til Norge. Senere giftet døtrene seg med fetteren i hjemlandet og videre og videre, og store deler av norsk innvandring gjennom 70-80-90-tallet kommer fra dette. Andelen innvandring fra menn med thaidamer og østeuropeiske kjøpebruder er minimalt.

At en tror masseinnvandring ikke har hatt en effekt på boligpriser er i beste fall misinformert.

Resten av innlegget gidder jeg knapt kommentere, men jeg vil påpeke at serberne og kroatene i all hovedsak kom fra Bosnia, og at noen glemte å nevne de bosniske muslimene i innlegget sitt. Det er fair nok når de kom som flyktninger, og skulle en følge avtalene Norge var bundet av var det snakk om maksimalt 1000 i året. Det er mer rasjonelt at denne kvoten består av personer fra Europa enn at det skulle komme somaliere hit.

• Thanks 1
Lenke til kommentar

Norske kvinner 1.4 barn = etnisk norsk befolkning halvert innen 2050

Folketallet øker likevel = nordmenn i mindretall innen 2050.

Bare å kose seg med 100% islam, dersom ingen gjør noe for å stoppe islamiseringen blir hverdagen at dine døtre vil bli gjengvoldtatt av innvandrerungdom og dine sønner blir knivhugget med machete av islamistenes barn

Når du havner på eldrehjem vil du bli fysisk og psykisk mishandlet av afrikanere og islamister

Endret av Donald Trump
  • Like 2
Lenke til kommentar
På 23.7.2025 den 14.04, Chen skrev:

Jeg er enig i mye av politikken som Frp fører, men er totalt uenig med noen grunnprinsipper. 

Frp er pessimistisk og har destruktive holdninger som ikke er forenelig med mine verdier. Dessuten har de historisk hatt idiotpolitikere som ikke hjelper. Heller ikke slike vervekampanjer som dette med nedlatende tone.

Frp snakke mye om vi og dem; utlendinger tar med seg problemer og ødelegger samfunnet, vi blir minoritet osv.  Et sunnere og mer riktig holdning i mine øyne hadde vært å erkjenne at verden er i forandring, og vi blir mer og mer sammenvevd. Og derfor har vi ALLE samme utfordring. 

Men jeg er ikke her på forumet for å diskutere politikk, hvis det ikke er spesifikt knyttet til vår hobby. Kunne bare ikke dy meg å svare. Men det er siste gang. Godt valg til høsten alle sammen. :-) 

Godt skrevet!

• Like 3
  • Thanks 1
Lenke til kommentar

Jeg er enig i mye av politikken som Frp fører, men er totalt uenig med noen grunnprinsipper. 

Frp er pessimistisk og har destruktive holdninger som ikke er forenelig med mine verdier. Dessuten har de historisk hatt idiotpolitikere som ikke hjelper. Heller ikke slike vervekampanjer som dette med nedlatende tone.

Frp snakke mye om vi og dem; utlendinger tar med seg problemer og ødelegger samfunnet, vi blir minoritet osv.  Et sunnere og mer riktig holdning i mine øyne hadde vært å erkjenne at verden er i forandring, og vi blir mer og mer sammenvevd. Og derfor har vi ALLE samme utfordring. 

Men jeg er ikke her på forumet for å diskutere politikk, hvis det ikke er spesifikt knyttet til vår hobby. Kunne bare ikke dy meg å svare. Men det er siste gang. Godt valg til høsten alle sammen. :-) 

Jeg er 100% enig i den siste setningen, jeg også. Å diskutere politikk fører bare til uvennskap, det kan en egentlig heller diskutere i andre fora. Inngangspunktet var vel denne sexkjøpsloven som gjør denne hobbyen til politikk, og vi skulle alle bare holdt oss til den delen av diskusjonen.

• Like 2
Lenke til kommentar
41 minutter siden, Tukleren skrev:

Men sexkjøpsloven har vel ikke vært tema i det hele tatt i denne omgangen, i media eller hos partiene?

Den var knapt et tema før den ble vedtatt. Personlig frihet er visst ikke valgbart nå til dags.

• Like 1
Lenke til kommentar
Skrevet (endret)

Er ikke annet å si om den kommentaren en at den er preget av propaganda-hjernevask og igjen evolusjons-fornektelse. Vi får de samme problemene og den samme (lave) levestandarden i Europa som i de landene vi importerer mennesker ifra, hvis vi lar det gå langt nok! Dette skjer akkurat nå, bare se på UK og Frankrike for eks. Det er allerede i stor grad en realitet. Det betyr ikke at jeg har noe imot noen grupper i det hele tatt. Somalia for Somaliere i samme grad som Sverige for svensker. Men å fornekte rase er som sagt tullete og ganske feigt egentlig, som jeg nevnte! Prisen blir forfedelig høy. Og jo lengre man lar det gå jo vanskeligere blir det å hanskes med problemet, som må gjøres på et eller annet tidspunkt uansett!

Endret av Johnnyvee333
  • Like 2
  • Thanks 1
Lenke til kommentar
På 24.7.2025 den 20.47, HerrSerr skrev:

Oljenæringa startet smått på 70-tallet. Innvandringsstoppen kom i 1975. Hvem er "vi" som importerte? Det var ikke demokratisk valgte krefter bak dette, men det stemmer at noen i privat næringsliv ønsket å dumpe billig arbeidsinnvandring inn i norske lønninger. Om det helt fungerte etter planen er vel mer diskutabelt. Det var personer som reiste rundt å rekrutterte i Pakistan, men ingen offisielle norske politiske organer har bedt dem om å gjøre dette. At Norge inviterte dem selv er løgn. Selve innvandringsbølgene kom uventet, og enhver kan finne bevis på dette norske aviser fra den tiden. Pakistanere satt i norske gymsaler og politikerne visste ikke helt hva de skulle gjøre med dette. Det ble gitt arbeidstillatelser til de som kom. Og disse personene giftet seg senere med søskenbarn i hjemlandet som de hentet til Norge. Senere giftet døtrene seg med fetteren i hjemlandet og videre og videre, og store deler av norsk innvandring gjennom 70-80-90-tallet kommer fra dette. Andelen innvandring fra menn med thaidamer og østeuropeiske kjøpebruder er minimalt.

At en tror masseinnvandring ikke har hatt en effekt på boligpriser er i beste fall misinformert.

Resten av innlegget gidder jeg knapt kommentere, men jeg vil påpeke at serberne og kroatene i all hovedsak kom fra Bosnia, og at noen glemte å nevne de bosniske muslimene i innlegget sitt. Det er fair nok når de kom som flyktninger, og skulle en følge avtalene Norge var bundet av var det snakk om maksimalt 1000 i året. Det er mer rasjonelt at denne kvoten består av personer fra Europa enn at det skulle komme somaliere hit.

Som nabo med flyktninger i fra Bosnia så fikk jeg høre litt av hvert hva de ble utsatt for. Så hadde jeg en datter som gikk 9 klasse der en gutt i fra Serbia. Han  laget et sant helvete på skolen. De trengte 2 lærer på 20 elever for å ha litt orden i klassen. Så importerte vi koner. ca 3000 i året der Filipinene, Thailand og gamle Sovjet var førstevalg Da jeg hetet min ut i fra en tidligere sovjet stat var de 1700 med russisk pass det året. Noen reiset videre, noen reiste hjem men mange ble. De som importerte som du skriver var private og næringslivet som var ute etter billig arbeidskraft mest til rydding og vasking. NAV eller Arbeidskontoret ble satt til å få kvinnene inn på sykehjem og å vasking. Når en vet at 60% av de som gifter seg i fra Pakistan de gifter seg med en de er i slekt med. Det samme med tyrkere og kurdere. For dem er vår praksis et slag mitt i tryne. Tenk deg selv at du måtte flytte til Pakistan og at du ble tvangsgiftet med din verste kusine. For de to i fra Pakistan var det utenkelig å ikke gifte seg med fetteren. 

Lenke til kommentar
40 minutter siden, Jan Moen skrev:

For de to i fra Pakistan var det utenkelig å ikke gifte seg med fetteren. 

Og vi vet at dette ikke er smart

Muslime9f66dbd0a3557aca36bf10001bb43def94e005a2112ee4f667068e5e3810a29_1.thumb.jpg.6e98eb9f4d8ecfc1a8b97a8e8dcca348.jpg

• Like 1
Lenke til kommentar
19 timer siden, Donald Trump skrev:

Pisspreik.

Ingen her inne bryr seg om eller lytter til hva mister Donald Trump sier, heller ikke jeg.

Han er kun opptatt av sitt eget ego.

Lenke til kommentar
På 25.7.2025 den 17.36, Tukleren skrev:

Men sexkjøpsloven har vel ikke vært tema i det hele tatt i denne omgangen, i media eller hos partiene?

Det er for at ingen tør røre den for sitt egent politiske liv. 

• Like 1
Lenke til kommentar
På 25.7.2025 den 5.58, Donald Trump skrev:

Bare å kose seg med 100% islam

Ateisme har økt mer enn Islam i Norge, forhåpentligvis så får religion mindre å si før det til slutt blir for spesielt interesserte eller terrorister… Sekularisering kalles det.

• Like 2
Lenke til kommentar
Skrevet (endret)

Det tok meg iallfall bokstavelig talt 2 minutter å slenge inn en stemme til Frp! Synes det er verdt det, kanskje det kan gi et positivt utslag med tanke på skatt iallfall? Har inntrykk av at yngre nordmenn er litt opptatt av at det skal være mulig å ha en slags fremtid i Norge, i motsetning til Boomerne, som virker å leve for å pisse på sine egne barnebarn! (etter sin daglige dose med litt for mye rødvin!)

Hvis vi kan få bort formuesskatten og senke utbytteskatten vil det være et bra resultat. Det er ikke helt urealistisk, men da må spesielt yngre menn (20-50) gidde å stemme, derfor denne masingen! (i den grad det betyr noe...) 

Endret av Johnnyvee333
Lenke til kommentar

Forlot AP-ene da de innførte moralistloven, Stemte Høyre. De var jo fullstendig tannløs. Jeg mener at moralistloven er såpass inngripende på egen personlige frihet at det har vært FRP ved stortingsvalg de siste valgene. Slik blir det nok dette valget og.

• Sad 1
Lenke til kommentar
10 minutter siden, Jossen skrev:

Forlot AP-ene da de innførte moralistloven, Stemte Høyre. De var jo fullstendig tannløs. Jeg mener at moralistloven er såpass inngripende på egen personlige frihet at det har vært FRP ved stortingsvalg de siste valgene. Slik blir det nok dette valget og.

Det som siden skjedde står ikke til Høyres fordel. Lov forslaget til en litt forandret sex kjøps lov var ferdig. Erna feiget ut og en Høyre representanten fikk beskjed. Stem NEI!. Lov forslaget ble lagt tilbake i skuffen og den som fikk smekk på fingene av Erna tok ikke gjenvalg. Hun ga opp. Ingen vil ofre sitt politiske liv og fremtidig karriere i ny jobb på å reversere den loven. I min tid er den loven spikret. Jeg vet flere i Ap som synes dette er en tullete lov men ingen kan si dette høyt for da er Helvete løs i fra KrF og kvinnesakskvinner. 

• Like 2
Lenke til kommentar
2 timer siden, Johnnyvee333 skrev:

Det tok meg iallfall bokstavelig talt 2 minutter å slenge inn en stemme til Frp! Synes det er verdt det, kanskje det kan gi et positivt utslag med tanke på skatt iallfall? Har inntrykk av at yngre nordmenn er litt opptatt av at det skal være mulig å ha en slags fremtid i Norge, i motsetning til Boomerne, som virker å leve for å pisse på sine egne barnebarn! (etter sin daglige dose med litt for mye rødvin!)

Hvis vi kan få bort formuesskatten og senke utbytteskatten vil det være et bra resultat. Det er ikke helt urealistisk, men da må spesielt yngre menn (20-50) gidde å stemme, derfor denne masingen! (i den grad det betyr noe...) 

Et av argumentene for å fjerne formueskatten var at Røkke ikke betalte skatt til Asker da han flyttet til Sveits så Asker tapte x antall millioner i skatt.. Hadde formue skatte ikke eksistert så hadde han uansett ikke betalt skatt. Det er en umulighet for et Ap å fjerne den skatten å la de rikeste i Norge betal 0 i skatt av sin inntekt og formue enn det som en vanlig lønnsmottaker betaler i dag. Justeringer kan nok la seg gjøre men en fjerning av den skatten blir et hån i mot de som faktisk har skaffet de rike denne rikdommen. Det er folk i fra hun som vasker til direktører som hjelper de rike til å bli enda rikere. Har du en 2 millioners jobb så skal du virkelig får betale skatt. Har du tjent 100 millioner på et år, hva synes dere er greit å da betale i skatt. For de pengene ender som regel i andre faste verdier. 

Lenke til kommentar

Mange av de rikeste er ikke imot formuesskatten men den er for høy og lager problemer for de som ikke har reelle verdier og må ta ut av selskapet for å betale skatten.

Filosofisk er jo formuesskatten et problem fordi det er skatt på noe du allerede har betalt skatt på, det samme gjelder ved arv.

• Like 1
Lenke til kommentar

Selv om jeg irriterer meg over formuesskatten så tror jeg noe omfordeling må til. Faren er at man får større forskjeller og beveger seg mot et samfunn som USA der de rike må mure seg inne i gated communities med bevæpnet vakt ved porten. Selv om det ikke skjer i min levetid så mener jeg at en av de flotte tingene med å bo i dette landet er at vi har relativt små forskjeller. 

Når man reiser rundt i verden så innser man fort hvor fint vi har det her hjemme. 

• Like 2
  • Thanks 3
Lenke til kommentar

Ikke uenig der men man kan jo spørre seg hvordan disse forskjellene oppstår. Sjefen i DnB tjener over 15mill. i året og staten er største eier, ingenting gjøres der. Ingen er verdt så mye, den banken går av seg selv.

Formuesskatten bør ikke treffe vanlige folk, ingen skatt når du er under 10-15mill.

• Thanks 1
Lenke til kommentar
8 timer siden, Tukleren skrev:

Mange av de rikeste er ikke imot formuesskatten men den er for høy og lager problemer for de som ikke har reelle verdier og må ta ut av selskapet for å betale skatten.

Filosofisk er jo formuesskatten et problem fordi det er skatt på noe du allerede har betalt skatt på, det samme gjelder ved arv.

Som vanlig lønnsmottaker så er det riktig. Jeg har investert penger, penger som det allerede er betalt skatt av. De pengene som da betegnes som arbeidende kapital genererer i fra minus til pluss alt etter hvor de er plassert. For tiden er de plassert i teknologi og i våpen. Utbytte her i fra må jeg betale skatt av. Utbytteskatten  ligger i dag på 34,84%. Jeg kan ta ut alle pengene jeg har investert skattefritt for de har jeg allerede betal skatt av. Så har jeg brukt 1 mill så er dette mine menger. Er utbyttet også 1 mill så vil staten ha 348400 av de pengene. Har jeg handlet aksjer i Kongsberg så eier jeg 1 mill i Kongsberg. + et overskudd på det jeg har investert i Kongsberg. Dette gjelder når jeg tar ut overskudd fra et selskap som personlig inntekt. I tillegg kommer selskapsskatt og eventuell formuesskatt som Kongsberg må betale, som gjør den totale marginalskatten på slike uttak opp mot 51,5%. Som privatperson med småpenger så oppnår du ikke slike skattesatser. Jeg som enslig person kan ha en formue på  1 760000 før jeg begynner å betale skatt av formuen. Med dagens pris på å bo så når en fort den summen. Som gift så er summen 3520000. Min leilighet som jeg hadde i Oslo koster i dag 5.5 millioner. Huset vi bor i er taksert 3750000 noe som gir en skattbare formue på ca 2,5 mill eller noe slikt. Så med 1 mill i Kongsberg og 1 mill i utbytte så må jeg betale formueskatt på totalt 1 % av 1 million. Eide jeg den leiligheten fremdeles så måtte jeg skatte av ca 3,5 mill mer. Fjernes formueskatten så må noe av det stat, fylke og kommune fjernes. For da Solberg regjeringen gjorde noe med formueskatten så måtte kommunene enten legge ned noe eller øke taksten på boliger og eiendommer. En av FrP sine flaggsaker er eldreomsorg. En viss Rigafarer var ute og kjeftet på kommunen jeg bor i for de hadde ikke sykehjems plass til en mann på 97 år. Det stemte for den samme person hadde vært med på å fjerne inntektsgrunnlaget til akkurat denne 97 år gamle mannen sin sykehjemsplass. Resultatet ble en skatteøkning for oss alle for et sykehjem måtte bygges og det ble vedtatt før Erna kom i regjering, finansiert med lån og bygget og ferdigstilt med pengene i fra eiendomsskatten. Da kommer den samme Rigafareren og hans parti og kjefter på kommunen for at de brukte for mye penger på eldreomsorgen enn gjennomsnittet av kommuner i Norge. Jeg ser her at politikere har vanskelig for å se sammenheng i hva de sier og hva de gjør eller må gjøre. Det er kjekt med penger i handa men om jeg i andre enden måtte la "min far på 97 år" bo sengeliggende hos meg så betaler jeg heller denne eiendoms skatten. Min engelske kammerat er i den klemma nå, ei mor som må ha en omsorgsplass og slikt koster i England. 

• Like 2
Lenke til kommentar