Gå til innhold

Gamle innlegg slettet?


Gjest

Anbefalte innlegg

Ja, gamle innlegg som ikke blir lest på lang tid, blir nå slettet automatisk.

Ser at det også er mye gamle og utdaterte innlegg i eksempelvis "Fillene Fyker" og "Sexkjøpsdebatten" som sikkert burde kunne slettes? Det er en del tråder som det ikke har vært aktivitet på siden 2013-2014, det er vel neppe noen som leser disse?

Ellers så er det jo synd å slette omtaler av jenter som framdeles er aktive, selv om omtalene er to-tre år gamle? Men hvis det ikke er noe aktivitet eller søk på gamle omtaler på flere år tyder det nok sannsynligvis på at disse jentene har sluttet, og da er det helt sikkert best for alle at informasjon om dem blir fjernet.

Lenke til kommentar
Ja, gamle innlegg som ikke blir lest på lang tid, blir nå slettet automatisk.

Ser at det også er mye gamle og utdaterte innlegg i eksempelvis "Fillene Fyker" og "Sexkjøpsdebatten" som sikkert burde kunne slettes? Det er en del tråder som det ikke har vært aktivitet på siden 2013-2014, det er vel neppe noen som leser disse?

Ellers så er det jo synd å slette omtaler av jenter som framdeles er aktive, selv om omtalene er to-tre år gamle? Men hvis det ikke er noe aktivitet eller søk på gamle omtaler på flere år tyder det nok sannsynligvis på at disse jentene har sluttet, og da er det helt sikkert best for alle at informasjon om dem blir fjernet.

Du har selvfølgelig rett i det, men jeg har ikke tid og anledning til å gjøre slike vurderinger. Slettingen av gamle og uleste tråder skjer automatisk, bare styrt av når de sist ble besøkt. Når interessen for en tråd er borte, så blir tråden også borte etter hvert. Jeg skrev kanskje litt misvisende sist, for det gjelder tråder, ikke enkeltinnlegg.

Lenke til kommentar
En smule idiotisk med tanke på at flere innlegg fortjener å stå.

Mitt innlegg om Albir/Benidorm ble slettet. Så jeg måtte skrive det på nytt.

Det spørs hvor interessant det er når ingen leser det på lang tid.

Det har vært påpekt her at tråder blir for gamle og ikke har interesse lenger. Så jeg har oppdatert systemet i tråd med brukernes ønsker.

Lenke til kommentar
Det har vært påpekt her at tråder blir for gamle og ikke har interesse lenger. Så jeg har oppdatert systemet i tråd med brukernes ønsker.

I utgangspunktet er jeg enig med Admin og andre bidragsytere i denne tråden m.h.t. at inaktive tråder/innlegg etter en tid bør slettes. Det har både med kapasiteten på databasen her inne og personvern til de jentene som er/har blitt omtalt. De vil sikkert sette pris på at info av dem slettes når de selv slutter.

Men jeg synes nok at det å slette inlegg etter et år kanskje er litt tidlig? F.eks i omtaletråden for Oslo er de eldste innleggene nå fra november 2015, alt før det er borte. Det samme gjelder, så vidt jeg kan se, også de andre norske omtaletrådene. Hvis man har en såpass kort foreldelsefrist, vil tråder om jenter som framdeles er aktive bli borte. Vet det det f.eks stod en del innlegg i tråden om Gjest, men det er slettet. Gjest er jo aktiv framdeles og annonserer på RE i tillegg til at hun har profil her inne og på MJP. Tråden om Angel78 er også blitt borte, vet ikke om hun er aktiv lenger? Også hun er medlem både her inne og på MJP.

Vil derfor foreslå at "standard foreldelsestid" for inaktive tråder settes til to år, og kortere hvis vi konkret vet at den som tråden handler om har sluttet, eller at jenta selv tar kontakt med Admin og ber seg slettet. Nå kan vi selvfølgelig ikke forvente at Admin følger med på hvem som er aktive til enhver tid, da kan vi heller sende ham en PM eller skrive direkte i tråden hvis vi har informasjon om at vedkommende har sluttet.

Men selv om det sikkert er "en tid for alt" var det jo litt synd at "mimretråden" om jenter fra gamledager har blitt borte, husker de elleville beskrivelsene av møtene med Mammaeskorte, norske Sandra (den ekte!), deilige Amalie fra Bergen og "sjefshøna" Lina, selv om det av personvernhensyn sikkert var riktig å stryke den.

Lenke til kommentar
Det har vært påpekt her at tråder blir for gamle og ikke har interesse lenger. Så jeg har oppdatert systemet i tråd med brukernes ønsker.

I utgangspunktet er jeg enig med Admin og andre bidragsytere i denne tråden m.h.t. at inaktive tråder/innlegg etter en tid bør slettes. Det har både med kapasiteten på databasen her inne og personvern til de jentene som er/har blitt omtalt. De vil sikkert sette pris på at info av dem slettes når de selv slutter.

Men jeg synes nok at det å slette inlegg etter et år kanskje er litt tidlig? F.eks i omtaletråden for Oslo er de eldste innleggene nå fra november 2015, alt før det er borte. Det samme gjelder, så vidt jeg kan se, også de andre norske omtaletrådene. Hvis man har en såpass kort foreldelsefrist, vil tråder om jenter som framdeles er aktive bli borte.

Tråder blir ikke slettet når de er et år gamle, men når de ikke har vært lest på et år. Når interessen for en tråd er så liten at ingen har lest i den på så lang tid, ser jeg egentlig ikke hensikten med å la den bli liggende.

Selv om et databasesystem er raskt, så påvirkes det likevel av størrelsen. Det tar også lengre tid å ta backup, eller å lese inn igjen fra backup - uten at det skal tillegges så stor betydning selv om vi faktisk tar backup 6 ganger i døgnet.

En aktiv tråd er en som blir lest - eller skrevet i. Holdes trådene i live, så blir de ikke slettet.

Lenke til kommentar
  • 2 years later...
  • 3 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...