Gå til innhold

Treg server


Administrator

Anbefalte innlegg

Serveren vi kjører på hadde problemer med nettet i går. Det medførte at noresk.com til tider var spesielt treg. Vi beklager dette.

Håper at ikke dette er et forvarsel til at hele forummet "tryner", men det er vel backup

Lenke til kommentar
Serveren vi kjører på hadde problemer med nettet i går. Det medførte at noresk.com til tider var spesielt treg. Vi beklager dette.

Håper at ikke dette er et forvarsel til at hele forummet "tryner", men det er vel backup

Dette var nettproblemer, ikke med serveren generelt. Men det tas 100% backup hver dag, så hvis noe tryner mister vi maks 23 timer og 59 minutter. :)

Lenke til kommentar
Serveren vi kjører på hadde problemer med nettet i går. Det medførte at noresk.com til tider var spesielt treg. Vi beklager dette.

Håper at ikke dette er et forvarsel til at hele forummet "tryner", men det er vel backup

Dette var nettproblemer, ikke med serveren generelt. Men det tas 100% backup hver dag, så hvis noe tryner mister vi maks 23 timer og 59 minutter. :)

Good

Lenke til kommentar
  • 3 weeks later...
Jeg opplever at Noresk er veldig treg i dag (22.08 kl 09.05) Det er også sporadisk vært veldig tregt innimellom de siste dagene. Er det noen spesiell grunn til det?

Jeg har også registrert stor treghet i det siste. Webhosten skylder på nettproblemer, men jeg vet ikke.

Vi har en svært god webhost, men den ligger i USA, og det blir mange "hopp" på nettet. Det kan derfor skyldes stor trafikk. Vi ligger på cloud, men siden dette er aktive sider, må de oppdateres såpass ofte at det kanskje ikke hjelper så mye.

Jeg er i ferd med å undersøke andre muligheter, bla. å sette opp egen server, men det byr på sine egne utfordringer. Jeg må rett og slett bare be om tålmodighet. Det vil bli bedre. Abonnementsperioden på webhotellet går ut om et halvt år, og istedenfor å tegne opp for tre nye år (det rimeligste), skal jeg ha funnet en annen løsning før det. Helst lenge før.

Lenke til kommentar
Om du skal sette opp egen server, så er jo http://www.linode.com et alternativ 20$ i mnd for 48gb lagringsplass. Men alt må jo settes opp selv så da må en jo knote litt om en ikke har gjort det før. Men ligger masse nyttige videoer og annet lesestoff ute på youtube og linode.com om hvordan sette opp, dem svarer også fort på forespørsler og er hjelpsomme

Til en pris pr. måned som er omtrent det jeg betaler for et år nå, syns jeg at det blir i drøyeste laget. 48GB er >32GB mer enn det jeg trenger. Jeg undersøker en annen tilsvarende tjeneste som koster fjerdeparten, og hvor man ikke trenger å tegne seg for mer enn en måned om gangen. Amazon Web Services er gratis første år, og betal-for-hva-du-bruker senere. Det har mange muligheter men er forferdelig knotete å sette opp, og så har vi jo dette med nsa og deres spionasje.

Jeg undersøker andre alternativer, også med cloud, men det er slett ikke enkelt når man ikke har vært borte i det før og må sette opp absolutt alt fra grunnen av.

Dette forumet drives av meg alene, og jeg står selv for alle utgiftene. Det er viktig å holde dem på et fornuftig nivå så lenge vi ikke har betalende brukere.

Lenke til kommentar
  • 10 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...