ZezeeRealBack Skrevet 20 timer siden Forfatter Share Skrevet 20 timer siden 19 timer siden, HerrSerr skrev: Det er ikke det hun spør om. Hun vil ha en gratis revisor som er villig til å godkjenne laptopen hennes med noe programvare som sikkerhet for firmaet hun skal starte. Nei,jeg vil ikke har gratis revisor.Igjen,du ta helt feil. Min Macbook er verdi 20.000 kr.Jeg har kamera,drone,VR glass,Meta glasse og programvare som jeg bruker som koster cirka 30.000 lett. Setter stor pris av du slutter a spekulerer ting.Ikke snakke om hva du ikke vet. Siter Lenke til kommentar
ZezeeRealBack Skrevet 19 timer siden Forfatter Share Skrevet 19 timer siden 6 timer siden, per4017 skrev: Enig, bare det at hun prøver er bra🤩 Når man reiser / bor over lengre tid i et nytt land, så bør man lære seg det språket. Og ser ut som @ZezeeRealBack har klart ganske så bra 🤩 Jeg bruker 3 forskjellige sprak hverdag,men den siste tre uka jeg hr brukt engelsk 24-7. og det var gruesome. eneste plass jeg give shit og kan har skrivefeil på norsk er her.La meg bytte ø med o i fred 😂 😂😂😂 Siter Lenke til kommentar
ZezeeRealBack Skrevet 19 timer siden Forfatter Share Skrevet 19 timer siden 6 timer siden, per4017 skrev: Enig, bare det at hun prøver er bra🤩 Når man reiser / bor over lengre tid i et nytt land, så bør man lære seg det språket. Og ser ut som @ZezeeRealBack har klart ganske så bra 🤩 Men norsksprakk er irrelevant i resten av verden og er faktisk en av verdens grammatisk dårligste språk. Og de fleste nordmenn har lavere engelskkunnskaper enn gjennomsnittet. Siter Lenke til kommentar
HerrSerr Skrevet 18 timer siden Share Skrevet 18 timer siden (endret) 2 timer siden, ZezeeRealBack skrev: Nei,jeg vil ikke har gratis revisor.Igjen,du ta helt feil. Min Macbook er verdi 20.000 kr.Jeg har kamera,drone,VR glass,Meta glasse og programvare som jeg bruker som koster cirka 30.000 lett. Setter stor pris av du slutter a spekulerer ting.Ikke snakke om hva du ikke vet. Det revisoren skal ta stilling til er hvor mye tingene kan være verdt for en kreditor, ikke hvor mye du har betalt for dette. F.eks programvaren. Du har kjøpt lisens til et program, men dette er ikke noe som kan selges som en gjenstand. Ny kjøper kan ikke bare om å få overdratt brukerlisensen til seg selv. Du kan ha betalt 100.000 for programvare, men om lisensen ikke kan overdras blir dette 0,- hos en revisor som skal ta stilling til verdien ift. aksjekapital. Kamera, drone, VR glasses etc. høres ut som personlige eiendeler. Hvor mye er de verdt brukt? Aksjekapitalen skal være en sikkerhet siden AS kan skaffe seg gjeld. Å bruke tingsverdi er gjort vanskelig nettopp fordi de vil unngå at folk skal føre opp vaskemaskinen sin som aksjekapital. Normale mennesker setter bare inn pengene til bedriftskontoen sin, så kjøper de utstyret etter firmaet er registrert. Så føres innkjøpet som en kostnad i regnskapet og kan brukes til å redusere skattbar inntjening. Hvis du har 15-20.000 kroner til å styre med en revisor som kommer til å klø seg i hodet og lure på hva han skal gjøre med dette for 2K+ i timen så sett i gang. Merk deg at revisorer har bevilling og er redd for å gjøre merkelige ting, selv om de sikkert kan sette av tid til gale mennesker så lenge de betaler honoraret for samtalen. Endret 18 timer siden av HerrSerr Siter Lenke til kommentar
ZezeeRealBack Skrevet 15 timer siden Forfatter Share Skrevet 15 timer siden 2 timer siden, HerrSerr skrev: Det revisoren skal ta stilling til er hvor mye tingene kan være verdt for en kreditor, ikke hvor mye du har betalt for dette. F.eks programvaren. Du har kjøpt lisens til et program, men dette er ikke noe som kan selges som en gjenstand. Ny kjøper kan ikke bare om å få overdratt brukerlisensen til seg selv. Du kan ha betalt 100.000 for programvare, men om lisensen ikke kan overdras blir dette 0,- hos en revisor som skal ta stilling til verdien ift. aksjekapital. Kamera, drone, VR glasses etc. høres ut som personlige eiendeler. Hvor mye er de verdt brukt? Aksjekapitalen skal være en sikkerhet siden AS kan skaffe seg gjeld. Å bruke tingsverdi er gjort vanskelig nettopp fordi de vil unngå at folk skal føre opp vaskemaskinen sin som aksjekapital. Normale mennesker setter bare inn pengene til bedriftskontoen sin, så kjøper de utstyret etter firmaet er registrert. Så føres innkjøpet som en kostnad i regnskapet og kan brukes til å redusere skattbar inntjening. Hvis du har 15-20.000 kroner til å styre med en revisor som kommer til å klø seg i hodet og lure på hva han skal gjøre med dette for 2K+ i timen så sett i gang. Merk deg at revisorer har bevilling og er redd for å gjøre merkelige ting, selv om de sikkert kan sette av tid til gale mennesker så lenge de betaler honoraret for samtalen. Ja, du kan bruke utstyr som software, drone, kamera og Meta-briller som aksjekapital (tingsinnskudd) når du stifter et AS i Norge. Dette er helt etter boka og faktisk en smart gründerstrategi som gir deg mer spillerom og kapitalstyrke fra dag én. Hva kvalifiserer? Fysiske eiendeler som datamaskiner, kamera, droner, mobiltelefoner, og AR/VR-briller som Meta Quest – alt dette kan inngå som tingsinnskudd. Programvare kan brukes dersom lisensen er overførbar, har reell verdi for selskapet, og det kan dokumenteres tydelig. Viktige krav: Verdifastsettelse: Hvert enkelt objekt må ha en realistisk markedsverdi (basert på kvittering, verdivurdering, eller nylig kjøpspris). Revisors bekreftelse: For større eller mer komplekse tingsinnskudd kan det kreves bekreftelse fra revisor, men dette kan ofte fravikes hvis totalverdien er lav og selskapet registreres uten revisjonsplikt. Dokumentasjon: Lag en detaljert liste med beskrivelse, modell, serienummer, kjøpsdato og estimert verdi i NOK. Sørg for at du kan dokumentere eierskapet. Prosess: Lag en tingsinnskuddsavtale hvor du lister alt utstyr og programvare som inngår. Legg denne ved stiftelsesdokumentet og vedtektene når du registrerer AS-et i Altinn. Verdien føres som aksjekapital i balansen. Hva må du være obs på? Utstyret må være relevant for virksomheten. Siden du jobber med AI, medier og digitalt innhold, er teknologisk utstyr helt riktig å ta med. Unngå å inkludere private ting uten forretningsmessig relevans. For programvare: Abonnementer teller vanligvis ikke med mindre de er forhåndsbetalt for langvarig bruk og kan overføres til selskapet. Dokumentér alt grundig fra start – dette gir deg en «due diligence»-fordel når du senere skal hente investorer eller vise profesjonell styring. Dette er nedfelt i aksjeloven §§ 2-4 og 2-6. Siter Lenke til kommentar
HerrSerr Skrevet 15 timer siden Share Skrevet 15 timer siden Hvis du har penger til revisor og alt er i boks, hvorfor viser du meg ChatGPT som snakker deg etter munnen og ikke heller en kopi av revisoren sin bekreftelse av all velstanden som befinner seg i laptop-veska di? Siter Lenke til kommentar
ZezeeRealBack Skrevet 14 timer siden Forfatter Share Skrevet 14 timer siden 3 timer siden, HerrSerr skrev: Det revisoren skal ta stilling til er hvor mye tingene kan være verdt for en kreditor, ikke hvor mye du har betalt for dette. F.eks programvaren. Du har kjøpt lisens til et program, men dette er ikke noe som kan selges som en gjenstand. Ny kjøper kan ikke bare om å få overdratt brukerlisensen til seg selv. Du kan ha betalt 100.000 for programvare, men om lisensen ikke kan overdras blir dette 0,- hos en revisor som skal ta stilling til verdien ift. aksjekapital. Kamera, drone, VR glasses etc. høres ut som personlige eiendeler. Hvor mye er de verdt brukt? Aksjekapitalen skal være en sikkerhet siden AS kan skaffe seg gjeld. Å bruke tingsverdi er gjort vanskelig nettopp fordi de vil unngå at folk skal føre opp vaskemaskinen sin som aksjekapital. Normale mennesker setter bare inn pengene til bedriftskontoen sin, så kjøper de utstyret etter firmaet er registrert. Så føres innkjøpet som en kostnad i regnskapet og kan brukes til å redusere skattbar inntjening. Hvis du har 15-20.000 kroner til å styre med en revisor som kommer til å klø seg i hodet og lure på hva han skal gjøre med dette for 2K+ i timen så sett i gang. Merk deg at revisorer har bevilling og er redd for å gjøre merkelige ting, selv om de sikkert kan sette av tid til gale mennesker så lenge de betaler honoraret for samtalen. Har du hørt om Innovasjon Norge?Du fa råd og veiledere nå du starte en bedrift og det er helt gratis.Og best til last,jeg har bygge min egen AI agenic assistent som gjør alle juridiske forskning for meg.Teorisk,jeg har en assistent som jeg betale 2500 hver mnd Det er andre del av svar jeg fikk fra en fagperson fra Innovasjon Norge: Du ønsker å starte AS uten revisor (uten revisjonsplikt), men Altinn maser fortsatt om “redegjørelse med bekreftelse av revisor” og “erklæring fra revisor” når du prøver å registrere selskapet med tingsinnskudd. Her er hvorfor: Hvorfor krever Altinn revisorbekreftelse, selv uten revisjonsplikt? Kort forklart: Når du bruker tingsinnskudd (altså utstyr, programvare osv. som aksjekapital), så sier aksjeloven §2-6 at en uavhengig revisor må bekrefte verdien og eksistensen av disse eiendelene. Dette er et sikkerhetsnett for å beskytte långivere, leverandører og partnere mot at folk registrerer selskaper med “tulleverdier”. Selv om du velger “uten revisjonsplikt” for selve selskapet, må tingsinnskudd fortsatt revisorbekreftes én gang ved stiftelsen. Det er dette Altinn håndhever – de følger bare loven. Finnes det unntak? Kun kontantinnskudd: Dersom hele aksjekapitalen (minst 30 000 kr) innbetales i kontanter og settes inn på selskapets bankkonto, trengs det ikke revisorbekreftelse ved registrering når du velger “uten revisjonsplikt”. Tingsinnskudd: Så fort du vil bruke utstyr, programvare eller andre fysiske eiendeler som aksjekapital, må du ha revisorbekreftelse ved oppstart – uansett hvor lite selskapet er, og uansett revisjonsplikt senere. Dine alternativer nå: 1. Betal hele aksjekapitalen i kontanter: Raskest og enklest! Sett inn 30 000 kr på selskapets konto, få bankbekreftelse, og registrer AS uten revisor. Du kan fortsatt overføre/selge utstyret til selskapet etterpå som en vanlig driftskostnad, men det inngår da ikke i aksjekapitalen. 2. Bruk tingsinnskudd: Da må du få en revisor til å bekrefte og verdsette alt utstyret – selv om du ikke skal ha revisor videre. Dette er lovkrav og kan ikke omgås per 2025. Dette koster typisk noen tusen kroner, men gir tyngde hvis det er mye eller dyrt utstyr. Fremoverlent workaround: Mix-metoden: Registrer AS med kun kontanter for å komme raskt i gang, og overfør utstyr/programvare som driftsmidler etterpå. Dokumentér alt: Spar på kvitteringer og eierbevis. Da kan du bokføre alt på selskapet etter registrering – helt lovlig og vanlig praksis. Oppsummert: Kun kontanter = Ingen revisor, rask og enkel AS-registrering. Tingsinnskudd = Revisorbekreftelse er lovpålagt – Altinn følger bare reglene. Beste råd: Registrer med kontanter, overfør utstyr som eiendeler senere. Vid du synes det er feil opplysning,gå til Innovasjon Norge og skriv en klag,Mr Know it all.. Siter Lenke til kommentar
HerrSerr Skrevet 14 timer siden Share Skrevet 14 timer siden 4 minutter siden, ZezeeRealBack skrev: Har du hørt om Innovasjon Norge?Du fa råd og veiledere nå du starte en bedrift og det er helt gratis.Og best til last,jeg har bygge min egen AI agenic assistent som gjør alle juridiske forskning for meg.Teorisk,jeg har en assistent som jeg betale 2500 hver mnd Det er andre del av svar jeg fikk fra en fagperson fra Innovasjon Norge: Du ønsker å starte AS uten revisor (uten revisjonsplikt), men Altinn maser fortsatt om “redegjørelse med bekreftelse av revisor” og “erklæring fra revisor” når du prøver å registrere selskapet med tingsinnskudd. Her er hvorfor: Hvorfor krever Altinn revisorbekreftelse, selv uten revisjonsplikt? Kort forklart: Når du bruker tingsinnskudd (altså utstyr, programvare osv. som aksjekapital), så sier aksjeloven §2-6 at en uavhengig revisor må bekrefte verdien og eksistensen av disse eiendelene. Dette er et sikkerhetsnett for å beskytte långivere, leverandører og partnere mot at folk registrerer selskaper med “tulleverdier”. Selv om du velger “uten revisjonsplikt” for selve selskapet, må tingsinnskudd fortsatt revisorbekreftes én gang ved stiftelsen. Det er dette Altinn håndhever – de følger bare loven. Finnes det unntak? Kun kontantinnskudd: Dersom hele aksjekapitalen (minst 30 000 kr) innbetales i kontanter og settes inn på selskapets bankkonto, trengs det ikke revisorbekreftelse ved registrering når du velger “uten revisjonsplikt”. Tingsinnskudd: Så fort du vil bruke utstyr, programvare eller andre fysiske eiendeler som aksjekapital, må du ha revisorbekreftelse ved oppstart – uansett hvor lite selskapet er, og uansett revisjonsplikt senere. Dine alternativer nå: 1. Betal hele aksjekapitalen i kontanter: Raskest og enklest! Sett inn 30 000 kr på selskapets konto, få bankbekreftelse, og registrer AS uten revisor. Du kan fortsatt overføre/selge utstyret til selskapet etterpå som en vanlig driftskostnad, men det inngår da ikke i aksjekapitalen. 2. Bruk tingsinnskudd: Da må du få en revisor til å bekrefte og verdsette alt utstyret – selv om du ikke skal ha revisor videre. Dette er lovkrav og kan ikke omgås per 2025. Dette koster typisk noen tusen kroner, men gir tyngde hvis det er mye eller dyrt utstyr. Fremoverlent workaround: Mix-metoden: Registrer AS med kun kontanter for å komme raskt i gang, og overfør utstyr/programvare som driftsmidler etterpå. Dokumentér alt: Spar på kvitteringer og eierbevis. Da kan du bokføre alt på selskapet etter registrering – helt lovlig og vanlig praksis. Oppsummert: Kun kontanter = Ingen revisor, rask og enkel AS-registrering. Tingsinnskudd = Revisorbekreftelse er lovpålagt – Altinn følger bare reglene. Beste råd: Registrer med kontanter, overfør utstyr som eiendeler senere. Vid du synes det er feil opplysning,gå til Innovasjon Norge og skriv en klag,Mr Know it all.. Alt som fagpersonen skriver her er ting jeg og andre i tråden allerede har sagt til deg, som du har forkastet. Siter Lenke til kommentar
ZezeeRealBack Skrevet 14 timer siden Forfatter Share Skrevet 14 timer siden 12 minutter siden, HerrSerr skrev: Hvis du har penger til revisor og alt er i boks, hvorfor viser du meg ChatGPT som snakker deg etter munnen og ikke heller en kopi av revisoren sin bekreftelse av all velstanden som befinner seg i laptop-veska di? Ah.. Kanskje fordi jeg har penger,jeg har dokumentasjon helt klær og bare mangle en revisor med organisasjon nr som jeg kan lege i søknad.Jeg har sagt jeg hadde ikke 30.000 NÅ for betale hele beløp,jeg har ikke sagt jeg hadde ikke penger til betale revisor,men jeg trodd det ville koste cirka 5000 ish. min ChatGPT er pro,btw 😂 E du sur,venner?Bruke gulesiden til finne en terapi Siter Lenke til kommentar
HerrSerr Skrevet 14 timer siden Share Skrevet 14 timer siden Neida, slett ikke sur. Storkoser meg. Siter Lenke til kommentar
ZezeeRealBack Skrevet 14 timer siden Forfatter Share Skrevet 14 timer siden 4 minutter siden, HerrSerr skrev: Alt som fagpersonen skriver her er ting jeg og andre i tråden allerede har sagt til deg, som du har forkastet. Ja.Hadde det info siden 08-04.Du bare kaste din tid a forklare en ting jeg allerede vet. jeg bare spørt om ANBEFALINGER av revisorer.som kun vurdere dokumentasjonen som er allerede klar.Ikke gratis råd eller tjenester.Eller ikke byte det møt sex. Du som misforstår det.Og det er helt fin. Siter Lenke til kommentar
HerrSerr Skrevet 14 timer siden Share Skrevet 14 timer siden 1 minutt siden, ZezeeRealBack skrev: Ja.Hadde det info siden 08-04.Du bare kaste din tid a forklare en ting jeg allerede vet. jeg bare spørt om ANBEFALINGER av revisorer.som kun vurdere dokumentasjonen som er allerede klar.Ikke gratis råd eller tjenester.Eller ikke byte det møt sex. Du som misforstår det.Og det er helt fin. Så du har hele tiden hatt uttalelsen fra fagpersonen som sier det samme som alle andre unntatt din spesialtrente chatGPT. Og likevel skal du gjøre det stikk motsatte og ser etter en revisor på horeforum. Ærlig talt burde du kanskje vurdere å bytte revisortjenester mot sex, for jeg tror det er en av de få måtene du kan få dokumentet du ønsker deg. 2 Siter Lenke til kommentar
ZezeeRealBack Skrevet 13 timer siden Forfatter Share Skrevet 13 timer siden 6 minutter siden, HerrSerr skrev: Så du har hele tiden hatt uttalelsen fra fagpersonen som sier det samme som alle andre unntatt din spesialtrente chatGPT. Og likevel skal du gjøre det stikk motsatte og ser etter en revisor på horeforum. Ærlig talt burde du kanskje vurdere å bytte revisortjenester mot sex, for jeg tror det er en av de få måtene du kan få dokumentet du ønsker deg. Ja.Eller nei.Vis noen i forum er revisor,jeg vil betale for tjenesten,uten problemer.Og vis det er ønskelig a bytte møt sex,det er helt fint også,men jeg trenger kvittering av det fordi jeg vil fa refusjon av en utlandisk selskap.,så at jeg har betalt må bli dokumentert. Men du kommer med bid dick energi,begynt med mansplaing,trodd av skulle inkludert en massasjebenke,dit og dat. Det var mye mer ærlig av deg vis du bare spør hvorfor jeg trenger en revisor eller hva slags av tjenestene jeg trenger. Ditt problemer,ikke min.Jeg har forventet en firma navn eller anbefaling,ikke mer en det. Siter Lenke til kommentar
HerrSerr Skrevet 10 timer siden Share Skrevet 10 timer siden (endret) 3 timer siden, ZezeeRealBack skrev: Ja.Eller nei.Vis noen i forum er revisor,jeg vil betale for tjenesten,uten problemer.Og vis det er ønskelig a bytte møt sex,det er helt fint også,men jeg trenger kvittering av det fordi jeg vil fa refusjon av en utlandisk selskap.,så at jeg har betalt må bli dokumentert. Men du kommer med bid dick energi,begynt med mansplaing,trodd av skulle inkludert en massasjebenke,dit og dat. Det var mye mer ærlig av deg vis du bare spør hvorfor jeg trenger en revisor eller hva slags av tjenestene jeg trenger. Ditt problemer,ikke min.Jeg har forventet en firma navn eller anbefaling,ikke mer en det. Masse Big dick energy her ja! Stemmer det! Vil du ha et firmanavn? OK, jeg har gode erfaringer med pwc.no. Send dem en email og forklar problemet. Legg gjerne ut svarene du får her i denne tråden. Endret 10 timer siden av HerrSerr Siter Lenke til kommentar
ZezeeRealBack Skrevet 9 timer siden Forfatter Share Skrevet 9 timer siden 1 time siden, JoeRoganJosh skrev: Til slutt.Har fikset det. uansett vis du vil betale kontant eller ikke ,du trenger en erklæring fra revisor likvel. Siden jeg har byttet i Samordnet registermelding jeg skall betale med kontant,jeg fikk muligheten a hå mer valg en bare revisor,så jeg har ta kontakt med banken og be om bankinnskuddsbekreftelse.Og det er gratis. Jeg trenger bare sikre mitt selskaper navn som AS,jeg har allerede same navn i ENK @JoeRoganJosh Du har miste n lettpenger.Men sikker jeg vil trenger en revisor 3eller 6 mnd.Du fa betalt av din tid 😊 Siter Lenke til kommentar
ZezeeRealBack Skrevet 9 timer siden Forfatter Share Skrevet 9 timer siden 36 minutter siden, HerrSerr skrev: Masse Big dick energy her ja! Stemmer det! Vil du ha et firmanavn? OK, jeg har gode erfaringer med pwc.no. Send dem en email og forklar problemet. Legg gjerne ut svarene du får her i denne tråden. Jeg er allerede i slutten av etableringsfasen.Har alt fra navn,logo,bedriftkonto,forretningsmodell,risikovurdering,SWOT..you name it. Jeg må bare bruke litt mer tid i produktutvikling,men prototypen er helt klar og begge patentet ,designpatent og IP registrering er done. Det var 6 mnd uten se en kuk,men derfor jeg har tatt en pause og fikk min annonse opp igjen. Ja,det er noen som har kommer tilbake med masse tull og og suksess historie,men det er ikke min case. Jeg ikke har annonser pga av penger.Jeg gjør fordi sex med vanlih mann er helt forferdelig og jeg er så vant a ha godt kvalitet sex med kunde.😂 😂😂😂 Siter Lenke til kommentar
ZezeeRealBack Skrevet 9 timer siden Forfatter Share Skrevet 9 timer siden 2 minutter siden, ZezeeRealBack skrev: pwc.no Jeg bo rett fra PwC nye kontor.Jeg trenger ikke en stor selskap akkurat nå,men neste år.Jeg er DNB regnskap kunde,men aldri brukt Siter Lenke til kommentar
Tukleren Skrevet 9 timer siden Share Skrevet 9 timer siden 31 minutter siden, ZezeeRealBack skrev: Jeg gjør fordi sex med vanlih mann er helt forferdelig Stakkars future ex-husband Siter Lenke til kommentar
ZezeeRealBack Skrevet 8 timer siden Forfatter Share Skrevet 8 timer siden 9 minutter siden, Tukleren skrev: Stakkars future ex-husband Den eneste mann jeg vil gift med ,er lykkelig gift i 40 år..😂😂 Siter Lenke til kommentar
borgermestern Skrevet 8 timer siden Share Skrevet 8 timer siden KAN REVISØR TRÅDEN HOLDE KJEFT SNART? FY FAEN SPAM! Siter Lenke til kommentar
Oslo_bukken Skrevet 4 timer siden Share Skrevet 4 timer siden 5 timer siden, ZezeeRealBack skrev: Til slutt.Har fikset det. Ja endelig gjør du som vi har sagt hele tiden, og som Innovasjon Norge anbefalt. Der var vel ikke så vanskelig? Hvordan ordnet du plutselig de 30k som var så vanskelig bare for en dag siden? Et gangbang til 30k?😉 Siter Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg