HerrSerr Skrevet Mandag klokken 17:36 Share Skrevet Mandag klokken 17:36 Å starte AS er ikke spesielt vanskelig, og det kan lett gjøres uten revisor. Du må sette inn de 30.000 i banken og få lagd en bedriftskonto. Banken bekrefter at pengene er på firmakonto. Men det er en rekke fallgruver når det gjelder kemneren etc som begynner sende deg brev, som f.eks skal ha tilgang til å fryse kontoen din hvis du sier det er lønnskonto. Det er også et helvete å levere inn aksjeoppgaver og regnskap hvert bidige år, så du bør ha noe regnskapsopplegg hos Visma eller andre. Av og til kan de gi deg dagbøter som fort overstiger 50.000 hvis du har glemt å melde inn en bagatell. Hvis du ikke skal tjene store penger, skape mye gjeld eller noe sånt og faktisk trenger et AS ville jeg råde mot det. Revisorer kan sikkert hjelpe deg med å starte, men tror de fleste med lite firma ikke henter inn en dyr revisor til dette. Revisorer er som advokater, og skal ha 2000 kr bare for å lese en e-post. 3 Siter Lenke til kommentar
ZezeeRealBack Skrevet Mandag klokken 19:57 Forfatter Share Skrevet Mandag klokken 19:57 2 timer siden, HerrSerr skrev: Å starte AS er ikke spesielt vanskelig, og det kan lett gjøres uten revisor. Du må sette inn de 30.000 i banken og få lagd en bedriftskonto. Banken bekrefter at pengene er på firmakonto. Men det er en rekke fallgruver når det gjelder kemneren etc som begynner sende deg brev, som f.eks skal ha tilgang til å fryse kontoen din hvis du sier det er lønnskonto. Det er også et helvete å levere inn aksjeoppgaver og regnskap hvert bidige år, så du bør ha noe regnskapsopplegg hos Visma eller andre. Av og til kan de gi deg dagbøter som fort overstiger 50.000 hvis du har glemt å melde inn en bagatell. Hvis du ikke skal tjene store penger, skape mye gjeld eller noe sånt og faktisk trenger et AS ville jeg råde mot det. Revisorer kan sikkert hjelpe deg med å starte, men tror de fleste med lite firma ikke henter inn en dyr revisor til dette. Revisorer er som advokater, og skal ha 2000 kr bare for å lese en e-post. Igjen..jeg trenger ikke lære start en selskap.Jeg trenger bare bytte min Enk for AS men akkurat nå jeg har ikke 30.000 som aksjekapital.Jeg bare spør vis noen vet en revisør fôr anbefaler,trenger ikke forklaring av hvordan skal gjør ditt og dat,jeg har nettopp fullført 1 år entreprenørskap utdanning i fagskole.Det teoretisk del jeg vet. Min spørsmål er:Noen vet en revisør til anbefaling? Resten er alt klar.Jeg trenger bare bytte fra enk til AS pga noen andre juridiske aspekter.Men takk for din engasjement,det er ikke svare jeg leter etter. Jeg trenger bare en revisør som kn give ett godkjent til en dokument som er allerede klar og jeg treger leg in altinn.Bare det 2 Siter Lenke til kommentar
borgermestern Skrevet Mandag klokken 20:05 Share Skrevet Mandag klokken 20:05 MEN FAEN! for noe jævla revisør spam da!! 2 Siter Lenke til kommentar
ZezeeRealBack Skrevet Mandag klokken 20:34 Forfatter Share Skrevet Mandag klokken 20:34 26 minutter siden, borgermestern skrev: MEN FAEN! for noe jævla revisør spam da!! Helt enig. har du merker av noen har svare mitt spørsmål,men kommer med mansplaining,inkludering deg? Siter Lenke til kommentar
HerrSerr Skrevet Mandag klokken 22:03 Share Skrevet Mandag klokken 22:03 2 timer siden, ZezeeRealBack skrev: Igjen..jeg trenger ikke lære start en selskap.Jeg trenger bare bytte min Enk for AS men akkurat nå jeg har ikke 30.000 som aksjekapital.Jeg bare spør vis noen vet en revisør fôr anbefaler,trenger ikke forklaring av hvordan skal gjør ditt og dat,jeg har nettopp fullført 1 år entreprenørskap utdanning i fagskole.Det teoretisk del jeg vet. Min spørsmål er:Noen vet en revisør til anbefaling? Resten er alt klar.Jeg trenger bare bytte fra enk til AS pga noen andre juridiske aspekter.Men takk for din engasjement,det er ikke svare jeg leter etter. Jeg trenger bare en revisør som kn give ett godkjent til en dokument som er allerede klar og jeg treger leg in altinn.Bare det Er ikke helt sikker på om du lærte så mye entrepenørskap, for en bytter ikke Enk for AS. Eventuelt starter du det ene og legger ned det andre. Men flott du kan dette, lykke til. Revisorer finner du på gule sider. 2 Siter Lenke til kommentar
ZezeeRealBack Skrevet Tirsdag klokken 00:53 Forfatter Share Skrevet Tirsdag klokken 00:53 2 timer siden, HerrSerr skrev: Er ikke helt sikker på om du lærte så mye entrepenørskap, for en bytter ikke Enk for AS. Eventuelt starter du det ene og legger ned det andre. Men flott du kan dette, lykke til. Revisorer finner du på gule sider. Jeg må hå min AS organisasjon nr for jeg lege ned min Enk.Er du fornøyd?Det jeg vet,du prøve finne en veien til sett meg ned fordi jeg var en prostituert Du kommer ingen vei med den mikroaggresjonen. Ta en runke elle gå besøke en jenta,kompis..se ut du trenger ett godt orgasm,bare sur folk provoserer andre..lav testosteron? Siter Lenke til kommentar
bps Skrevet Tirsdag klokken 04:10 Share Skrevet Tirsdag klokken 04:10 3 timer siden, ZezeeRealBack skrev: Jeg må hå min AS organisasjon nr for jeg lege ned min Enk.Er du fornøyd?Det jeg vet,du prøve finne en veien til sett meg ned fordi jeg var en prostituert Du kommer ingen vei med den mikroaggresjonen. Ta en runke elle gå besøke en jenta,kompis..se ut du trenger ett godt orgasm,bare sur folk provoserer andre..lav testosteron? Hvis du ikke engang har 30 k for å starte et AS bør du heller ta deg en jobb i kassa på Kiwi og spare opp litt penger…kan umulig være så luksuriøst å være hore hvis man ikke engang ha 30.000 kr engang…de medisinene dine må koste flesk… 1 Siter Lenke til kommentar
ZezeeRealBack Skrevet Tirsdag klokken 04:57 Forfatter Share Skrevet Tirsdag klokken 04:57 14 minutter siden, bps skrev: Hvis du ikke engang har 30 k for å starte et AS bør du heller ta deg en jobb i kassa på Kiwi og spare opp litt penger…kan umulig være så luksuriøst å være hore hvis man ikke engang ha 30.000 kr engang…de medisinene dine må koste flesk… Kjære @bps Lese hele trad for du bruke din ubrukelige og inkonsistent frontallappen.Og vise seg du er ikke etnisk norsk,du vet ikke hvordan helsesystemet virker her..Ah,du sikker kommer fra en land som nå betale full pris for bruke helsetjenester.. Ingen nordmenn skrev det du har gjørd 😂😂😂 Siter Lenke til kommentar
ZezeeRealBack Skrevet Tirsdag klokken 05:07 Forfatter Share Skrevet Tirsdag klokken 05:07 6 minutter siden, ZezeeRealBack skrev: Kjære @bps Lese hele trad for du bruke din ubrukelige og inkonsistent frontallappen.Og vise seg du er ikke etnisk norsk,du vet ikke hvordan helsesystemet virker her..Ah,du sikker kommer fra en land som nå betale full pris for bruke helsetjenester.. Ingen nordmenn skrev det du har gjørd 😂😂😂 54 minutter siden, bps skrev: Hvis du ikke engang har 30 k for å starte et AS bør du heller ta deg en jobb i kassa på Kiwi og spare opp litt penger…kan umulig være så luksuriøst å være hore hvis man ikke engang ha 30.000 kr engang…de medisinene dine må koste flesk… 20250402_0056_Caveman's Computer Curiosity_remix_01jqss3v51e42bngm7jc4tr5s6.mp4 Siter Lenke til kommentar
ZezeeRealBack Skrevet Tirsdag klokken 11:37 Forfatter Share Skrevet Tirsdag klokken 11:37 (endret) 13 timer siden, HerrSerr skrev: Er ikke helt sikker på om du lærte så mye entrepenørskap, for en bytter ikke Enk for AS. Eventuelt starter du det ene og legger ned det andre. Men flott du kan dette, lykke til. Revisorer finner du på gule sider. @HerrSerr Som du kan se,nå det er krav å ha redegjorelse som er signert av stifterne og bekreftet av revisor erklæring fra revisor om innbetaling av aksjeinnskuddet uansett du er stor eller små bedrift. Gulesiden?Jeg har brukt noen mer avansert,men fikk ikke pris/opplysing av revisør som kan gjør det her i Oslo.Men skal søke noen i Stavanger. Til slutt.Dokka klage mye om dama som behandla dere dårlig på tlf/ved treff og ikke mist klage av norske jenter er bortskjemt og ufin…men nå en dame gi en sjanse av mann bli mann og spør om hjelp, bli mottatt med forklaring om at jeg ikke spurte, og angrep mot min evne til å starte et selskap eller vis jeg har råd og penger for det.That is not of your business.Det forteller mer om dere som mennesker,ikke om meg. Endret Tirsdag klokken 11:41 av ZezeeRealBack Feil bilde Siter Lenke til kommentar
ZezeeRealBack Skrevet Tirsdag klokken 11:43 Forfatter Share Skrevet Tirsdag klokken 11:43 4 minutter siden, ZezeeRealBack skrev: @HerrSerr Som du kan se,nå det er krav å ha redegjorelse som er signert av stifterne og bekreftet av revisor erklæring fra revisor om innbetaling av aksjeinnskuddet uansett du er stor eller små bedrift. Gulesiden?Jeg har brukt noen mer avansert,men fikk ikke pris/opplysing av revisør som kan gjør det her i Oslo.Men skal søke noen i Stavanger. Til slutt.Dokka klage mye om dama som behandla dere dårlig på tlf/ved treff og ikke mist klage av norske jenter er bortskjemt og ufin…men nå en dame gi en sjanse av mann bli mann og spør om hjelp, bli mottatt med forklaring om at jeg ikke spurte, og angrep mot min evne til å starte et selskap eller vis jeg har råd og penger for det.That is not of your business.Det forteller mer om dere som mennesker,ikke om meg. Siter Lenke til kommentar
HerrSerr Skrevet Tirsdag klokken 14:20 Share Skrevet Tirsdag klokken 14:20 (endret) "erklæring fra revisor, finansinstitusjon, bank, advokat ELLER regnskapsfører...." Som det har blitt sagt tidligere i tråden bekrefter banken at de 30.000 står på kontoen når du stifter selskapet. Hvis det kreves spesifikt at du må ha revisor har du trykket noe feil i skjemaet, eller så skal du starte noe i langt større skala enn et 30.000 kroners AS. Anbefaler å ta kontakt med Brønnøysund og spørre dem før du ringer rundt til revisorer, slik at de mansplainer samme greia til deg. Jeg tror hovedproblemet ligger i "tingsinnskudd". Dette betyr at du skal legge til en annen verdi enn penger i egenkapitalen når du starter opp. Massasjebenker eller lignende. Men det ville være hull i hodet å hente inn en revisor som tar 20.000 for å se på noen gamle massasjebenker og gi dem en verdi av 4.000 i regnskapet ditt. Bruk heller de pengene på aksjekapitalen din. Jeg var også kanskje litt upresis tidligere når jeg sa du ikke kan bytte ENK til AS. Det er kanskje en teoretisk mulighet for å bytte organisasjonsform for gjeldende firma, men det er ingen normale mennesker som gjør det. Tror ikke det har noen fordeler å gjøre det slik, og det er sikkert så komplisert at da bør du kanskje ha en revisor. Endret Tirsdag klokken 15:04 av HerrSerr Siter Lenke til kommentar
Oslo_bukken Skrevet Tirsdag klokken 17:50 Share Skrevet Tirsdag klokken 17:50 Jeg må bare si en ting… kanskje grunnen til at du ikke finner det du søker er fordi du staver feil? Du skriver hele tiden revisØr (med ø), når det heter revisOr (med o). Teste det👍 Men som sagt, du trenger ikke revisor (ei heller revisør) for dette. Sett inn 30.000 på kontoen, be banken bekrefte, og send inn til BRREG så er det klart. Hvis du ikke har 30.000 så kan du uansett ikke betale revisor heller (muligens en revisør, hva nå det er). Lykke til! 1 Siter Lenke til kommentar
Idioten Skrevet Tirsdag klokken 18:50 Share Skrevet Tirsdag klokken 18:50 @ZezeeRealBack: de prøver faktisk å hjelpe deg. Pust med magen og ta imot gode råd. @HerrSerr kan fikse utfordringene dine betydelig rimeligere enn en revisOr Kanskje dere skulle byttelåne tjenester 😛 3 Siter Lenke til kommentar
ZezeeRealBack Skrevet Tirsdag klokken 20:41 Forfatter Share Skrevet Tirsdag klokken 20:41 1 time siden, Idioten skrev: @ZezeeRealBack: de prøver faktisk å hjelpe deg. Pust med magen og ta imot gode råd. @HerrSerr kan fikse utfordringene dine betydelig rimeligere enn en revisOr Kanskje dere skulle byttelåne tjenester 😛 Nei.Jeg har spørt vis noen vet en revisør som jeg kan ta dokumentasjon som er allerede klar for bli godkjent.Bare det.Jeg har revisørerklaring og Tinnskudd dokumentasjon klar,bare trenger en revisør til godkjent.Jeg har ikke den 30.000 nå,men har utstyr og programvare som kan bli bekreft som aksjekapitall.Han nevne en gammel massasjebenke..jeg driver ikke med det lenge siden,hva en selskap som driver med utvikling av teknologi ha med massasjebenk a gjør?Jeg har slutt med massasje i fjor. Litt frustert nå du bygge en seriøs karrierere over ett år og noen kommer med mansplaining av noen han har ikke peilling av siden regler har bytte i 2021.Jeg trenger ikke en bekreft av en hørekunde av mine aktivitet som er ikke eskorte relatert. Er det vanskelig akseptert av en eskorte klare seg godt utenfor sexbransje? 😊 Du kun ta kontakt direkt med meg Herr.Du har min privat kontakt.🙁 Siter Lenke til kommentar
Kneipp Skrevet Tirsdag klokken 20:54 Share Skrevet Tirsdag klokken 20:54 Dette er tidenes tråd! Helt fantastisk!🏆 Og jeg elsker ordet «revisør» ❤️ 1 Siter Lenke til kommentar
Oslo_bukken Skrevet Tirsdag klokken 21:00 Share Skrevet Tirsdag klokken 21:00 Hørekunde og revisør 3 Siter Lenke til kommentar
ZezeeRealBack Skrevet Tirsdag klokken 21:08 Forfatter Share Skrevet Tirsdag klokken 21:08 5 minutter siden, Oslo_bukken skrev: Hørekunde og revisør Hahaha..nå jeg har sett det!😂😂😂😂😂😂 REVISOR! 😂😂😂😂😂 1 Siter Lenke til kommentar
pernor Skrevet Onsdag klokken 13:17 Share Skrevet Onsdag klokken 13:17 Jeg vill heller skaffet de 30 000 om mulig. Lånt de en liten stund om du ikke har de. Når selskapet er stiftet kan det kjøpe utstyret av deg for 30 000 og du betaler pengene tilbake. Men registreringen tar for tiden nesten 2 uker i Brønnøysund og i mellomtiden er pengene sperret i banken. 1 Siter Lenke til kommentar
HerrSerr Skrevet Onsdag klokken 14:43 Share Skrevet Onsdag klokken 14:43 1 time siden, pernor skrev: Jeg vill heller skaffet de 30 000 om mulig. Lånt de en liten stund om du ikke har de. Når selskapet er stiftet kan det kjøpe utstyret av deg for 30 000 og du betaler pengene tilbake. Men registreringen tar for tiden nesten 2 uker i Brønnøysund og i mellomtiden er pengene sperret i banken. Det er ikke det hun spør om. Hun vil ha en gratis revisor som er villig til å godkjenne laptopen hennes med noe programvare som sikkerhet for firmaet hun skal starte. 1 Siter Lenke til kommentar
Satyr Skrevet i går, 00:14 Share Skrevet i går, 00:14 På 11.5.2025 den 14.32, ZezeeRealBack skrev: Jeg har alt gjørd,trenger bare en revisør til bekreft.. Slutt med å skrive "revisør", det heter revisor. 1 Siter Lenke til kommentar
ZezeeRealBack Skrevet i går, 00:23 Forfatter Share Skrevet i går, 00:23 6 minutter siden, Satyr skrev: Slutt med å skrive "revisør", det heter revisor. Ja,det var min autokorrekt,har brukt tastatur i andre språk og det har lagre «revisør» 😂😂😂😂 2 Siter Lenke til kommentar
JoeRoganJosh Skrevet i går, 04:55 Share Skrevet i går, 04:55 Personlig fortrekker jeg @ZezeeRealBack sin Norsk, fremfor brukere som skriver på svensk og dansk. @ZezeeRealBack har sin personlige vri på språket vårt, litt som piffi krydder. Passer til alt. 1 Siter Lenke til kommentar
per4017 Skrevet i går, 04:59 Share Skrevet i går, 04:59 1 minutt siden, JoeRoganJosh skrev: Personlig fortrekker jeg @ZezeeRealBack sin Norsk, fremfor brukere som skriver på svensk og dansk. @ZezeeRealBack har sin personlige vri på språket vårt, litt som piffi krydder. Passer til alt. Enig, bare det at hun prøver er bra🤩 Når man reiser / bor over lengre tid i et nytt land, så bør man lære seg det språket. Og ser ut som @ZezeeRealBack har klart ganske så bra 🤩 2 Siter Lenke til kommentar
ZezeeRealBack Skrevet 20 timer siden Forfatter Share Skrevet 20 timer siden 20 timer siden, pernor skrev: Jeg vill heller skaffet de 30 000 om mulig. Lånt de en liten stund om du ikke har de. Når selskapet er stiftet kan det kjøpe utstyret av deg for 30 000 og du betaler pengene tilbake. Men registreringen tar for tiden nesten 2 uker i Brønnøysund og i mellomtiden er pengene sperret i banken. Ja,det er hva jeg skal gjør.Jeg har utstyr som er verdi litt mer en 30.000,men vis erklæring godkjenning koster 15.000,det er bedre den først muligheter. Hvis jeg ta 2 treff hver dag i juni for 1500,da fa jeg 90.000.Utfordringen du har når du jobber som eskorte uten en økonomisk plan er at vi ender opp med å bruke penger uansvarlig.Det er veldig lett a miste kontroll. Dagen har 24 timer.Jeg kan bruke 4 timer hverdag for treff,og den andre 20 timer til gjør hva jeg vil 😊 20 timer siden, pernor skrev: Jeg vill heller skaffet de 30 000 om mulig. Lånt de en liten stund om du ikke har de. Når selskapet er stiftet kan det kjøpe utstyret av deg for 30 000 og du betaler pengene tilbake. Men registreringen tar for tiden nesten 2 uker i Brønnøysund og i mellomtiden er pengene sperret i banken. Siter Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg