Gå til innhold

Påske-knull 2025

Tommeliten

Anbefalte innlegg

For mange år siden var det mulig å få seg et rimelig knull i forbindelse med Påsken. Husker jeg "støvsugde"cafeer i Majorstustrøket. Noen enslige "duer" satt ofte der på formiddagen og speidet. Fikk noen treff ved å ta seg en kaffe. Det var lett å se hvems som ville å ha kontakt. Blikkontakt var fasiten

Er det slik i våre dager mon tro?

• Like 3
Lenke til kommentar
4 timer siden, Tommeliten skrev:

Neppe. Er redd for at den tiden dessverre er forbi. Men men, man vet jo aldri. Du får ta deg en tur på cafe, kjøp deg en kopp kaffe og et wienerbrød og sjekk ut forholdene. Kanskje får du napp av ei moden, søt latinadame som liker wienerbrød.

Og så forteller du selvsagt her på forumet hvordan det gikk. :)

Endret av Langbein
  • Like 2
  • Haha 3
Lenke til kommentar

Husker jeg for lenge siden fikk servert en (røver?)historie om middelaldrende damer på kafé som brukte et hemmelig signal for å vise at de var ute etter en kosestund. De snudde visstnok kaffekoppen oppned og la en femkroning oppå.

Synes absolutt at @Tommeliten burde ta seg en tur på kafé i Majorstustrøket i påska og sjekke forholdene!

• Like 4
  • Thanks 2
Lenke til kommentar
4 timer siden, Tommeliten skrev:

For mange år siden var det mulig å få seg et rimelig knull i forbindelse med Påsken. Husker jeg "støvsugde"cafeer i Majorstustrøket. Noen enslige "duer" satt ofte der på formiddagen og speidet. Fikk noen treff ved å ta seg en kaffe. Det var lett å se hvems som ville å ha kontakt. Blikkontakt var fasiten

Alt for mange ting har ændret sig!!

måske vil det blive værre öch ikkje kun i majorst...n alle distrikterne generelt !!!

• Like 1
Lenke til kommentar
10 minutter siden, Idioten skrev:

Husker jeg for lenge siden fikk servert en (røver?)historie om middelaldrende damer på kafé som brukte et hemmelig signal for å vise at de var ute etter en kosestund. De snudde visstnok kaffekoppen oppned og la en femkroning oppå.

Synes absolutt at @Tommeliten burde ta seg en tur på kafé i Majorstustrøket i påska og sjekke forholdene!

De ting sker aldrig længere :/

Lenke til kommentar

Og så har vi jo de greiene med en rosa pelikan i hagen. Det er et internasjonalt tegn på at man er swingers. Men da må man være et par og er vel da ikke særlig relevant for oss eskortesøkende menn. 

Endret av Langbein
  • Like 2
  • Haha 3
  • Confused 1
Lenke til kommentar
9 timer siden, Tommeliten skrev:

Er nok Tinder som har tatt over. Eneste jeg ser på Majorstua er sigøynere, en fyr som spiller kristne sanger på gitar, og ei eldre kraftig dame som tigger penger (Marianne?)

• Haha 9
Lenke til kommentar
14 timer siden, Idioten skrev:

Det var nok mer subtilt enn det du beskriver. De pleide å sitte på en bestemt kafe (ihvertfall i Oslo), og drakk kaffe med "hanken" pekende ut av håndflaten for å signalisere at de var tilgjengelig for treff. Det var når jeg gikk i kortbukse så jeg har ikke sette dette i praksis. Det var da enda mange år før jeg ble denne grisegutten.

Endret av Thermos
  • Haha 3
Lenke til kommentar
14 timer siden, Langbein skrev:

Neppe. Er redd for at den tiden dessverre er forbi. Men men, man vet jo aldri. Du får ta deg en tur på cafe, kjøp deg en kopp kaffe og et wienerbrød og sjekk ut forholdene. Kanskje får du napp av ei moden, søt latinadame som liker wienerbrød.

Og så forteller du selvsagt her på forumet hvordan det gikk. :)

Skal ta en tur før påske så får man se.

Dere skal få vite hvor enkelt eller vanskelig det er i 2025. Å få napp på en cafe er jo en form for Russisk-rulett, men jeg tør påstå at det er "bukkens" egen adferd som danner grunnlag for napp.

• Like 2
  • Haha 2
Lenke til kommentar
41 minutter siden, Tommeliten skrev:

Det er jo noen tråder som har omhandlet dette, kanskje ikke i forbindelse med påsken, og heller ikke på Majorstuen, men sentralt i byen.

På Plaza finner du fortsatt sjekkevillige damer, dog ikke på billigsalg. Så var det 2 plasser som har blitt nedlagte, Scotchman Pub som hadde villige asiatiske damer og lugubre Massawa som hadde afrikanske damer som lot seg sjekke opp som en slags "hobby-horer" til lavere pris. Tror disse miljøene bare har forflyttet seg, men er ikke i Oslo så mye for tiden, så derfor ikke oppdatert.

Ønsker @Tommeliten lykke til med prosjektet sitt og minner på om at om du ikke skulle finne noen der, så må du ikke absolutt ringe til Marianne som vel fortsatt er i en gate tilstøtende Bogstadveien. Hun er forresten ikke rimelig heller, selv om hun er "billig".

• Like 5
  • Thanks 1
  • Haha 2
Lenke til kommentar
På 13.4.2025 den 18.14, Idioten skrev:

Det nevnte sted er Halvorsens konditori ved Stortinget, jeg ble fortalt om dette ca 1992, kaffekoppen opp ned, ikke hørt noe om femkroning.. dette skulle angivelig signalisere til de middelaldrene damene at man var en ung mann som var til leie mot betaling

Endret av Donald Trump
  • Like 4
Lenke til kommentar
3 minutter siden, Donald Trump skrev:

Det nevnte sted er Halvorsens konditori ved Stortinget, jeg ble fortalt om dette ca 1992, kaffekoppen opp ned, ikke hørt noe om femkroning.. dette skulle angivelig signalisere til de middelaldrene damene at man var en ung mann som var til leie mot betaling

Det høres kjent ut ja. Er som sagt lenge siden. Gikk nok selv med kortbukse på den tiden, så godt mulig jeg surrer med detaljene eller at røveren som fortalte historien valgte en fantasifull gjenfortelling. Testet det aldri selv. Lurer på om femkroningen stammer fra en tilsvarende historie fra en by lenger sør langs Oslofjorden.

• Like 2
Lenke til kommentar
På 14.4.2025 den 9.34, nelson2 skrev:

Scotchman Pub som hadde villige asiatiske damer

Scotsman er vel ikke nedlagt. Om den har villige asiater vet jeg ikke men det hadde jo vært flott om noen sjekket!

• Like 1
  • Thanks 1
  • Haha 2
Lenke til kommentar
På 14.4.2025 den 8.39, Tommeliten skrev:

Dere skal få vite hvor enkelt eller vanskelig det er i 2025. Å få napp på en cafe er jo en form for Russisk-rulett, men jeg tør påstå at det er "bukkens" egen adferd som danner grunnlag for napp.

Ha ha da er dagens ekspedisjon i boks.  Hvor på en av Kaffebrenneriets sider på Majorstuen .   Var endel enslige damer og menn der. En av damene som kom inn speider i lokalet tydeligvis etter noen. Hun kjøpte en "latte" og satte seg ned litt bortenfor meg. Hun tok opp telefonen fra vesken samtidig som det falt ut en sminkepung.  Jeg var kjapt på banen og tok den opp for henne. Hun smilte og takket. Vi. ble sittende og drikke hva vår "latte" og vanlig kaffe, men det ble litt øyekontakt. Resultatet var at jeg gikk og satte meg hos henne. Praten gikk greit om ditt og datt. Etter en stundkjoprde hun seg klar til å gå noe jeg også gjorde .  Tok sjansen og spurte hvor hun skulle gå. Kjapt svar, Industrigaten. Da slår vi følge sa jeg. Hun svarte det er koselig. Hun betrodde meg da vi gikk at hun for mange år siden koste med forskjellige menn.  Vel tenkte jeg. Her er det bare å trå til. Spurte om jeg kunne bli med henne hjem og kose.  Ja sa hun. Ikke snakk om penger, men sa vi kunne treffes senere og at jeg da måtte ha med en gave. Fikk navn og telefonnr. Hun vurderte, men ikke sikker, å lage en profil på Sugerdate.

Kom akkurat hjem nå etter en fin "lunch" som varte i nesten tre timer.  Mener å ha sett henne for mange år siden, men usikker.  Ca 40 år 175 cm høy Mørkt skulderlangt hår.  Normal kroppsbygning med "B" hyller.

Er du frekk nokk og dannet så tror jeg det er enkelt å få seg noe fortsatt på kaffebarer på formiddagen. 

• Like 7
  • Thanks 3
Lenke til kommentar
5 timer siden, Tommeliten skrev:

Er du frekk nokk og dannet så tror jeg det er enkelt å få seg noe fortsatt på kaffebarer på formiddagen. 

Skal prøve det samme, og hvis en sminkepung går i gulvet skal jeg være kjapp!

• Haha 6
Lenke til kommentar

Herlig påskelesning🐣 Heier på god, gammel analog tilnærming. Husker knapt sist jeg var der selv dessverre. Savner det. 

• Like 4
Lenke til kommentar
På 15.4.2025 den 14.28, Tommeliten skrev:

Ha ha da er dagens ekspedisjon i boks.  Hvor på en av Kaffebrenneriets sider på Majorstuen .   Var endel enslige damer og menn der. En av damene som kom inn speider i lokalet tydeligvis etter noen. Hun kjøpte en "latte" og satte seg ned litt bortenfor meg. Hun tok opp telefonen fra vesken samtidig som det falt ut en sminkepung.  Jeg var kjapt på banen og tok den opp for henne. Hun smilte og takket. Vi. ble sittende og drikke hva vår "latte" og vanlig kaffe, men det ble litt øyekontakt. Resultatet var at jeg gikk og satte meg hos henne. Praten gikk greit om ditt og datt. Etter en stundkjoprde hun seg klar til å gå noe jeg også gjorde .  Tok sjansen og spurte hvor hun skulle gå. Kjapt svar, Industrigaten. Da slår vi følge sa jeg. Hun svarte det er koselig. Hun betrodde meg da vi gikk at hun for mange år siden koste med forskjellige menn.  Vel tenkte jeg. Her er det bare å trå til. Spurte om jeg kunne bli med henne hjem og kose.  Ja sa hun. Ikke snakk om penger, men sa vi kunne treffes senere og at jeg da måtte ha med en gave. Fikk navn og telefonnr. Hun vurderte, men ikke sikker, å lage en profil på Sugerdate.

Kom akkurat hjem nå etter en fin "lunch" som varte i nesten tre timer.  Mener å ha sett henne for mange år siden, men usikker.  Ca 40 år 175 cm høy Mørkt skulderlangt hår.  Normal kroppsbygning med "B" hyller.

Jeg er frekk nok, men mindre dannet dessverre!

• Like 2
Lenke til kommentar
På 15.4.2025 den 16.28, Tommeliten skrev:

Hørtes bra ut det der. Visste du at det var en dame som holdt til i Industrigata nærme Bogstadveien (ved Rema) som var kjøpbar? Har ikke vært hos henne, men ikke alt for lenge siden hun var på RE...

• Like 3
Lenke til kommentar
På 13.4.2025 den 19.59, Langbein skrev:

Og så har vi jo de greiene med en rosa pelikan i hagen. Det er et internasjonalt tegn på at man er swingers. Men da må man være et par og er vel da ikke særlig relevant for oss eskortesøkende menn. 

Jeg har en diger, rosa, oppblåsbar pelikan flytende i svømmebassenget, lett inspirert av TV-serien Exit, men har aldri tenkt på noe signal fra den kanten. Kanskje derfor nabokonene plutselig har begynt å smile hver gang jeg møter de utenfor.  :D 

• Haha 4
Lenke til kommentar