Gå til innhold

POLEN -> ØST-EUROPA


Administrator

Anbefalte innlegg

På grunn av "mas" fra pertentlige sjeler som mener at Polen hører inn under Øst-europa både politisk, geografisk og praktisk, ville jeg etterkomme ønsket om å flytte emnet Polen til Øst-Europa. Det skar seg på grunn av at Polen var organisert som et forum med emner i, men Øst-europa var også det. Da jeg forsøkte å flytte Polen dit passet ikke strukturen, og Polen forsvant.

I løpet av natten eller morgenen vil jeg derfor omorganisere seksjonen for Øst-europa så det får samme struktur som Vest-europa. Jeg håper å få lest inn en backup av Polen-området, men jeg er ikke sikker på om det lar seg gjøre. Det er fare for at alt har gått tapt. Jeg hadde ikke trodd at dette skulle være nødvendig på grunn av den mye større aktiviteten under Polen enn i resten av Øst-europa. Min mening er fortsatt at på tross av politiske/historiske og geografiske forhold hører Polen praktisk sett for oss inn under Vest-europa, men folket har talt, og da bøyer jeg meg.

  • Like 1
Lenke til kommentar

I og for seg ikke on-topic, men siden du likevel holder på å re-organisere, og hvis det er muligheter i systemet selvsagt, kan du legge de mest brukte sub-fora på topp? (Gjelder vel mest Norge-sub'en egentlig)

  • Like 1
Lenke til kommentar
I og for seg ikke on-topic, men siden du likevel holder på å re-organisere, og hvis det er muligheter i systemet selvsagt, kan du legge de mest brukte sub-fora på topp? (Gjelder vel mest Norge-sub'en egentlig)

De ligger nå geografisk fordelt, og det er fast. Hva som er mest aktivt kan fort endre seg, så det er vel egentlig ikke noe godt kriterium. Et bedre alternativ er kanskje å skjøte sammen nærliggende fylker med mindre aktivitet?

  • Like 1
Lenke til kommentar
I og for seg ikke on-topic, men siden du likevel holder på å re-organisere, og hvis det er muligheter i systemet selvsagt, kan du legge de mest brukte sub-fora på topp? (Gjelder vel mest Norge-sub'en egentlig)

De ligger nå geografisk fordelt, og det er fast. Hva som er mest aktivt kan fort endre seg, så det er vel egentlig ikke noe godt kriterium. Et bedre alternativ er kanskje å skjøte sammen nærliggende fylker med mindre aktivitet?

Så da kommer Nord-Norge øverst og Trøndelag etter? Jeg kan leve med det.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Så da kommer Nord-Norge øverst og Trøndelag etter? Jeg kan leve med det.

Jeg har allerede skjøtet sammen noen av de minst aktive som er geografisk nær hverandre. Det bør gjøre oversikten mer oversiktlig.

Polen-forumet ser jeg foreløpig ingen løsning på. Å lese inn backup vil stryke all aktivitet fra i dag. Jeg har jo backupen, og har stilt spørsmål i phpBB-forumet om det lar seg gjøre å legge det inn igjen på riktig plass, men det tar ofte noen dager før det kommer svar - hvis det kommer svar i det hele tatt. Når jeg ser på databasestrukturen ser det ut til at det ikke kan gjøre uten spesialskrevet software - og selv har jeg ikke nødvendig kompetanse. Jeg kan mye, men ikke det. :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Hadde kanskje vært enklere hvis det bare hadde vært en kategori: Europa. Så kunne "Øst-Europa" vært et underforum der, likestilt med "Vest-Europa ellers".

Landene i Vest-europa og Polen har hatt vesentlig større trafikk fra starten. Derfor var det et underforum for hvert land, pluss et samleforum.

Øst-europa var organisert annerledes, med alt under en paraply, og bare et fåtall emner. Det var dette jeg hadde glemt da jeg etter flere oppfordinger prøvde å flytte Polen dit. Men Polen var altså et underforum, mens Øst-europa var et forum uten underforumer. Når det så var et emne under Øst-europa som het Polen, trodde jeg at jeg hadde fått en dobbelt-definisjon, altså to kopier med samme innhold, og så kom jeg i skade for å stryke det jeg ikke skulle stryke.

Dette styrker meg i min første beslutning; at det var riktig å legge Polen inn som land under Vest-europa, og det var dumt å prøve å forandre på det opprinnelige. Det var forsåvidt også dumt å gjøre det i et aktivt forum. Jeg skulle ha prøvd det først i en kopi, men nå er det gjort og jeg vet ikke om det kan gjenopprettes. Jeg er redd for at vi må la Polen gå seg til på ny, da som emner under Øst-europa - for når stemningen er at det skal ligge der, så får det heller gjøre det på tross av at praktiske hensyn tilsier noe annet.

  • Like 1
Lenke til kommentar

Etter info fra phpbb.com er det en nesten umulig oppgave å gjenopprette det gamle Polen underforumet. Faren er meget stor for at databasen vil bli ødelag hvis jeg skulle prøve en selektiv restore. Vi må nok derfor bare la meldingsbasen starte opp i gjen fra null.

Hvis alt skulle gjenopprettes på en enkel måte, ville vi miste samtlige innlegg fra forrige backup til nå.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Gjest paal_erik_68

Må innrømme at jeg ble "litt" overrasket over at det var et problem for enkelte at Polen lå innunder vest... Spiller det noen rolle?

Noresk er et forum om helt andre ting enn geografi...

Lenke til kommentar
Må innrømme at jeg ble "litt" overrasket over at det var et problem for enkelte at Polen lå innunder vest... Spiller det noen rolle?

Noresk er et forum om helt andre ting enn geografi...

Ja, selvfølgelig. Dessuten var aktiviteten under forskjellige byer i Polen så mye større enn i resten av Øst-europa at jeg valgte å opprette det som et underforum istedenfor et emne, slik de forskjellige temaene under Øst-Europa var organisert. Dessverre hadde jeg glemt dette, og flyttingen av Polen gikk skeis. Man kan rett og slett ikke flytte et forum til et tema. Nå får folk heller opprette nye temaer som angår Polen - under Øst-europa. At det blir mindre oversiktlig får så være. Det var ikke mitt valg.

  • Like 1
Lenke til kommentar

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...