Gå til innhold

Litt mer paranoia.


Gjest kanon

Anbefalte innlegg

I og med at enkelte påstår jeg er paranoid så har jeg nettopp snakket med en i etaten som dere frykter. Vet ikke om dette er et forvarsel eller skremmeskudd eller reelt. De har nå kikket thaistedene i korta med hjemsendelse og stenging av steder men selv de forstår at når de tramper inn og to har seg på bakrommet eller bak forhenget så slutter de med det øyeblikkelig. Og er døra låst som gjerne skjer når de er en eller to damer og begge er opptatte, da her de tapt i utgangspunktet. Men i tiden fremover ville de aksjonere på samme måte i mot leiligheter. Se om jenta har opphold her. Sjekke "arbeidstillatelse?". Sjekke opp eieren av bostedet og fortelle at dette er ikke lov, hiv damen ut o.s.v. Da kan enkelte av kjøperne bli dratt med i kjølvannet.

Synes ikke dette var noe koselig for trengende menn og så får Satyr bare påstå at dette er tull og sprøyt. Til deg som er så uheldig å bli hekta, skriv det gjerne her.

Lenke til kommentar

Du må erkjenne at de fleste sekunder som blir tatt ikke er medlem her. Opplysninger fra disse faller således i fisk. Det du sier er sikkert riktig "på skrivebordet" men det gjenstår å se når og hvordan dette skal ut og praktiseres.

Lenke til kommentar

Ok, bare le av det og fortsett som før. Gjør ikke meg noenting. Dette vil først og fremst ramme damene og da de utenlandske som er i flertall. Kilden er for så vidt greit informert selv om han som meg får sin lønn som takk for innsatsen via NAV. Selv pensjonerte polititjenestemenn, for dette er en mann, snoker nok litt om hva som skjer på sin gamle arbeidsplass. Hvem som har satt dette i system vet han nok ikke og hvem i Departementet som trekker i tråde vet han ikke heller. Men slapp av, jeg pleier å få rett etter de informasjoner jeg av og til mottar. ( Hadde jeg ikke rett da jeg varslet om aksjoner i mot thaimiljøet ? )

Og dette med Wizzair er det flere enn meg som har funnet ut av selv om jeg neppe kommer meg til Polen flere ganger.

Lenke til kommentar
Ok, bare le av det og fortsett som før. Gjør ikke meg noenting. Dette vil først og fremst ramme damene og da de utenlandske som er i flertall. Kilden er for så vidt greit informert selv om han som meg får sin lønn som takk for innsatsen via NAV. Selv pensjonerte polititjenestemenn, for dette er en mann, snoker nok litt om hva som skjer på sin gamle arbeidsplass. Hvem som har satt dette i system vet han nok ikke og hvem i Departementet som trekker i tråde vet han ikke heller. Men slapp av, jeg pleier å få rett etter de informasjoner jeg av og til mottar. ( Hadde jeg ikke rett da jeg varslet om aksjoner i mot thaimiljøet ? )

Og dette med Wizzair er det flere enn meg som har funnet ut av selv om jeg neppe kommer meg til Polen flere ganger.

Du har helt sikkert rett; etaten jobber helt sikkert med noe i denne retningen hele tiden og i noen områder er de kanskje mer aktive enn andre steder.

Disse Thai stedene kan sikkert bryte en hel serie lover på et blunk; arbeids og oppholdstillatelse for eksempel eller diverse AML paragrafer.

Lenke til kommentar

.

Du har helt sikkert rett; etaten jobber helt sikkert med noe i denne retningen hele tiden og i noen områder er de kanskje mer aktive enn andre steder.

Disse Thai stedene kan sikkert bryte en hel serie lover på et blunk; arbeids og oppholdstillatelse for eksempel eller diverse AML paragrafer.

De Thaistedene som nå har åpen er frikjent for snusk i arbeidsforholdene. Men snille deg, selv thaidamer lever ikke bare på en bolle ris om dagen og det vet da onkel også. Skulle et slikt sted overleve med 3 damer i jobb så måtte de ha inn 22 betalende kunder pr dag. Det har dem ikke for i og rundt Oslo er det vel 100 thaisjapper med et par hundre damer som liksom skal leve av å klå oss på ryggen. Så glad er vi ikke i å bli klødd på ryggen. Men sikkerheten for kunden er det vesentlige her for hva som pågår bak ei lukket dør kan ikke bevises. Dessuten så selger ikke alle sex selv på thaisteder. Her er også helt seriøse thaisteder og som ei sa da jeg ringte - vi driver ikke bordell - . Kommer du derimot ut i fra leilighet nr. 12 så vet onkel at der er det 3 damer som kun selger sex og ingenting annet, de driver bordell. Det er lov å selge sex men ikke lov for deg og meg å kjøpe, heller ikke lov til å leie ut den leiligheten til damene. Sitter derimot eieren i utlandet så kan det bli vanskelig å true med bøter. dessuten har vi dyktige advokater i Norge. Så er det dette med lovlig opphold i Norge som jentene kan bli tatt på og det neste som kan gjøres for å gjøre livet surt for dem er å forlange det samme som nå ble forlanget på thaimassajestedene. Lønn og timelister med arbeidsgiveransvar, arbeidsgiveravgift, skatt og moms eller enkeltmannsforetak med de samme forpliktelser. Dett er er jo også et lite minefelt for myndighetene om politiet går den veien som det ble hentydet at de vil utover høsten, jeg mener at det er dit vi må, få jentene i hus og ordnede forhold og få opphevet sexkjøpsloven.

Lenke til kommentar

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...