Gå til innhold

Trusler om avsløring


Administrator

Anbefalte innlegg

Man fortjener ikke å få hele livet sitt ødelagt og leve i overhengende fare for sikkerhet og eget liv og helse bare fordi man ikke har funnet ut av hvordan man kan få betalt noen skatt uten å få folk rammet av hallikparagrafen eller angi kundene sine eller gjøre identiteten sin mer sårbar.

I dette forumet kan vi forøvrig sammenlikne måter å svare på ala "du fortjener å få livet ditt ødelagt siden JEG antar at du KANSKJE ikke har funnet ut hvordan du skal få skattet!" og måte å formulere seg og skrive på. Kan fort bli noen mistenkte.

Lenke til kommentar

En annen sak, i tilfelle noen her inne er den store Trussel-produsenten:

Hvordan i alle dager kan man vite hvem av oss som skatter og hvem som ikke gjør det? Jeg vet om både de som betaler skatt, de som prøver å finne ut hvordan de kan betale skatt og de som ikke er interesserte i å betale skatt. Med mindre noen har uttalt noe om dette, er det meningsløst å starte med en tåpelig utpresning på det grunnlaget. Jeg tror derfor dette ikke handler om skatt i det hele tatt. Hadde det handlet om dette, ville trusselen hørtes slik ut:

Begynn å betale skatt med én gang, hvis ikke sier jeg i fra til skatteetaten!

Og ikke slik:

Slutt med din jobb i dag, hvis ikke sladrer jeg til alle du kjenner!

Dette er åpenbart en eller annen idiot som har følt seg tråkket på tærne en gang og ønsker å hevne seg.

Lenke til kommentar
En annen sak, i tilfelle noen her inne er den store Trussel-produsenten:

Hvordan i alle dager kan man vite hvem av oss som skatter og hvem som ikke gjør det? Jeg vet om både de som betaler skatt, de som prøver å finne ut hvordan de kan betale skatt og de som ikke er interesserte i å betale skatt. Med mindre noen har uttalt noe om dette, er det meningsløst å starte med en tåpelig utpresning på det grunnlaget. Jeg tror derfor dette ikke handler om skatt i det hele tatt. Hadde det handlet om dette, ville trusselen hørtes slik ut:

Begynn å betale skatt med én gang, hvis ikke sier jeg i fra til skatteetaten!

Og ikke slik:

Slutt med din jobb i dag, hvis ikke sladrer jeg til alle du kjenner!

Dette er åpenbart en eller annen idiot som har følt seg tråkket på tærne en gang og ønsker å hevne seg.

Nemlig! Bra skrevet Tuva. Jeg tror at dusten ikke er langt unna. Han burde krabbe til korset og erkjenne. Ikke vanskelig å se hvem som ikke har fått det de ønsket og har skrevet negative ting om en eskorte. Håper dusten erkjenner og at han gjør dette til Admin. som sitter på saken. Ingen er tjent med denne saken.

Lenke til kommentar

Jeg tror denne personen har satt seg ned og skrudd sammen en solid ladning trusler , tatt med det han kunne komme på i farten og fyrt det av gårde i retning jenten.

Du skal være en ganske "kald fisk" om du ikke får en følelse av undergang.

Han vet nok litt om hvilke "brutal" fremgangsmåte skatteetaten bruker.

Jeg kjenner forøvrig flere som har krav fra denne etaten i mange million kroner klassen; litt svett blir man og kan ha lyst å rømme landet; noe en forøvrig gjorde også med hele familien, og etterlot det meste :shock:

Lenke til kommentar
  • 2 weeks later...
Jeg tror denne personen har satt seg ned og skrudd sammen en solid ladning trusler , tatt med det han kunne komme på i farten og fyrt det av gårde i retning jenten.

Det har blitt stille nå. Det ser ut til at truslene har rent ut i sanden. Fyren har sannsynligvis ikke hatt noe å fare med. Det er forøvrig ikke lett å overvåke stedet der jenta bor uten å bli lagt merke til.

Lenke til kommentar
Jeg tror denne personen har satt seg ned og skrudd sammen en solid ladning trusler , tatt med det han kunne komme på i farten og fyrt det av gårde i retning jenten.

Det har blitt stille nå. Det ser ut til at truslene har rent ut i sanden. Fyren har sannsynligvis ikke hatt noe å fare med. Det er forøvrig ikke lett å overvåke stedet der jenta bor uten å bli lagt merke til.

Om saken er som du sier Admin bør hun gå til politiet .

Om noe er alvorlig er det en politi sak .. BASTA ..

Det er bare tull å diskutere ting her inne, når det er en politi sak...

Hvorfor blir vi behandlet som dritt?

For vi anmelder ikke ...

Lenke til kommentar
Om saken er som du sier Admin bør hun gå til politiet .

Om noe er alvorlig er det en politi sak .. BASTA ..

Det er bare tull å diskutere ting her inne, når det er en politi sak...

Hvorfor blir vi behandlet som dritt?

For vi anmelder ikke ...

Jeg skrev dette i håp om å kunne hjelpe, men det er offerets sak å gå til sak om hun ønsker det. Problemet er først og fremst at det er så få holdepunkter. Så vidt jeg vet har hun fortsatt ingen anelse om hvem som kom med disse truslene, og det er ganske forståelig at hun ikke vil at politiet skal begynne å snuse. Etter en pause vil hun muligens ha nye kunder, og da er det ikke greit at politiet har henne i kikkerten.

Alle er ikke like tøff som deg.

Lenke til kommentar
Jeg tror denne personen har satt seg ned og skrudd sammen en solid ladning trusler , tatt med det han kunne komme på i farten og fyrt det av gårde i retning jenten.

Det har blitt stille nå. Det ser ut til at truslene har rent ut i sanden. Fyren har sannsynligvis ikke hatt noe å fare med. Det er forøvrig ikke lett å overvåke stedet der jenta bor uten å bli lagt merke til.

Om saken er som du sier Admin bør hun gå til politiet .

Om noe er alvorlig er det en politi sak .. BASTA ..

Det er bare tull å diskutere ting her inne, når det er en politi sak...

Hvorfor blir vi behandlet som dritt?

For vi anmelder ikke ...

Fordi saken er tynn og den blir henlagt ...

Lenke til kommentar
Fordi saken er tynn og den blir henlagt ...

Spilt møye å gå til politiet altså. En annen sak er at politiet gjerne har sine egne motiver. Fordi om du går til politiet er det ikke sikkert at de er på din side. Du kan selv ende opp på tiltalebenken. Jeg tenker generelt, for du kan ikke tiltales for å være prostituert i Norge, men en som er prostituert risikerer å miste sine kunder, kanskje livsgrunnlaget.

Som prostituert lever man farlig på mer enn en måte.

Lenke til kommentar
Fordi saken er tynn og den blir henlagt ...

Spilt møye å gå til politiet altså. En annen sak er at politiet gjerne har sine egne motiver. Fordi om du går til politiet er det ikke sikkert at de er på din side. Du kan selv ende opp på tiltalebenken. Jeg tenker generelt, for du kan ikke tiltales for å være prostituert i Norge, men en som er prostituert risikerer å miste sine kunder, kanskje livsgrunnlaget.

Som prostituert lever man farlig på mer enn en måte.

Ja; jeg tror risikovurdering ikke står sterkt blant eskorter :shock:

Har man ikke betalt skatt, så bør man forstå at noen skatteinnkrevere er på jakt etter null skatteytere, sånn er det absolutt hele tiden.

Det er flere slike elementer, eller trusler, det hjelper lite å si at man er uenig i en lov; LOL

Lenke til kommentar
Har man ikke betalt skatt, så bør man forstå at noen skatteinnkrevere er på jakt etter null skatteytere, sånn er det absolutt hele tiden.

Det er flere slike elementer, eller trusler, det hjelper lite å si at man er uenig i en lov; LOL

Skatt er ett moment. Jeg tenker også på at politi, advokater og påtalemyndighet kan snu og vende på fakta, bruke en lov til å bryte en annen, og legge vekt på forskjellige sider av en sak. Ved enhver kontakt med byråkrati og rettsvesen bør man helst være meget lovkyndig, eller sørge for å ha kontakt med en person som er det, og som er på ens egen side. Selv da er man ikke sikker; jeg benyttet selv en advokat som viste seg å føre meg bak lyset og ikke føre min sak når det kom til stykket. Det ble ikke billig. En ny advokat greide ikke å rette opp fadesen. Min konklusjoner er klar: Du kan ikke stole på noen.

Dette er på ingen måte et enestående tilfelle. Kjendiser blir også utsatt for det, men de får gjerne saken sin i media. Da har de en viss sjanse til å få medhold, rett og slett fordi myndighetene ikke har råd til å bli avslørt. Et helt vanlig menneske har ikke den muligheten. Da er du prisgitt en makt du ikke kan forsvare deg mot.

Lenke til kommentar
Fordi saken er tynn og den blir henlagt ...

Spilt møye å gå til politiet altså. En annen sak er at politiet gjerne har sine egne motiver. Fordi om du går til politiet er det ikke sikkert at de er på din side. Du kan selv ende opp på tiltalebenken. Jeg tenker generelt, for du kan ikke tiltales for å være prostituert i Norge, men en som er prostituert risikerer å miste sine kunder, kanskje livsgrunnlaget.

Som prostituert lever man farlig på mer enn en måte.

Men om hun ikke kjenner til "trusselen" hvordan kan hun vite at dette er reelt ???

Jeg har som sakt fått trusler, men til nå har det vært trusler, og tomme ord ..

Lenke til kommentar
Fordi saken er tynn og den blir henlagt ...

Spilt møye å gå til politiet altså. En annen sak er at politiet gjerne har sine egne motiver. Fordi om du går til politiet er det ikke sikkert at de er på din side. Du kan selv ende opp på tiltalebenken. Jeg tenker generelt, for du kan ikke tiltales for å være prostituert i Norge, men en som er prostituert risikerer å miste sine kunder, kanskje livsgrunnlaget.

Som prostituert lever man farlig på mer enn en måte.

Men om hun ikke kjenner til "trusselen" hvordan kan hun vite at dette er reelt ???

Jeg har som sakt fått trusler, men til nå har det vært trusler, og tomme ord ..

La meg gi deg et eksempel;

En dag ble jeg prøvd kjørt ned av en bilist, det var et vitne og bilisten bekreftet at det var det han prøvde på; dvs. Et drapsforsøk.

Jeg ringte politiet straks.

Tror du de gadd å lette ræven fra stolen?

Eg tror samtalen endte noe slikt " så dokker gjør ingenting før dokker må skrape meg opp fra asfalten" ?

Urettferdig behandlet???

Lenke til kommentar

Synes det er jævlig at noen kan gjøre slikt mot andre. Og føler med eskorten som blir utsatt for dette. Dette er så absolutt unødvendig å måtte bli utsatt for.

Håper at dette stopper opp.

Jenta gjør jo ikke noe ulovlig, bortsett fra å ikke betale skatt.

Skulle skattemyndighetene bli koblet inn, så er det nokså vanskelig å finne ut eksakt hvor mye som er unndratt skatt. Da må myndighetene få innsikt i dokumentasjon der det spesifikk står om møter osv.... Eller sms`er der det står om møter...

Telefonsamtaler, mailer og sms`er som ikke dokumenterer sum eller varighet m/dertil sum er ikke bevis godt nok.

Det som jo er verre, er den sosiale biten her. Med avsløring av hva jenta driver med ovenfor sine venner og familie. Det er nok den verste tingen.

Og også avsløring av eventuelle kunder.

Det er godt mulig å anmelde dette, og det burde jo gjøres.

Da vil nok politiet, vist de vil etterforske saken, be om å få innsyn i mail. Telefonlogg osv...... Og da har politiet full tilgang på kundene. Med navn og adresser. Mange bruker nok fiktive mailadresser og uregistrerte telefoner. Men dette er en smal sak å søke opp for politiet. De har litt andre søkemotorer enn de vi andre har.

Synes synd på jenta det gjelder. Håper alt roer seg og at kødden får et massivt hjerteinfarkt..............

Lenke til kommentar
Synes det er jævlig at noen kan gjøre slikt mot andre. Og føler med eskorten som blir utsatt for dette. Dette er så absolutt unødvendig å måtte bli utsatt for.

Håper at dette stopper opp.

Jenta gjør jo ikke noe ulovlig, bortsett fra å ikke betale skatt.

Det ser jo ut til at det har stoppet opp. Ellers tror jeg ikke at denne jenta hadde så mye å betale skatt av. Hun var helt ny i bisnissen og gjorde en typisk nybegynnerfeil fordi hun ikke hadde fått hjelp i starten.

At du føler med jenta er du nok ikke alene om.

Lenke til kommentar
Fordi saken er tynn og den blir henlagt ...

Spilt møye å gå til politiet altså. En annen sak er at politiet gjerne har sine egne motiver. Fordi om du går til politiet er det ikke sikkert at de er på din side. Du kan selv ende opp på tiltalebenken. Jeg tenker generelt, for du kan ikke tiltales for å være prostituert i Norge, men en som er prostituert risikerer å miste sine kunder, kanskje livsgrunnlaget.

Som prostituert lever man farlig på mer enn en måte.

Ja; jeg tror risikovurdering ikke står sterkt blant eskorter :shock:

Har man ikke betalt skatt, så bør man forstå at noen skatteinnkrevere er på jakt etter null skatteytere, sånn er det absolutt hele tiden.

Det er flere slike elementer, eller trusler, det hjelper lite å si at man er uenig i en lov; LOL

Tviler på at det var skatt Trueren bar seg over. Da ville han ikke truet med å varsle venner og familie hvis hun ikke ga seg, men varsle skattemyndighetene hvis hun ikke begynte å betale skatt. Forresten; hva vet dere om hvem som betaler skatt og ikke? :P

Lenke til kommentar

Spilt møye å gå til politiet altså. En annen sak er at politiet gjerne har sine egne motiver. Fordi om du går til politiet er det ikke sikkert at de er på din side. Du kan selv ende opp på tiltalebenken. Jeg tenker generelt, for du kan ikke tiltales for å være prostituert i Norge, men en som er prostituert risikerer å miste sine kunder, kanskje livsgrunnlaget.

Som prostituert lever man farlig på mer enn en måte.

Ja; jeg tror risikovurdering ikke står sterkt blant eskorter :shock:

Har man ikke betalt skatt, så bør man forstå at noen skatteinnkrevere er på jakt etter null skatteytere, sånn er det absolutt hele tiden.

Det er flere slike elementer, eller trusler, det hjelper lite å si at man er uenig i en lov; LOL

Tviler på at det var skatt Trueren bar seg over. Da ville han ikke truet med å varsle venner og familie hvis hun ikke ga seg, men varsle skattemyndighetene hvis hun ikke begynte å betale skatt. Forresten; hva vet dere om hvem som betaler skatt og ikke? :P

Som jeg har sagt et annet sted; han skrotet sammen en ladning trusler og fyrte det av i retning jenten; en assortert blanding.

Hva vi vet om hvem som betaler skatt og ikke? Svaret en enkelt; jeg treffer flere jenter enn du gjør :lol: det blir alltid tid til en prat om ditt&datt ;)

Lenke til kommentar
  • 7 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...