Gå til innhold

Betale

Gjest

Anbefalte innlegg

Betaler cash, ingen unntak.

Har vurdert å dra firmaet sitt kort og få kvittering. Behandling av dårlig rygg er en utgift jeg får godkjent, og jeg velger selv hvor jeg får behandling. Det børe riktignok være et sted som er registrert som AS/ENK men det er vel de fleste. Eventuelle ekstrakostnader under behandlingen betales kontant til dama, helst etter man har fått inspisere oppe og nede, foran og bak.

• Like 3
  • Haha 1
Lenke til kommentar
12 minutter siden, Arne58 skrev:

Poenget er vel at en del damer ikke vil ha norsk cash. Det suger visst stor fet en når du skal veksle fra nok til ordentlig valuta

Sist så tok jeg ut Euro og betalte cash. Tenker at da er alle happy. Men siden det er fortsatt noen som velger å betale elektronisk, så lurer jeg på om jeg har gått glipp av noe?

• Like 3
Lenke til kommentar
34 minutter siden, Arne58 skrev:

Poenget er vel at en del damer ikke vil ha norsk cash. Det suger visst stor fet en når du skal veksle fra nok til ordentlig valuta

Det er bullshit.

Alle kan gå på Forex.

Den reelle problemstillingen er at de er horer som ikke kjenner sedlene, de vet ikke hvordan man ser om det er ekte sedler, og enkelte nek har gått på smellen å få betalt i islandske kroner eller lignende, når de så gnåler om veksling så er det bare bullshit.

Endret av Donald Trump
  • Like 1
Lenke til kommentar

Crypto eneste sikre elektriske betalingsform.

Og hvem som betaler vipps, ja si det.

En dame jeg var på besøk hos nyligen hade ankurat fått brev fra banken og spurte meg om onnholdet.

Kort fortalt lurte banken på opphavet till de 179.000 i vipps og 95.000 i kontantinskudd bank i butikk i løpet av en periode på 3 månader.

Så nå sitter hun godt i det og kommer neppe undan att føre det som inntekt på selvangivelsen.

Har oppholdstillatelse i ett år og regner med att hun oppholder seg her over 180 dager.

Hun hade mao ikke gjort hjemlseksen sin og ble helt satt ut når jeg fortalte den mest sannyneøige konsekvensen.

Antallet og summen vipps sjokkerte meg...

Hun fortalte att de aller fleste spørr om at då betale med vipps.

Latskapen tar overhånd i takt med at det vlir lenger og lenger mellom minibanken.

• Like 3
Lenke til kommentar

Vipps er helt uaktuelt med mindre man vet hva man holder på med. Finnes de man kan vippse, men når du er på real så er det uaktuelt,men er det forskjell på vipps og paypal? Kameraten er skeptisk til alt annet enn cash, men har vist gjort noen unntak.  Hmmmmm

Lenke til kommentar

Bruker selv revolut till stort sett allt sen 2 år tillbaks,.har ett Ultra medlemskap med väldigt mange goder som passer meg, men det koster en god del.

Bla ingår en reiseforsikring som trumfer all annet jeg vart borte i - speciellt  avbokingsforsikringen uansett grunn helt frem till avreisedatum no questions asked  70% refund på flybilletter, hotell osv opptill 5000 euro. I tillegg selvsagt också en 100% refund med gyldig grunn, feks legeattst.

Betydligt større kompensasjon for mistet/forsinket bagasje og dekning av medicinsk behandling opptill 10 miljoner euro. I tillegg refunderes instillte evenemang som konserter og festivaler stort sett øyeblikkelig, har aldri sett noen reiseforsikring som inkluderer dette. Gjelder slev når du ikke er på reiisefot og fikk selv bruk for den i sommer, søknadsprocessen tok 2 minutter. før pengene var tillbaks på kto,

For meg som reiser en del er ubegrensed gratils loungetillgang på 1700 lounger helt topp i tillegg til mange ande inkluderte fordeler som jag faktiskt har bruk for. Bla  NORDvpn, Tinder GOLD, financial times abonnemang, e-sim med global 5 gig data.

Er jeg på reis eveksler jeg bara till lokalt valutakonto helt uen avgifter og med ett avvik på maks 0.1% fra interbank kurs, slipper således alla påslag fra banken for kortbetalinger og dårligare vekslingskurs.

Minibankuttak 20.000 nok/måned uten avgifter, deretter 2.5%

Helt ok opptjening av bonuspoæng tpå SKY team, kan ikke sammenlignes med eurobonus elite, men fortsatt 1 poeng per 10 nok spendert vilket vid mitt bruk gir ca 70.000 poeng i året, dette er inkludert en del kampanjpoeng

Rvolut nådde 45 miljoner brukere i juni i år og er just nu i en process om lansering på antingen Nadaq eller London børsen.

Nok markedsførång

Har betalt for kaffebesøk et par ganger men er lite usikker på hur tryggt det er.

Revolut har bank konsesjon från Litauen och har ikke gjort research på vilken innsynsmulighet norske myndigheter har og vad som eventuellt ska till for at dom ska få det.

Å andra sidan har väl politiet rett til at ta telefonen fra deg vid misstanke om sexkjøp(?), jeg sletter alltid alt av meldinger, netthistorikk addresesøk i kart og eventuelle samtaler till den jeg besøkt før jeg går derifra. Tviler på at politiet kan pålegge deg at oppgi kode for atkomst till revolutappen uten at ha fått godkjent rannsaking på forhånd?

Noen som sitter med mer kunskap på dette området?

Av jentene som har Revolut er det den desidert mest ønsklige betalingsmetoden for dem, pga alla valutakontoer nevnt oven, Når dom er tillbaks i sitt hemland kan dom bruke kortet og ta ut i lokal valuta uten at tape en krone på veksling av kontanter som koster en god del.

Har bara fått spørsmål fra banken en gang om overføringene till Revolut og svarte att siden traditionella banker suger fullstendigt fra et forbrukerperspektiv da de kun bygger sin virksomhet runt lån så er det helt uaktuellt for meg som er ferdig med huslån att bruke bankkontoet till noe annet en innbetaling av lønn. Dette var et år sen og har siden dess overført ca 500k uten ytterligere spm..

Screenshot_20240923_031523_Revolut.jpg

Screenshot_20240923_041654_Revolut.jpg

• Like 2
Lenke til kommentar

Tillegg till post ovan.

Pga av alle funksjoner sorteringsfunktioner i appen tar det ikke mange sekunder at finne ut hur mye som er brukt på lystfyllte opplevelser inom en gitt tidsperiode, feks ett år.

Dette kan for fremkalle angst når man får det sort på hvitt. Ser nå at jeg betalt for kafe ca 10 ggr sista året og ikke et par som jeg oppgav oven, og da vet jeg att det handler om kanske 30% av totalen. For dere med bedre impulskontroll en undertegnet kan det vara ett bra verktøy for att moderere seg.

• Like 2
Lenke til kommentar

Betaler kun cash, unntatt når jeg har gjør andre avtaler med sexarbeidere jeg har kjøpt tjenester av over flere år.  Kort fortalt har jeg noen faste kvinner hvor jeg betaler for dem når de f.eks. er hos frisør og tannlege.  Det er som å ha en kontokreditt: Noen ganger får jeg sex før jeg har betalt, og andre ganger har jeg sex til gode :-)   På det meste har jeg hatt 8k i kreditt, så langt.  Har oxo brukt Revolut noen ganger og liker funksjonene.

Lenke til kommentar
På 23.9.2024 den 4.20, Bigpimping skrev:

Bruker selv revolut till stort sett allt sen 2 år tillbaks,.har ett Ultra medlemskap med väldigt mange goder som passer meg, men det koster en god del.

Bla ingår en reiseforsikring som trumfer all annet jeg vart borte i - speciellt  avbokingsforsikringen uansett grunn helt frem till avreisedatum no questions asked  70% refund på flybilletter, hotell osv opptill 5000 euro. I tillegg selvsagt också en 100% refund med gyldig grunn, feks legeattst.

Betydligt større kompensasjon for mistet/forsinket bagasje og dekning av medicinsk behandling opptill 10 miljoner euro. I tillegg refunderes instillte evenemang som konserter og festivaler stort sett øyeblikkelig, har aldri sett noen reiseforsikring som inkluderer dette. Gjelder slev når du ikke er på reiisefot og fikk selv bruk for den i sommer, søknadsprocessen tok 2 minutter. før pengene var tillbaks på kto,

For meg som reiser en del er ubegrensed gratils loungetillgang på 1700 lounger helt topp i tillegg til mange ande inkluderte fordeler som jag faktiskt har bruk for. Bla  NORDvpn, Tinder GOLD, financial times abonnemang, e-sim med global 5 gig data.

Er jeg på reis eveksler jeg bara till lokalt valutakonto helt uen avgifter og med ett avvik på maks 0.1% fra interbank kurs, slipper således alla påslag fra banken for kortbetalinger og dårligare vekslingskurs.

Minibankuttak 20.000 nok/måned uten avgifter, deretter 2.5%

Helt ok opptjening av bonuspoæng tpå SKY team, kan ikke sammenlignes med eurobonus elite, men fortsatt 1 poeng per 10 nok spendert vilket vid mitt bruk gir ca 70.000 poeng i året, dette er inkludert en del kampanjpoeng

Rvolut nådde 45 miljoner brukere i juni i år og er just nu i en process om lansering på antingen Nadaq eller London børsen.

Nok markedsførång

Har betalt for kaffebesøk et par ganger men er lite usikker på hur tryggt det er.

Revolut har bank konsesjon från Litauen och har ikke gjort research på vilken innsynsmulighet norske myndigheter har og vad som eventuellt ska till for at dom ska få det.

Å andra sidan har väl politiet rett til at ta telefonen fra deg vid misstanke om sexkjøp(?), jeg sletter alltid alt av meldinger, netthistorikk addresesøk i kart og eventuelle samtaler till den jeg besøkt før jeg går derifra. Tviler på at politiet kan pålegge deg at oppgi kode for atkomst till revolutappen uten at ha fått godkjent rannsaking på forhånd?

Noen som sitter med mer kunskap på dette området?

Av jentene som har Revolut er det den desidert mest ønsklige betalingsmetoden for dem, pga alla valutakontoer nevnt oven, Når dom er tillbaks i sitt hemland kan dom bruke kortet og ta ut i lokal valuta uten at tape en krone på veksling av kontanter som koster en god del.

Har bara fått spørsmål fra banken en gang om overføringene till Revolut og svarte att siden traditionella banker suger fullstendigt fra et forbrukerperspektiv da de kun bygger sin virksomhet runt lån så er det helt uaktuellt for meg som er ferdig med huslån att bruke bankkontoet till noe annet en innbetaling av lønn. Dette var et år sen og har siden dess overført ca 500k uten ytterligere spm..

Screenshot_20240923_031523_Revolut.jpg

Screenshot_20240923_041654_Revolut.jpg

Enkelt å spore om myndighetene vil men sånne småbeløp har de ikke kapasitet til å følge. Selv betaler jeg bare cash og helst med svarte penger :-)

• Like 2
  • Thanks 1
Lenke til kommentar
På 25.9.2024 den 23.48, thorm skrev:

Enkelt å spore om myndighetene vil men sånne småbeløp har de ikke kapasitet til å følge. Selv betaler jeg bare cash og helst med svarte penger :-)

Du tenker jo helt feil om problemstillingen.

Dersom du er mistenkt, sjekker de deg mot valutaregisteret, alt du betaler gjennom en utenlandsk tjeneste, vil være oppført i valutaregisteret.

Da spiller det ingen rolle hvor stort beløpet er.

• Like 2
Lenke til kommentar
På 22.9.2024 den 17.46, Feiten skrev:

Betaler cash, ingen unntak.

Har vurdert å dra firmaet sitt kort og få kvittering. Behandling av dårlig rygg er en utgift jeg får godkjent, og jeg velger selv hvor jeg får behandling. Det børe riktignok være et sted som er registrert som AS/ENK men det er vel de fleste. Eventuelle ekstrakostnader under behandlingen betales kontant til dama, helst etter man har fått inspisere oppe og nede, foran og bak.

Grundig inspeksjon oppe,nede ,foran og bak er viktig . Man vet aldri hva som kan dukke  opp.......😂

• Like 1
Lenke til kommentar