Gå til innhold

Vasketomi / sterilisering

Gjest

Vasketomi / sterilisering  

39 stemmer

1. 1. Er du sterilisert?

• Ja
      10
    • Nei
      29
  2. 2. Vurderer du sterilisering?

• Ja
      7
    • Nei
      22
    • Er allerede sterilisert
      10

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer sterilisering da jeg tenker at jeg har bidratt nok med forsøpling av verden ... Nå ser jeg at Volvat har et opplegg til 7000 for dette, og det frister. Både fordi jeg foretrekker å knulle uten gummi og fordi jeg tenker at noen damer i verden har et lett forhold til prevensjon..

Hva med dere andre her? Er dere steriliserte?

Tar gjerne kommentarer her ift egen vurdering 👍

https://www.volvat.no/lokasjoner/oslo/tjenester/urolog/sterilisering-av-menn/?gclid=CjwKCAjw4ri0BhAvEiwA8oo6FwAz7C2-RP1lRBLrvzTbT-YuBjdlSwH3pCT8rcoeRDErd3JnLk9c5hoC7_UQAvD_BwE

Endret av Karsten
Lenke til kommentar

Først bør en bli gammel nok.  Forundrer meg stadig over de som gjør dette tidlig, så får de en ny partner, og vil ha barn (igjen).  Da snakker vi fort en operasjon til 30-40k, som heller ikke er garantert vellykket.

I forhold til å ligge med eskorter så slipper de jo tenke på dagen-etter-piller med påfølgende ubehageligheter om 'uhellet' skulle skje.  Er det avtalt regner jeg med at hun bruker prevensjon.  Ellers bør du absolutt være anonym.

@Karsten du er gammel nok.  Jeg oxo.

Lenke til kommentar

Er det ikke noen av disse inngrepene som er reverserbare?

Det er nødvendingvis ikke "game "over" om du er yngre og skulle komme i en anne livssituasjon.

Endret av nelson2
  • Like 3
Lenke til kommentar

@SolanGundersen det er faktisk en aldersgrense, 25 år.  Du skal ha gode grunner før det.

Hva mener du er mange nok?

Jeg ser det sånn: Har du voksne barn er det kanskje ikke så lurt om du starter på kull 2 eller 3 med nye kvinner.  Stopp i tide!  Og om alle barna dine er slike som lager kvalm på trikken, sett en stopper for videre produksjon av pøbler,.please.

Lenke til kommentar

Ikke gjør det. Ingen husker deg eller meg om 100 år. Derfor bør du kjøre på med musesprut og reprodusere 100 kids som skal være bærebjelkene til samfunnet i fremtiden! Fødselsraten er lav, sørg for å bidra og holde den oppe. Se for deg når fremtidige generasjoner snakker om deg, Karsten den hellige, horekunden som ingen kunne stoppe! Alle mytene og legendene om hvor mange løsunger du har vil nok bli skrevet om lenge!

Lenke til kommentar
1 time siden, Tototre skrev:

Hva mener du er mange nok?

Det er nå forskjellig:-)

Noen burde kanskje stoppe etter en spør du meg.

Som nummer fire i rekken er jeg forsåvidt glad noen tok seg bry med å fostre opp en gjeng den gangen:-)

Har venner som har sju unger til sammen. Det holder, det var jo som å ha en liten barnehageavdeling hjemme mens de var små.

Selv vurderer jeg å klippe strengen nå. Det er en viss risiko med det vi holder på med. Jeg trenger ikke at ting blir mer komplikato enn det er.

En ting er om det skulle komme en mens jeg var gift, men nå frister det overhodet ikke med våkennetter og starte den prosessen på nytt.

• Like 5
Lenke til kommentar

Klippet strengen etter barn nummer to. Da jeg ble skilt, var det veldig greit når jeg skulle pule nye damer. Bortsett fra å teste oss før vi satte i gang, var det null stress med sex deretter. Tut og kjør. 

Møtte en dame som gjerne ville ha barn med meg. Jeg sjekket prisen og sannsynlighet for suksess med reversering. Husker ikke prisen, men legen snakket om 60-70 % sjanse for suksess. 

Kom meg unna inngrepet og spruter i dag i vei uten tanke på konsekevenser mtp. graviditet. Det er herlig.

Som en liten ettertanke, synes jeg det er merkelig at det er 25 års aldersgrense på sterilisering i Norge, men man kan gjennomgå kjønnsskifteoperasjon som 18-åring. Noe som i praksis er det samme som sterilisering. 

• Like 6
Lenke til kommentar

Kutta strengen for en del år siden. Værste opplevelsen jeg noengang har hatt. Værre enn tannlege.

Hadde ikke gjort det igjen - ikke pga fertilitet men fordi det var så jævlig å gjennomføre + "etterdønninger"

• Like 3
  • Haha 1
Lenke til kommentar
5 timer siden, nelson2 skrev:

Hva slags etterdønninger fikk du? Noen form for komplikasjoner?

Tror ikke det kvalifiserer for å kalles "komplikasjoner". Men 3-4 år etter inngrepet hente det et par ganger i året at jeg fikk såkalte "gå sakte dager". Jævlig vondt i ballestellet hvis jeg feks jogget, hoppet eller gjorde andre utskeielser med en viss bevegelse. Ga seg til slutt, heldigvis. De dagene det holdt på beveget jeg meg ganske sakte 😉.

Vet ikke om det er vanlig eller ikke...

• Like 4
Lenke til kommentar

Min subjektive anbefaling er å klippe strengen, selv om jeg ikke har gjort dette selv. Det står derimot på agendaen. Jeg må bare manne meg opp.

Jeg betaler nå 16761.- i BB fordelt på 2 saker. Begge er RE bekjentskaper. En bor i Fetsund og en bor i Ploiesti utenfor Bucuresti. Begge er også til tider aktive på RE og SD. Begge står med null i inntekt i NAV sine systemer så mine utbetalinger blir da høye.

Jeg liker sex uten kondom så jeg bør steppe opp å bare gjøre det.

Lenke til kommentar
10 minutter siden, Aksel Hennie skrev:

Begge er RE bekjentskaper.

Å lykkes med å få avkom med RE bekjentskaper, blir ikke det som en slags Amandapris, mange nominerte?

• Haha 5
Lenke til kommentar
45 minutter siden, nelson2 skrev:

Å lykkes med å få avkom med RE bekjentskaper, blir ikke det som en slags Amandapris, mange nominerte?

Dette er forbeholdt de med jumbo plass! Ikke en hit å være i den situasjonen. Det er en money grab.

Lenke til kommentar
På 22.7.2024 den 9.13, Aksel Hennie skrev:

Min subjektive anbefaling er å klippe strengen, selv om jeg ikke har gjort dette selv. Det står derimot på agendaen. Jeg må bare manne meg opp.

Jeg betaler nå 16761.- i BB fordelt på 2 saker. Begge er RE bekjentskaper. En bor i Fetsund og en bor i Ploiesti utenfor Bucuresti. Begge er også til tider aktive på RE og SD. Begge står med null i inntekt i NAV sine systemer så mine utbetalinger blir da høye.

Jeg liker sex uten kondom så jeg bør steppe opp å bare gjøre det.

Hørtes ut som greit materiale for en sesong 4 av exit.

• Haha 2
Lenke til kommentar
13 minutter siden, Ola789 skrev:

Hørtes ut som greit materiale for en sesong 4 av exit.

Jeg tror det vi holder på med , mange her, blir for hissig for NRK. Det blir sett på som «for urealistisk» og «uten bakkekontakt» - det kan ikke være sant. Ingen i de norske hjem vil tro på dette. Det blir for abstrakt.  Jeg tror det vi holder på med , mange her, blir for hissig for NRK. Det blir sett på som «for urealistisk» og «uten bakkekontakt» - det kan ikke være sant. Ingen i de norske hjem vil tro på dette. Det blir for abstrakt.  

Lenke til kommentar
5 minutter siden, daxi skrev:

Kan ikke denne tråden bare dø ut (adim sletting antas uaktuelt). Får dårlige følelser hver gang jeg er innom og ser den...

Beste måten å la den dø ut på er jo å legge inn et nytt innlegg med jevne mellomrom :-)

Slik at den kommer på toppen igjen :-)

Lenke til kommentar
2 minutter siden, SolanGundersen skrev:

Beste måten å la den dø ut på er jo å legge inn et nytt innlegg med jevne mellomrom :-)

Slik at den kommer på toppen igjen :-)

Du har rett, my self-inflicting bad!

• Haha 2
Lenke til kommentar